Skocz do zawartości

Visco


eclipse

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Padło mi chyba visco w mojej niuni bo wentylatora nie da się zatrzymać ręką ani na zimnym a nawet na goracym silniku , palce mozna stracić głosno jest pod maską i zap......a że szok. Proszę o rade czy to juz koniec ze sprzęgłem wentlatora , ile coś takiego kosztuje nowe, a za ile mozna kupić urzywke i czy warto.

Pozdrawiam.

BMW to pełnia życia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://republika.pl/motorcentrum/ tutaj podobno można kupić tanie visco. Mówisz że nie możesz zatrzymać visco?? To lepiej niż jakby visco było lużne i się nie kręciło. Ceny ok. 500zł nowe. Pod tamtum adresem podobno można dostać od 250zł. Używane chyba coś koło 200zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno może się urwać czy coś takiego i narobić troche bałaganu, ale moje też szlag jasny trafił i jest zblokowane, śmigam tak już 4000 km i jakoś narazie nic złego się nie dzieje, za to dźwięk jaki z siebie wydaje podczas przyspieszania jest podobny do startującego odrzutowca :lol:
www.sosen.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zdecyduje się na orginala urzywkę ceny różne od 100 do 150 zł, jest trochę ryzyko jak długo pochodzi.

Rzeczywiście dzwięk jaki wydaje to jak odrzutowiec przy starcie, moim da się jeszcze pokręcić ale czuć duzy opór, i tak jakby coś się tarło w środku, z temp. narazię jest ok bo jeszcze nie ma upałów i stania w korku.

Pozdr.

BMW to pełnia życia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisko pada zwykle na skutek wcześniejszego błędu mechanika, gdy trzeba je zdemontować przy okazji dziubania w silniku.

 

Zdjęte wisko MUSI leżeć w odpowiedniej pozycji, najlepiej takiej samej jak w samochodzie, czyli np. oparte o ścianę. Wystarczy kilka godzi leżenia na płask i macie gwarancję, że wisko zdechnie w ciągu następnych paru miesięcy "z niewiadomych przyczyn".

 

Firmowe pudełka markowych sprzęgieł są tak wyważone, że położone w złej pozycji, same przewracają się na bezpieczną stronę (!)

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno może się urwać czy coś takiego i narobić troche bałaganu, ale moje też szlag jasny trafił i jest zblokowane, śmigam tak już 4000 km i jakoś narazie nic złego się nie dzieje, za to dźwięk jaki z siebie wydaje podczas przyspieszania jest podobny do startującego odrzutowca :lol:

Czasem slysze merole tzw "beczki" jak maja wentylator na stale jak przyspieszaja hehe fajnie to slychac ale jak dla mnie za glosno i troche szpeci ;)

Jesli kogos urazilem czy cos podobnego swoja wypowiedzia przepraszam staram sie pisac szczeze!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam visko do wymiany juz cale lata boje sie tylko aby pompy wodnej nie uszkodzilo bo wymienialem na nowa

 

a jaka jest pozycja bezpieczna dla visco i czy moge to sam wymienic czy musze z tym do lekarza :wink:

pozdrawaim

 

visco powinno być w pionie (tak jak jest zamontowane tak powinno być przechowywane). Wymienia się łatwo kilka śrubek (zależnie od modelu 3 i 4 lub 2 i 3) i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Wszystko co piszecie jest piękne, ale w mojej E-30 przy wyłączonym silniku wentylator obraca się zupełnie luźno, przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach albo stoi, albo powoli się obraca ale gdy tylko dodam gazu to wpada na obroty i wyje jak cholera. I co mam o nim sądzić? Sprawne czy niesprawne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście dzwięk jaki wydaje to jak odrzutowiec przy starcie, moim da się jeszcze pokręcić ale czuć duzy opór, i tak jakby coś się tarło w środku, z temp. narazię jest ok bo jeszcze nie ma upałów i stania w korku.

Pozdr.

 

Czy chodzilo tak od samego poczatku? Jesli tak to widocznie poprzedni wlasciciel zrobil je na twardo ;) pewnie strasznie silnik sie brudzi... bo sciaga wszystko z pod samochodu ;) chociaz ten opór i tarcie wskazuje na to ze padlo.

Mi ostatnio padlo visko (wiatrak chodzil z ta sama predkoscia w kazdym zakresie obrotow silnika), musialem wymienic. Koszt nowego oryginalnego 430 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karpiu ale dokladnie powiedz bo nie kumam tzn,obraca sie rownomiernie z obrotami silnika czy niezaleznie od obrotow silnika ze swoimi stalymi obrotami bo u mnie tak samo jak silnik,czyzby tez bylo padniete? :?
bede mogl wyprzedzac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisco firmy behr czy sachs maja normalne płaskie pudełka i raczej nie są przechowywane w pionie, z doświadczania wiem że normalnie sobie leża na półce. Ważne jest żeby po założeniu auto odstało ponoć ok 24 h wystarczy, ewentualnie przed założeniem postawić je w pionie a potem uważac żeby nie przechylać. wisco jak silnik jes zimny kręci sie szybko ale nie przyspiesza wraz z silnikiem i nie szumi tak chrakterystycznie, po osiągnięciu temperatury zaczyna sie wkręcać wraz z silnikiem i wtedy mamy taki szum jak samolot.
535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak mialem problemy z temperatura i poszlo podejrzenie o padniecie visca to kazali mi sprawdzic w nastepujacy sposob:

przy zimnym silniku (wylaczonym) wiatrak powinien sie lekko obracac, natomiast jak silnik sie juz nagrzeje to wiatrak powinien stawiac duzy opow przy probie zakrecenia (tak zeby "wyciagnac to cieplo") z obiegu. u mnie bylo odwrotnie- jak motor byl zimny to wisco ruszane palcem ciezko sie obracalo.

w sumie nie wiem jak sprawa sie skonczyla, bo przyjechal kupiec /chyba znawca bmw bo podobno to juz jego 6ta miala byc/, popatrzal, pokrecil i stewierdzil ze visco na 90%padniete. wiec cos w tym musialo byc.....

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak mialem problemy z temperatura i poszlo podejrzenie o padniecie visca to kazali mi sprawdzic w nastepujacy sposob:

przy zimnym silniku (wylaczonym) wiatrak powinien sie lekko obracac, natomiast jak silnik sie juz nagrzeje to wiatrak powinien stawiac duzy opow przy probie zakrecenia (tak zeby "wyciagnac to cieplo") z obiegu. u mnie bylo odwrotnie- jak motor byl zimny to wisco ruszane palcem ciezko sie obracalo.

w sumie nie wiem jak sprawa sie skonczyla, bo przyjechal kupiec /chyba znawca bmw bo podobno to juz jego 6ta miala byc/, popatrzal, pokrecil i stewierdzil ze visco na 90%padniete. wiec cos w tym musialo byc.....

 

hehe, a tak przy okazji to miałeś bardzo oryginalne auto (ix), a znawcy od beemek są (ja nie kupiłem już jednej 750 przez to, że miała nie oryginalny silikon w przepływomierzach i Visco źle chodziło 8) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Visco wymieniałem dwa razy. Raz kupiłem Sachs'a i pośmigał jakieś 70 tys. km. NIgdy nie byłem z niego zadowolony, bo według mnie włączał się za póżno. Po mieście było nerwowo, aż w końcu pewnego czerwcowego dnia się nie włączył. Wyluzował się i koniec. Jako że wydałem 500 zł i nie byłem zbyt zadowolony - postanowiłem kupić vsikozę od człowieka z Allegro. Cena 225 zł - bardzo atrakcyjna. Jeżdzę z nią już rok i zauważyłem ostatnio, że za szybko się włącza. Po 10 minutach jazdy miejskiej spod maski słychać huk i szum wentylatora i tak jest cały czas. Kiedyś wisco się włączało i wyłaczało - teraz jak się właczy , to chodzi bez przerwy. Niedawno wymieniałem termostat. Na zimnym wyłaczonym silnku wentylator obraca się z pewnym oporem, na ciepłym ten opór jest według mnie taki sam. Układ chłodzenia jak na razie kilka razy pokazał mi rogi. Ilekroć stoję w korkach z obawą patrzę na wskaźnik temperatury. Jak dotąd tania wiskoza mnie nie zawiodła (nie mogę tego powiedziec o Sachsie, który nadwyrężał me nerwy do granic), raczej mogę ją polecić, tylko dlaczego ostatnio zaczęła się tak szybko włączać. Nie piszcie, że zrobiło się cieplej na dworzu itd. bo bywało cieplej ubiegłego lata i wiskoza chodzila radziej i co ważne wyłączała sie po chwili.
Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam własnie dzis kupiłem visco jest ono urzywane ale stan jes b. dobry, chciałem zapytac czy rzeczywiscie przed założeniem należy połozyć je na 24h w pionie tak jak jest zamontowane na aucie , a chyba z tymi wywazonymi pudełkami to kit bynajmniej ja nigdy nic takiego nie widziałem ani nie słyszałem.
BMW to pełnia życia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za radą mechanika założyłem visco od forda (tańsze więcej wytrzymują działają ak samo) jeżdze jużod 1,5 roku i wszystko jest ok

temp na srodku skali visco włącza tylko w upały i przy włączonej klimie

najpierw visco potem wetylator klimy na 2 bieg i wtedy słychać wichurę :wink:

Pozdrowienia Piotr


E34 525 tds Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.