Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie ludziska,

muszę ogarnąć kilka rzeczy w swoim 545i 4.4 V8 2005r, mam 1 błąd na silniku którego nie mogę ogarnąć za bardzo, a zaczyna on być irytujący. Mianowicie po odpaleniu silnik nie trzyma wolnych obrotów jak to było do tej pory 520 obr/min tylko obroty skaczą 700-450, na włączonej klimie odpowiednio 900-700. Po nagłym kopnięciu w gaz obroty wskoczą do powiedzmy 1500 i spadną do bardzo niskich 350-400 obr/min silnik się zatrzęsie wskoczą z powrotem na 1000 i " w miarę ustabilizują". Problem powyżej to problem z ostatnich 2 miesięcy jazdy, natomiast przez ostatnie 2 tygodnie dwa razy pojawił się komunikat, coś o obciążeniu w silniku i moc została ograniczona. Przy pojawieniu się tego błędu silnik pracując na postoju, po prostu zgasł nie dało się go uruchomić ( kręcił i nie odpalał) dopóki nie wyłączyłem i włączyłem zapłonu i zniknął błąd.

 

Podpiąłem od razu ISTĘ pojawił się błąd od Valvetronic Servomotor, jak się domyślam są to te 2 silniczki na Banku1 i Banku2.

Tutaj pojawia się pytanie.

Do czego one służą, zapewne coś z regulacją zaworów, a może Vanosów ?

Czy to może być przyczyną falowania obrotów ? Obroty falują również jak błąd nie jest obecny, ale to być może dlatego, że silniczek niedomaga nie aż tak bardzo aby komputer wyrzucił błąd.

Którego silniczka błąd może dotyczyć prawego czy lewego.

Poniżej screeny z ISTY z obecnym błędem.

Ktoś ma jakieś pomysły a być może miał taki przypadek ?

 

Rozpocznę chyba najpierw od wyciągnięcia przepustnicy i i jej przeczyszczenia być może jest już sporo nagaru który utrudnia jej ruch, chociaż nie liczyłbym na tak błahy powód, bo błąd od Valvetronic Servomotoru nie wziąłby się raczej z nikąd

 

https://drive.google.com/file/d/0B8STP_qMaY3XUDBPb3ItQ0hrOE0/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B8STP_qMaY3XVmlubW1rZGM5UnM/view?usp=sharing

http://i68.tinypic.com/2m5lawl.jpg

http://i68.tinypic.com/214v5z7.jpg

 

 

Pozdrawiam wszystkich serdecznie i liczę na waszą pomoc !

Opublikowano

Tez mam problem z tak falujacymi obrotami jeszcze za to się nie brałem ale mój znajomy miał też taki problem i po wymianie swiec i cewki problem ustał.

Daj znać jak ogarniesz temat

Opublikowano

A zadałeś sobie trud (mając ISTA/D) zrobić adaptację valvetronic? Tam wszystko fajnie jest opisane.

Zaznacz błąd i wciśnij lewy dolny przycisk.

Powinno wyjść czy lewy czy prawy silniczek nie domaga.

Opublikowano
Tez mam problem z tak falujacymi obrotami jeszcze za to się nie brałem ale mój znajomy miał też taki problem i po wymianie swiec i cewki problem ustał.

Daj znać jak ogarniesz temat

 

Swiece wymieniłem na oryginały 3 tygodnie temu, falujące obroty jak były tak i są niestety, cewek nie wymieniałem.

 

A zadałeś sobie trud (mając ISTA/D) zrobić adaptację valvetronic? Tam wszystko fajnie jest opisane.

Zaznacz błąd i wciśnij lewy dolny przycisk.

Powinno wyjść czy lewy czy prawy silniczek nie domaga.

 

Myślałem trochę o tej adaptacji, ale nie wiedziałem czy jest sens ją robić, jeśli nie był silniczek zmieniany, ani nowy montowany. Myślisz, że powinienem to spróbować zrobić ? W sumie to 2 minuty roboty cała procedura, ale odnośnie tego silniczka nigdzie nie widzę informacji który to, a adaptacji chyba się dokonuje oddzielnie jednego i drugiego czy synchronicznie one działają ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.