Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy forumowicze, planuję w najbliższym czasie złożyć zamówienie na nowe BMW, do tej pory moim celem było 320d + M-pakiet, ale pech chciał że zobaczyłem w salonie przepiękne 420i GC M-pakiet, które cenowo wychodzi bardzo podobnie (z tym że wtedy biorę benzynę zamiast diesla) bardzo was proszę podzielcie się swoimi przemyśleniami:

 

1. Czy 420i GC będzie miało większą utratę wartości po 3-4 latach od zakupu niż 320d?

2. Czy 420i GC "trudniej" będzie sprzedać niż 320d? (zakładając że przebieg wyniesie max 150 000 po 3 - 4 latach)

3. Czy jeśli zakładam że przy normalnej jeździe, czasem ostrzej na trasie spokojnie 420i GC spali średnio 9 litrów, a 320d śednio 6 litrów to jest to poprawne założenie czy jestem w błędzie?

4. Czy do 420i można zamontować od razu po wyjeździe z salonu jakiegoś dobrego BOX-a? na 428i mnie nie stać, a podobno jest to prawie że ten sam silnik.

5. Czy silnik 420i będzie tak samo trwały na duże przebiegi jak diesel? (gdybym chciał się z tym autem związać na dłużej np na 5-8 lat i zrobić nim z 250 000?)

 

Będę wdzięczny za każdą waszą odpowiedź związaną z tymi dwoma samochodami.

Opublikowano

1. podobnie, 20d lepiej trzyma cenę ale 4er to ładniejsza buda i świeższa, 3er za chwilę będzie nowa.

2. myślę, że 4 z m-pakietem zawsze się sprzeda bez problemu

3. musisz dodać 1-2l do 20i i 1l do 20d

4. można, ale czy efekt ci się spodoba nie wiadomo, poczytaj o boxach. Generalnie bez utraty funkcjonalności, trwałości 20i/d rakietą nie będzie.

5. jak będziesz dbał i używał rozsądnie to spokojnie zrobisz taki przebieg. 20d też nie należy do bardzo trwałych silników.

 

Jeśli nie zrujnuje cię te kilka litrów benzyny więcej to brałbym 4gc, nowsza/ładniejsza buda i jednak o oczko wyżej pozycjonowana.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli nie zrujnuje cię te kilka litrów benzyny więcej to brałbym 4gc, nowsza/ładniejsza buda i jednak o oczko wyżej pozycjonowana.

Ale nie w ASO. Tam trójka to tylko trójka...

 

 

 

Sent with handy.

Opublikowano

Będziesz zadowolony z GC. Dla mnie 20i to w każdym względzie lepsza opcja niż 20d.

1. Nie widzę powodu dla którgo miałyby inaczej tracić cenę

2. Gust jest jak du** - każdy ma swoją, ja bym wolał GC, znajdą się tacy co wybiorą 3er - każdy Ci powie że łatwiej sprzedać to co by kupił

3. Przy spokojnej jeździe (do 140km/h i unikanie gwałtwonych zmian prędkości) to 35i pali 8.5-9l więc 20i spokojnie w trasie jadąc z normalną prędkością zrobi 7.xxl na 100km.

4. -

5. Kupijesz nowe auto, bierzesz pakiet gwarancji na 6lat/200k km i niczym się nie przejmujesz. Prawda jest taka że i N20 i N47 potrafiły zawodzić przy małych przebiegach, ale w większości przebiegi jakie tu podałeś przelatują bez problemu. A jeśli mówimy o dużych przebiegach... to diesle wcale już nie są w tym lepsze od benzyn.

Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, jednak skłaniam się ku 320d, ponieważ często jeżdżę w 4 osoby.

Myślałem że w 4 GC przemyśleli linię nadwozia i wnętrze na tyle że z tyłu zmieści się człowiek, a okazuje się że na tylnej kanapie można posadzić ewentualnie karła tak by jechało mu się komfortowo, ja przy 180 CM nie jestem w stanie wyprostować całkiem głowy w 4 GC na tylnej kanapie, ten samochód więc jednak odpada ze względu na ten aspekt.

 

Ale jak już mam kogo zapytać, to co natomiast myślicie o ofercie którą dziś przedstawił mi znajomy, we Warszawie jakaś firma padła i jest 10 po leasingowych BMW seria 5 2016 rok przebiegi do 100 000 max (dwu litrowe diesle, dobrze wyposażone), w cenie około 85 000 PLN brutto (i to z FV 23% a auto biorę na firmę), szczerze mówiąc nie rozważałem wcale zakupu BMW 5 ze względu na jej wysoką cenę, ale przyznam że taka oferta chyba brzmi całkiem dobrze, myślicie że przymierzając się do zakupu BMW 3 byłbym zadowolony z "piątki"?

Opublikowano

5 to znacznie bardziej komfortowe auto. Lepiej wyciszone.

3 da na pewno więcej fanu z jazdy.

Kolejna rzecz, to że nowe auto, to nowe auto. Z tego co piszesz to kupujesz je na 3-4 lata.

 

Jesteś pewny oferty tego znajomowego? Czy aby nie są to auta po wypożyczalniach, którymi jeździło po 100 kierowców.....

Opublikowano

......

Myślałem że w 4 GC przemyśleli linię nadwozia i wnętrze na tyle że z tyłu zmieści się człowiek, a okazuje się że na tylnej kanapie można posadzić ewentualnie karła tak by jechało mu się komfortowo, ja przy 180 CM nie jestem w stanie wyprostować całkiem głowy w 4 GC na tylnej kanapie, ten samochód więc jednak odpada ze względu na ten aspekt.

.......

 

 

he, he , he ubawiłem się do łez z tym karłem

 

Aż poszedłem do garażu sprawdzić i chyba mam jakieś inne GC, albo ostatnio mocno się skurczyłem :)

Mam 182 i z tyłu usiadłem wygodnie i wyprostowany.

Do dachu miałem jeszcze trzy palce, a do przedniego fotela (pod moje ustawienie) dwa palce luzu

 

Może nie mogłeś wyprostować nóg, a nie głowy ?

Proszę nie wypisywać głupot.

 

Myślę żebyś dobrze sprawdził i wziął 5er jak masz działalność to za 2-3 lata i tak wymienisz.

Moje auto:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=192&t=298855


http://lh3.googleusercontent.com/m5Raq8Kpe1CbyDTy05Sr1VaByThmOOElz2BFHsz3NSjoZYnlpY8CAQSROvx0TR81mmLNYj6ck3YtYjeoSNVic1oTTdlYpXJBC7W9VQ=w2400-h1350

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No 4gc jest tak samo ciasne jak 3. Dlatego też jest f34 na przedłużonej platformie...

 

Sent with handy.

Opublikowano

Rozważając f10 wchodzisz w dyskusję starą jak motoryzacja czyli nowy czy używany.

Ale jeśli potrzebujesz samochód do pokonywania kilometrów to tylko f10. Nigdy wcześniej nie było tak wyraźnego podziału w bmw, modele 1-4 są do zabawy, jazdy miejskiej, a 5-7 do podróżowania. Między f30 a f10 jest przepaść pod każdym względem, fotele, wyciszenie, klima, przestrzeń, wszystko w f10 jest o dwie klasy lepsze.

Opublikowano
Rozważając f10 wchodzisz w dyskusję starą jak motoryzacja czyli nowy czy używany.

Ale jeśli potrzebujesz samochód do pokonywania kilometrów to tylko f10. Nigdy wcześniej nie było tak wyraźnego podziału w bmw, modele 1-4 są do zabawy, jazdy miejskiej, a 5-7 do podróżowania. Między f30 a f10 jest przepaść pod każdym względem, fotele, wyciszenie, klima, przestrzeń, wszystko w f10 jest o dwie klasy lepsze.

 

Jak porównujesz F30 320d do F10 M5 z dodatkami Individual to tak jest kosmiczna przepaść pod każdym względem.

520d nie jest w żadnym względzie wyjątkowym pojazdem a skoro ktoś pożałował na silnik to i wyposażenie pewnie będzie "śmieszne". Dla mnie F10 to większe F30 i tyle. Podział to widać w porównaniu do G11i G30 ale nie wynika tyle z gabarytu a wieku konstrukcji.

Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, co do tej używanej serii 5 to faktycznie macie racje zaczynam tu dyskusje na temat tego czy warto wziąć używane czy lepiej nowe w leasing i mieć święty spokój.

Prawdopodobnie zamówię nowe 320d bo dostałem dobrą ofertę na nowe + leasing w M-cars, ale cały czas chodzi mi po głowie ta 420 GC... w kolorze smolista czerń, musze jeszcze raz zweryfikować w której jest bardziej wygodnie z tyłu... i wszystko na spokojnie przemyśleć.

Opublikowano
Pamiętaj, że Ty siedzisz z przodu:-)

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

......

Myślałem że w 4 GC przemyśleli linię nadwozia i wnętrze na tyle że z tyłu zmieści się człowiek, a okazuje się że na tylnej kanapie można posadzić ewentualnie karła tak by jechało mu się komfortowo, ja przy 180 CM nie jestem w stanie wyprostować całkiem głowy w 4 GC na tylnej kanapie, ten samochód więc jednak odpada ze względu na ten aspekt.

.......

 

 

he, he , he ubawiłem się do łez z tym karłem

 

Aż poszedłem do garażu sprawdzić i chyba mam jakieś inne GC, albo ostatnio mocno się skurczyłem :)

Mam 182 i z tyłu usiadłem wygodnie i wyprostowany.

Do dachu miałem jeszcze trzy palce, a do przedniego fotela (pod moje ustawienie) dwa palce luzu

 

Może nie mogłeś wyprostować nóg, a nie głowy ?

Proszę nie wypisywać głupot.

 

Myślę żebyś dobrze sprawdził i wziął 5er jak masz działalność to za 2-3 lata i tak wymienisz.

 

Mam 189 i z tyłu też usiądę wygodnie. Jeśli siedzę na skrajnych miejscach i przechylę głowę w bok to faktycznie, mogę dotknąć podsufitki ale przesadą jest stwierdzenie, że przy 180 się dotyka podsufitki. Może masz nogi karła a tułów 2-metrowca? Jak chcesz poczuć brak komfortu z tyłu to wsiądź do nowej C klasy w Coupe. 189 cm i się tam nie da siedzieć. Nawet w S Coupe jest lipa, z tym, że już bardziej dla nóg.

Opublikowano

Też miałem podobne dylematy (F30 czy F36). Ostatecznie zdecydowała żona :D

Za GC przemawia również lepsza pozycja za kierownicą, szczególnie na sportowych krzesłach z manualną regulacją można zejść naprawdę nisko. Poza tym bagażnik jest dużo praktyczniejszy od tego w F30. Wcześniej miałem paska b7 i pomimo, że miał większy bagażnik, łatwiej zapakować się do GC.

Opublikowano
Przejedz sie 20i a potem 20d bo kazdy lubi co innego, dla mnie dzien diesla w 20d jest nie do zaakceptowania, a dlugo jezdzilem A5 2.0 tdi
Opublikowano
Przejedz sie 20i a potem 20d bo kazdy lubi co innego, dla mnie dzien diesla w 20d jest nie do zaakceptowania, a dlugo jezdzilem A5 2.0 tdi

Ja też uważam, że 320d brzmi koszmarnie. Nie rozumiem zachwytów na temat tego silnika.... w Fordzie Smaxie 2.0 TDCi brzmi o niebo lepiej... Dlatego poszedłem w benzynę ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.