Skocz do zawartości

bmw e83 3.0i Dwa charakterystyczne stuki przy hamowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jakies dwa miesiace temu kupilem bmw x3 3.0i 230km z 2004r. Jak zwykle nie obeszlo sie bez drobnych inwestycji. Bylo widac drobne wycieki pod pokrywa silnika, zabita odma. Uszczelke wymienilem, odme wyczyscilem zmienilem olej i myslalem, ze sprawa zalatwiona. Po przejechaniu jakis 3k widze, ze mam ubytek oleju. Co to moze byc? Dalej widze jakies drobne wycieki. Co moze byc przyczyna? Dodam jeszcze ze gdy odkrece korek wlewu oleju to widze jak unosi sie lekko dym. Kolejny problem to smieszne dwa stukniecia przy dohamowywaniu. Na zimnym silniku nie ma nic, zadnych stukniec. Po przejechaniu paru km mozna to wyraznie odczuc.

Z gory dzieki za pomoc

Opublikowano

Z informacji które podałeś nie sposób cokolwiek wywnioskować.

Napisz dokładnie gdzie te wycieki , najlepiej zamieść zdjęcia.

 

Masz automat czy manual?

Opublikowano
Nie mam pojecia gdzie jest jaki kolwiek wyciek, z przodu nic nie widac. Dodam tylko, ze po wymianie oleju mylem caly silnik, po podniesieniu auta widzialem olej silnikowy w okolicach skrzyni. Mozliwe ze leci gdzies z tylu?
Opublikowano
Najpier sprawdzę czy to olej silnikowy czy przekładniowy ze skrzyni. Najczęściej takie zacieki na dole silnik powiduje zlewający się olej , wyciek z zatkanego separatora oleju popularnie odmy lub z pod kolektora ssącego. Odme powinno się wymienić co druga wymianę oleju, wprawdzie są filtry do wymiany i regeneracji ale to nie zawsze działa.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

Jeśli chodzi o wycieki oleju w M54 to ja przerabiałem ten temat

Musisz zlokalizować wyciek sam nie jedz do mechanika bo ci wciśnie kit ,że cieknie simeringiem -uszczelniaczem wału i trzeba ściągnąć skrzynie itp itd po prostu cię $ka$uje

 

Zdejmij osłony silnika i skrzyni , wyczyść wszystko szmatem i benzyną ekstrakcyjną , przejedz się kawałek i wróć na kanał

 

Poszukiwania zacznij od tych dwóch miejsc : na rysunki nr 12 i 15 no i oczywiście sprawdź czy nie cieknie korkiem spustowym

 

rurka od miarki poziomu oleju dokładnie miejsce gdzie wchodzi ona do miski olejowej , tam jest oring

czujnik poziomu oleju , przykręcony od dołu do miski olejowej , posiada on uszczelniacz

 

są to dwa podstawowe miejsca wycieku oleju silnikowego , łatwe w namierzeniu i tanie w naprawie

 

dbcd959cce3b8f50med.jpg

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Zrobilem jak napisales, umylem wszystko i jutro sprawdze czy gdzies cieknie. Z tego co widzialem brakowalo jednej opaski na rurce ktora prowadzi do odmy i tam tez troche cieklo...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.