Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Posiadam wyżej wymienione bmw, dzięki waszym rada i informacją które z dokładnością studiowałem (za które zresztą bardzo dziękuję) postanowiłem kupić ten silnik. Byłem przygotowany na konsumpcję oleju na poziomie 1 litr na 6000 km ale nie na litr co 400-500 km.

Co do mojej bemki:

Przebieg 220 k instalacja gazowa Prins

Na pewno nie kopci

Po odkreceniu korka wariuje, nie wyrzuca oleju, nie dmucha korek jest dociagany.

Zrobiłem dziwny eksperyment wkurzony kolejną dolewka, po "zabawie" otwarciu korka pokazuje mi max stan i na razie się utrzymuje.

Jeszcze nie zmieniałem oleju, przejechane 14k więc nie wiem ile go jest tak naprawdę.

Opublikowano

Nie, ponieważ nie ma jednoznacznie napisanej informacji o objawach padniętej odmy.

Odme i olej wymieniam na tygodniu jak mechanik będzie miał czas :) jest to mój pierwszy samochód. Prezent od rodziców.

Obawiam się czy to nie będzie silnik... A to automatycznie łączy się z pomiarem kompresji.

Więc staram się zaczerpnąć informacje jak co wygląda dokładnie żeby się nie plątać.

Ps

Po kilometrze jazdy opadł znów na min. Także na przyszłość jak ktoś byłby zaskoczony to tak po prostu jest.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jak bys czytal to bys wiedzial ze 525i i 523i ma problem z pierscieniami i mimo ze nie kopci potrafi wsysnac olej.

Jesli korek masz przyssany to odma powinna byc OK.

Ten silnik potrzebuje podcisnienia do pracy wiec jak odkrecisz korek to nim zatrzesie i tak powinno byc. Mozesz zobaczyc jak ogolnie silnik reaguje na zmiany cisnienia wewnatrz podpinajac go pod Torque Pro i obserwujac korekty paliwowe. Zobaczysz, ze wyskoczy okolo +21 na bankach i bedzie sie utrzymywalo przez okolo 1 minute do poki silnik sie nie przestawi do pracy w nowych warunkach.

Nie kopci czyli co w czasie jazdy nie kopci? Wez go rano odpal i daj po garach na postoju i zobacz czy nie kopci to raz. Dwa - po jezdzie jak silnik jest rozgrzany niech potyka przez 10 minut i daj mu po garach jeszcze raz i zobacz czy nie kopci.

Kompresja na cylindrach - powinna byc okolo 12Bar i rowna. Niektorzy mowia ze powinno byc okolo 17bar. Sprawdz na zimnym i na cieplym. Jedni mowia tak inni inaczej wiec nie widze czemu nie sprawdzac i tak i tak.

Prawdopodobnie masz zapieczone pierscienie. Antykoks mozesz kupic i zalej olej LL04. Shell ma dobre wlasciwosci czyszczace. Ja chwilowo leje AM-L.

Co do Antykoksa - pisze zeby go dac na cieply silnik i pozniej odpalic auto. Wg mnie troche bez sensu bo jak ma sie rozprowadzic po pierscieniach? Ja zalalem na zimny i zakrecilem silnikiem zeby sie dobrze rozprowadzil po pierscieniach. Proponuje zrobic to x2 i dopiero wkrecic swiece i odpalic silnik.

 

Poszukaj postow kolegi Marvel - ma linka do bardzo fajnego kompendium wiedzy na temat N52.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.