Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie lubię N53, przygotowanie ich historii napraw jest ZAWSZE bardzo czasochłonne :mrgreen:

 

 

 

Numer podwozia WBAND71090CS87223

Kod typu ND71

Typ 530I (EUR)

Typoszereg E E60 (MUE)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik N53

Pojemność skokowa 3.00

Moc 200

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)

Data prod. 2007-03-22

Składanie Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S319A INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG Zintegrowana pilot uniwersalny

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S439A INTERIEURLEISTEN Listwy wewnętrzne

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania

S591A LM RAEDER STERNSP.124 NOTL.MISCHB. Obr. BMW, st. le. spr. gw. 124

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

S854A SPRACHVERSION FRANZOESISCH Wersja językowa, francuski

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S881A FRANZOESISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, francuski

S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Sterowanie św. do jazdy w dzień

S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific navigation control

S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S346A CHROME LINE EXTERIEUR Wyp. zewnętrzne Chrome-Line

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie lubię N53, przygotowanie ich historii napraw jest ZAWSZE bardzo czasochłonne :mrgreen:

Spadłem z krzesła...

 

Ale fakt.

N53 to to wzór niezawodności nie jest.

Tu w 530i z 272KM to ma chociaż jakąś moc...

 

Najgorzej jest w tych z pojemnością 2.5. (np. 523i).

190KM teoretycznych koni + kiepski i wysoko rozwijany moment + atrakcje wrodzone N53 + ciężkie auto o "dynamicznym" image'u.

To jest dopiero kiepskie połączenie...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

Kolego chcesz auto z silnikiem N53? Znam przypadki swapa N53 na M54 :cool2: więc wybieraj bezawaryjność kosztem osiągów :norty:

Poczytaj na forum o silnikach typowe problemy i usterki i dokonaj wyboru :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak już zmieniał skórę na kierownicy to mógł się szarpnąć na 160zł i kupić nową maskownicę bo teraz różnica z kilometra wali po oczach. :shock:
Opublikowano

Panowie

 

BaX - faktycznie. Dopiero jak zwrociłeś na to uwage, to widzę że ta skóra jest zmieniona, a plastik wytarty.

Dodatkowo dowiedziałem się ze interwał serwisowy 44tkm (150, kolejny 194 - zrobione w rok). To dl amnie dyskwalifikuje ten konkretny samochód.

Swoja drogą w swoim TDSie zmieniam co 10tkm, a raczej 3tys obrotow nie przekraczam, a w 3.0i 40t km to jest dużo zadużo.

 

Donkazo

Oczywiście M54 a jeszcze lepiej M52B28 bym chciał, ale juz ich niestety nie ma w tych samochodach. Kijem Wiśły nie zawrocę. Jednak, jak juz N53 to z znaną historią serwisową (to zminimalizuje ryzyko pechowej sztuki). Jest dużo N53 które sie dobrze spisuje. WIec nie demonizujmy tego silnika...Swoja drogą czy w E60 LCI występowął silnik EFi?

 

Jeszcze jedyne, co nam chodzi po glowie, to kupno dobrej e39 530i. BO ostatnie co chcemy, to miec samochód który się psuje...bo tak w ramach sporostowania, szukamy samochodu dla mojego taty. Ma byc wygodn, duży z silnikiem benzynowym. Nie musi byc mocny, dlatego ten 2.3i pasuje nam idealnie. Jedny co raczej jest konieczne to automatyczna skrzynia.

 

Ja mam swojego TDSa i narazie nie planuję go na nic wymieniać - spisuje sie jak Toyota z lat 80tych ;)

 

Pozdrawiam,

Aleksander Malanowski
Opublikowano

Nie zastanawiaj się tylko szukaj e39 530i miałem 4 sztuki bmw wszystkie z silnikiem m54 dwie m54b25 i dwie m54b30 zrobiłem autami łącznie około 150 tyś i silnik nigdy mnie nie zawiódł jedynie olejku trzeba dolewać ale to cecha tych silników nie wada :D i olej tylko full syntetic. Znajdź coś ciekawego zamów historię serwisową u kolegi Dray wrzuć na forum coś pomożemy.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.