Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam dołączę się do dyskusji.

N43 118i

Ja walczę z ciśnieniem po raz drugi.

Za pierwszym razem był to zapchany smok kawałkami rozrządu ( i to jakiegoś starego przy wymianie ściągany był cały) , ale przed tym zdążyłem wymienić regulator i czujnik na nowe z ASO.

Teraz problem powrócił po około 5000km.

Do puki temperatura oleju nie przekroczy ok 95 stopni jest wszystko ok. powyżej tej temperatury, po ostrzejszej jeździe albo przygazowaniu, na wolnych obrotach (ok.700) nie trzyma ciśnienia.

Zadane jest ok 2600hpa a mnie momentami spada do 2000hpa no i zapala konewkę.

do dzisiaj jeździłem na motulu 5w40 dzisiaj zmieniłem na 5w30 również motul.

Po rozgrzaniu ciężej jest zapalić konewkę ale również mi się to udało...ciśnienie również spada.

Nic nie stuka, nie puka, wszystko jest niby ok.

Ktoś ma jakiś pomysł?

 

udalo mi sie znalezc wreszcie mechanika ktory podejmie wyzwanie (wiekszosc mowila mi ze nie chca miec nic wspolnego z n43 i n53)

objawy masz podobne do moich

konewka zapala sie jak olej jest juz goracy (u mnie to jakies 112-115 st)

czekam na termin

sprawdzone ma byc czy smok jest zatkany (w co watpie bo cisnienie oleju jest w normie do momentu az pojawi sie konewka)

potem pompa oleju (tez watpie bo awaria pompy czesto wiaze sie z jakims halasem)

a na koncu panewki na korbach

po wizycie u mechaniora dam znac o wynikach

Opublikowano
No właśnie, panewki....korbowodowe czy główne?

 

korbowodowe

cylinder nr 4 ('najdalszy' od pompy oleju) {obstawiam ;-)}

Opublikowano

BMW E81 silnik n 43 170 KM

na inpie zadane cisnienienie 2,6 bar pokazuje 1,5 . Olej zmieniony. wymieniony rozrząd czujnik regulacji oleju , smok czyściutki i dalej problem z ciśnieniem, jutro wepnę manometr zewnętrzny,jesli ktos to rozwiazał prosze o sugestie bo nawet nie chce myslec ze panweki i wał nowy

Opublikowano

jeśli masz tak jest to prawidłowe, inpa zaniża pomiar o wartość ciśnienia atmosferycznego czyli o mniej więcej 1000hPa


oil_pressure_INPA.png

Opublikowano

mam zbliżone jak u Ciebie na zdjęciu , jednak podpoiłem mu tez ds150e delphi i podobny pomiar , to tez by był jeszcze pikus gdyby nie wywalało błędu ciśnienia , to zanczy że UCU tez by bylo oszukiwane

Ox30CI problem z ciśnieniem oleju

  • 1 rok później...
Opublikowano

Po 4 latach jazdy z kontrolka niskiego ciśnienia oleju (tylko mocno nagrzany silnik na wolnych obrotach) jestem po wymianie panewek i szlifie wału. Zrobiony tylko wal i panewki i z kontrolka spokój. Jeśli ma ktos problem z niskim ciśnieniem oleju na wolnych obrotach to polecam zajrzeć do panewek zanim zaczną stukać jak u mnie.

Swoją drogą wydaje mi się że ten silnik przetrzymał te 4 lata dzięki ceramizerowi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez sie dziwie, jakbym byl tym silnikiem to bym wyszedl i nastukal ci w glowe. 4ry lata z kontrolka jezdzic :duh: Tak abys sie nie cieszyl ze swojej glupoty, tych walow sie nie szlifuje, sa miekkie jak plastelina, na 100% byly mikropekniecia. Pojezdzisz troszke i bedziesz lal tego ceramizera zamiast oleju. Oby jak najmniej takich uzytkownikow bmw :mad2:
Opublikowano

Witam,

Wymieniłem zawór regulacji ciśnienia oleju, czujnik ciśnienia oleju zakupione w serwisie BMW, olej i filtr wymieniony, olej Liqui Moly 5W40. Problem nie rozwiązany, po nagrzaniu silnika nadal zapala się lampka ciśnienia oleju. Przy włączonej klimatyzacji przy obrotach 850 obr/min jest ok, po wyłączeniu klimy obroty 700 obr/min i rozgrzany silnik lampka się zapala. Macie może jakieś rozwiązanie, dodam, że przebieg 120 tyś km, potwierdzone w serwisie przed zakupem. Pomocy !

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam.pomyslalem ze moze komus sie przyda informacja.w moim e53 3.0 d wystepowal ten sam problem .od czasu do czasu zapalala sie kontrolka cisnienia oleju .zawsze na goracym silniku i tylko na wolnych obrotach.silnik ma okolo 230 tys kilometrow , czyli swiezo dotarty . historia serwisowa swiadczy ze bardzo zadbany . wymiana czujnika cinienia oleju nic nie dala. pomiar cisnienia oleju zwyklym manometrem wykazal na wolnych obrotach 1,4 bara , na wysokich 4 bary wiec wartosci lepiej niz prawidlowe. no i co , cuda - nie , nie ma cudow. przez przypadek , bedac we v techu w okolicach trojmiasta , pan zwrocil mi uwage ze nie dziala mi dodatkowy elektryczny wentylator chlodnicy. powodowalo to wzrost temperatury oleju do 95 stopni ( castrol powinien utrzymywac parametry do 100 stopni , ale tego nie robi ) .po wymianie wentylatora , kontrolka nie zapalila sie ani razu ( pomimo wzrostu parametrow do 212 KM / 550 NM) .
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

No dzień dobry :)

W moim N43 komunikat niskiego ciśnienia oleju pokazywał się na gorącym silniku przy niskich obrotach po bardziej dynamicznej jeździe (sporadycznie także w trakcie jazdy 120+). Pierwszym etapem walki z problemem była wymiana zaworu (OE 11417584990), która oczywiście nie pomogła, więc mechanik kazał mi sprzedać auto XD Auta nie sprzedałem, ale zmieniłem mechanika na większy serwis, który zasugerował wymianę rozrządu - pogruchotane plastikowe fragmenty zalegające w misce olejowej miały być zasysane przez pompę i w efekcie miały uniemożliwiać dalsze pompowanie oleju do silnika. Rozrząd został wymieniony i w trakcie rzeczywiście okazało się, że w misce pływał połamany plastik. Problem rozwiązany. No ale nie do końca, bo czerwony komunikat niskiego ciśnienia oleju jednak w ciągu 6 miesięcy ze dwa razy się pokazał. Nowy serwis stwierdził, że prawdopodobnie to jakieś sporadyczne problemy z ciśnieniem np. spowodowane jazdą po nierównościach i nie ma się czym przejmować, bo przecież gdyby to był permanentny problem, to komunikat pojawiałby się non-stop. No więc jakiś tydzień temu komunikat zaczął się pojawiać notorycznie, za każdym razem na gorącym silniku i na luzie. Auto wróciło do serwisu, gdzie wstępna rekomendacja po przeprowadzeniu testu pompy olejowej brzmiała: pompa do wymiany, ponieważ nie pompuje odpowiedniej ilości oleju cały czas, a nie tylko w momencie wyświetlania błędu. Koszt nowej pompy z robotą 5k+. Na razie poprosiłem o zdjęcie miski i dokładne sprawdzenie, czy gdzieś tam nie zalega jakiś syf...


W skrócie:

- zawór ciśnienia wymieniony

- zamontowany kompletny nowy rozrząd

- wymiany oleju po bożemu co +/-10kkm

- błąd niskiego ciśnienia oleju występuje w podobnych okolicznościach co przed wymianą rozrządu i wyczyszczeniem miski z odłamków

- auto ma przejechane prawie 200k, z czego ponad 30k ze mną za kółkiem

- nie obserwuję żadnych spadków mocy, nie słychać żadnego stukania, wszystko wygląda jakby działało normalnie.


Oczywiście nie piszę tego posta po to, by zniechęcić ewentualnych czytelników do wymiany rozrządu w przypadku problemów ze smarowaniem - z tego co widzę na różnych forach i grupach na FB jest to obok wymiany zaworu najskuteczniejszy sposób na pozbycie się czerwonych kontrolek oleju. Natomiast będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek spostrzeżenia i sugestie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odlacz wtyczke od czujnika cisnienia oleju, pompa przejdzie w tryb awaryjny czyli bedzie pracowac z maxymalnym cisnieniem, tak jak bylo w starych silnikach, nie powinna sie wiecej zapalic kontrolka od oleju.
Opublikowano
Odlacz wtyczke od czujnika cisnienia oleju, pompa przejdzie w tryb awaryjny czyli bedzie pracowac z maxymalnym cisnieniem, tak jak bylo w starych silnikach, nie powinna sie wiecej zapalic kontrolka od oleju.

 

Tego rozwiazania nie znalem.

Pytam by miec pewnosc, odlaczyc wtyczke od 12617549796? Zignorowac bledy po odlaczeniu wtyczki?

Dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, ten czujnik. Blad bedzie sie logowal w dde ale bez "checku" na liczniku.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zobacz jakie masz ciśnienie oleju w Inpie (F6/F2/F2). U mnie tak to wygląda na wolnych obrotach.

Sollwert = ile powinno być teoretycznie

Istwert = faktyczne ciśnienie -> należy dodać 1000 hPa (chyba chodzi mniej więcej o ciśnienie atmosferyczne)


U mnie jak widać po dodaniu 1000 wartości są mniej więcej zbieżne.


Następnie zacznij dodawać gazu i zwiększać obroty, pompa powinna zacząć nabijać coraz wyższe ciśnienie. Jeśli zaobserwujesz tutaj jakieś nieprawidłowości, to do sprawdzenia, oprócz samej pompy oleju, jest jeszcze jakiś tam zawór zwrotny czy coś takiego, mechanik mi tłumaczył. Oprócz tego jest jeszcze trzeci element, czujnik ciśnienia oleju.


oil-pressure.png

icon3.png G30 530i xDrive

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

kkx5 napisał:

Odlacz wtyczke od czujnika cisnienia oleju, pompa przejdzie w tryb awaryjny czyli bedzie pracowac z maxymalnym cisnieniem, tak jak bylo w starych silnikach, nie powinna sie wiecej zapalic kontrolka od oleju.


Roadrunner próbowałeś? Dało to coś? Dużo z roboty z odłączeniem tego? Dam radę sam to ogarnąć jak się na mechanice nie znam za bardzo?

Opublikowano

Nie

Nie prubowalem

U mnie blad wyskakiwal sporadycznie, na wolnych obrotach po jazdie np autostrada (pondsiarczaniu kata naprzyklad) gdzie temp oleju byla okolo 115st co opisywalem wczesniej. W miedzyczasie wyminilem pompe wody i termostat (otwierajacy sie przy 105st) temp oleju teraz zadko dochodzi do 110st a wymiana noxa na noxem wyeliminowala potrzebe odsiarczania. Wiec problem jako taki jie rozwiazany ale juz nie pamietam kiedy soe kontrolka zapalila. A cisnienie oleju na wolnych obrotach mam 1.3bara.

Opublikowano
No właśnie mam podobnie... Zauważyłem że zima dużo trudniej zobaczyć tą kontrolkę, latem gdy jest gorąco dużo częściej się załącza. Myślisz że to kwestia temp oleju? Teoretycznie nie przeszkadza mi ta kontrolka w codziennym użytkowaniu, silnik działa bez zastrzeżeń ale wolał bym wyeliminować ten problem... Dwóch mechaników się poddało praktycznie od razu...
Opublikowano

Nie chce Cie/Was wprowadzac w blad

Ja jezdzilem z wlaczonym btoolem i obserwowalem dokladnoe kiedy blad sie pojawia. Patrzylem na parametry i tak u mnie to wygladalo. Dodatkowo nadmienie ze blad tez zadziej wystepowal jak zmienilem olej na gestszy z 5w30 na 5w40.

Blad pojawial sie tez u mnie czesciej jak jeden z wtryskow zaczol nie trzymac cisnienia, podejrzewam ze cieknace paliwo rozrzedzalo olej.

Jak wspominalem nie jestem mechanikiem i to sa moje wlasne obserwacje.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Czy jest tu jakiś mechanik z okolic Łodzi który odłączy mi ta wtyczkę jak pisał @kkx5?

"Odlacz wtyczke od czujnika cisnienia oleju, pompa przejdzie w tryb awaryjny czyli bedzie pracowac z maxymalnym cisnieniem, tak jak bylo w starych silnikach, nie powinna sie wiecej zapalic kontrolka od oleju."

Albo w inny sposób spowoduje że u czerwona kontrolka nie wywala na liczniku?

Denerwuje mnie ta kontrolka bardzo... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najpierw diagnostyka. Nalezy sprawdzic czy cisnienie jest odpowiednie, na zimnym oraz po rozgrzaniu. Nie zapominac o tym. Jesli jest zle, nie mozna odlaczac.

Opublikowano

Podobno ok, za pierwszym razem jak mi się zapaliło to byłem u mechanika. Fakt że było to dawno, ale jak by było źle to bym 3 lata tak nie jeździł bo już by się coś posypało... Silnik pracuje ok, tylko irytuje mnie ta kontrolka, jeżeli wypięcie tego czujnika by pomogło się jej pozbyć to chetnie, tylko nie wiem jak to zrobić samemu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.