Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Mam podobny problem ze swoim BMW E91 318i 143km z 2008 r. Zakupiłem auto i prawdopodobnie ktoś nie mógł tego ogarnąć. Przez wcześniejszego właściciela wymieniony czujnik ciśnienia oleju (na fakturze brak danych wystawiającego oraz odbiorcy - oby to była tylko pomyłka;p). Później podczas trasy przy dużym zwolnieniu zapaliła się czerwona lampka. Po przejechaniu kilku km zgasiłem silnik, kontrolka znikneła. Później pojechałem do mechanika i na starcie wymienione 4 cewki, 4 świece, czujnik poziomo oleju (bo poprzednio był zamontowany jakiś inny , który przyjął ponad 6,5l oleju!!) - stąd pewnie wzięło sie pocenie na misce oraz na filtrze, wymieniony olej na mobil 1 3000, filr oleju. Dodam, że ciśnienie było sprawdzane na zimny i na ciepłym silniku i wszystko okay. Okazało się też, że ten filtr oleju był jakiś trefny i mógł powodować wyskakiwanie czerwonej kontrolki. Tak jak pisaliście ten stan jest ciężki do właściwej diagnozy od razu bo ta ikonka nie wyskakuje cały czas. Zadowolony wracałem z ww. naprawy auto specjalnie przycisnąłem, wróciłem zostawiłem chwilę auto na postoju i bam czerwona lampka się zapaliła, lekko się wkurzyłem. Po tym fakcie zacząłem przeglądać forum bmw i znalazłem ten temat, od razu przyszło mi do głowy, że u mnie jest podobnie, tym bardziej jak mechanik spuszczał stary olej, nie znalazł żadnych elementów, które mogłyby świadczyć o najgorszym. Decyzja została podjęta aby zakupić zawór hydrauliczny i dzisiaj odebrałem auto i jak na razie oby było dobrze. Bardzo chciałbym aby ten problem został rozwiązany, teraz pozostaje mi tylko jeździć :D
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć wszystkim .

Nie chce otwierać nowy temat ,dlatego tutaj. Posiadam e90 z silnikiem n53. Ostatnio zapaliła mi się czerwona konweka. Tyle że u mnie świeci się odrazu po kilku sekundach , po uruchomieniu silnika. Razem z ciśnieniem oleju zbiegło się w tym samym czasie dziwne odczyty stanu oleju. Sprawdzam to na bieżąco i zawsze stan miałem na Max. Po zapaleniu kontrolki ciśnienia oleju odruchowo sprawdzam poziom oleju A tu min.+1.

I teraz pytanie do mądrzejszych ode mnie . Czy czujnik ciśnienia oleju ma związek z czujnikiem poziomu oleju? Czy czujnik ciśnienia może podawać błędne dane i w tym momencie czujnik poziomu oleju głupieje? Czy poprostu zbieg okoliczności i szlak trafił jeden i drugi?

Dodam ,że zero wycieków. Stan na bank Max. Błędy 30c1 ,30c4

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik ciśnienia oleju jest niezależny i raczej niezawodny, to o czym piszesz może zwiastować poważne problemy.
3A0jS9b.png
Opublikowano (edytowane)

Rozumie . Czyli czujniki nie wpływają na siebie. Dziękuję za podpowiedź.

Co do reszty ,nie sądzę. Silnik pracuje wzorowo,sprawdzałem mu ciśnienie na zimnym i ciepłym i wszystko jest ok. Raczej stawiam ,że przyszedł czas na jeden i drugi czujnik. Olej wymieniam co 10tys. I zalewam shella 5w 30 am-l. Nie oszczędzam na takich rzeczach.

Sprostuje tylko że kontrolka zapala się po ok 2-3 min

Edytowane przez Arkadiusz38km
Opublikowano
Rozumie . Czyli czujniki nie wpływają na siebie. Dziękuję za podpowiedź.

Co do reszty ,nie sądzę. Silnik pracuje wzorowo,sprawdzałem mu ciśnienie na zimnym i ciepłym i wszystko jest ok. Raczej stawiam ,że przyszedł czas na jeden i drugi czujnik. Olej wymieniam co 10tys. I zalewam shella 5w 30 am-l. Nie oszczędzam na takich rzeczach.

Trochę sprostuje , konewka zapala się po chwili . Jakieś 2-3 min. Niezależnie czy zimny czy ciepły

Opublikowano

Być może komuś się przyda. Sensor i czujnik wymienione. Wszystko wróciło do normy.

Z obserwacji po zamontowaniu nowego sensora poziomu oleju i niesprawnym starym czujniku ciśnienia oleju,pomiary poziomu oleju były złe. Komp pokazywał połowę miarki zamiast Max. Wychodzi na to ,ze jednak jest jakaś korelacja między tymi czujnikami. Po wymianie czujnika ciśnienia oleju ,sensor wskazuje poprawną ilość, czyli max po zalaniu 6.5 l oleju.

Opublikowano

hey

(n43 2.0i e91)

wlasnie czekam na dostarczenie czujnika cisnienia oleju oraz tego zaworu hydraulicznego,

pytanie mam czy w/w mozna wymienic bez sciagania dolotu? czy dam rade to sam zrobic?

czy da rade tam sie dostac od spodu a jezeli tak to jak?

dzieki

  • Członkowie klubu
Opublikowano
panowie, bo chyba nie rozumiem, sprawdzaxie swoje auta historie w ASO?, Bmw od dawna obliczacza czesci na dany przebieg, mozna si etego dowoiedziec w ASO, co trzeba wymienic przy danym przebiegou...
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
panowie, bo chyba nie rozumiem, sprawdzaxie swoje auta historie w ASO?, Bmw od dawna obliczacza czesci na dany przebieg, mozna si etego dowoiedziec w ASO, co trzeba wymienic przy danym przebiegou...

 

no chyba ze ktos cos juz wymienil ale nie w aso

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam miłośników BMKi :)


dobry wątek.... i ten sam problem....


posiadam BMW E87 2.0l 118i 143km 2010r silnik N43... jak mu fes dam gazu i potem zatrzymam się na jakiś światłach na luzie to dostaje konewkę z ciśnieniem, również jak go rozgrzeje na autostradzie, zjadę, zatrzymam na luzie, ta sama kontrolka.

Na razie to rzadkość ale jednak i widzę po wątku od czego zacząć, czyli zawór hydrauliczny ciśnienia oleju, ale, jak już mechanik się tam dokopie, czy warto od razu wymienić też czujnik ciśnienia? Żeby nie pomylić, według katalogu części:


- https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UE51-EUR-02_2006_E87N_BMW_118i&diagId=11_3173#11417584990


Zawór hydrauliczny to nr.12, czy wymienić też czujnik nr.8? I jakie dobre zamienniki polecacie tych dwóch części? "tylko nie piszcie mi że tylko oryginalne" proszę o polecenie mi dobrych zamienników :)

Robocizna tej wymiany ile kosztuje mniej więcej?


i polećcie mi jakiegoś normalnego mechanika co się zna na BMKach i nie spierd...... roboty bo wiecie jak jest w dzisiejszych czasach. Jestem obok Będzin/Bytom. Zauważyłem że jest serwis BMW w Wojkowicach, ale czytając opinie za cholerę bym tam auta nie zostawił :(


Pozdrawiam i czekam na odpowiedź ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam miłośników BMKi :)


dobry wątek.... i ten sam problem....


posiadam BMW E87 2.0l 118i 143km 2010r silnik N43... jak mu fes dam gazu i potem zatrzymam się na jakiś światłach na luzie to dostaje konewkę z ciśnieniem, również jak go rozgrzeje na autostradzie, zjadę, zatrzymam na luzie, ta sama kontrolka.

Na razie to rzadkość ale jednak i widzę po wątku od czego zacząć, czyli zawór hydrauliczny ciśnienia oleju, ale, jak już mechanik się tam dokopie, czy warto od razu wymienić też czujnik ciśnienia? Żeby nie pomylić, według katalogu części:


- https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UE51-EUR-02_2006_E87N_BMW_118i&diagId=11_3173#11417584990


Zawór hydrauliczny to nr.12, czy wymienić też czujnik nr.8? I jakie dobre zamienniki polecacie tych dwóch części? "tylko nie piszcie mi że tylko oryginalne" proszę o polecenie mi dobrych zamienników :)

Robocizna tej wymiany ile kosztuje mniej więcej?


i polećcie mi jakiegoś normalnego mechanika co się zna na BMKach i nie spierd...... roboty bo wiecie jak jest w dzisiejszych czasach. Jestem obok Będzin/Bytom. Zauważyłem że jest serwis BMW w Wojkowicach, ale czytając opinie za cholerę bym tam auta nie zostawił :(


Pozdrawiam i czekam na odpowiedź ;)

 

podobnie

dzis na autostradzie przy temp silnika (coolantu by byc preceyzyjnym) 105 stopni pojawila mi sie konewka (dodam ze bylem podczas procesu odsiarczania) wczescniej konewka pojawiala sie tylko przy 111-112 stopniach,

inpa pokazuje blad 30C1 czyli niewydolnosc pompy oleju - za male cisnienie

i teraz jak sprawdzam na bimmer-tool podczas jazdy zadane cisnienie i podawane cisnienie to zazwyczaj jest ok, znaczy pompa niby nadaza z podawaniem odpowiedniego cisnienia choc zawsze jest lekko mniej

np. sterownik zada 2050 a pompa podaje 2010 takze male roznice sa

teraz pytanie czy to oznaka zblizajacej sie wymiany pompy?

w inpie (loader 2.023 dla MSD80) jest mozliwe przetestowanie pompy oleju tylko nie wiem jak to zrobic a nie chce nic spierd...ic :)

...F9/F9/F1 opcja sie nazywa oldruckregelung

czy moze ktos to robil, ten test i moze powiedzeiec co i jak?

dzieki

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam

dzis zabralem sie za wymiane tego zaworu hydraulicznego

nr czesci 11417584990

poszlo bez problemu

potem chcialem wyminic oil presure sensor nr czesci 12617549796

i tu natknelem sie na hmmm maly problem poniewaz ten sensor (nowy od bmw oem) ma 3 piny polaczenia wtyczki a moj ma dwa (stary-zamontowany teraz w silniku).....

na rysunku realoem

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=US92-EUR-05-2010-E91N-BMW-320i&diagId=11_3173

czujnik ten znajduje sie nad czujnikiem temp coolantu i temp oleju ktory to wlasnie ma 3 piny .... i zgupialem

rysunek wyraznie pokazuje ze mam wymienic ten gorny....ale wtyczka jest mniejsza i nie pasuje do tego co kupilem

ktos moze to wymienial i moze cos pomoc?

dzieki

Opublikowano

znalazlem rozwiazanie

na rysunku realoem.com jest blad w polozeniu tego czujnika

czujnik cisnienia oleju jest w miejscu czujnika temperatury oleju/coolantu

pozdr

Opublikowano

roadrunner78 napisał : ,,inpa pokazuje blad 30C1 czyli niewydolnosc pompy oleju - za male cisnienie "

U Mnie było odwrotnie :nienie: nie niskie ciśnienie a wysokie (około 9000 mbar) też błąd 30C1 ,czesto przy odsiarczaniu lub przy odpalaniu silnika wychwyciłem Btool-em ,wystepowało też pocenie przy misce olejowej.

Wykręciłem i namoczyłem w benzynie ekstrakcyjnej przez 24h zawór regulacyjny ciśnienia ,problem ustąpił .

Opublikowano
roadrunner78 napisał : ,,inpa pokazuje blad 30C1 czyli niewydolnosc pompy oleju - za male cisnienie "

U Mnie było odwrotnie :nienie: nie niskie ciśnienie a wysokie (około 9000 mbar) też błąd 30C1 ,czesto przy odsiarczaniu lub przy odpalaniu silnika wychwyciłem Btool-em ,wystepowało też pocenie przy misce olejowej.

Wykręciłem i namoczyłem w benzynie ekstrakcyjnej przez 24h zawór regulacyjny ciśnienia ,problem ustąpił .

 

Ja wlasnie wymoenilem czujnik cisnienia i ten zawor hydrauliczny zobacxymy czy 30c1 soe jeszcze polaze....bo wtedy to chyba bedzie zanczyc ze pompa oleju nie domaga....???

Opublikowano


Ja wlasnie wymoenilem czujnik cisnienia i ten zawor hydrauliczny zobacxymy czy 30c1 soe jeszcze polaze....bo wtedy to chyba bedzie zanczyc ze pompa oleju nie domaga....???

Tak jak napisałem, Ja miałem problem z wysokim ciśnieniem i wtedy pojawiał się błąd 30C1 .

Sprawdzałeś jakie masz ciśnienie oleju?

Opublikowano


Ja wlasnie wymoenilem czujnik cisnienia i ten zawor hydrauliczny zobacxymy czy 30c1 soe jeszcze polaze....bo wtedy to chyba bedzie zanczyc ze pompa oleju nie domaga....???

Tak jak napisałem, Ja miałem problem z wysokim ciśnieniem i wtedy pojawiał się błąd 30C1 .

Sprawdzałeś jakie masz ciśnienie oleju?

 

Mam tu podglad w bimmertool na cisnienie oleju i jest ok. Zadana wartosc w zaleznisci od obciazenia jest dostarczona. Problem pojawial sie w momencie wyskoczenia 30c1 wtedy juz zadane cisnienie nie bylo podawane. W sobote wymienilem zawor i czojnik i narazie blad sie nie pojawil

Opublikowano

Też korzystam z bimmertool przez bluetooth ,co to znaczy zadana wartość ?

Jeśli masz wersję PRO ustaw sobie podgląd ciśnienia oleju na żywo, u mnie przed czyszczeniem regulatora po odpaleniu zimnego silnika czasami ciśnienie blokowało się w okolicy 9000mbar i pomagało zgaszenie silnika i ponowne odpalenie ,problem też występował przy mocniejszym przyspieszaniu też trzeba było się zatrzymać i ponownie odpalić,oczywiście wyskakiwał też błąd 30C1 ,występowało też pocenie przy misce oleju.

Kulka wewnątrz regulatora ciśnienia blokowała się :mad2: , po namoczeniu w benzynie ekstrakcyjnej przez 24h kulka luźno latała w regulatorze :cool2: .

Opublikowano
Też korzystam z bimmertool przez bluetooth ,co to znaczy zadana wartość ?

Jeśli masz wersję PRO ustaw sobie podgląd ciśnienia oleju na żywo, u mnie przed czyszczeniem regulatora po odpaleniu zimnego silnika czasami ciśnienie blokowało się w okolicy 9000mbar i pomagało zgaszenie silnika i ponowne odpalenie ,problem też występował przy mocniejszym przyspieszaniu też trzeba było się zatrzymać i ponownie odpalić,oczywiście wyskakiwał też błąd 30C1 ,występowało też pocenie przy misce oleju.

Kulka wewnątrz regulatora ciśnienia blokowała się :mad2: , po namoczeniu w benzynie ekstrakcyjnej przez 24h kulka luźno latała w regulatorze :cool2: .

 

Mam full wersje ale angielska

Jak wejdziesz w actual/expected values tam pokazuje jakie cisnienie w danej chwili sterownik potrzebuje a jakie dostaje....

Czyli wartosc oczejiwana i wartosc dostarczana po chlopsku

Opublikowano


Mam full wersje ale angielska

Jak wejdziesz w actual/expected values tam pokazuje jakie cisnienie w danej chwili sterownik potrzebuje a jakie dostaje....

Czyli wartosc oczejiwana i wartosc dostarczana po chlopsku

Czyli jakie masz ciśnienie po odpaleniu na zimnym silniku?

Opublikowano


Mam full wersje ale angielska

Jak wejdziesz w actual/expected values tam pokazuje jakie cisnienie w danej chwili sterownik potrzebuje a jakie dostaje....

Czyli wartosc oczejiwana i wartosc dostarczana po chlopsku

Czyli jakie masz ciśnienie po odpaleniu na zimnym silniku?

 

2850-3100hpa zaraz po odpaleniu (bieg jalowy okolo 1000rpm)

na cieplym na biegu jalowym 2500-2600 (700rpm)

Opublikowano

2850-3100hpa zaraz po odpaleniu (bieg jalowy okolo 1000rpm)

na cieplym na biegu jalowym 2500-2600 (700rpm)

 

Dokładnie takie wartości mam w swojej ,mam pytanie co do wyjętego regulatora ciśnienia ,czy kulka w środku ciężko się przemieszczała podobnie jak na filmie ?

Opublikowano

2850-3100hpa zaraz po odpaleniu (bieg jalowy okolo 1000rpm)

na cieplym na biegu jalowym 2500-2600 (700rpm)

 

Dokładnie takie wartości mam w swojej ,mam pytanie co do wyjętego regulatora ciśnienia ,czy kulka w środku ciężko się przemieszczała podobnie jak na filmie ?

 

W sumie nawet nie sprawdzalem po wymianie tego zaworu....dam znac

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam dołączę się do dyskusji.

N43 118i

Ja walczę z ciśnieniem po raz drugi.

Za pierwszym razem był to zapchany smok kawałkami rozrządu ( i to jakiegoś starego przy wymianie ściągany był cały) , ale przed tym zdążyłem wymienić regulator i czujnik na nowe z ASO.

Teraz problem powrócił po około 5000km.

Do puki temperatura oleju nie przekroczy ok 95 stopni jest wszystko ok. powyżej tej temperatury, po ostrzejszej jeździe albo przygazowaniu, na wolnych obrotach (ok.700) nie trzyma ciśnienia.

Zadane jest ok 2600hpa a mnie momentami spada do 2000hpa no i zapala konewkę.

do dzisiaj jeździłem na motulu 5w40 dzisiaj zmieniłem na 5w30 również motul.

Po rozgrzaniu ciężej jest zapalić konewkę ale również mi się to udało...ciśnienie również spada.

Nic nie stuka, nie puka, wszystko jest niby ok.

Ktoś ma jakiś pomysł?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.