Skocz do zawartości

E90 N43 czerwona kontrolka oleju


Patrick96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , po wymianie oleju wyskoczył mi ponownie błąd z czerwona konewką oleju , zalany mam olej Castrol 5W30 Edge. Na tym oleju mam przejechane ok.150 km bo byłem zmuszony wymienić olej bo mechanik zalał mi przedtem Magnateca 5w40 i pokazywała się kontrolka też z olejem ale związana z ciśnieniem oleju. Teraz jak wspomniałem też wywaliło kontrolke ale wychodzi na to , że z powodu ubytku oleju. Czy to jest możliwe ? Wlane miałem 4.25L niedawno świeżego oleju.

Aktualny przebieg to 165000km

http://pl.tinypic.com/r/2nr0904/9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A stan oleju kolega sprawdza przy pomocy tego elektronicznego ustrojstwa czy zwykłego bagnetu? Sugerowałbym sprawdzać olej przy pomocy tego drugiego -tam widzisz wszystko czarno na czerwonym.

Wszystko jest możliwe jeśli chodzi o motoryzację :D. Masz jakąś instrukcję do tego auta? Wiesz ile oleju musisz wlać? Do mojego M47 wchodzi 5,5l, może zwyczajnie wlali ci za mało oleju.

Ilość potrzebnego oleju możesz sprawdzić tu: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi wpisz ostatnich 7 znaków z numeru VIN. W drugiej tabelce powinna być informacja.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalaną miałem prawidłową ilość wchodzi u mnie 4.25L,

dolałem 0.25L oleju , a komputer pokazuje tyle samo co pokazywał....czyli po środku , z napisem OK.

Chyba nie będę więcej dolewać żeby nie przesadzić , i będę musiał się wybrać do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u mechanika i był też jakiś inny klient , który też przechodził wymiane oleju i ma ten sam problem , więc generalnie zrobiło się trochę śmiesznie , bo gość ma bmw z silnikiem takim samym jak ja i taki sam zalany olej. Przy rozgrzanym silniku i po przejechaniu X kilometrów i zatrzymaniu się wywala Nam kontrolki z konewką . Mechanik na dzień dzisiejszy nie wie co to może być , mówił, że dzwonił do serwisu BMW tam mu powiedzieli , że też nie mieli takiej sytuacji... W pt klient mechanikowi ma zostawić auto i będzie grzebał , później ja będę w kolejce.. zobaczymy co z tego wyjdzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzień dobry,

 

Bardzo podobny problem, z którym walczę od roku ( BMW E87 silnik N43 2010 105kw ). Czerwona kontrolka ciśnienia zaświeca się w momencie kiedy jestem po szybkiej jeździe (np. autostrada) i zwalniam (np. bramki, światła). Po ponownym uruchomieniu silnika, gaśnie, można jeździć kilka dni, tydzień zanim uruchomi się ponownie.

 

co zrobiłem:

 

1-filtr oleju wymieniony, poprzednio założony przez mechanika był za wysoki i się "skręcił"

2- olej wymieniony motul 5w-40

3- czujnik ciśnienienia wymieniony

4- rozrząd łańcuch wymieniony

5- czyszczenie miski olejowej z resztek plastikowych ślizgów

6- smoki wymienione

7-czujnik poziomu oleju wymieniony

 

Ciśnienie było sprawdzane manometrem na zimnym i gorącym silniku - książkowe. Niestety ciężko sprawdzić ciśnienie w momencie pojawienia się kontrolki (b. kapryśnie się zapala). Komputer na 20 razy wystapienia kontrolki , tylko raz pokazał komunikat.

 

Obecnie wymieniam zawór hydrauliczny, po nim pompę, po nim samochód :) Proszę o rady jakbyście coś wiedzieli. Z czego może iśc problem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam, czy nadal wszystko jest ok z samochodem ? Problem nie jest wcale taki rzadki jak to BMW uważa znam sam kilka przypadków w tym w mojej e90 ...

Serwis BMW w Coventry (Anglia) i w Rzeszowie nie znalazł zadnej usterki według BMW wszystko jest ok jednak kontrolka cały czas daje po oczach...

Cisnienie 1.6bara na rozgrzanym wiec ok a mimo to konefka swieci

jesli mowa o elektrozawoze to nic wymiana nie daje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Tak, po wymianie tego zaworu, wsyztko jest ok. Czy ciśnienie mierzyłeś w momencie zaświecenia kontrolki? Myślę, że rozwiązaniem może być pozostawienie samochodu mechanikowi, żeby jezdził z podpiętym komputerem i zobaczenie jakie jest ciśnienie w momencie pojawienia się kontrolki. U mnie na rozgrzanym i zimnym silniku ciśnienie było ok, ale nigdy nie dowiedziałem się jakie jest w momencie pojawienia się kontrolki. Da to odpowiedź czy czasem problem nie idzie od elektroniki. Jeśli chodzi o zawór, to nie wiem czy mówimy o tym samym. Zobacz proszę na filmie ( u mnie wymieniono tę część => porównianie starego z nowym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Widzę że nikt się nie odzywa w temacie, wymieniłem wszystko po kolei łącznie z regulatorem ciśnienia oleju (600zl ASO) kontrolka pojawia się bez zmian. Gdy auto jest mocno nagrzane kontrolka wyskakuje z tego co można zobaczyć według podpięte go komputera w momencie gdy wywala kontrolke ciśnienie skacze na wolnych obrotach. Nie utrzymuje się idealnie równo tylko faluje. Z mojej strony mogę tylko dodać że jeżdżę tak już rok, nic się nie dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Mam podobne problemy. Czasem nie zbyt często jak dojeżdżam do świateł i wrzucam luz potrafi mi sie zapalić czerwona kontrolka oleju. Gaszę auto odpalam i wszystko wraca do normy. Kontrolka zapala się raz na miesiąc tylko na luzie i niskich obrotach. Sprawdziłem inpa i jest to błąd 30C1. Ciśnienie wedlug inpy również ok więc pompe wykluczam. Dodam, ze niedawno zmieniłem rozrząd więc to nie jest problemem. Zreszta przed wymianą też pojawiała sie kontrolka cisnienia oleju. Smok czysty olej bez żadnych syfów. Wymieniam co 10 tys na Lique molly. Czytałem kiedyś, że jest jakiś eelektrozawor który może sie zacinac... Ktoś powie coś więcej? Gdzie szukać problemu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Po dłuższej jeździe zjeżdżałem np. z autostrady do ronda w dół na luzie i gong czerwona kontrolka ciśnienia oleju. Elektrozawór sterujący ciśnieniem oleju wymieniony. Koszt 600 zł - ori. Macher mówił mi, że w n43 to cała plaga. Wymienia w serii 1, 3 i 5.


Problem zniknął jak ręką odjął. Radzę nie bagatelizować. Panewki w tyłek mogą dostać.

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trocky możesz mi wskazać, który to dokładnie zawor? Lub podać nr części?

 

Nie za bardzo. Typek mi wymienił jak zmieniałem olej. Na oczy tego nie widziałem w silniku (nawet nie wiem, czy jest widoczne). Jedynie od czasu do czasu tak raz na 2 miesiące dostawałem gonga.


Na pamiątkę mam tylko fakturę vat ale nie ma tam nr części.


O n53 nic mi nie wiadomo.

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PF51-EUR-10-2009-E90N-BMW-318i&diagId=11_3173


Ten zawór to nr 12 z tego zdjęcia. Do czasu wymiany miałem częste błedy niskiego ciśnienie w INPA oraz raz czerwoną kontrolkę oleju po pojawieniu się której wymieniłem ten zawór. Od tego czasu czyli około 20tys. km. brak błedów. Do wymiany potrzeba zdjąć alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Sorki, że odkopuję temat. Mam ten sam problem z silnikiem N43 w swojej 120i. Inpa pokazuje mi wartości ciśnienia od 1600 HPa na jałowym przy rozgrzanym silniku do momentami 3000 HPa jak wcisnę gaz. Czy to normalne wartości ciśnienia ? Mam błąd 30C1. Wymieniłem olej na motul 5W40. Elektrozawór i czujnik już zakupiony - czeka na wymianę. Dżin się pojawia sporadycznie po zjeżdżaniu z autostrady - jak zgaszę i odpale to znika. I jeszcze jedno pytanie czy jak wymienię czujnik i zawór to komputer nie będzie świrował ? - wymagał adaptacji ?.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdziłeś jakie jest wskazanie czujnika ciśnienia oleju w momencie pojawienia się kontrolki? Z reguły przyczyną jest zawór, nic dodatkowego nie musisz robić po wymianie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę podać wartość ciśnienia w momencie wystąpienia błędu:


Umweltsatz Kilometerstand 209248 km

Ist-Öldruck 1376.00 hPa

Öldruck Sollwert 2848.00 hPa

(Motor)-Öltemperatur 8.00 °C

Motordrehzahl 864.00 rpm


Umweltsatz Kilometerstand 209456 km

Ist-Öldruck 1760.00 hPa

Öldruck Sollwert 3232.00 hPa

(Motor)-Öltemperatur 0.00 °C

Motordrehzahl 2400.00 rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Widać, że jednak są spadki, myślę, że po wymianie zaworu problemu nie będzie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.