Skocz do zawartości

E39 523i M52B25. Problemy z przyspieszeniem i temperatura.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam maly dylemat ktore Visco kupic. W sklepie mam do wyboru 2 rozne

 

SACHS nie wiem jaka srednica, 4 sruby

https://www.autoexperten.se/reservdelar/varme-kyla-och-komfort/ac-system/kyl--och-kondensflaktar/flaktkoppling-27264663/

 

BEHR HELLA srednica 138, 4 sruby

https://www.autoexperten.se/reservdelar/varme-kyla-och-komfort/ac-system/kyl--och-kondensflaktar/clutch-viscoflakt-27126863/

 

Jaka srednica pasuje do mojej 523i

Na allegro jest taki burdel, ze nic nie da sie zweryfikowac.

Z tego co rozumiem do mojego silnika potrzeba Visco na 4 sruby (nie na 3)

Wydaje mi sie, ze potrzebuje Visco o srednicy 160

Wydaje mi sie ze ta co pasuje to SACHSa.

Ktora wybrac?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oryginalny numer Twojego wisca to: 11521740962, wpisując go w okno Allegro wyskoczy Ci kilka po tym numerze, będziesz mógł porównać, seryjnie montowany był BEHR, ale Sachs też jest dobrym zamiennikiem, tą Hellę bym odpuścił, sprzęgło pod wiatrak 11 łopatkowy mocowany na 4 śruby, o średnicy: 410/420 mm. Podaj konkretne linki sprzęgieł które chcesz kupić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
inną sprawą jest to że to Twoje niby niedomagające sprzęgło można skorygować i zakup byłby niepotrzebny, a skąd Ty w ogóle piszesz?
Opublikowano

Wyglada, ze to bylo Visco :D

Po wyjeciu starego Visko przy kreceniu, dalo sie wyczuc lekki skok lozyska, minimalnie, ale jednak. Po wymianie od razu widac, ze wiatrak ma wieksze obroty. Przy rozgrzanym silniku czuc mocny podmuch powietrza.

Samochod wlaczony na postoju temperatura 98 (wczesniej 110 i wiecej)

Na autostradzie wiadomo bez zmian. Po zjezdzie temperatura nawet chwilowo spada do 96 (wczesniej tylko rosla). Po zaparkowaniu podbila do 101, ale po chwili spadla do 100 (wczesniej tylko rosla)

Nie mialem za duzo czasu zeby potestowac dluzej na miescie, ale wszystko wskazuje, ze to bylo walniete Visco.

Przy okazji okazalo sie, ze wiatrak od klimy ten co jest przed chlodnica patrzac od frontu nie kreci sie. Walniety jest czujnik. Wiecie jak dokladnie nazywa sie ten czujnik czy tam sterownik? Ewentualnie jakis nr. model...

 

Dzieki raz jeszcze za pomoc :clap: :clap: :clap: . Juz mialem tego wszystkiego dosc. 3 warsztaty polegly i doradzali pozbycie sie auta (powazne usterki silnika ktorych nie chcieli sie podjac lub kosmiczne koszta).

Dorzucam fotki uratowanej E39tki (lakier cosmosschwarz)

 

https://images84.fotosik.pl/691/f0f3879243afec93.jpg

https://images81.fotosik.pl/691/2cae36b2ca6ce7e5.jpg

https://images83.fotosik.pl/690/77124c1a78128195.jpg

https://images83.fotosik.pl/690/599f024ce49937b6.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no to git, o to chodziło!

rezystory tych wentylatorów się często uszkadzają

 

fura spoko, koło ładne, tzn. takie nietypowe, nie widziałem takiego jeszcze

Opublikowano
Dzień dobry, także poproszę o pomoc w kwestii temperatury - 520i 97 rok. Test nr 7. Wskazówka stoi w pionie przed osiągnięciem 80 stopni. Pół godziny jazdy w różnych warunkach i temperatura stoi na 100 - 102 stopnie. gdzieś tam chyba raz trochę spadła z górki po odpuszczeniu gazu, w mieście tak samo. Po włączeniu klimy 103 a w korku z klimą 104. Czekałem 5- 10 minut i cały czas 104 stojąc z włączoną klimą. W przeciągu kilku miesięcy wymieniona pompa, paski, napinacz, płyn x2, termostat z obudową a następnie ponownie termostat bo tamten zaciął się po około miesiącu. Wentylator klimy na nowy i nowe wisco. Układ odpowietrzony - przeczytałem juz chyba wszystkie posty w tym temacie..... Czy temperatura jest za wysoka? Czy powinienem wymienić jeszcze chłodnice?
Pozdrawiam.
Opublikowano

Od niecałych 80 stopni stoi pionowo.

 

Kiedy zaciął mi się termostat wskazówka poszybowała w prawo ale włączenie na maksa ogrzewania i dmuchawy uspokoiło sytuację. Wtedy nie sprawdziłem temperatury bo miałem - powiedzmy co innego na głowie tj.jak wrócić do domu...

Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
trochę niższa powinna być ta temperatura, ale ok. 100 stopni przy seryjnym termostacie i gorącym otoczeniu, nie jest czymś niezwykłym, skoro zmieniałeś pompę i visco, zajrzyj co się dzieje między chłodnicami (klima-woda) tam się zbiera sporo liści itp. co zaburza pełny przepływ powietrza
Opublikowano

Ok, sprawdzę. Czy jeżeli będę chciał wymienić chłodnicę to czy tańszy zamiennik np. Loro - około 200,-Pln ma sens?

Nissens to 400 a juz kończy mi się kasa.

Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie znam tego Loro, Nissens produkuje porządne chłodnice, w tych samochodach ukł. wodny jest że tak powiem trochę obciążony ciśnieniem-temeperaturą, więc jeżeli już chcesz zmieniać, to może warto wyskubać te 200 extra i nie zastanawiać się, jak długo potrzyma. Sprawdź dokładnie wszystko, może w ogóle nie ma takiej potrzeby
Opublikowano
Pewnie tak jest, jak będzie trzeba tu kupię coś lepszego ale powoli tracę początkowy zapał do tego autka, jak na razie to zalet mało a problemów mi przybywa. Najgorsze to brak zaufania, wole w trasę męczyć się Syna "polówką". Niestety.
Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale gdzie masz problem bo 104' to nic niezwykłego. Przy 116 dopiero wskazówka zaczyna się w prawo lekko przesuwać, przy 117 już wyraźnie.

 

Jak jest 95-105 moim zdaniem to nic nadzwyczajnego.

 

U mnie po mieście 99 się trzyma, w trasie jak wcisnę to do 110-115 podchodzi, raz pod górę przy 170 do 117 doszło, od razu zwolniłem i spadło, ale wywaliło mi błąd grzania termostatu, własnie się za wymianę biorę.

 

 

Jedyne co, to u Ciebie termostat na 92 stopnie powinien być (przed 1998r), jaki założyłeś?

 

 

I odnośnie tego termostatu mam pytanie, może ktoś wie. Czy to może być tak jak w v8, że termostat na niższą temperaturę nie będzie lepszy do M54? 92, zamiast 97?

 

Chociaż z drugiej strony termosy przedliftowe chyba nie mają grzałek, więc może lepiej nie tykać...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeżeli Marek3003 ma otwarcie 92, to temperatura powinna być przed 100, termostat z otwarciem 97, będzie miał wskazania na zegarze ok 105

jazda po górach to inna sprawa, wystarczy wjechać na wiadukt i zatrzymać się lekko pod kontem w korku, pompa jest z przodu, płyn przetacza się wtedy dużo gorzej, wzrasta zauważalnie więcej, nawet przy w pełni sprawnym układzie i bez obciążenia

jak jest możliwość to zmienić na otwarcie 92, albo jeszcze niższy, nie trzeba go wtedy pilnować grzałką

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.