Skocz do zawartości

E39 523i M52B25. Problemy z przyspieszeniem i temperatura.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ktoś zamknął mój pierwszy post nie wiem czemu wiec otwieram ponownie.

 

Witam

 

Proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. auto rocznik 1997 przebieg 360 000

 

Generalnie są 2 problemy, możliwe że łączące się.

 

Problem 1

Samochód lekko drży i minimalnie słabiej przyspiesza niż zwykle.

Diagnostyka Carsoft. (Pierwsza)

DME/DDE:

 

212 Vanos Bank 1 / Mechanical Jamming

26 (brak opisu)

65 Camshaft angle pulse generator

202 Lambda regulation limit exceeded: Oxygen sensor 1.

Bank 1 Cylinder1-3 After Catalityc converter

 

Wykasowanie Błędów....

Przejazdzka.. i druga diagnostyka

DME/DDE:

 

65 Camshaft angle pulse generator

202 Lambda regulation limit exceeded: Oxygen sensor 1.

Bank 1 Cylinder1-3 After Catalityc converter

2 Ignition Coil: Cylinder 4 (Co ciekawe ten błąd nie wyskoczył podczas pierwszej diagnostyki)

Zniknął również błąd 212 i tajemniczy bląd 26.

 

Co o tym sądzicie? Ja obstawiam ze to Lambda i od niej chyba trzeba zacząć, w następnej kolesności cewka na cylindrze 4 lub czujnik położenia wałka rozrządu.

 

Problem 2

 

Teraz bardziej skomplikowana sprawa.

Samochód od 3-4 lat grzeje się, kilka warsztatów niestety nie uporało się z tym i nie wiedzą co powoduje problem.

Na początku wskazówka temp skakała w przód, ale po chwili cofała się na właściwe miejsce. Tydzień nic się nie działo i znowu. I tak częściej i częściej. Były wycieki pod chłodnicą. Do tej pory

przez te kilka lat zostały wymienione:

-Chłodnica 2x za zbiorniczkiem.

-Pompa wody 2x

-Termostat 2x

Płyn chłodniczy czysty

Niby nie ma oparów co2 w płynie chłodniczym.

Pod korkiem do wlewu oleju brak białego nalotu

Kopci normalnie

Pali normalnie

 

Wydaje mi się, że auto się zapowietrza przez to się grzeje raz mocniej raz mniej przy czym jest tylko gorzej i gorzej,

Niedawno była wizyta w warsztacie, raz się zagrzał czyli moim zdaniem zaczął się już zapowietrzać.

Na zimno płyn w zbiorniczku w powiedzmy w normie, węże miękkie, Na gorąco węże pełne ale płyn w zbiorniczku podnieść się ledwie 2cm (normalnie powinien podnieść sie do poziomu max)

 

Wielka prośba do WAS co polecacie sprawdzać po koleji. Mechanicy doradzają pozbyć się samochodu.

Jak Wam się wydaję co warto sprawdzić?

Kolego doradził mi sprawdzić brok w bloku silnika, Jeździć bez termostatu (aby sprawdzić jego sprawność)

Edytowane przez RadekSE
Opublikowano

Dzieki juz poprawilem.

 

Odnosnie Twojego pytania z zamknietego postu. To zamienniki zamawiali mechanicy wiec nie znam firm, ale tutaj (szwecja) sa dostepne tylko zamienniki dobrych zachodnich firm.

Plynu narazie nie dolewam. Odebralem samochod tydzien temu z warsztatu i zagrzal sie lekko tylko raz wlasnie w dzien co go odebralem. Teraz testuje juz 4 dzien, przejechalem jakies 200km i narazie Jest ok. Problem w tym ze zawsze tak bylo.

Moj plan na teraz jest co dziennie sprawdzac czy plynu ubywa itd. No i pewnie niedlugo zacznie znow sie grzac...peknie 3 raz chlodnica, mechanicy wymienia na nowa (gwarancja) odpowietrza doleja plynu i powiedza ze naprawili i tak w kolko.

 

Potestuje z tydzien i zostawie u mechanika zeby sprawdzili lambde, cewke i czujnik walka. Fajnie by bylo podczas tej wizyty zeby sprawdzili odnosnie tego grzania sie. Macie jakies pomysly co moze byc nie tak z tym?

Jakie sa symptomy jak walniety jest ten brok w bloku silnika?

Opublikowano

Kolego zmien tych mechanikow bo najtanszy szmelc Ci wstawiaja pewnie z eurocarparts.

Chlodnica wytrzymuje 10 lat minimum.

Od 3-4 lat to auto przegrzewasz :shock:

Jak jest walnieta lambda glowica tego moze juz dlugo nie wytrzymac.

Opublikowano

Jutro do nich jade, niech sie tym zajma ta lambda.

 

Tutaj gdzie jestem ciezko znalezc dobrych mechanikow. Warsztaty nie skupiaja sie na zdiagnozowaniu problemu. Po prostu wymieniaja wszystko. Nikomu sie nie chce grzebac w silniku.

Bylem w 3 warsztatach i na prawde niczego tam nie brakowalo, ale jakos problem z chlodzeniem ciagle wraca.

 

Teraz skupiam sie glownie na obserwowaniu staniu plynu chlodniczego.

No i czekam az sie znowu zagrzeje wtedy wiadomo. Trzeba bedzie dowiedziec sie co jest nie tak.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Problemy z przyspieszeniem rozwiazane.

Wymiana cewki i czujnika zalatwila problem.

 

Niestety problem z temperatura powrocil.

Gadalem z mechanikiem co robi glownie bmw i nie dal mojemu samochodowi zadnych szans.

Powiedzial, ze popuszczaja gwinty w bloku silnika i ze samochod na zlom. Naprawy nawet nie bral pod uwage, ale wyciagnalem od niego cene to przewyzszala 2 razy wartosc samochodu.

Co o tym myslicie?

Przypomne, ze jest tylko jeden objaw. Raz na kilka dni/tygodni silnik zaczyna sie grzac raz wiecej raz mniej, pozniej temperatura wraca do normy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wciśnij test 7 na zegarach i pojeździj obserwując dokładnie, kiedy ta temperatura się chwieje, jaka tak na prawdę jest? Jak się auto dogrzewa w korku a w trasie nic się specjalnego nie dzieje, to już ważna informacja, jak w trasie łapie temperaturę pod obciążeniem też będzie to co innego, mało informacji?
Opublikowano

Test 7 zrobie jutro. Teraz leje na zewnatrz.

Temperatura chwieje sie (chodzi o przegrzewanie) glownie w trasie, ale glownie na trasie jest samochod uzywany. W miescie tez zdazylo mu sie zagrzac. Zdarza sie to bardzo nieregularnie, srednio raz na tydzien, ale sa okresy np 2 tygodnie bez zagrzania.

Potrafi sie zagrzac np milimetr ponad norme po czym wraca do poprawnej temperatury, albo do tej kreski co jest miedzy normal i czerwonym, nie wzrasta wiecej i nie opada wcale. Wylaczam auto czekam wlaczam i temperatura w normie.

A zdarzalo sie, ze dochodzilo do czerwonego wtedy stawalem. I tylko laweta bo grzal sie caly czas.

Oleju ani plynu nie bierze (no moze troszke plynu)

Nic nie cieknie, wszytsko w normie moc itd.

Powaznie bede musial sprzedac za grosze jako uszkodzony piekne auto albo zezlomowac.

 

2 warsztaty nie potrafily nawet postawic diagnozy. Wymienili wszystko i sprawdzali wszedzie oprucz sprawdzenia konkretnie silnika.

 

Dzisiaj jak pisalem wyzej bylem u goscia co glownie robi bmw i on od razu powiedzial, ze to te gwinty w bloku silnika, powiedzial ze takie wlasnie sa symptomy, ze nie da sie tego sprawdzic (wiecie czy sie da jakos?). Doradzil ze jedyne co troszeczke pomoze to wymiana na korek 1.4 bara chyba taki co jest w dieslu 3.0 (czemu ma to pomoc nie wiem)

Nie rozumeim tez czemu naprawa jest tak kosmicznie droga. MEchanik polecil zebym szukal auta po 2001 z 2 vanosami, ze niby te silniki omija ten problem.

Opublikowano
Przeciez te silniki sa bardzo dobre ja jezdzilem 11 lat na lpg 523i na pojedynczym vanosie i nic sie nie dzialo,oczywiscie pompa wody i termostat do wymiany poszedl,mnie ciekawi czy twoje zegary dobrze wskazuja temperature sprawdz w tescie 7 jaka masz temperature ja u siebie mialem lekko opuszczona wskazowke od obrotow i walczylem z obrotami bo mi sie wydawalo ze sa za niskie wszedlem w test i co sie okazalo ze wszystko jest ok ksiazkowo, na wskazowce pokazywalo 400 obrotow a cyfrowo 550 oczywiscie silnik V8.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ten samochód może się cały czas za mocno dogrzewać, obserwując samą wskazówkę i jej wychylenia, to trochę mało, wskazówka zaczyna się wychylać ponad połowę gdzieś w ok. 120 stopni, to już na prawdę ciepło dla silnika, a staje też na połowie od 70 stopni. Także jak masz możliwość, włącz ten test, i daj znać, co się z nią dokładnie dzieje i kiedy? Mieliśmy kiedyś problem z takim silnikiem, pękła tuleja na 6 cylindrze, ale brał wtedy wodę i kulał, u Ciebie sucho i nic nie dymi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli samochód ma LPG, to zrób te wszystkie jazdy-pomiary na benzynie z wyłączonym gazem
Opublikowano

Dobra zrobilem test 7. Narazie krotko, ale juz troche pozno.

 

Po odpaleniu plyn mial 25stopni. Jezdzilem z 10 min po miescie temperatura powolutku rosla. Przy 75 stopniach stala pionowo w gore.

Wjechalem na autostrade temperatura ciagle rosla do 96 stopni po 10 minutach jezdzenia temperatura podniosla sie do 98.

Zjechalem z autostrady i jedzilem powoli po miescie temperatura powoli rosla i doszla do 110 stopni. Stanalem na parkingu i obserwowalem (wskazowka przez caly czas stala niewruszona pionowa) . Gdy temperatura doszla do 113 wskazowka lekko przesunela sie w prawo. Po kilku minutach temperatura powoli spadla do 110, a wraz z nia wskazowka wrocila do wlasciwego normalnego polozenia.

Czekalem jeszcze z 5 min, ale nic juz sie nie dzialo temperatura byla ciagle 110 stopni.

 

Wiatrak na chlodnicy sie krecil. Jak tak wysiadlem z auta zauwazylem ze auto wyplulo wode po klimie. Myslicie ze moze to byl polaczone z tym problemem? To ze auto wypluwa wode z klimy to przeciez normalne. Podejrzewam rowniez, ze auto bierze troche plynu chlodniczego.

 

Nie mam lpg.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dziwne że przełamuje Ci wskazówkę przy 113, w takim razie ja nie widzę jakiejś wielkiej tragedii, gdybyś wyłączył klimę, temperatura spadłaby ze 113 na jakieś 105/108, i wskazówka by się nie ruszyła, zawsze lekko wzrasta przy włączonej, to że kapie woda z klimy to norma, czasami nawet nie kapie a sporo się leje jak jest gorąco. Zmienić termostat na niższą temperaturę otwarcia i zapomnieć o problemie
Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi.

 

Pogadam z mechanikiem jak wroci z urlopu zeby sprawdzil sprzeglo wiskotyczne i poszukal innego termostatu.

Bede jezdzil z klima i testowal jak nazbieram juz wiecej informacji zaczne testowac bez klimy.

Wojtek, moj mechanik kiedys wspomnial ze z klima lepiej niz bez. Jestes pewien, ze z klima temperatura jest mniejsza.

Kolejne pytanie. Dlaczego klima ma cos do grzania sie silnika?

Nic nie napisaliscie odnosnie diagnozy "eksperta" co robi bmki ktory postawil od razu diagnoze za popuszczaja gwinty w bloku silnika. Da sie to jakos sprawdzic? Jakie sa objawy?

Raczej potwierdzi sie ze ubywa troche plynu chlodniczego dzisiaj doleje i bede sprawdzal. Czy moze byc tak ze znika plyn kiedy klima chodzi, a np. nie ubywa jak klima jest wylaczona?

Co myslicie o wymianie korka (zbiorniczek plynu) na 1,4 taki jest jest w dieslu 3.0 (niby pomaga troche kiedy "popuszczaja gwinty w bloku silnika"

 

Teraz wskazowka wraca, ale przeszlosc pokazala, ze bedzie juz tylko gorzej i gorzej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odwrotnie, temperatura silnika lekko spadnie jak wyłączysz klimę, a nie wzrośnie, przy włączonej klimie załącza się oddzielny elektryczny wentylator do schładzania chłodnicy klimatyzacji, to przechładza trochę visko i zaburza naturalny jego przepływ, co objawia się tym że na teście 7 zaobserwujesz wzrost temperatury o kilka stopni (sprawdź sam nawet nie jeżdżąc, rozgrzej samochód-klimatyzacja wyłączona i za chwilę ją włącz i poczekaj 5 minut) Nie znam Twojego experta, ale puszczające gwinty w bloku to rozszczelnienie głowica-silnik, przy takiej usterce są inne objawy, może chłopaki pchają Cię w tą stronę, bo taka operacja nie jest tania. Płyn chłodniczy przy seryjnym termostacie i wysokich temperaturach rzędu 100 parę stopni, trzeba co jakiś czas uzupełniać, ponieważ pracuje on przy wysokim ciśnieniu, jeżeli układ ma jakieś słabe punkty-drobne nieszczelności, może tam gdzieś trochę krwawić, co objawia się co jakiś czas komunikatem "check coolant level". Korka przy seryjnym termostacie nie zmieniaj, dlatego że to wysokie ciśnienie chroni ukł. wodny przed zagotowaniem, możesz zastosować korek 1.4 z diesla, ale jak Twoi experci zmienią termostat na np.85 stopni, wtedy tak
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
termostat może nie być seryjny, ale ja miałem na myśli inną jego temperaturę, za pewne masz dedykowaną do swojego silnika. Niech sprawdzą viskozę, może ona już nie jest w najlepszej kondycji
Opublikowano

Dobra sa pierwsze wnioski (chyba faktycznie wiskoza)

 

Jezdzilem 30 min po autostradzie (90km na h) i temperatura stabilnie utrzymywala sie przy 97 stopniach (czasami spadala do 96 czasami do 98)

Jak tylko zjechalem z autostrady temperatura podniosla sie do 100, pojezdzilem kilka minut powoli (30-40km na h) i temperatura zaczela rosnac. Stanalem na parkingu i czekalem na rozwuj wydarzen, Temperatura rosla, a wiatrak krecil sie jak na moje oko niemrawo. Pozniej oblukam jak sie kreci na zimnym silniku (ale na 99% sa to te same obroty).

Temperatura doszla do 111 i wskazowka ledwo widocznie chciala sie zaczac odchylac w prawo wtedy temperatura spadla do 110, a wraz z nia wskazowka wrocila na odpowiednie miejsce. Przez kolejne kilka minut nic sie juz nie wydazylo. Temperatura nawet nie drgnela, podobnie wskazowka. Ciezko powiedziec czy wiatrak wszedl na wyzsze obroty. wydaje mi sie, ze nie.

Zapomnialem na koniec tylko wylaczyc klime i zobaczyc czy temperatura spadnie.

 

Mam 3 pytania

czy po zgaszeniu silnika wiatrak powinien dalej chodzic i chlodzic silnik?

przy jakiej temperaturze otwiera sie termostat w moim modelu?

czy temp 110 to jest normalna temperatura (silnik wlaczony, auto na parkingu)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no to raczej wiskoza, dobrze że nie te "gwinty" :)

ciężko będzie Ci sprawdzić różnicę obrotów wiskozy, bo ona lekko prześlizguje jak jest niedogrzana, jak się na nią patrzy, ma się wrażenie że się kręci 1:1 z silnikiem, ale tak nie jest, nawet jak jest spięta i sprawna, przy b.wysokich obrotach silnika, też powinna zacząć lekko prześlizgiwać, inaczej ten plastikowy wiatrak się rozpadnie na części. Wiskoza jest napędzana z paska wieloklinowego przez pompę wody, jak zgasisz silnik, zatrzymuje się razem z nim, podaj mi końcówkę VIN-u (7 ostatnich znaków), sprawdzę jaki termostat BMW tam zakłada, ale po temperaturach jakie podajesz, masz otwarcie przy ok. 95 stopni. 110 stopni to trochę dużo, taki standard w BMW w tych modelach, to 105 stopni, w tych granicach powinno się utrzymywać

Opublikowano

Mam nadzieje, że to tylko to. :D

Vin-BU23919

 

Nadmienie tylko ze pompa wody jest nowa wymieniona 2 miesiace temu.

Jesli doszlismy do viskozy to jak ja sprawdzic?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
92 stopnie, mam wrażenie że już ją sprawdziłeś, w każdym razie nie jechałbym na jej weryfikację do tych fachowców od gwintów, po prostu ją wymień, albo poproś żeby Ci ją wymienili
Opublikowano

OK

Powiem zeby wymienili sprzegło wiskotyczne. Cos jeszcze maja wymienic (nie znam sie to pytam :D)

Wielkie dzieki Wojtek, reszcie rowniez dziekuje za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wymień tą wiskozę, myślę że to załatwi sprawę, nie dziękuj tylko napisz czy problem zniknął

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.