Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

 

Zmieniłem sobie położenie gniazda OBDII w aucie żeby uniemożliwić kradzież przez wgranie nowego kluczyka, w oryginalnym miejscu jest oryginalne złącze tylko z odciętymi kablami, atrapa żeby złodziej myślał, że wszystko jest na miejscu i nie zaczął szukać gdzie jest schowane.

Teraz pytanie, mam dostępne 6 przewodów, tak jak na rysunku poniżej. Czy jest możliwość żeby zewrzeć któreś z nich i zdezorientować złodzieja żeby myślał że gniazdo jest podłączone tylko coś nie działa prawidłowo? Może zwarcie czegoś mogłoby uszkodzić mu to urządzonko? Może puścić zasilanie na odczyt danych tylko nie do końca wiem który pin za co odpowiada, myślałem o połączeniu 16 z 9, ktoś wie jaki to da efekt?

Macie może jakieś inne pomysły co można by połączyć we wtyczce atrapie?

 

OBDII

Opublikowano
Zostawiasz zasilanie i masę, urządzenie mu zaświeci ale nie będzie miało połączenia z niczym. Uwalisz złodziejowi sprzęt to Ci się odpłaci.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
W sumie najprostsze i najlepsze rozwiązanie, może faktycznie lepiej nie przesadzać, niech się dziwi czemu nie działa kluczyk. Tylko mam pytanko, przypuszczam, że zasilanie to PIN 16 ale czemu są dwie masy, 4 i 5?
Opublikowano

4 to masa pojazdu

5 masa sygnałowa.

 

Zostaw 4 i 16

 

Jak masz jakiś tester, cokolwiek co ma zasilanie z OBD to sprawdź sobie czy zaświeci i już. Złodziej chwilę popróbuje i sobie odpuści :lol:

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

Robiłem to samemu, myślę że tak najlepiej to zrobić, wtedy pinout znasz tylko Ty.

 

Żeby coś takiego zrobić potrzebujesz dwie wtyczki inne niż OBD, męską i żeńską (Ja użyłem DB-9 takich jak tu http://allegro.pl/wtyk-db-9m-d-sub-9-pin-z-obudowa-i6749842850.html http://allegro.pl/gniazdo-db-9f-d-sub-9-pin-z-obudowa-i6749851906.html) oraz gniazda OBD takiego jak tu http://allegro.pl/obd2-obd-2-gniazdo-adapter-z-kablem-25cm-96-i6657019706.html i do tego trochę kabli żeby zrobić przedłużkę, ja zrobiłem 1.5m wiązki.

 

Musisz tez umieć co nieco lutować i mieć miernik żeby znaleźć odpowiednie piny w nowym gnieździe OBD.

 

Najpierw sprawdzasz jakie i ile pinów masz użytych w gnieździe w oryginalnej wtyczce w aucie (najlepiej znaleźć swój schemat na https://www.newtis.info/tisv2/a/en/ Jak już wiesz gdzie co jest to te same piny znajdujesz miernikiem w nowej wtyczce i lutujesz do wtyczki żeńskiej DB-9 (pinout znany tylko Tobie) i już masz gotowy adapter. Następnie robisz wiązkę do auta, do męskiej wtyczki lutujesz kable i zapisujesz który idzie do którego pinu w nowej wtyczce. Ważne jest żeby wszystko zapisywać i używać różnych kolorów kabli żeby się nie poprzestawiało coś.

 

Jak już masz wszytko rozbierasz plastiki w aucie, przeciągasz nową instalację z męską wtyczką DB-9 w nowe ukryte miejsce, odcinasz od oryginalnej wtyczki wszystkie kable poza zasilaniem (tak jak poradził mi kolega powyżej), lutujesz z nową instalacją zostawiając w starej tylko zasilanie i gotowe.

 

W ten sposób masz w nowym miejscu schowaną wtyczkę męską DB-9 do której pinout znasz tylko Ty, a w domu trzymasz adapter żeby w razie konieczności się połączyć z autem.

Myślę, że skuteczniejszego sposobu na zabezpieczenie antykradzieżowe i możliwość podłączenia się do auta nie ma.

Złodziej jak mu nie będzie się chciał kluczyk wgrać przez 5 minut to na pewno odpuści, nie będzie raczej pruł instalacji żeby znaleźć właściwe piny.

 

A tak to wygląda finalnie.

Adapter

Wizka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja podpowiem,

dla tych co mają modele po 2007/03 DCAN nie można używać zwykłych kabli do linii CAN

CAN-H pin 6 i CAN= L piny pin14 w OBD powinny być na podwójnej skrętce (splecione razem aby nie było odbić elektromagnetycznych )

(można wykorzystać kabel lan 4x2x0.5mm2 )

tak samo jak ktoś ma port Ethernet w OBD2

pin 8 zwykły przewód (zasilanie portu Ethernet)

pin 3 i pin 11 splecione razem

pin 12 i 13 splecione razem

oczywiście reszta pinów może być na pojedynczych przewodach

pin 4 i 5 masa (mogą być grubsze przewody ale osobno każdy pin )

pin 16 +12V zasilanie KL30 tak sao grubsze przewody 0.75mm2 lub 1mm2

pin 9 jest to prędkość obrotowa silnika też pojedynczy przewód (nie istotny dla diagnostyki ale powinien być icom ma go i jest aktywny )

rozplecenie skrętki przewodów dla CAN nie może być dłuższe niż 10cm

dla portu Ethernet nie dłuższe niż 0.5 cala

 

tyle DCAN i seria F,G

 

złącze OBD do 2007 roku K-line

pin 1 Kl 15 +12V IGN zapłon po kluczyku zwykły przewód tylko informacja o włączony m zapłonie

pin 4 i 5 tak samo osobno GND masa samochodu i sygnałowa

pin 7 K-line linia diagnostyczna ( w zasadzie to wystarczy ta linie odciąć i przenieść i już nic w samochodzie nikt nic nie zrobi ) E60, E65, e70, e8X, e9X do 2007/03

pin 8 K-line druga linia diagnostyczna jest w modelach do 2006 roku (z wyjątkiem e83 do końca produkcji ) dla tych modeli jest ważniejsza ponieważ EWS jest na tej linii

pin 9 prędkość obrotowa silnika

pin 16 +12V Kl30 napięcie akumulatora to z tej linii zasilane sa urządzenie obd

 

pamiętajcie że do 2007/03 na K-line linie diagnostyczne są zakończone rezystorem aby zminimalizować odbicie elektromagnetyczne, dlatego lepszym rozwiązaniem

jest ukryte złącze obd2 lub adapterek wpinany w DB9 z rezystrem

złącze obd możecie ukryć nawet w bagażniku jeśli będziecie przestrzegać zasad które opisałem nie będzie żadnych zakłóceń.

 

Też uważam, jak tu kolego podpowiedział że najlepszym rozwiązaniem jest pozostawienie w OBD2

pinu 4 i 5 masa i pin 16 +12V napięcie akumulatora (na DCAN )

 

i dla linii K (pin 7 i 8 )

pinu 1 kl15 IGN napięcie po kluczyku

pin 4 i 5 GND masa

pin 16 napięcie akmulatra

Opublikowano

Dzięki za taką obszerną podpowiedź na pewno przyda się na przyszłość, szkoda że zawsze nowsze auto to więcej problemów. U mnie na szczęście póki co wystarczyły zwykłe kable, ja dałem wszystkie 0.75mm2 dla pewności :D

 

Jeszcze właśnie zapomniałem o tym rezystorze napisać. W zaślepce jest między pinami 7/8 a 16 rezystor 820 Ohm, jest on w zaślepce nie w gnieździe więc chyba to taki "terminator" żeby komputer wiedział, że można wyłączyć gniazdo OBD, ja zrobiłem sobie wtyczkę DB-9 z takim rezystorem bo pomyślałem, że auto się nie będzie chciało uśpić ale wygląda na to że nie ma to wpływu na uśpienie auta, całą noc stało bez tego i AKU w porządku i nic się rano nie świeciło ale dla pewności można zrobić taką wtyczkę/zaślepkę.

 

No i oczywiście zostawiłem w oryginalnym gnieździe piny 16 i 4 tak jak kolega radził i na scanerze dioda się zaświeca jak się go podłączy :twisted:

 

IMG_6722

  • 1 rok później...
Opublikowano

Tak mi przyszło do głowy: myślę, że ciekawym pomysłem jest też zamienić w gnieździe OBD2 w samochodzie kable podpięte do pinów. Tak, że te same kable są do innych pinów przylutowane. I do tego dorobić przejściówkę (złącze OBD2 - kabel - gniazdo OBD2), która odwraca zamienione miejscami kable tak, że w gnieździe w podpinanej przejściówce są prawidłowo przylutowane (do odpowiednich pinów). W ten sposób, można się połączyć tylko używając tej unikatowej przejściówki.


Tylko pewnie trzeba by było tak te kable pozamieniać we wtyczce w aucie, żeby po podpięciu czegoś bez przejściówki, nie spalić/zepsuć czegoś w samochodzie.


Myślicie, że coś takiego zadziała?

Opublikowano

Oczywiście, że zadziała i będzie równie skuteczne jak moje rozwiązanie, tylko za pomocą Twojej przejściówki będzie można się połączyć.

Tylko tak jak piszesz, trzeba uważać, żeby się nie podłączać bez przejściówki bo można uszkodzić kabel. W samochodzie raczej nic nie uszkodzisz ale lepiej nie ryzykować ;)

Opublikowano

Kolego, skoro Ty coś wykombinowałeś programowo to ktoś inny może to odkręcić i zrobić gotowca na taką niespodziankę.

Na zamienione kable nie da się zrobić gotowca także uważam że to znacznie lepsze zabezpieczenie.

I na pewno tańsze niż Twoje.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, skoro Ty coś wykombinowałeś programowo to ktoś inny może to odkręcić i zrobić gotowca na taką niespodziankę.

Na zamienione kable nie da się zrobić gotowca także uważam że to znacznie lepsze zabezpieczenie.

I na pewno tańsze niż Twoje.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Kolego, to tak samo ktoś inny może odczytac twoj wsad z immo na myjnie, na warztacie , gdziekolwiek - 10 min roboty, dorobic pilot i w jeden dzien zaj///c ci auto i miec nalane na twoje gniazdko. Takze kombinuj dalej tańsze .

Slowo "tańsze" i BMW - absolutnie różne rzeczy. Kto ma cos w glowie, ten za kawalek chleba nic robic nie bedzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście, że zadziała i będzie równie skuteczne jak moje rozwiązanie, tylko za pomocą Twojej przejściówki będzie można się połączyć.

Tylko tak jak piszesz, trzeba uważać, żeby się nie podłączać bez przejściówki bo można uszkodzić kabel. W samochodzie raczej nic nie uszkodzisz ale lepiej nie ryzykować ;)

Tak się nie powinno robić, pamiętaj że u mechaników jeden przyjmuje samochody, a inny naprawia ,

sam sobie możesz szkody narobić , zniszczyć magistrale can itp

lepiej niech w obd ma tylko napięcie, a resztę na dodatkowym kablu (złączu w schowku lub w innym miejscu ) w takiej sytuacji będzie tylko brak komunikacji przez obd

ale jak mają ukraść to nic nie pomoże pewnie ....

Opublikowano

Dzięki za info. Właśnie tego się obawiałem, że można przy okazji szkody narobić.


To rozwiązanie programowe też jest bardzo ciekawe.

Opublikowano

 


Jeśli chodzi o zabezpieczenie Pana temsky740, chciałbym zapytać jak to się ma do późniejszej ewentualnej naprawy samochodu w ASO. Czy przypadkiem ISTA-P nie każe wymienić dodatkowo sterownika CAS :?:


Rozumiem że to zabezpieczenie to coś w rodzaju zmiany numeru sterownika. Przykładowo mamy w samochodzie CAS3, modyfikujemy numer na zgodny z CAS2 i wtedy bmw explorer myśli, że ma CAS2 i czyta błędne obszary Pamięci. Czy zasada jest podobna czy się mylę :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy przypadkiem ISTA-P nie każe wymienić dodatkowo sterownika CAS

Jaki jest sens programować CAS3 w aso , jeśli nowego oprogramowania już dawno nie ma. Odpowiedź - oczywiście powie, ponieważ sens metody polega na manipulacji.

to coś w rodzaju zmiany numeru sterownika

Nie.

Czy zasada jest podobna czy się mylę

NIe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.