Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam mianowicie taki problem , kupiłem auto i wymieniłem stare opony na nowe .Przy wymianie okazało się że jest jakiś problem ze zbieżnością bo wszystkie opony były od wewnątrz przydarte a lewa przednia w szczególności . Wulkanizator zaproponował żeby podjechać do kogoś kto ogarnia zbieżność i BMW bo tu nie taka prosta sprawa, poczytałem trochę i postanowiłem podjechać do serwisu BMW w celu ustawienia zbieżności .Po oględzinach okazało się ze przednie koło od strony kierowcy jest bardziej pochylone do środka ~ 2,5 stopnia ( czy jakoś tak ) ponadto przestrzeń pomiędzy kołem a amortyzatorem ( z przodu auta jest różna ) od strony pasażera wchodzi ręka a od strony kierowcy już nie . Konkluzja w serwisie - nie ma sensu ustawiać bo coś jest nie tak z kołem od strony kierowcy albo skrzywiony amortyzator albo coś innego i najpierw trzeba to ogarnąć a potem ustawić wszystko .

I teraz pytanie , czy jak ustawia się kąt koła to przestrzeń pomiędzy amortyzatorem a kołem też się zmienia ? bo to by tłumaczyło tą odległość ,różnica pomiędzy jedna a druga strona to jak na moje oko z 1,5-2cm . Auto trochę ściąga w prawo po za tym przy prędkościach ~ 160km/h czuć delikatne drgania na kierownicy ( to są inne drgania niż przy nie wywarzonych kołach takie mam wrażenie )

 

Co o tym myślicie , od czego zacząć ?

Opublikowano

Kąt pochylenia koła nie jest regulowany. Może wynikać tylko z tego, że coś jest krzywe. Może to być amortyzator, zwrotnica, sanki. Co prawda można zwrotnicą regulować kąt, ale chyba tylko około 0,3 stopnia. Tak czy inaczej 99% pewności, że auto jest po dzwonie. 2.5 stopnia różnicy to jest bardzo znaczna wartość.

 

Nie martw się. Znaczna większość aut sprowadzonych skądkolwiek jest po dzwonie i ludzie o tym nie wiedzą. Nie jesteś jedyny :)

 

Teraz co bym robił na Twoim miejscu. Pierwsza sprawa to weryfikacja czy sanki są dobrze ustawione. Po prostu zmierz przekątne. Jak są okej to weryfikacja wahaczy na oko a na koniec amortyzator i zwrotnica.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano
Dzięki kolego za rzeczową odpowiedz , auto nie jest po dzwonie jedyne co to mogło mieć przygodę z krawężnikiem lub coś w tym stylu .
Opublikowano

Pierwsze co zrób to sprawdź przekątne między kielichem lewym a fartuchem prawy i tak samo na odwrót czyli kielich prawy i fartuch lewy. Zmierz i zobacz czy są równe. Odnoś się do jakiejś śruby z przodu auta.

Jak będzie dobrze to sprawdzaj po kolei od amortyzatora i zwrotnicy. Nawet jak krawężnik to strzał musiałby być konkretny :) Dlaczego jesteś pewien, że auto bezwypadkowe?

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano
Dlaczego jesteś pewien, że auto bezwypadkowe?

 

Dlaczego jestem pewnie , po pierwsze miernikowo jest wszędzie oryginał , po drugie wszystko wygląda jak fabryczne , wszystkie zapinki spinki najdrobniejsze szczegóły , żadna ze śrub nie jest ruszona ,lewa strona pokrywa się w 100% z prawą strona , wszystkie spawy łączenia wyglądają na identyczne takie rzeczy po prostu widać . Jedynego czego nie widać to wstawiona ćwiartka :D ale na poważnie według mojej oceny a nie jest to moje pierwsze auto ( było już ich trochę - nie wszystkie w oryginale to raczej oczywiste ) to auto nie ma rzeczy ( blacharskiej ) do której mam jakieś wątpliwości .

Za twoją radą bo oczywiście mogę się mylić ,pomierzyłem przekątne ,różne punkty różne miejsca ,nie znalazłem nic niepokojącego wszystko w jak najlepszym porządku .

Auto szczelinowo zgadza się wszędzie idealnie , zdjąłem dzisiaj koło co by popatrzeć jak to tam wszystko wygląda i nic mnie nie zaniepokoiło . Oglądałem auto dokładnie na podnośniku od spodu , wszystkie osłony zapinki ,wszystko jak z fabryki nic nie brakowało ,nic nie było widać żeby ktoś coś grzebał .

Jeżeli miało dzwona to szacun dla mechanika co to składał ,robota perfekcyjna tylko koło spitolił bo krzywo stoi .

 

Czy tylko poprzez demontaż amortyzatora lub zwrotnicy można będzie stwierdzić co jest skrzywione ? czy jest jakiś sposób żeby tego nie rozbierać i pomierzyć ?

 

Patrząc z boku koła ( prostopadle ) to ta część na której opiera się sprężyna jest niżej względem opony o jakieś 0,5-1cm porównując do prawej strony , tak jak by amortyzator osiadł niżej w zwrotnicy a to by sugerowało że to zwrotnica jest skrzywiona bo to łoże dla sprężyny jest nie ruchome .

Widziałem że jest tam jakaś blokada co by amortyzator niżej nie zszedł , różnice były minimalne porównując obie strony .

 

e8085a2ff2ad1eeb.png

Opublikowano

Dzięki kolego za linka , umówiłem się już na poniedziałek. Koleś od zawieszeń powiedział że na 90% jest krzywy amortyzator mówi że tego nie da się zobaczyć jak amorek siedzi w zwrotnicy bo to skrzywienie jest rzędu kilku milimetrów( przy mocowaniu w zwrotnicy ) a od góry robi się już conajmiej 1-1,5 cm . Przy okazji okazało się że jednak auto ma sportowe zawieszenie no i niestety 1 amorek kosztuje po upuście 1100zl czyli robi się ciekawie . W poniedziałek będę wiedział coś więcej ,jak ogarnę temat to dam znać .

 

 

Już po naprawie , wymieniony amortyzator i zwrotnica i koło stoi prawidłowo , amortyzator miał lekkie wgnieceni na obudowie a zwrotnica nie trzymała równej szczeliny tam gdzie wchodzi amorek , dla pewności wymieniliśmy obie części .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.