Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Jestem nowym użytkownikiem forum.

Niedawno, bo miesiąc temu zacząłem przygodę z BMW serii 1 - rok produkcji 2005, przebieg 191tys. km., serwisowana.

Zrobiłem nią ~3tysiące kilometrów, po zakupie wymieniłem olej, filtr powietrza i oleju.

Niestety, ale w środę stało się coś niedobrego, wracając z pracy było wszystko normalnie, żadnych zastrzeżeń, ale dojeżdżając do domu straciła moc (wtedy też zapaliła mi się rezerwa i od razu na stacje - myślałem, że to pomoże), prawie wcale nie reaguje na pedał gazu, zaczęła kopcić na czarno, dodatkowo zaobserwowałem, że dziwnie odpala.

Dalej turbina zaczyna ciągnąć od 3tys. obr., ale dodatkowo dochodzi dziwny gwizd, gdzie wcześniej go nie było.

Proszę o pomoc w temacie i wyrozumiałość-jestem nowym użytkownikiem.

Z góry dziękuję za wszystkie spostrzeżenia i pomoc w temacie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A szczelny masz dolot. Mi jak pękła rura od IC do turbo, to mocy nie miał, świstał bardzo głośno, bo co turbina napompowała to szło w atmosfera. Rura przy egr zamiast twardniec pkdczas gazowania była mięciitka. No i walił przy bucie na czarno że auta z tyłu nie widziałem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrob odczyt bledow komputera-to podstawa

Wszystko jest szczelne, zero wycieków/zero fałszywego powietrza.

Jak to sprawdzales?

Czy możliwe jest, że spowodowane jest to przez zapchany EGR?

Teoretycznie mozna by sie uczepic tej drogi ale powinno to sie zapisac bledem w ECU a w praktyce jak dasz pedal gazu w podloge to EGR nie bierze udzialu w pracy silnika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na twoim miejscu zdiagnozowal bym to jeszcze w innym warsztacie...

Taka naprawa to kilka tys.

Jak wyszedl pomiar kompresji?

Opublikowano

Po podłączeniu do komputera wyszedł błąd, na wszystkich cylindrach.

Same zawory ~ok. 1500zł+. Mowa jeszcze o nastawniku turbiny, bo również wyskakuje na komputerze, ale spowodowane może to być ww. zaworami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawory nie wyjda na komputerze i nie ma opcji aby padly rownoczesnie na wszystkich cylindrach.

wymiana zaworow to nie tylko koszt zaworow...

Taka nsprawa to ok 4 tys zeta dlatego tym bardziej powtorz diagnoze.

wywala blad nastawnika?-to od tego trzeba zaczac i tu bedzie rozwiazanie problemu bo autko kopci na czarno gdy jest niewlasciwa proporcja paliwa do powietrza a u Ciebie tak kopci...

Przy uszkodzonych zaworach na jednym cylindrze chlopcy na skuterach by Cie wyprzedzali a przy uszkodzeniu na czterech cylindrach nie odpslisz auta

jeden zawor kosztuje ok 40 zl a jest ich 16 co daje 640 zeta- zachowaj czujnosc...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uwielbiam takie diagnozy. W moim miescie połowe mechaników omijam z daleka ze względu na takie podejście. Koleś se powie zawory. Ty zapłacisz pare tysi za nie potrzebną naprawę. Ty w najlepszym przypadku dostaniesz auto tak samo zepsute jak było, albo jeszcze bardziej ze względu na nie fachową wymiane. Jak będziesz miał szczęście to koleś przy okazji naprawy zauważy co jest zepsute i przez pomyłkę naprawi podstawową usterkę. On zadowolony parę tysi do przodu, a ty mogłeś to naprawić za połowe kasy. Podstawa to dokładna i fachowa diagnoza u kilku mechaników i to specjalizujących się w BMW.

Ja się tak bujałem ze stukami na kierownicy w E46. Wszyscy mechanicy, a było ich z pięci, mówili że to magiel do wymiany. Sam wlazłem pod auto, poczytałem i wymiana przegubu i sprzęgacza obrotowego za 200 zł i auto śmiga do dziś na starym maglu i to bez stuków. W kieszeni 1000 zł zostało. A te barany by mi powiedzieli, sorry to jednak nie magiel.

Reasumując zweryfikuj te diagnozę!!! Szkoda kasy wyrzucać

Opublikowano

Sanochód właśnie ciężko odpala, potem potrzebuje prawie minute, żeby przestał się trząść.

Mechanik nie naciągacz, bo dobry znajomy i niejedno u niego było robione.

Koledzy, dam więcej info po weekendzie, bo dzisiaj ślubuje i nawet nie mam do tego głowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy, dam więcej info po weekendzie, bo dzisiaj ślubuje i nawet nie mam do tego głowy.

To najlepszego na tej nowej wyboistej drodze zycia...

P.S

Przy walnietych zaworach nie przestanie sie trzachac ani na troszke.

Uszkodzenie zaworu = zbyt niska lub calkowity brak kompresji

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i zostalo Ci toszke grosza...

Zacznij od nastawnika.

Jak byly sprawdzane wtryski?-podaj wyniki pomiaru

wtryski tez mi nie bardzo pasuja do objawow...

Opublikowano

Po wymianie wtrysków pali jak nowy, nic nie trzesie, nie meczy sie samym odpalaniem (wtryski były ałe upalone).

Dzisiaj po wyjeciu turbiny jest jej diagnoza, nie nadaje sie nawet do regeneracji, wirnik wyglada jak po piaskowaniu, nastawnik sprawny.

Pocieszeniem jest to, ze znajomy mial rowniez jedyneczke 177KM i powiedzial, ze ta jest zrywniejsza.

PS. Pomiarow nie mam, bo teraz "dwa tygodnie miodowe".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uszkodzenie wtryskow to tylko skutek.Przyczyna jest w turbinie.

Dobrze ze nie wytargal Ci golowicy bo zbyteczna i kosztowna praca.

Teraz poczujesz jak autko bedzie smigac...

Opublikowano

Witam,

Odebrałem moją 1 i zonk. Pali ładnie i równo, turbo.... ciagnie, ale nie tak jak to było wcześniej, nic sie nie dzieje od 2200obr, od 3 zaczyna łapać, ale tej agresywności na pewno nie ma.

Co może być przyczyną?

Opublikowano

Koledzy,

Auto pali jak nowe, nic nie trzesie, ale....

Wymiana turbo i od 2200 nic, od 3000 ciagnie, ale nie tak jak wzesniej, nie ma tej werwy i agresji.

Prosze o sugestie i POMOC.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro stara turbina nie nadawala sie do regeneracji to zapewne kupiles uzywke...

Turbo powinno wstawac przy ok 1800 obr .

Jedz do warsztatu gdzie naprawiaja turbiny zeby odczytali parametry jej pracy.

Wyglada to na uszkodzony sterownik turbo

Opublikowano

Turbina "nowa", bo po regeneracji. Zero błędów na komputerze...

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/Oyk3py.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/BadicP.jpg

 

W poniedziałek odstawie z sugestia na uszkodzony sterownik turbiny.;/

Opublikowano

Urwana klapka od kolektora, przeleciała przez silnik, poszła na turbine, stąd jej stan wirnika - nie nadawał się do regeneracji.

Na jednym z zawarów nie ma kompresji, jutro zwalana głowica....

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to szkoda ze Cie nie ominelo rwanie glowicy.

Przy okazji usun reszte klapek zeby nie bylo powturki...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Widzę, że moc taka jak u mnie :)

Banan z twarzy nie schodzi pewnie :D

Gdzie robiłeś virusa ?

http://i.imgur.com/ZlcrycJ.jpg?1
Opublikowano

Grupa V-TUNING.

Na opony nawet nie patrze, teraz pozostaje mi tylko kosmetyka, porządna polerka i chciałbym poprawić brzmienie.

Myślę, że w sierpniu będę mógł dodać zdjęcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.