Skocz do zawartości

[e46 320d] Spadek mocy , tryb awaryjny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

320d 150km 2005r

 

Występują u mnie 2 błędy, objawia się to spadkiem mocy przy prędkości około 110km (nie zawsze to występuje - od czasu do czasu). Ogólnie samochód chodzi ładnie jest moc itp, ale jak mu dam trochę w palnik to później mimo że naciskam gaz do dechy to samochód rozpędza się jak polonez :D(fachowo to chyba się nazywa "samochód przechodzi w tryb awaryjny") i jest tak do momentu kiedy się zatrzymam i od nowa uruchomię samochód -> później znowu chodzi jak rakieta i w pewnym momencie ta sama sytuacja, nie ma reguły kiedy wejdzie w ten tryb awaryjny, ale zauważyłem, że wtedy jak powciskam troche mocniej gaz (chociaż nie zawsze, czasami jest dobrze). Dodam, że wtryski działają idealnie (wszystkie prawie na 0). Zepsuty mam również sterownik świec (który lada dzien wysyłam do naprawy) - ale to raczej nie współgra z tymi błędami / brakiem mocy, chyba że się mylę.

 

Mógłby ktoś podpowiedzieć , gdzie szukać przyczyny ? Podejrzewam, że coś w turbo się sypie. (jeden z forumowiczów napisał mi , że mam problemy z turbiną - zmienna geometria nastawnik ). Mógłby ktoś to potwierdzić ? Wymontować turbo i wysłać do regeneracji ? Czy coś jeszcze innego / inna przyczyna ? Klapek nie mam, wężyki nowe (3 x od kolektora), kolektor wyczyszczony na prawie nówke / egr też , może przepływomierz ? jakieś inne wężyki niż te wspomniane ? Oleju nie bierze (chociaż samochód mam od miesiąca i ciężko stwierdzić, ale nie ubyło ani grama na około 800km - 1000km) Dziękuję z góry za wszystkie wskazówki

 

1.

 

4191 (1252) Ladedrucksteller Ansteuerung

 

http://static.pokazywarka.pl/c/4/s/9c4c1ccdef7a1a6324438678b587fc7f_big.jpg?1497552215

 

2.

 

4521 (1296) Ladedruckregelung Regelabweichung

 

http://static.pokazywarka.pl/m/g/8/3a58e0fc7662a00cfdb5773cdceb571f_big.jpg?1497552215

Opublikowano

zadałeś sobie ten ogromny trud i wpisałeś te 2 błędy w tłumacza z niemieckiego na polski ?

 

masz niesprawne sterowanie turbiną, pewnie przy mocnym butowaniu przeładowuje i stąd tryb awaryjny. W błędach masz napisane ciśnienie doładowania czyli masz tam 2500hpa (2.5 bara) osiągane przy 2800 obrotów, minus nasze atmosferyczne 1000hpa (1 bar) czyli ładuje ci 1.5 bara, za dużo o jakieś 0.2/0.3 . Z danych z neta wynika że powinno ładować przy 4tys obrotów 1.3 bara a u Ciebie jest 1.5 bara. Jesli masz serie to za dużo. Przy czipie ok ale wtedy są inne dawki paliwa etc. Komputer widzi ci za duże ciśnienie doładowania i odcina moc żeby nie uszkodzić bardziej.

 

A dlaczego tak się dzieje to musisz poszukać, masz tam już pewnie sterowanie elektroniczne turbiną, pewnie uwalone jest to sterowanie stąd te błędy.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób test podczas jazdy, 4 biegu i pedał w podłodze od 2000 do 3700 rpm, zakładka nominal/actual, użyj programu do nagrywania ekranu. Wrzuć na youtube i wklej link tutaj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Link do filmu z INPY z pomiaru NOMINAL/ACTUAL

 

 

wystąpił również nowy błąd :

 

3FF0 Luftmassenmesser

 

http://static.pokazywarka.pl/4/p/g/70857c7a74d7d04fc5363a8f82eb1aa9_big.jpg?1498156267

 

 

maniek21112 nie dałem rady go wkręcić do 3700, do 3200 doszedł i tryb awaryjny nie chciał iść dalej

Sam przepływomierz do wymiany czy turbo dodatkowo do regeneracji ?

 

Dodam , że spalanie mi dochodzi do 10.5l w mieście. Opony to 225/40/18 (przód) 255/35/18 (tył). Oleju nie bierze ani grama. Auto nie kopci. Wydaje mi się , że przynajmniej o 1l spalanie jest przy duże.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeładowanie dramatyczne :shock: zajmij się turbiną a przepływomierz zostaw na razie w spokoju.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbowałbym dać najpierw sterownik jakiemuś elektronikowi do sprawdzenia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Czyli chodzi ci o nastawnik ? Podobną diagnozę postawił ROGER-NYSA. Turbo oleju nie bierze, świstów nie ma więc prawdopodobnie to ten cały nastawnik tak jak mówicie. Da się go wykręcić bez kanału od góry ?
Opublikowano

Jak ci Roger mówił to jeszcze pytasz ? Wszyscy mówią że turbo jest źle sterowane a ty chcesz je regenerować....

 

Coś się tak uparł na tą regenerację. Jedź do Rogera to co ogarnie temat. Znam człowieka i lipy nie robi a wiedza potężna

szukam
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Podepnę się tutaj żeby nie zakładac kolejnego tematu. Mam podobny problem jak kolega z tą różnicą, że u mnie na komputerze nie wyskoczyły żadne błędy.

Od samego początku problem wyglądał następująco. Auto normalnie wkręcało się na obroty ale na 5 biegu jak dochodziło do 140 km/h odcinało turbinę. Mechanik mi powiedział, że to przez EGR, wyczyścił i przez miesiąc,czy dwa wszystko było ok. Po tym czasie znów to samo, a nawet czasem na 4 biegu przy 3 tys. obrotów odcina. Wymieniłem przepływomierz i dalej kapa. Jakieś pomysły? Turbo było regenerowane jakieś półtorej roku temu.

Opublikowano

dlaczego wymieniłes przepływomierz ?


ludzie po co wy wymieniacie czesci na ślepo jak nie wiedzie gdzie jest problem. Macie na tyle kasy ?


zmień mechanika skoro nie potrafi wykryć problemu lub jeśli go wykrył to nie potrafi go naprawić.

szukam
Opublikowano
Zamiast wyzywać udziel odpowiedzi. Nie moja wina,że jestem laik. Z tym EGRem byłem u jednego, nie pomogło, pojechałem do innego, wymienił przepływkę i też kapa. Sam bym przecież na to nie wpadł...
Opublikowano
z tą różnicą, że u mnie na komputerze nie wyskoczyły żadne błędy.
jestem laik

Wnioskuję że mechanik nie potrafił lub nie chciał się bawić w poprawną diagnozę.

Jaki masz silnik ?

Zleć komuś diagnozę programem dedykowanym tylko do BMW i komuś co to robi na bieżąco bo zwykły mechanik na to niema czasu ani wiedzy.

Ja jesteś z Dolnego Śląska to Maniek w tym jest dobry.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.