Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

 

Jeżeli temat gdzieś był na forum o paliwach to wybaczcie ale chciałem zapytać dokładnie o rodzaj paliwa w tym dokładnie modelu.

 

Jaki rodzaj paliwa polecacie (zakładając ze nie jest chrzczone)?

W instrukcjach piszą niby ze 95 jest ok. Czy macie doświadczenia ze na którymś z nich autko chodzi ciszej jak w niektórych autach na 95?

Tankowałem do tej pory 98 verva dla oczyszczenia układu i teraz nie wiem na jaka przejść docelowo.

 

Byłbym wdzięczny za poradę;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na 95tkę z dobrej stacji benzynowej.

Dobrej to znaczy takiej gdzie paliwo nie jest chrzczone a zbiorniki czyste.

 

Sent with handy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma sensu tankować 98 do auta, gdzie silnik został zaprojektowany na 95 oktan.

Jeśli chcesz koniecznie wydawać więcej :wink: na paliwo, to już lepiej zatankuj 95 w wersji premium (Ultimate, Verva) - przynajmniej silnik skorzysta na dodatkach do takiego paliwa.

 

P.S.

Są silniki, np. w kosiarkach :mrgreen: gdzie tankowanie 98 może wręcz zaszkodzić silnikowi - z uwagi na wyższą temperaturę spalin i ryzyko przegrzewania silnika.

W nowoczesnych samochodach, które rodzaj zatankowanego paliwa wykrywają m.in. po temperaturze spalin - silnika nie uszkodzisz... Ale można niepotrzebnie uszkodzić sobie saldo na koncie, bo silnik zaprojektowany na 95 oktan i tak praktycznie nie wykorzysta większej wartości opałowej paliwa 98... (co prawda w silnikach ze zmiennymi fazami rozrządu sterownik nieco zmodyfikuje moment zapłonu i czas otwarcia zaworów - ale wpływu na osiągi albo niższe spalanie praktycznie nie odczujemy)

Opublikowano
(co prawda w silnikach ze zmiennymi fazami rozrządu sterownik nieco zmodyfikuje moment zapłonu i czas otwarcia zaworów - ale wpływu na osiągi albo niższe spalanie praktycznie nie odczujemy)

 

Odczujemy, odczujemy, co prawda przy 100 oktanach, ale nie będzie uzasadnienia ekonomicznego. Mój poprzedni pojazd miał wolnossącą benzynę 2.2 ze zmiennymi fazami rozrządu i po zatankowaniu „setki” było widać niewielką różnicę – nieco mniejsze zużycie, ta sama prędkość co zwykle na tym samym przełożeniu była osiągana przy obrotach niższych o jakieś 500 rpm.

 

Tylko tak jak piszesz – sterownik musi być w stanie sobie z tym poradzić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego napisałem "praktycznie" nie odczujemy :wink:

A na pewno nie proporcjonalnie do wyższej ceny paliwa 98 (nie mówiąc o cenie 100-oktanowej)...

 

Jeśli chodzi o paliwo z wyższymi parametrami opałowymi, to bardziej uzasadnione jest tankowanie go do silników diesla.

I nie chodzi tu o lepsze osiągi, czy niższe zużycie paliwa - ON o wyższej liczbie cetanowej zmniejsza efekt spalania stukowego, co w efekcie często przekłada sie na cichsza i łagodniejsza prace silników o zapłonie samoczynnym... (w silnikach benzynowych to inna bajka, wiec raczej nie ma sensu rozważać tej akurat kwestii)

 

W jednym z poprzednich aut tankowałem praktycznie tylko BP Ultimate diesel - bo silnik pracował na tym paliwie zdecydowanie ciszej i kulturalniej. Przy okazji spalał kilka % mniej paliwa - wiec ekonomicznie sie dopinalo.

W obecnym 525xd różnicy w kulturze pracy silnika natomiast nie widze żadnej - wiec tankuje normalnego diesla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.