Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam nurtujące mnie pytanie:

 

kilka tygodni temu wymieniłem wszystkie świece żarowe ze sterownikiem i od tego czasu, ani razu nie zauważyłem świecącej "spiralki" rano. Przed wymianą, po weekendowym postoju włączała się na klika chwil, teraz w ogóle.

Pytanie właściwe: czy nowe świece z dobrymi parametrami, a może nowy sterownik (nie wiem - inny soft?) może powodować, że świece działają "w locie" i nawet nie zdąży się "spiralka" zaświecić?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Przez 6 lat eksploatacji N47, w dodatnich temp. takich jak teraz nigdy nie zaświeciła się kontrolka świec żarowych.

Może rano jak odpalałeś wcześniej temp. była niższa np.poniżej 10st, niż obecna.

Moc grzania świec nie jest stała, zależna jest liniowi od temp. cieczy chłodzącej. Gdy ciecz osiągnie 25st. przestają grzać.Co nie znaczy że przy np. 20st na dworze kontrolka będzie sygnalizować grzanie.

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W garażu,ale nieogrzewanym :wink:

Według mnie, nie masz problemu. Zawsze możesz podłączyć pod kom. i sprawdzić czy nie ma błędu grzania świeć , choć to nie ta pora roku i temp. na problemy z tym związane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W E60 N47 kontrolkę od świec widziałem chyba tylko raz i to przez 1 sek. a obecnie w F10 N47N nie zaświeciła się ani raz ale to nie oznacza że nie podgrzewa świec, jest tak jak napisał Andrzej. Aby kontrolka się zaświeciła to temperatura cieczy chłodzącej musi spaść do odpowiednio niskiej temperatury i w tedy świece grzeją przez chwilkę mocniej niż zazwyczaj.
Opublikowano

Spoko, nie uważam, że mam jakiś problem :) (błędów nie ma)

 

Tylko dziwi mnie ta zmiana - przedtem jak była temperatura poniżej 10st C to zawsze na sekundę/dwie włączała mi się informacja o świecach, teraz (po wymianie świec i sterownika) nie ma nic - dlatego zastawiam się, czy po prostu zużyte świece mogą mieć na to wpływ albo np inny sterownik.

Opublikowano

Mi kiedys wywalilo blad grzania swiec jak mi spece rozebrali kolektor dolotowy. Musieli rozlaczyc sterownik swiec i zapomnieli, ze trzeba pozniej zrobic maly trik opisany w tym poscie - czyli zarejestrowac swiece zarowe.

 

Tylko w moim przypadku wywalalo blad przy diagnostyce.

 

viewtopic.php?f=103&t=292239

 

P.S. przy duzych mrozach widzialem grzalke na ulamki sekund w F10.

Opublikowano

dzięki wszystkich za pomoc, po prostu taka ciekawostka jak może się różnić działanie świec żarowych po ich wymianie i wymianie sterownika :)

 

PS - błędy były sczytywane po 3 dniach od montażu - rozumiem, że jakby coś było nie tak to by wywaliło błąd (nawet jak były upalne temperatury i teoretycznie silnik nie potrzebował świec żarowych)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

kilka tygodni temu wymieniłem wszystkie świece żarowe ze sterownikiem

czy była wykonana serwis funkcja po wymianie ?

Opublikowano
nie wiem, nie było mnie przy tym- stąd moje pytanie: czy sprwdzając błędy po 3 dniach wywaliłby błąd (nawet jak były upały i teoretycznie auto nie potrzebowało świec żarowych)?
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam pytanie, czy po wymianie świec trzeba podłączyć komputer ?

Czytałem ,że przed podjęciem prac należy odłączyć aku . Wtedy komputer nie jest już potrzebny

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam serdecznie!

Z tego co wyczytałem to zabroniony jest montaż mieszany np. sterownika świec Beru i świec Bosch, natomiast u mnie tak było. Idąc tymi wytycznymi zamówiłem sterownik i świece Beru, ale okazuje się że stare świece z Boscha maja napięcie 7V, a nowe z Beru 5,4V. Jak to jest, montować te z Beru czy wymieniać jednak na Bosch?

Pacjent: F10 530d 245KM N57

Opublikowano
Witam serdecznie!

Z tego co wyczytałem to zabroniony jest montaż mieszany np. sterownika świec Beru i świec Bosch, natomiast u mnie tak było. Idąc tymi wytycznymi zamówiłem sterownik i świece Beru, ale okazuje się że stare świece z Boscha maja napięcie 7V, a nowe z Beru 5,4V. Jak to jest, montować te z Beru czy wymieniać jednak na Bosch?

Pacjent: F10 530d 245KM N57

Nie ma znaczenia które świece jak idzie komplet, najważniejsze żebyś ich nie mieszał. Przerabiałem problem i wtedy jest błąd

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Chyba najlepiej wykręcić świece i sprawdzic napięcie.


Ja właśnie wymienilem kpl. świec na nowe Denso 7v, dobrane po vinie. Wczesniej siedziały Beru cgp001 5.4v z czego tak na prawdę tylko jedyna byla spalona. Niestety po wymianie około tygodnia pojawił się błąd sterownika świec, nie wiem czy to od wymiany tych świec na 7v czy po prostu sam z siebie sie wykończył. Sterownik byl Beru i założyłem uzywke również Beru o tych samych numerach. Na razie wszystko jest ok po skasowaniu błędów, nic sie nie pojawia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.