Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

 

Jestem puki co szczęśliwym posiadaczem od około miesiąca BMW 318d (122KM) - E91 - Touring z 2006 rok w manualu, przebieg: 247.000KM

Wszystko chodzi cacy jedynie co martwią mnie dwie rzeczy i nie dają mi spokojnie się wyspać. Są to rzecz jasna sławne KLAPKI W KOLEKTORZE SSĄCYM ORAZ ROZRZĄD

 

Gdzieś tam wyczytałem że podobno 318d (E91) NIE POSIADAJĄ FABRYCZNIE klapek w kolektorze ssącym w przeciwieństwie do 320d - NIE WIEM NA ILE TO PRAWDA a ciężko mi to sprawdzić ponieważ nie bardzo mam czas aby oddać samochód do mechanika do demontażu kolektora. Próbowałem sprawdzić to na realoem ale nie potrafię dojść do tego jak to sprawdzić.

 

CZY WIECIE JAK JEST W RZECZYWISTOŚCI Z TYMI KLAPKAMI W MOIM SAMOCHODZIE??? POMOGLIBYŚCIE TO SPRAWDZIĆ NA REALOEM ??

 

Druga sprawa to rozrząd. Podobno mój samochód nie cierpi na tę wadę ale mimo to wolałbym się upewnić. Czy mam sie czego bać??? Rozrząd u mnie chyba jest od przodu a nie od strony podszybia. Czy jest sens bawić się w wymianę??

 

Proszę o porady i opinie

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W obu przypadkach możesz spać już spokojnie, ponieważ klapek nie masz a rozrząd w m47 jest praktycznie bezobsługowy i jest oczywiście od strony pasa przedniego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Serio?? Jezu to kamień z serca mi spadł... Rozumiem że mimo przebiegu dość sporego już rozrządu nie ruszać ??

 

A co w tym motorze jest szczególnie upierdliwe lub na co zwrócić uwagę ?? Wywala mi błąd od wszystkich 4 świec żąrowych...dziwne troche że aż 4 na raz...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i o jest właśnie bolączka diesli w BMW, ale to wszystkich. Sterownik świec żarowych do naprawy lub wymiany. Co do M47N, to w sumie wały czasami pękają. Jak ci wtrysk leje to tłok może uszkodzić, ale jak co jakiś czas sprawdzisz INPĄ korekcje i nic nie pokojącego jak kopcenie, nie zauważysz to lać i jeździć:) Jak to diesel turbina, wtryski itp.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Warto sprawdzić stan koła pasowego, czy guma nie pęka, może być ori i wtedy raczej nie będzie dobrze wyglądać. Jeżeli przebieg jest ori to należy do grupy małych :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Panowie przebieg na 100% ORI sprawdzony pod kompem, w auto DNA a na końcu w serwisie BMW (Gazda Gliwice). Wtryski sprawdzone również pod kompem jakie dawki daja itp... Wszystko wyszło ok 2 środkowe dawały równą dawkę a dwa skrajne tzn na 1 i 4 cylindrze pokazywało na jednym 1.1 a na drugim -1.1. Mechanik stwierdził że wszysytko OK. Auto NIE KOPCI, chodzi równo. Zreszta ja leje najwyzszej jakosci paliwo tzn. Shell V power Diesel lub (Najczęściej) Verva Diesel. A jak to jest z tymi wałami pękającymi i kołem pasowym?? Jakie objawy, skutki i koszty ewentualnych napraw ??
Opublikowano
A powrócę do tematu sterownika świec. Znalazłem już NOWY z firmy BERU (Dobra firma czy nie??) na portalu do kupienia za 250zł więc chyba zamówię i wymienię. Gdzie go pod maską mogę znaleźć?? Czy całą procedura wymiany jest ciężka??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koło pasowe corteco to 500-600,- wymiana pewnie ok 100-150,- powinno się to robić przy użyciu blokady aby nie obciążać wału. Objawy to głośna praca silnika/drgania, szczególnie przy odpalaniu/gaszeniu.

Sterownik świec beru jest jak najbardziej ok. Jest od strony kierowcy, pod kolektorem ssącym, bliżej podszybia, dość dobre dojście jest od dołu, trzeba tylko zdjąć osłony pod autem, trochę gimnastyki/przekleństw i wychodzi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Drgań i głośnej pracy silnika nie mam na szczęście wiec puki co odpuszczę. A jeśli chodzi o sterownik czy do jego Wymiany trzeba idpinać akumulator lub coś kodować ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma takiej potrzeby, tylko bez zapłonu :8) warto po wymianie aktywować sterownik żeby sprawdzić czy nie pojawiają się błędy świec (przy obecnej temperaturze nie uruchamia ich), bo może się okazać, że to jednak one są spalone, niekoniecznie wszystkie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Czesc.Z tym rozrzadem to napinacze czesto padaja.W BMW z 2006 lepiej wymienic rozrzad.Mi sie posypal w BMW z 2010 niby juz ten ulepszony!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czesc.Z tym rozrzadem to napinacze czesto padaja.W BMW z 2006 lepiej wymienic rozrzad.Mi sie posypal w BMW z 2010 niby juz ten ulepszony!

 

 

W Benzynie może.

Ale nie w dieslu - M47 i M57

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale Ty miałeś inny silnik - n47, kolega ma starszy - m47 i pod tym względem nie ma powodów do obaw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Maniek moze Masz racje.Ja dzwonilem Do BMW w UK I powiedzieli ze od 2005-2011 byly klopoty z rozrzadem.Nawet w UK byl recall od BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sporo ciekawych informacji słyszałem już z aso, więc absolutnie mnie to nie dziwi :8) n47 pojawił się w 2007r. i od tego momentu jest problem z nim, była akcja serwisowa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Aktywować sterownik w jakim sensie ?? Jak sprawdzić te świece bez ściągania kolektora ?? Co do rozrządu to pytałem w warsztacie specjalizującym się w BMW i powiedzieli ze w tym silniku z rozrządem nie powinno być problemów z kolei w serwisie BMW powiedzieli aby wymienić ze względu na przebieg (wydaje mi się ze może chcieli mnie naciągnąć bo tam mają ceny z kosmosu)
Opublikowano
Panowie jeszcze takie pytanko. Zauważyłem ze przy lekkim wciśnięciu sprzęgła dosłownie lekkie nadepnięcie na pedał coś takjakby harczy w silniku lub od sprzęgła i to samo dzieje się przy zmianie biegów np jak już puszczam sprzęgło to przy samym końcu puszczania jest jakiś dziwny dźwięk. Dodam ze nie ma problemu ze zmiana biegów, żadnych drgań przy odpalaniu i gaszeniu i innych niepokojących objawów. W sklepie z częściami gość powiedział ze to może być normalne ewentualnie łożysko oporowe do wymiany. Co wy o tym sądzicie ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie sprawdzisz świec bez zdjęcia kolektora, bo nie ma do nich dojścia. Masz błąd 4 świec, może to być sterownik albo 4 świece, na 99% to pierwsze, więc wymieniasz sterownik, przy obecnych temperaturach nie grzeje świec, więc jeżeli okaże się, że to jednak one, to nie będziesz wiedział, bo błędu nie będzie. Aby to sprawdzić trzeba zmusić sterownik do pracy przy pomocy komputera, wtedy będzie pewność czy wymiana sterownika rozwiązała problem, czyli jak nie pojawią się błędy. Możesz mieć pecha i np pojawi się błąd na jednym cylindrze, po to ta aktywacja. W aso ewidentnie chcieli Cię naciągnąć.

Jeżeli chodzi o ten dźwięk to raczej wskazuje na dwumasę, łożysko z reguły słychać na nie wciśniętym sprzęgle a ustaje właśnie przy delikatnym wciśnięciu, dodatkowo jak słychać ten dźwięk przy zmianie biegów to utwierdza w tej teorii.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zle może się wyraziłem. Nie ma tego przy samej zmianie tylko jak sie puszca sprzęgło (przy samym końcu puszcania) lub jak się wciska sprzęgło to słychać przy samym początku jak się oprze nogę na pedale. Później tego już nie słychać. Dodam ze brak drgań i innych objawów dwumasu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Puki objawy nie nasilają się to narazie zostaw jak jest, łożysko wydaje charakterystyczny dźwięk, więc dość łatwo to rozróżnić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No właśnie Panowie i to jest dość charakterystyczny dźwięk. Niczym stary traktor
Opublikowano
Byłem dzisiaj u mechanika.. Diagnoza postawiona... Dwumasa.. NIestety ale może i stety bo raz zrobie i bede miał juz spokoj na pare lat. Panowie odrazu pytam co jeszcze w tym silniki można się spodziewać z poważniejszych awarii??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.