Skocz do zawartości

Ringi białe do jazdy dziennej w poliftowych lampach Hella


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, byłem wczoraj u elektryka i powiedział mi, że w oryginalnych, poliftowych lampach Hella nie zrobię tak, aby ringi służyły mi do jazdy dziennej, bo będą po prostu za słabe i nie da się wstawić mocniejszych. Prawda to? Mam teraz ringi żółtawe, ale są za słabe do jazdy w dzień.
Opublikowano

Niezależnie od żarówki oryginalne ringi nie będą świeciły mocniej.

Można natomiast ringi wymienić na zupełnie inną konstrukcję i wtedy praktycznie mogłyby posłużyć jako dzienne, bo miałyby wystarczającą moc, ale jest to nielegalne, bo lampy nie mają homologacji DRL. Podobno zastępniki Depo mają wybitą na kloszu homologację i niektórzy w ten sposób kombinują, ale ja bym wolał zachować ori Hellę.

Opublikowano
Możesz zamiast żarówki zamontować Led i wtedy rangi świecą jasno i mocno, efekt ładny w porównaniu do standardowej żarówki. Nie zmienia to jednak faktu że jazda na samych ringach w przypadku e39 jest niezgodna z prawem i można dostać mandatów za taką praktykę. Lampy te a konkretnie rangi nie są zaprojektowane jako światła do jazdy dziennej i nie można ich traktować w ten sposób. Można za to aktywować opcje świateł do jazdy dziennej w sterowniki Lcm ( jak dobrze pamiętam to ta opcja jest aktywna od Lcm3)
Opublikowano

A jak starszy LCM, to można kupić moduł świateł dziennych (nawet lepszy od LCM, bo go nie obciąża, co się dość często kończy jego spaleniem), który włącza DRL na długich.

Ewentualnie wywalić nikomu niepotrzebne halogeny przeciwmgłowe i wstawić tam dzienne.

Opublikowano
Możesz zamiast żarówki zamontować Led i wtedy rangi świecą jasno i mocno, efekt ładny w porównaniu do standardowej żarówki. Nie zmienia to jednak faktu że jazda na samych ringach w przypadku e39 jest niezgodna z prawem i można dostać mandatów za taką praktykę. Lampy te a konkretnie rangi nie są zaprojektowane jako światła do jazdy dziennej i nie można ich traktować w ten sposób. Można za to aktywować opcje świateł do jazdy dziennej w sterowniki Lcm ( jak dobrze pamiętam to ta opcja jest aktywna od Lcm3)

 

http://allegro.pl/ringi-led-marker-10wat-bmw-e39-e53-e60-e61-e65-e87-i6445180880.html

 

O czymś takim mówisz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz zamiast żarówki zamontować Led i wtedy rangi świecą jasno i mocno, efekt ładny w porównaniu do standardowej żarówki. Nie zmienia to jednak faktu że jazda na samych ringach w przypadku e39 jest niezgodna z prawem i można dostać mandatów za taką praktykę. Lampy te a konkretnie rangi nie są zaprojektowane jako światła do jazdy dziennej i nie można ich traktować w ten sposób. Można za to aktywować opcje świateł do jazdy dziennej w sterowniki Lcm ( jak dobrze pamiętam to ta opcja jest aktywna od Lcm3)

 

Czyli co, led w ringi to nie bo nie ma homologacji, ale długie na DLR już mają homologację? :mad2:

 

 

Problem z ringami jest taki, że światło z żarówki idzie do plstikowej rurki która je rozprasza. Wydaje mi się, że przepuszczalość świetlna nie jest za duża - światło z żarówy musiałoby być mocno skupione, żeby trafić dokładnie w element wejściowy do ringów wtedy może coś będzie z tego. Coś na soczewce może dać radę, takie jak z linka powyżej są trochę mocniejsze i bielsze od standardowych, ale nada to są postojowe, w dzień słabo to widać.

Miałem też jakieś na 4 diodach - dużo mocniejsze od tych z linka, ale konstrukcja podobna i dużej różnicy nie było.

 

Może coś takiego lepszy efekt może da - tu już soczewka i silny led.

http://www.gearbest.com/car-headlights/pp_357903.html

 

Co nadal nie zmienia faku, że nawet jak sobie zrobisz z ringów DLR to tracisz postojowe.

Opublikowano

Dokładnie tak przyjacielu madseason

Chodzi o to jak lampa jest zaprojektowana. Rangi nawet z Led nie można traktować jako światła drl bo nie są do tego zaprojektowane ( mogą powodować oślepianie innych użytkowników ruchu - jak kolwiek to brzmi taki są realia :D . Światła długie świecące z 30% mocy mogą być traktowane jako światła do jazdy dziennej ponieważ korzysta się z lampy, żarówki, i odbłyśnika zaprojektowanego pod tym kątem. Co najważniejsze wszystko jest zgodne z homologacją lampy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na reflektorze znajdziemy także kolejne litery, które określają jego przeznaczenie: B - przeciwmgielny, A - pozycyjny, RL - do jazdy dziennej, C - mijania, R - drogowy, CR- mijania i drogowy, C/R mijania lub drogowy. Litera H oznacza, że reflektor przystosowany jest do żarówek halogenowych (H1, H4, H7), a D - ksenonowych. Na obudowie znajdziemy jeszcze informacje o sile światła i tzw. kącie przewyższenia.

 

Masz oznaczenie RL na oryginalnej lampie e39?

Opublikowano
Mam takie markery o jakich piszecie (10W) i faktycznie świecą ładniej, ale jako dzienne zupełnie się nie nadają. Chyba że ktoś pojęcia nie ma po co są światła dzienne i chce mieć siłę jak chińskie atrapy żeby tylko mandatu nie dostać...
Opublikowano
Kolego to że ogólnie przyjęta jest nazwa drl na 30% długich, to nie znaczy że jest to stricte drl w jakie wyposażone są obecnie produkowane samochody, mylisz pojęcia. Świecisz reflektorem zgodnie z jego przeznaczeniem korzystając z oryginalnej żarówki i odbłyśnika ( czyli zgodnie z jego przeznaczeniem i zaprojektowaniem) tylko moc święcenia wynosi 20-30%.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale homologacji na to nie ma, więc co za różnica czy będziesz świecił ringami, przeciwmgielnymi, długimi, kierunkowskazami dwu-kolorowymi, czy ledami na wycieraczkach.

 

Jak ktoś się przyczepi to w każdym z tych przypadków możesz stracić dowód lub nie przejść przeglądu więc co za różnica kto co sobie gdzie wepnie.

 

Do czego dąże?

 

jazda na samych ringach w przypadku e39 jest niezgodna z prawem i można dostać mandatów za taką praktykę. Lampy te a konkretnie rangi nie są zaprojektowane jako światła do jazdy dziennej i nie można ich traktować w ten sposób. Można za to aktywować opcje świateł do jazdy dziennej w sterowniki Lcm ( jak dobrze pamiętam to ta opcja jest aktywna od Lcm3)

 

Piszesz głupoty - zgodnie z prawem DLR z długich są tak samo niezgodne z prawem jak cała reszta.

 

Świecisz reflektorem zgodnie z jego przeznaczeniem korzystając z oryginalnej żarówki i odbłyśnika ( czyli zgodnie z jego przeznaczeniem i zaprojektowaniem) tylko moc święcenia wynosi 20-30%.

 

A co to ma za znaczenie? JAk się ktoś przyczepi i wyjdziesz z takimi tłumaczeniami w czasie kotroli to bankowo dowód stracisz, bo nie dość, że homologacji brak, to jeszcze samoróbka.

Opublikowano

Jaka samoróbka? Widzę że się chyba nie rozumiemy i mówimy o różnych rzeczach. Ja mówię o wykorzystaniu oryginalnej opcji w sterowniku świateł którą można aktywować ( niefortunnie nazywa się to drl). Lamp w żaden sposób fizycznie nie modyfikujesz, więc nie zmieniasz nic w jej parametrach więc taka lampa jest zgodna ze swoją homologacją.

 

Masa ludzi tak jeździ i jakoś nikt się na przeglądach okresowych czy kontrolach policyjnych nie przyczepia bo nie mają do czego.

Opublikowano
Kupiłem jakiś czas temu żarówki dwie led philips za 8 dych, w nocy w miare ładnie świeca, ale w dzień beznadzieja, niczym się nie różnią w mocy od standardów tyle, że świecą na biało... bez zmian ringów na jakieś coby nie ma szans . Możesz wepchnąć tam nawet 200 wat prędzej stopisz lampe, niż zaświeci Ci mocniej ring :D te świadłowody mają pewną przepuszczalność światła i za nic nie przebijesz się żadnym ledem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaka samoróbka? Widzę że się chyba nie rozumiemy i mówimy o różnych rzeczach. Ja mówię o wykorzystaniu oryginalnej opcji w sterowniku świateł którą można aktywować ( niefortunnie nazywa się to drl). Lamp w żaden sposób fizycznie nie modyfikujesz, więc nie zmieniasz nic w jej parametrach więc taka lampa jest zgodna ze swoją homologacją.

 

Masa ludzi tak jeździ i jakoś nikt się na przeglądach okresowych czy kontrolach policyjnych nie przyczepia bo nie mają do czego.

 

Pewnie że się nie rozumiemy, ty piszesz o tym, że żyjemy w kraju "prawa". Ja pisze o homologacji, zgodnie z którą takie rozwiązanie jest nielegalne w świetle prawdziwego prawa.

Opublikowano
Może zeczywiscie mas z rację. Przewertowalem trochę internet i jest tu pewna "luka" która dyskryminuje starsze samochody z drl na długich. Nawet jak ma się taką opcję w sterowniku lcm a na światłach nie ma homologacji to jest to nagranie prawa. Natomiast nowe auta które również mają identycznie rozwiązanie świateł drl na długich ale mają wbitą na lampie homologację na drl wówczas wszystko jest ok. Lekka dyskryminacja :? Może stąd mój upór w tej dyskusji :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:cool2:

 

Co nie zmienia faktu, że DLR zostały wymyślone przez konsorcjum sprzedawców żarówek, a homologacja jest po to, żebyś musiał kupić sobie osobny nowy produkt, lub najlepiej nową furę, ewentualnie się wqrwiać, że żarówy wypalają się dużo szybciej niż powinny...

 

Logiki w tym nie ma (szczególnie zestawiając ten obowiązek z normami emisji spalin i dbaniem o globalne ocieplenie), ale kasa musi się zgadzać. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.