Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak Ci obroty falują w takim przedziale, to masz na 100% czujniki wałków rozrządu do wymiany (2x200zł producent VDO, nie kupuj zamienników, w ASO 2x drożej).

Typowa bolączka N43, niestety na błąd czujnika nie ma co liczyć - diagnoza tylko oscyloskop, ew. od kogoś sprawne na podmianę.

 

@dexter7d

Zasiarczenie NOXa nie powoduje ani misfire ani falowania obrotów. Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Podwyższony poziom siarki powoduje częstsze przełączanie się z mieszanki wielowarstwowej do stechio, a dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku.

Jakbyś poczytał więcej forum, to byś wiedział, że błąd zasiarczenia jest normalny nawet dla aut, które ledwo co wyjechały z salonu.

Ten silnik może pracować idealnie a i tak zgromadzi się siarka w katalizatorze, jeśli ktoś będzie jeździł jak dziadek.

I nie - siarka nie uszkadza katalizatora.

 

A jak chcesz w prosty sposób sprawdzić czy masz za dużo siarki i się jej pozbyć, to robisz tak:

1. dobrze rozgrzewasz auto

2. 3 bieg, but w podłogę i kręcisz do 6k i hamujesz silnikiem

3. robisz tak parę razy i sprawdzasz czy śmierdzi z wydechu - jeśli tak -> jeździsz dalej

Do takiego wypalania wcale nie trzeba mieć więcej niż pół baku.

I nie, wcale nie trzeba jeździć regularnie >115km/h. - wystarczy, że raz na jakiś czas podczas wyprzedzania zredukujesz bieg i przeciągniesz pod czerwone pole.

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam maniek21112

Orientujesz sie moze jakie sa dopuszczalne wartości w trscie smooth running values w Ista?

Tam jest przedzial od -200 do +200.

Moje pokazuja mniej wiecej po 30-40.

Na zimnym potrafi trochę telepeac, jeszcze nie za duzo i na cieplym sie uspokaja wiec to raczej wtryski sa problemem.

Gdzies wyczytalem ze powinny byc w okolicach zera...?

Bylbym wdzieczny za odpowiedz.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Nie wiem jak to wygląda przy nowych, ale na pewno nie 0, jak wyglądają korekcje? Na rozgrzanym i zimnym, gdy telepie nim?

Na cieplejszym silniku sie normuja w okolicach 30-40. Gdy nim telepie na zimnym potrafi skoczyc do 80.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano
Jak Ci obroty falują w takim przedziale, to masz na 100% czujniki wałków rozrządu do wymiany (2x200zł producent VDO, nie kupuj zamienników, w ASO 2x drożej).

Typowa bolączka N43, niestety na błąd czujnika nie ma co liczyć - diagnoza tylko oscyloskop, ew. od kogoś sprawne na podmianę.

 

@dexter7d

Zasiarczenie NOXa nie powoduje ani misfire ani falowania obrotów. Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Podwyższony poziom siarki powoduje częstsze przełączanie się z mieszanki wielowarstwowej do stechio, a dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku.

Jakbyś poczytał więcej forum, to byś wiedział, że błąd zasiarczenia jest normalny nawet dla aut, które ledwo co wyjechały z salonu.

Ten silnik może pracować idealnie a i tak zgromadzi się siarka w katalizatorze, jeśli ktoś będzie jeździł jak dziadek.

I nie - siarka nie uszkadza katalizatora.

 

A jak chcesz w prosty sposób sprawdzić czy masz za dużo siarki i się jej pozbyć, to robisz tak:

1. dobrze rozgrzewasz auto

2. 3 bieg, but w podłogę i kręcisz do 6k i hamujesz silnikiem

3. robisz tak parę razy i sprawdzasz czy śmierdzi z wydechu - jeśli tak -> jeździsz dalej

Do takiego wypalania wcale nie trzeba mieć więcej niż pół baku.

I nie, wcale nie trzeba jeździć regularnie >115km/h. - wystarczy, że raz na jakiś czas podczas wyprzedzania zredukujesz bieg i przeciągniesz pod czerwone pole.

Dzidek25...

Nie powiedzialem ze odsiarczanie kata na 100% zalatwi problemy.

Po drugie...masz silnik n43 w swoim aucie?

Poza tym skad Ty masz te informacje od odsiarczaniu...ze 3 bieg, 6000 tysiecy obrotow. Z checia posłucham nigdzie sie wczesniej nie doczytalem o czyms takim

Trzecia sprawa...siarka nie zasiarcza NOXa tylko katalizator.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano

1. Tak mam N43.

2. Informacje o odsiarczaniu z forum, potwierdzone osobiście. Polecam ten wątek przeczytać kilka razy i dobrze zrozumieć - viewtopic.php?f=70&t=245047 + inne materiały z sieci, na podstawie czego można wysunąć logiczny wniosek, że siarka się utleni gdy będą spełnione 2 warunki - wysoka temperatura w wydechu i tlen.

3. Pisząc samo "NOX" mam na myśli albo kata albo sondę - to tylko skrót.

 

Poprzedniego postu nie pisałem po to, żebyś czuł się jakkolwiek dotknięty - nie odbieraj tego jako atak.

To co napisałeś jest dla mnie po prostu nielogiczne - oczywiście może to wynikać z mojej niewiedzy - w takim przypadku czekam na krótkie uzasadnienie Twojej teorii.

Dodam tylko, że ze swoim autem przeszedłem przez wszystkie typowe usterki - zaczynając od sondy NOX, wtryskiwacze, czujniki wałków, spalony mosfet w MSD80 i na rozrządzie kończąc.

Opublikowano

To co napisalem o odsiarczaniu pochodzi z ISTY( DESULPHURISATION )gdzie jest wyrazny opis jak pozbyc sie siarki oraz z moich obserwacji wlacznie z jazda z podłączonym laptopem powyzej 112-115km/h i ponad polowa baku. Jak tylko paliwa bylo mniej i jechalem wolniej odsiarczanie bylo przerywane.

Nigdzie indziej wczesniej nawet na angielskich forach nie spotkałem się z takim sposobem wypalania siarki jak Ty to opisales.

Nie poczulem sie urazony tylko sprawdzam Twoja i rowniez moja wiedze.

Jesli Twoj sposob tez dziala to wrecz postawie Ci dobrego browarka bo zaoszczedzilbys mi jednego klopotu. Musze to sprawdzić z laptopem.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano
Pierwszym razem jak u siebie tak wypalałem, to po kilki minutach smród był tak niemiłosierny, że już po otwarciu drzwi można było zwrócić tort z komunii.
Opublikowano

Czyli rozgrzany silnik, hamowanie silnikiem, wysokie obroty i koniecznie 3 bieg? Czy 2 np tez?

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

  • 2 lata później...
Opublikowano
Jak coś mam 3 wtryskiwacze ze swojego samochodu. Jeden z nich jest uszkodzony. Najprawdopodobniej wiem który.

Cena za wszystkie to 150zł.

Przebieg przy wymianie około 112 tys.


Pozdrawiam

Witam Juszko

mam podobny problem nie choszi na jeden cylinder jak rozwizales problem?


Pozdrawiam

Opublikowano
Jak coś mam 3 wtryskiwacze ze swojego samochodu. Jeden z nich jest uszkodzony. Najprawdopodobniej wiem który.

Cena za wszystkie to 150zł.

Przebieg przy wymianie około 112 tys.


Pozdrawiam

Witam Juszko

mam podobny problem nie choszi na jeden cylinder jak rozwizales problem?


Pozdrawiam

 

tu na forum zanjdziesz sporo info na ten temat (typowe bolaczki n43/n53)

np: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=183631

jak to bedzie ci malo to masz jeszcze

https://bimmerprofs.com

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć, mam następujący problem z BMW E90, n43. Na trasie wyskoczył mi check engine. Po podpięciu do INPA błędy to 29DO i 30BA. Stawiam na spalony mosfet, bo błędy są powiązane i 30BA nie daje się usunąć. Wtryskiwacze były wymieniane przez poprzedniego właściciela ok 50 tys. km temu. Cewki i świece mają ok 10-15 tys. km.

Czy ktoś w Warszawie mógłby mi pomóc z rozwiązaniem problemu z 30BA?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Odpowiem sobie sam :)


Pomógł Kaspar i kolega dzidek25.


Należało kupić 4 nowe tranzystory, ja kupiłem takie za poleceniem Kaspara - https://www.tme.eu/lv/details/ixfa30n60x/tranzistori-ar-n-veida-kanalu-smd/ixys/

Znalazłem gościa od napraw sprzętu wszelakiego, który wlutował nowe tranzystory w miejsce starych i dodał diody, tak jak to opisał Kaspar na blogu Bimmerprofs.


Auto śmiga, nie ma więcej błędu 30BA. Koszt naprawy niecałe 2 stówy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.