Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja to postrzegam tak że auto ma zapierdzielac i nic więcej się nie liczy.

 

Przerąbane będzie miał przyszyły właściciel.

 

Tak się nie drutuje

 

1. Pierwszy diesel, więc dopiero się uczę co i jak.

2. Gdy tuner mówił że może być dupnięta przepływka chciałem coś z tym robić, powiedział że po co wydawać niepotrzebnie pieniądze jak można ją wyłączyć i auto będzie chodzić normalnie. POSZPERAŁEM W NECIE i nie znalazłem żadnych negatywnych opinii, ludzie wypowiadali się na ten temat pozytywnie. Więc się zgodziłem.

3 O każde swoje auto dbam wręcz do przesady, to auto dostało już 2 turbiny, 2 termostaty, kompletne czyszczenie dolotu, naprawienie samopoziomowania, teraz idą moduły skrętu, została cała wypolerowana i nałożona powłoka ceramiczna, została wyprana, Zabieram się za CCC tylko jeszcze nie wiem czy wymienię na Pro czy naprawie ten czytnik... i wiele wiele innych napraw już za mną. Nie masz pojęcia jak to auto wyglądało gdy je kupiłem, ale cena byłą dla mnie atrakcyjna, dlatego też ją kopiłem. Poza tym lubię grzebać w samochodach, a kupno brzydkiego kaczątka i doprowadzenie go do stanu pięknego łabędzia sprawia że mogę być później dumny 10x bardziej ze swojego samochodu... Ale to już kto co lubi.

 

I nie, auto nie ma tylko zapierdalać, mam małą córeczkę (2 i pół miesiąca) więc czasy zapierdalania odkładam już na bok, głównie tym autem jeździ moja żona także... Chce po prostu aby to był zwinny tatusiowóz.

 

Także nie jestem jakimś tam druciarzem Mirkiem ze stodoły... I przyszły właściciel (jeżeli takowy będzie) na 100% będzie zadowolony z zakupu, oraz zostanie poinformowany o chipie i jak został wykonany - tu masz moje słowo...

 

Wracając do tematu, nagrałem filmiki, aby nie rozpisywać się na temat tego co na nich jest, po prostu mówiłem więc oglądajcie z dźwiękiem.

 

Na postoju bez podpiętej przepływki:

https://youtu.be/bMA_teHw_9U

 

Jazda bez podpiętej przepływki:

https://youtu.be/_S3UF_sVIL4

 

Test przyśpieszenia o który też prosiliście: (Bez przepławki)

https://youtu.be/caAMOAD3SBA

 

Teraz postuj z podpiętą przepływką:

https://youtu.be/uUMl10i-XjU

 

Wydech na podpiętej przepływce (tak właśnie wyglądał problem)

https://youtu.be/UCQ90SNASak

 

Jazda z podpiętą przepływka (pomyliłem się na filmie)

https://youtu.be/hu1YwxPgo00

 

Część 2 bo bateria padłą:

https://youtu.be/hdndm0QZuiM

 

 

Reasumując, zrobiłęm chipa i nie została odpięta od razu przepływka, auto zrobiło tak z 30-40km, dopiero następnego dnia tunerowi się przypomniało, wtedy problem ustąpił. Lecz jak pisałem następnego dnia wrócił na krótką chwilę, a następnie zniknął i nie chciał wrócić. Przed chipem wlany był też preparat do czyszczenia wtrysków (dodatek do paliwa)

 

Co myślicie o tym że po prostu przez te 40km wtryski dostały tak mocno w dupę że po odpięciu przepływki, gdy problem ustąpił po prostu zdarzyło im się zaciąć 2 razy a następnie im przeszło, nie wiem nasmarowały się lepiej czy coś i wszystko wróciło do normy?

Bo szczerze mówiąc nie wiem co tu obwiniać za taki problem na odpiętej przepływce, gdyż na filmikach widać że ten problem powoduje ewidentnie podpięcie przepływki, wtryski wtedy leją jak głupie, a po odpięciu wszystko wraca do normy...

Może to być po prostu niefart? i zdarzyło im się zaciąć? a dokładnie tylko jednemu nr 2?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja to postrzegam tak że auto ma zapierdzielac i nic więcej się nie liczy.

 

Przerąbane będzie miał przyszyły właściciel.

 

Tak się nie drutuje

 

1. Pierwszy diesel, więc dopiero się uczę co i jak.

2. Gdy tuner mówił że może być dupnięta przepływka chciałem coś z tym robić, powiedział że po co wydawać niepotrzebnie pieniądze jak można ją wyłączyć i auto będzie chodzić normalnie. POSZPERAŁEM W NECIE i nie znalazłem żadnych negatywnych opinii, ludzie wypowiadali się na ten temat pozytywnie. Więc się zgodziłem.

3 O każde swoje auto dbam wręcz do przesady, to auto dostało już 2 turbiny, 2 termostaty, kompletne czyszczenie dolotu, naprawienie samopoziomowania, teraz idą moduły skrętu, została cała wypolerowana i nałożona powłoka ceramiczna, została wyprana, Zabieram się za CCC tylko jeszcze nie wiem czy wymienię na Pro czy naprawie ten czytnik... i wiele wiele innych napraw już za mną. Nie masz pojęcia jak to auto wyglądało gdy je kupiłem, ale cena byłą dla mnie atrakcyjna, dlatego też ją kopiłem. Poza tym lubię grzebać w samochodach, a kupno brzydkiego kaczątka i doprowadzenie go do stanu pięknego łabędzia sprawia że mogę być później dumny 10x bardziej ze swojego samochodu... Ale to już kto co lubi.

 

I nie, auto nie ma tylko zapierdalać, mam małą córeczkę (2 i pół miesiąca) więc czasy zapierdalania odkładam już na bok, głównie tym autem jeździ moja żona także... Chce po prostu aby to był zwinny tatusiowóz.

 

Także nie jestem jakimś tam druciarzem Mirkiem ze stodoły... I przyszły właściciel (jeżeli takowy będzie) na 100% będzie zadowolony z zakupu, oraz zostanie poinformowany o chipie i jak został wykonany - tu masz moje słowo...

 

Wracając do tematu, nagrałem filmiki, aby nie rozpisywać się na temat tego co na nich jest, po prostu mówiłem więc oglądajcie z dźwiękiem.

 

Na postoju bez podpiętej przepływki:

https://youtu.be/bMA_teHw_9U

 

Jazda bez podpiętej przepływki:

https://youtu.be/_S3UF_sVIL4

 

Test przyśpieszenia o który też prosiliście: (Bez przepławki)

https://youtu.be/caAMOAD3SBA

 

Teraz postuj z podpiętą przepływką:

https://youtu.be/uUMl10i-XjU

 

Wydech na podpiętej przepływce (tak właśnie wyglądał problem)

https://youtu.be/UCQ90SNASak

 

Jazda z podpiętą przepływka (pomyliłem się na filmie)

https://youtu.be/hu1YwxPgo00

 

Część 2 bo bateria padłą:

https://youtu.be/hdndm0QZuiM

 

 

Reasumując, zrobiłęm chipa i nie została odpięta od razu przepływka, auto zrobiło tak z 30-40km, dopiero następnego dnia tunerowi się przypomniało, wtedy problem ustąpił. Lecz jak pisałem następnego dnia wrócił na krótką chwilę, a następnie zniknął i nie chciał wrócić. Przed chipem wlany był też preparat do czyszczenia wtrysków (dodatek do paliwa)

 

Co myślicie o tym że po prostu przez te 40km wtryski dostały tak mocno w dupę że po odpięciu przepływki, gdy problem ustąpił po prostu zdarzyło im się zaciąć 2 razy a następnie im przeszło, nie wiem nasmarowały się lepiej czy coś i wszystko wróciło do normy?

Bo szczerze mówiąc nie wiem co tu obwiniać za taki problem na odpiętej przepływce, gdyż na filmikach widać że ten problem powoduje ewidentnie podpięcie przepływki, wtryski wtedy leją jak głupie, a po odpięciu wszystko wraca do normy...

Może to być po prostu niefart? i zdarzyło im się zaciąć? a dokładnie tylko jednemu nr 2?

 

ad1. Rozumiem, ale robisz to źle. (moim zdaniem)

ad2. No jasne, wszystkie czujniki wyłączyć i będzie dobrze. Wyłączony przepływomierz powoduje że auto jedzie na swoich 'standardowych' mapach. A więc w pewnych warunkach może kopcić, albo się zaśmiecać zasmolić itp. w środku.

ad3. Rozumiem, też mi się rodzi na dniach dziecko. Ale takie drutowanie od dupy strony jak widzisz zapędza Ciebie jeszcze głębiej i będzie powodowało dalsze koszty.

 

 

Tyle piszemy, zapytam raz jeszcze: Odpinałeś EGR na jakiś czas aby przetestować czy to nie jego wina ? Powinien być wyłączony skoro przepływka jest wyłączona, ale czuje że tak nie jest.

 

 

Jak chcesz wtryski TROCHE zreanimować to:

1. Liqui Moly Diesel Szpulung (ale nie do paliwa a przed pompe aby wtryski pracowały tylko na tym specyfiku)

2. Olej 2T do paliwa np. LM1052 lub ELF Moto2Off Road (na 60L paliwa 200-250ml). Tak dwa pełne zbiorniki.

 

I wtryski 'poprawią' się o połowę. To sprawdzone, także możesz śmiało.

Miałem korekty 0,7, 0,4. Teraz mam 0,1 0,2 - 0,3 max.

Opublikowano

ad2. No jasne, wszystkie czujniki wyłączyć i będzie dobrze. Wyłączony przepływomierz powoduje że auto jedzie na swoich 'standardowych' mapach. A więc w pewnych warunkach może kopcić, albo się zaśmiecać zasmolić itp. w środku.

 

Tyle piszemy, zapytam raz jeszcze: Odpinałeś EGR na jakiś czas aby przetestować czy to nie jego wina ? Powinien być wyłączony skoro przepływka jest wyłączona, ale czuje że tak nie jest.

 

Powiedział że to bezpieczne, internet potwierdził, wiec pomyślałem dlaczego nie, przecież to "fachowiec", oni serio robią w ch** bmw, dlatego się zgodziłem. Reasumując jeżeli nie działa przepływka egr też trzeba by odciąć, bo nie dostosowuje się do pracy przepływki, tylko wali w ciemno, ale o odcinaniu EGR niestety widziałem negatywne komentarze, np większa temperatura na tłoku co powoduje topieniem tłoków itd. (to tylko czytałem)

 

Na razie nie odpinałem EGR bo autem jeździ żona, także nie mam kiedy tego sprawdzić, poza tym od tych kilku już dni auto chodzi idealnie, wczoraj tylko podpiąłem przepływkę i wywołałem problem specjalnie żeby wam pokazać jak to wygląda.

Także szczerze mówiąc nie wiem czy w ogóle zauważę cokolwiek po odpięciu EGR jeżeli w tej chwili nie ma problemu.

 

Nie chce też wszystkiego odpinać bo zależy mi na niskim spalaniu. teraz po chipie trochę spadło, pomimo odciętej przepływki co mnie zszokowało...

 

Odpięcie EGR z jednej strony było by dobre, bo nie syfił by kolektora, ale boje się o tłoki i spalanie :/ a jego odpięcie na 100% zwiększy dawkę powietrza w mieszance. (bo coś na miejsce spalin będzie musiało wejść)

 

Ogólnie przed chipem jak przykładałem rękę do wydechu to leciały parzące spaliny, a teraz np po wczorajszej jeździe gdzie nagrywałem te filmiki, przyłożyłem rękę i spaliny były ciepłe ale o dużo niższej temperaturze, nie parzyły.

Nie wiem może mi się tylko wydaje, a może faktycznie się zmieniły, nie wiem czy da się sprawdzić temperaturę spalin kompem...

 

Jak chcesz wtryski TROCHE zreanimować to:

1. Liqui Moly Diesel Szpulung (ale nie do paliwa a przed pompe aby wtryski pracowały tylko na tym specyfiku)

2. Olej 2T do paliwa np. LM1052 lub ELF Moto2Off Road (na 60L paliwa 200-250ml). Tak dwa pełne zbiorniki.

I wtryski 'poprawią' się o połowę. To sprawdzone, także możesz śmiało.

Miałem korekty 0,7, 0,4. Teraz mam 0,1 0,2 - 0,3 max.

 

ad 1. w którym miejscu musiałbym się wpiąć z puszką Liqui Moly Diesel Szpulung? musze wyciągnąć pompe z baku? Nie wiem jak to w dieslu wygląda :D

ad 2. tak zrobię przy następnym tankowaniu

Opublikowano
Albo EGR albo nieszczelny dolot. Sam soft z dużą fantazją zrobiony. Amatorem w tych sprawach jestem i jak robię to dla siebie albo znajomych, ale tak bym auta nie wypuścił, a w szczególności nie zrobiłbym auta niesprawnego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiedział że to bezpieczne, internet potwierdził, wiec pomyślałem dlaczego nie, przecież to "fachowiec", oni serio robią w ch** bmw, dlatego się zgodziłem. Reasumując jeżeli nie działa przepływka egr też trzeba by odciąć, bo nie dostosowuje się do pracy przepływki, tylko wali w ciemno, ale o odcinaniu EGR niestety widziałem negatywne komentarze, np większa temperatura na tłoku co powoduje topieniem tłoków itd. (to tylko czytałem)

 

To samo powoduje odłączenie przepływomierza. Błędne dawki paliwa przy nierzeczywistym poziomie powietrza.

Teraz u Ciebie to podwójnie źle działa prawdopodobnie. Bo ani przepływka, to jeszcze w dodatku EGR.

 

Sam soft z dużą fantazją zrobiony. Amatorem w tych sprawach jestem i jak robię to dla siebie albo znajomych, ale tak bym auta nie wypuścił, a w szczególności nie zrobiłbym auta niesprawnego.

Zgadzam się. Wstyd. Autor wątku powinien podać dane tego serwisu by go omijać.

 

Na razie nie odpinałem EGR bo autem jeździ żona, także nie mam kiedy tego sprawdzić,

To nie mamy o czym pisać.

 

Także szczerze mówiąc nie wiem czy w ogóle zauważę cokolwiek po odpięciu EGR jeżeli w tej chwili nie ma problemu.

Zgadza się.

 

Odpięcie EGR z jednej strony było by dobre, bo nie syfił by kolektora, ale boje się o tłoki i spalanie :/ a jego odpięcie na 100% zwiększy dawkę powietrza w mieszance. (bo coś na miejsce spalin będzie musiało wejść)

Zgadza się. Ja wyłączyłem u siebie EGR nie zauwazylem wzrostu spalania, ale on już wcześniej nie działał poprawnie.

 

Ogólnie przed chipem jak przykładałem rękę do wydechu to leciały parzące spaliny

Nie pamiętam już jak było, ale jak był DPF wczesnej to może się wypalal stad inna temperatura.

 

Teraz tez jest chłodniej niż 1,5 tygodnia temu itp.

Opublikowano

To zalecanie w mojej sytuacji odciąć egr?

Jak go odciąć bez wyprogramowywania? Czy tylko poprzez program?

I w jaki sposób kontrolować czy autu to nie szkodzi? Jak mierzyć temperaturę spalin czy cos? Na które parametry zwrócić uwagę po odpoeciu egru.

 

Swoją droga Ja po tym programie oprócz problemu na podpiętej przeplywce zaobserwowałem znaczna zmianę w parametrach na + sztywniej stoją, wcześniej bardziej nimi rzucało. niższa temperaturę spalin oraz niższe spalanie. Wydaje sie tez ze silnik pracuje deczko ciszej i zmienia szybciej biegi. Tzn wcześniej żeby wbił 6 bieg musiałem jechać 80 minimum. Teraz 6 wbija nawet przy 60/65 ale to może chyba skutkować większym momentem obrotowym tak jak i spalanie.

 

 

Tak z ciekawości jakie masz spalanie w trasie i w mieście?

 

Co do dolotu. Jest w 100% szczelny. Wszystko jest wymienione na nowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cokolwiek tuner zrobił to bez przepływomierza jest wszystko ok (wychodzi na to, że początkowy brak mocy był faktycznie spowodowany niesprawnym przepływomierzem), zrobił tak jak ustaliliście, więc nie ma o czym gadać. Auto jedzie lepiej, mniej pali, same plusy. Będzie jakiś problem to nagraj to i będziemy myśleć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jeśli jesteś z okolic Poznania to chętnie zgrałbym sobie ten soft i zobaczył co tam jest nacudowane :)
Opublikowano
Jeśli jesteś z okolic Poznania to chętnie zgrałbym sobie ten soft i zobaczył co tam jest nacudowane :)

 

Niestety Częstochowa :)

Jeżeli jestem w stanie zgrać ten soft poprzez zwykły interfejs ( taki http://allegro.pl/bmw-2k-d-can-dwie-linie-k-przelacznik-inpa-i6179190894.html )

To tylko napisz mi na PW jak to zrobić i mogę ci go przesłać :)

Sam chętnie się dowiem :P

Opublikowano
Niestety nie. Podejrzewam że w tym przypadku nawet zwykłe galetto albo inny mpps mógłby dać radę, ale zwykły interfejs diagnostyczny absolutnie się do tego nie nadaje.
Opublikowano

I dziś problem powrócił, tyle czasu zero oznak i niestety powrót :/

 

Co zauważyłem.

1. Było mokro, tak jak ostatnio kiedy problem pojawił się po odpięciu przepływki u tunera, wtedy też było mokro.

2. Gdy jechałem spokojnie 0 objaw, może 2-3km od domu na prostej jej troszkę przycisnąłem, można by powiedzieć takie 3/4 gazu wciśnięte i tak od 20km/h do ok. 100km/h auto na początku zgubiło troszeczkę trakcję i szło. Po czym zwolniłem i jechałem normalnie, już wtedy zacząłem odczuwać szarpanie więc się zatrzymałem. Bieg - hamulec i puszcza bąki, czyli to samo...

3. Znowu jej przycisnąłem i problem ustąpił :shock: po czym znowu i powrócił... :mad2:

 

Myślicie że to może być problem zacinającego wtrysku na 2 cylindrze? Bo szarpie autem zdecydowanie słabiej niż wtedy gdy nagrywałem filmiki na forum... Czyli jak by to był tylko jeden wtrysk, dziś było już późno i nie miałem kompa, jutro jak problem z rana nie zniknie to sprawdzę live date i zrobię screena/video.

Zastanawia mnie też to że ten problem pojawia się głównie gdy jest mokro...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.