Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

 

A więc po doprowadzeniu do porządku samochodu zdecydowałem się na podniesienie mocy.

 

Po wjeździe na hamownie okazało się że naprawy nie zdały się na wiele ponieważ auto wypluło 139KM oraz 288Nm z seryjnych 163KM i 340Nm... Ale jak to tuner powiedział, gorsze robili i zabrali się do roboty.

Było podejrzenie że padnięta jest przepływka, tuner zaproponował jej wyłącznie gdyż robili już takie operacje i to zdaje egzamin, poczytałem więc o tym w necie nie znalazłem negatywów więc się zgodziłem.

 

Po programie auto wypluło 195KM oraz 419Nm, więc fajnie, ale zaraz po wyjechaniu od tunera zauważyłem że auto dziwnie się zachowuje.

Mianowicie po dodaniu gazy w niskich partiach obrotowych najpierw obroty spadają i czuć ze zamula a po dosłownie sekundzie zaczyna jechać.

Kolejnym objawem są falujące obroty podczas płynnej jazdy powiedzmy z prędkością 70km/h. obroty nie stoją w miejscu tylko opadają i rosną o ok 300-400rpm

 

Teraz co na postoju.

Auto na biegu jałowym delikatnie faluje na obrotach oraz delikatnie co jakiś czas kopci (bardziej puszcza takie pojedyncze bąki)

Gdy wrzucę D (Automat) wtedy wiadomo pojawia się obciążenie i tu się dzieją cuda niewidy, auto przez 2-3sekundy chodzi normalnie nagle obroty lecą w dół, następnie w górę, puszcza solidnego bąka i od nowa.

 

Zadzwoniłem więc do tunera, powiedział żeby przyjechać następnego dnia, a więc przyjechałem, po przyjeździe powiedział że nie odpięli przepływomierza i to on może robić przekłamania, więc ściągnęli pokrywę silnika odpięli przepływkę i jazda testowa.

Ruszam, do ok 2,3tys nic totalnie nic się nie dzieje, turbo nie reaguje, nagle puszcza bąka i auto ożywa, wszystko wraca do normy i auto jeździ normalnie, nie kopci ładnie się zbiera, po prostu IGŁĄ.

 

Do następnego dnia...

Następnego dnia jadę do marketu wszystko chodzi idealnie, zajechałem do sklepu, gaszę auto idę na zakupy, wracam odpalam i ruszam, problem powraca identyczne objawy powróciły wszystko co do joty, dzwonie do tunera on umawia mnie na poniedziałek, bo dziś ma już full.

W domu ściągnąłem pokrywę z myślą że przewód wskoczył magicznie na przepływkę ale niestety nie...

Ale iż zostawiłem wtyczkę luzem a dzisiejszy dzień był deszczowy pomyślałem "wilgoć" i zaizolowałem wtyczkę oraz przy okazji przepływkę. - Zero efektu, dalej te same problemy, olałem i poszedłem do domu...

 

Za ok 2-3h wsiadam do auta bo muszę gdzieś jechać a tu wszystko działa normalnie :duh: no już myślę co do ch** :mad2: ale mówię kit zobaczymy co będzie po drodze, auto chodziło idealnie nie zrobiło najmniejszego problemu, po ok 30minutach jazdy wróciłem do domu ponownie zgasiłem auto...

 

Następnie za ok 2h musiałem zawieść rodziców na imprezę i auto znowu chodziło jak IGŁA przez ok 20km... Ale problem powrócił gdy jechałem ich już odebrać :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

Powie mi ktoś co do cholery może być problemem tak pojechanego zachowania samochodu?

Czy to może być koniec któregoś z wtrysków takie by były tego objawy?

 

dorzucam nagraną inpe wskazania wtrysków i innych live data https://youtu.be/1Nz8mZL1RBc

Na filmiku auto jest na jałowym i na D, te większe skoki to na D...

 

dorzucam też zdjęcia błędów które się pojawiły, lecz błędy się pojawiają po skasowaniu nie wracają nawet przez 20min...

http://i.imgur.com/wicqp1c.jpg

http://i.imgur.com/dPGD7vv.jpg

http://i.imgur.com/WpWcxVT.jpg

 

Wykres:

http://i.imgur.com/YNMBHBf.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Morał jest prosty i oczywisty.

 

Najpierw naprawiamy a później chipujemy.

 

 

Jeśli tuner bawi się w doktora to niech wyleczy Ci auto do końca.

 

 

 

Jeśli przeplywka jest uszkodzona to nie stać na wymianę a na chipa stać?

Może klapki już od syfu się blokują?

EGR wyłączony?

Odepnij EGR

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak kolega napisał, wracasz do serii, a nie chipujesz uszkodzone auto. Jak ci wypluje 155KM to można przyjąć błąd pomiarowy i robić chipa. Porządna diagnoza, naprawa dopiero chip. Taka kolejność. Zresztą jak już go naprawisz to zyskasz 25 KM i chip nie będzie już potrzebny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błąd egr i tu będzie przyczyna Twojego problemu, przepływomierz zostaw w spokoju. Masz zwiększoną masę powietrza na wolnych obrotach, jest to spowodowane egr-em, sprawdź przewody podciśnienia, szczególnie przy przetworniku ciśnienia czy nie wypiął się. Jeżeli nie to wyczyść egr i zobacz czy nie przycina się, następny w kolejce będzie sam przetwornik.

 

Edit:

Swoją drogą mogłeś nie "zacierać" śladów po firmie gdzie robiłeś program, bo ponad 400nm przy 1800 rpm nie spodoba się raczej Twojej skrzyni GM :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzięki zabodpowiedzi i za krytykę. Zdaje sobie sprawę ze ona mi siennalerzy ale uwierzcie mi. Siedzę już pod tym autem ponad 2 miesiące. I końca nie widać.... poprzedni właściciel był takim niedbaluchem ze tego nie da sie opisać słowami....

 

Cały dolot był czyszczony i płukaniu. Łącznie z egr i przepustnica. Klapy tez. Także powinno to funkcjonować. Zaworek od egr tez czyściłem.

 

Podpowiedzcie mi tylko jak sprawdzić działanie egr bez odpalania silnika? Czym zrobić podciśnienie? Bo ustami nie hu hu.

Problemy które opisałem są spowodowane zablokowaniem egr w pozycji zamkniętej czy otwartej?

Gdy problem pojawi sie ponownie aby sprawdzać ze to wina egr mam tylko ściągnąć z niego wężyk podciśnienia i powinno sie uspokoić?

 

Wiem ze 139 koni nie nadawało sie do chipa ale ja zrobiłem już chyba wszystko czym mogłem przywrócić jej moc oprócz remontu silnika. Wszystko zostało wyczyszczone co do joty nowa turbina bo poprzednia była trupem.

 

Po kupnie na hamowni auto wypluło tylko 100km i 187nm...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podciśnienie strzykawką

 

Ale poproś tunera żeby wyłączył Ci EGR i zobacz wtedy jak jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zaworek od egr tez czyściłem.

Jak go czyściłeś? Pytam, bo po otwarciu w większości przypadków jest już nieszczelny. Sprawdzałeś podczas czyszczenia czy egr pracuje płynnie? Wystarczy wcisnąć śrubokrętem, ma otworzyć się przy użyciu sporej siły.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Poprosić go mogę ale raczej chce sprawdzić czy to to w 100%, wiecie facet się może wku$%^$# jak będę do niego jeździł co tydzień i prosił żeby mi wyłączył to a włączył to :D

Dlatego raczej chce upolować moment kiedy auto zacznie znowu wariować i wtedy odpiąć EGR ręcznie.

 

Dziś zrobiłem 120km i nic, chodziła idealnie.

Ale przed wyjazdem zdjąłem pokrywę silnika i na jałowym biegu na odpalonym silniku odpiąłem wężyk EGR przyłożyłem palca a on nic nie ciągnie :shock:

czyli jakby padło coś...

 

Czyściłem go benzyną ekstrakcyjną i mam też taki preparat do zmywania sadzy. był czysty, wciskałem go śrubokrętem i tak jak piszesz maniek21112 musiałem użyć sporej siły.

 

reasumując na braku podciśnienia na EGR auto chodziło normalnie, to znaczy że kiedy egr się odcina i zaczyna pracować wtedy może robić problemy? :shock:

Opublikowano
Nie jestem szpecem ale w instalacji egr jest gdzies tam chlodnica, moze ona jest niedrozna?

 

była wyczyszczona z całą resztą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A dlaczego miało by cały czas zasysać? Wtedy nie byłby potrzebny zawór.

 

Odepnij wężyk i pojedzij.

 

Jak problem nie wystąpi to znaczy że to to

Opublikowano
A dlaczego miało by cały czas zasysać? Wtedy nie byłby potrzebny zawór.

 

Odepnij wężyk i pojedzij.

 

Jak problem nie wystąpi to znaczy że to to

 

tylko to nie do końca takie proste :/ to się zdarza totalnie losowo czasami jej wali czasami chodzi idealnie. (ostatni raz wczoraj wieczorem dziś cały dzień igłą zrobione ok 150km) A ja na jutro jestem umówiony z tunerem któremu nie wiem co do końca mam powiedzieć,a dodatkowo nie chce się narażać na koszty...

 

Napewno EGR może powodować takie różnice na wtryskiwaczach w INPA? głównie 2 cylinder?

Bo ja się zastanawiałem już czy wtrysk po prostu się nie kończy... Błędy za to wskazują na mase powietrza ;/

 

https://youtu.be/1Nz8mZL1RBc?t=1m39s

 

Zastanawiam się co mu jutro powiedzieć, ma włączyć przepływkę a wyłączyć EGR? czy może wszystko włączyć i tak zostawić...

Bo szczerze mówiąc oprócz przepływki chyba nie ma już rzeczy która zaniżała by jej moc... 139KM na nowym turbo i wyczyszczonym calutkim dolocie + wycięcie zasyfionego DPF + nowe termostaty + nowy separator oleju + nowe oringi na rurach turbo

 

Do chipu auto chodziło normalnie, już zaraz po wyjeździe od tunera był problem, zapomnieli zdjąć wtyczki z przepływki i zgonił na to ale to jednak nie to chyba ;/

Dziwne jest jednak to że po zdjęciu wtyczki z przepływki auto ożyło niemal natychmiastowo - na jeden dzień (zbieg okoliczności?)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi mi o to jak czyściłeś przetwornik ciśnienia (elektrozawór) od egr, bo po rozłożeniu go często nie działa tak jak powinien, węże podciśnienia są ok? Korekcje są z wpełni rozgrzanego silnika? Jak nie to pokaż jak będzie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Chodzi mi o to jak czyściłeś przetwornik ciśnienia (elektrozawór) od egr, bo po rozłożeniu go często nie działa tak jak powinien, węże podciśnienia są ok? Korekcje są z wpełni rozgrzanego silnika? Jak nie to pokaż jak będzie.

 

w elektrozaworku czyściłem tylko filterek, benzyną ekstrakcyjną. nie rozbierałem go dalej.

 

Korekcje są z silnika rozgrzanego do 95 stopni

 

Dziś kolejny dzień i auto dalej chodzi idealnie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W takim wypadku zdecydowanie wtryskiwacz na 3 cylindrze do zmiany, nie daj się naciągnąć na wszystkie, bo nie ma takiej potrzeby. Możliwe, że przetwornik trzeba będzie wymienić, ale podstawa to podciśnienie, w 90% nieszczelność jest przyczyną.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ale wtryskiwacz powodowałby ze auto taz ma problem a raz go nie ma?

Przy tym problemie pojawiają sie błędy masy powietrza dlatego mnie to dziwi.

 

Wtrysk kupić i wymienić to dla mnie koszt 300-350 zł bo wymienię go sam z bratem.

 

A jak pisałem to auto wogole nie kopci pomimo braku dpf. Może na jałowym jak jej dam w pedał nagle to delikatnego dymka puści. Ale podczas jazdy jest pięknie. Przed chipem było tak samo 0 dymu.

 

Tylko zarz po chipie przez pierwszy wieczór może 20km przez podpięta przeplywke jak stwierdził tuner. I po dopięciu faktycznie przeszło.

I następnego dnia zaczęła wariować pod marketem i przez następne 10km.

Potem następny dzień 120km+ 0 objawów. Wczoraj to samo 0 objawów.

 

Wtryskiwacz może robic takie numery ze raz leje raz nie?

 

Na popredni bak wlalem preparat do czyszczeni wtrysków i układu do diesla z BP.

 

Swoją droga, czy wyprogramowana ptzeplywka może przekłamywac jak będzie podłączona? Bo tak na chłopski rozum jak cos co jest wyłączone może dalej działać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt tu nie wie co ten tuner zrobił z Twoim autem, z tego co ja widzę masz problem z egr, ale nikt tego zdalnie nie naprawi, dostajesz podpowiedzi co sprawdzić, ale najlepiej będzie jak zrobi to ten kto tak namieszał. Jak u siebie przed programem sprawdziłem korkecje i na jednym cylindrze było 1,1 to go zmieniłem a u Ciebie jest grubo ponad 3 :roll: nikt nie powinien robić programu w takim aucie, już pomijam kwestie braku mocy przed, co może mieć oczywiście związek z wtryskiwaczem. Jak wychwycisz moment, że auto nie mam mocy i zrobisz wtedy live data to będzie można stwierdzić co jest przyczyną, dodatkowo jak masz takie korekcje to warto też rzucić na nie okiem podczas jazdy, bo wtryskiwacz może się zawieszać, co bedzie widoczne na ekranie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale wtryskiwacz powodowałby ze auto taz ma problem a raz go nie ma?

Przy tym problemie pojawiają sie błędy masy powietrza dlatego mnie to dziwi.

 

Wtrysk kupić i wymienić to dla mnie koszt 300-350 zł bo wymienię go sam z bratem.

 

A jak pisałem to auto wogole nie kopci pomimo braku dpf. Może na jałowym jak jej dam w pedał nagle to delikatnego dymka puści. Ale podczas jazdy jest pięknie. Przed chipem było tak samo 0 dymu.

 

Tylko zarz po chipie przez pierwszy wieczór może 20km przez podpięta przeplywke jak stwierdził tuner. I po dopięciu faktycznie przeszło.

I następnego dnia zaczęła wariować pod marketem i przez następne 10km.

Potem następny dzień 120km+ 0 objawów. Wczoraj to samo 0 objawów.

 

Wtryskiwacz może robic takie numery ze raz leje raz nie?

 

Na popredni bak wlalem preparat do czyszczeni wtrysków i układu do diesla z BP.

 

Swoją droga, czy wyprogramowana ptzeplywka może przekłamywac jak będzie podłączona? Bo tak na chłopski rozum jak cos co jest wyłączone może dalej działać?

Może zacinać się elektrozawór we wtryskiwaczu.

 

Czy EGR sprwadziłeś ?

Opublikowano
Nikt tu nie wie co ten tuner zrobił z Twoim autem, z tego co ja widzę masz problem z egr, ale nikt tego zdalnie nie naprawi, dostajesz podpowiedzi co sprawdzić, ale najlepiej będzie jak zrobi to ten kto tak namieszał. Jak u siebie przed programem sprawdziłem korkecje i na jednym cylindrze było 1,1 to go zmieniłem a u Ciebie jest grubo ponad 3 :roll: nikt nie powinien robić programu w takim aucie, już pomijam kwestie braku mocy przed, co może mieć oczywiście związek z wtryskiwaczem. Jak wychwycisz moment, że auto nie mam mocy i zrobisz wtedy live data to będzie można stwierdzić co jest przyczyną, dodatkowo jak masz takie korekcje to warto też rzucić na nie okiem podczas jazdy, bo wtryskiwacz może się zawieszać, co bedzie widoczne na ekranie.

 

 

Tylko problem w tym ze pomimo tego problemu na biegu jałowym lub po prosty w czasie jazdy na obrotach do 1500rpm auto po przekroczeniu tego 1500/1700 przyspiesza normalnie i ma pełna moc. Spadku mocy zamulania czy braku turbo nie ma.

Problem występuje tylko i wyłącznie do 1500rpm max. Powyżej auto nawet nie kopci przy pedale w podłodze, a przy lejącym wtrysku było by chyba czarno. Bynajmniej tak mi sie wydaje.

 

Co do egra wciskałem go śrubokrętem jest opór ale chodzi płynnie. Opór jest nawet bardzo duży.

 

Nagram tez jak wyglada live data na prawidłowo pracującym silniku.

 

Jak moge sprawdzić działanie zaworka? Bo filterek czyściłem ale nie wiem co może być w środku.

 

Tak jak pisałem wcześniej narazie auto pracuje idealnie wiec cieżko cokolwiek zrobić. Dzis z ciekawości może podepnę przeplywke i zobaczę czy problem natychmiast wróci.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak będziesz robił live data to z podłączoną przepływką. Jak masz ponad 400nm od 1800 rpm to nie dziwię, że masz wrażenie, że poniżej nic się nie dzieje, chyba, że jest totalny muł to co innego. Musisz mieć porządek z egr i przepływomierzem, to podstawa. Do tej pory nie napisałeś czy sprawdziłeś węże podciśnienia. Najlepiej dodatkowo nagraj film z rozpędzania - widok na licznik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ale nie mowię ze nic sie nie dzieje :P auto jedzie jak powinno.

Tylko chodzi o to skakanie na obrotach i puszczanie tych śmiesznych baków co 3-4sekindy na wrzuconym biegu i wciśniętym hamulcu.

 

Tak jak pisałem wcześniej teraz auto chodzi malinowo.

Ale kiedy faluje i puszcza baki to problem jest tylko do 1500/1700rpm. Powyżej tego auto ciągnie jak trzeba nie kopci i działa jak by nigdy nic. Dojadę do świateł stanę i dalej faluje i piszcza baki. Ruszam i od nowa, jadę ponad 1700rpm jedzie ładnie jak jadę jakieś 60km/h i 1300/1400rpm wtedy widać jak obrotomierz skacze.

 

Niedługo będę w domu to ogarnę filmiki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie było tego przed programem to ewidentnie tu jest problem i nikt tu nie pomoże, musisz jechać na poprawkę. Dodatkowo cały czas nie wiadomo o co chodzi z przepływomierzem, bo teoria z jego "wyłączeniem" nie przemawia do mnie. Jeżeli nie działa poprawnie to dokładnie to widać w inpa podczas jazdy, wtedy wymieniasz i po temacie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zaraz się zabieram i idę robić filmiki.

 

Co do wyłączenia przepływki, mówił że została wyłączona programowo, ale na czym to polega to nie mam pojęcia...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja to postrzegam tak że auto ma zapierdzielac i nic więcej się nie liczy.

 

Przerąbane będzie miał przyszyły właściciel.

 

Tak się nie drutuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.