Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niska to pojęcie względne.

 

Jeśli nowa kosztuje 220 - 230 000 zł. 4 letnia zadbana to koszt 50-55% wartości to 8 letnia pewnie około 35-40%. W tym wieku samochodu to ważniejsze od wieku i przebiegu jest zadbanie pojazdu.

 

Możesz mieć trupa w wieku 5 lat i piękny egzemplarz w wieku 8 lat. Dlatego rozrzut może być nawet dwukrotny w cenie.

 

Ja, jak dbałem o Mazde CX7 to sprzedałem o prawie dwa razy więcej niż średnia na rynku była. Potem miałem BMW E87 i sprzedałem o 50 % więcej niż średnia na rynku. Z drugiej strony nie miałem noża na gardle i wiedziałem co sprzedaje, więc ludzi którzy chcieli się targować o 30% wyśmiewałem i odkładałem słuchawkę.

Pozdrawiam


Maciek

  • Moderatorzy
Opublikowano

 

Jeśli nowa kosztuje 220 - 230 000 zł. 4 letnia zadbana to koszt 50-55% wartości to 8 letnia pewnie około 35-40%. .

 

Optymista

 

Roczna 65-70% nowego

Dwuletnia 55-60%

Trzyletnia 45-55%

 

Pięcioletnia 35-40% nowego

 

10 letnia to jakiec 15-25% ceny nowego

 

Samochody terenowe X1,X3 będą wolniej traciły na wartości.

Podobnie wersje coupe i cabrio lepiej trzymają wartość

Opublikowano
Rufio, chętnie kupię roczne 440i GC za 2/3 ceny nowego... Chyba, że liczysz to od ceny katalogowej?
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano

Diesle i małe benzyny stracą najwięcej. Ale topowy silniki 328/330/335i/340i beda trzymac cene.

 

Wystarczy spojrzec na E90 335i a nie mowie juz o E92/3 335i za ktorego 100k pln to normlana cena

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaglądnij na niemiecką stronę dat i zobacz ile obecnie 8- letnia trójka.

To cena z jaką handlarze skupują. Cena na sprzedaż trochę wyższa...

 

Sent with handy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak się wie gdzie i jak to można za roczne auto dać do 50% ceny nowego. Zawsze się poddaje względem katalogowych, bo rabaty są różne...

 

Sent with handy.

Opublikowano
Rufio, chętnie kupię roczne 440i GC za 2/3 ceny nowego... Chyba, że liczysz to od ceny katalogowej?

 

Tak, liczę od cen katalogowych.

 

Czyli realny spadek wartości to ok. 20% od ceny do zapłacenia za nowe w salonie - teraz to mi się wydaje wiarygodne.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano

 

Jeśli nowa kosztuje 220 - 230 000 zł. 4 letnia zadbana to koszt 50-55% wartości to 8 letnia pewnie około 35-40%. .

 

Optymista

 

Roczna 65-70% nowego

Dwuletnia 55-60%

Trzyletnia 45-55%

 

Pięcioletnia 35-40% nowego

 

10 letnia to jakiec 15-25% ceny nowego

 

Samochody terenowe X1,X3 będą wolniej traciły na wartości.

Podobnie wersje coupe i cabrio lepiej trzymają wartość

 

Trzyletnia za 50% - wybacz ale nie realne. Nie mówię o okazjach bo takowe się trafiają, nie mówię także o egzemplarzach które po 3 latach mają 200 000 km ale zwykłych, zadbanych wersjach z przebiegiem około 20 000 km rocznie.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Niska to pojęcie względne.

 

Jeśli nowa kosztuje 220 - 230 000 zł. 4 letnia zadbana to koszt 50-55% wartości to 8 letnia pewnie około 35-40%. W tym wieku samochodu to ważniejsze od wieku i przebiegu jest zadbanie pojazdu.

 

Możesz mieć trupa w wieku 5 lat i piękny egzemplarz w wieku 8 lat. Dlatego rozrzut może być nawet dwukrotny w cenie.

 

Ja, jak dbałem o Mazde CX7 to sprzedałem o prawie dwa razy więcej niż średnia na rynku była. Potem miałem BMW E87 i sprzedałem o 50 % więcej niż średnia na rynku. Z drugiej strony nie miałem noża na gardle i wiedziałem co sprzedaje, więc ludzi którzy chcieli się targować o 30% wyśmiewałem i odkładałem słuchawkę.

 

Jak z Ciebie taki Spec-Handlarz to po co sie nas pytasz !

 

Obstawiam że sprzedaż 55% drożej od średniej z rocznika :mrgreen:

Opublikowano
Niska to pojęcie względne.

 

Jeśli nowa kosztuje 220 - 230 000 zł. 4 letnia zadbana to koszt 50-55% wartości to 8 letnia pewnie około 35-40%. W tym wieku samochodu to ważniejsze od wieku i przebiegu jest zadbanie pojazdu.

 

Możesz mieć trupa w wieku 5 lat i piękny egzemplarz w wieku 8 lat. Dlatego rozrzut może być nawet dwukrotny w cenie.

 

Ja, jak dbałem o Mazde CX7 to sprzedałem o prawie dwa razy więcej niż średnia na rynku była. Potem miałem BMW E87 i sprzedałem o 50 % więcej niż średnia na rynku. Z drugiej strony nie miałem noża na gardle i wiedziałem co sprzedaje, więc ludzi którzy chcieli się targować o 30% wyśmiewałem i odkładałem słuchawkę.

 

Jak z Ciebie taki Spec-Handlarz to po co sie nas pytasz !

 

Obstawiam że sprzedaż 55% drożej od średniej z rocznika :mrgreen:

 

NIe jestem handlarzem i jakbyś czytał ze zrozumieniem to nie ja zadawałem pytanie. Miłego dnia.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

auto traca mocno na wartosci przez pierwsze 3 lata, powiem na przykladzie mojej F30 320d

 

Auto z 2012, wartost auta przy zakupie 55tys euro

Kupione w 2014 w premium selection za 31tys euro (cena wyjsciowa byla 34tys). Przebieg ok 60-70tys.

Na dzien dzisiejszy i przebiegu 230tys km + serwisowane tylko w bmw, deler wycenil wartosc auta na 17tys euro w rozliczeniu przy braniu nowego auta.

 

Tak jak ktos napisal, auto 3 letnie bedzie mialo 50% wartosci nowego. Po 3 latach wartosc bedzie spadnac wolniej. Auta nie serwisowane u delara beda leciec bardziej na wartosci. Oczywista oczywistosc ;) Wypadkowe to osobna historia, osbiscie uwazam ze trzeba byc jeb@#$%@tym aby kupic auto naszpikowane elektornika po wypadku.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Z generacji na generację jest coraz gorzej z jakością. Czy jest w F30 chociaż jeden silnik który nie ma jakichś większych wpadek?

 

Ciężko powiedzieć jak F30 będzie tracić na wartości, jeszcze się chyba handlarze nie rzucili na sprowadzanie tego modelu. Jak się rzucą to ceny pójdą zauważalnie w dół. Z drugiej strony, chyba mało F30 się sprzedaje, na ulicach widać więcej F10. Jeżeli aut będzie mało na rynku wtórnym, to z kolei powinno podwyższać ich cenę.

Opublikowano
Z generacji na generację jest coraz gorzej z jakością. Czy jest w F30 chociaż jeden silnik który nie ma jakichś większych wpadek?

 

30d, 35d, 35i mają bardzo dobre opinie jeśli chodzi o bezawaryjność silnika :)

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Moim zdaniem wszystko zależy od pochodzenia i historii.

 

Jest mnóstwo ofert które zaniżają wartość auta bo sa rozbite lub jeśli bezwypadkowe to z niepewną historią i przebiegiem.

Jeżeli szukasz auta z polskiego salonu z serwisem w ASO to nie ma bata będzie drogo.

Nie ważne w którym roczniku.....na pewno 10-20% niż średnia z alledrogo.

 

Przykład mojego auta.

328i z salon PL 2012. wyposażenie bogate np łopatki, navi pro itp. 120tyś przebiegu.

Jest mnóstwo ofert z USA za 70-80tyś ale jak wpiszesz salon PL to 95 tyś trzeba liczyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.