Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mała aktualizacja.

Dziś wpiąłem od kolegi który też ma 530i CAS i moduł silnika, ale nie razem.

Co ciekawe nadal nie było żadnej reakcji.

 

Pytanie czy powinna być jaka kolwiek, zastanawiam się jaką najlepiej było by przeprowadzić diagnostykę aby zbadać który z modułów może być uszkodzony ?

 

Powoli kończą mi się pomysły :(

Najlepsza diagnostyka - schematy i urządzenia , do którego trzeba dodać mózg. Lub oddać samochód do specjalisty.

Jeszcze ważne VIN pisać, aby zrozumieć o co chodzi !!! I Ty mówisz wyżej, że była komunikacja z auto . Wtedy napisz numery błędów przynajmniej.

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dobra rada : oddaj to autko komuś ,kto choć trochę łapie,bo narobisz sobie bigosu.

 

Uwielbiam specjalistow od BMW.

 

Sprawdzilem dzis cala instalacje, zasilanie jest na modulach i przekaznikach.

 

ISTA pokazuje brak zasilania terminal 15, brak komunikacji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

kolego miałem być moze podobny przypadek .

z powodu uszkodzonego regulatora napiecia i błednego odczytu tego sygnału przez moduła zasilania (zrozumiał jako wypadek ) poszedł strzał na klemę pirotechniczną ktora jest na + przy akumulatorze .

nie wymieniałem na nowa - wsadziłem opornik w obwód ładunku pirotechnicznego - klemę zbiłem dobrze młotkiem (jest na stozku ) i do tej pory działa .

 

duzo naszych aut jest po wypadkach lub nawet stłuczkach - wtdy ta klema odcina pompe paliwa .

 

 

 

wtedy własnie było swiatło w srodku ale nie chciał gadac z kluczyka .

 

po zbiciu klemy odpalił od strzała .

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Mam pytanie odnośnie rozwiązania problemu braku reakcji po kluczyku w e60. Mam taki sam problem światła świecką, auto otwiera i zamyka się z pilota ale na desce ciemno po przekręceniu kluczyka. Proszę o podanie rozwiązania. Dziękuje.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Dwa dni temu spotkał mnie identyczny problem co kolegę "tasiorkrk". Silnik oraz rok produkcji auta są takie same jak u kolegi. Sytuacja wystąpiła po powrocie z pracy do domu i jedno dyniowym postoju. Autko po otwarciu centralnego zamka z pilota czy też samych drzwi się wybudza. Radio, ustawienie foteli łącznie z pamięcią, oświetlenie wnetrza, światła postojowe wszystko działa tak jak powinno. Lecz po przekręceniu kluczyka jest cisza żadnej kontrolki kierownica nie opada do zapamiętanego położenia oczywiście auto też nie odpala. Czy kolega "tasiorkrk" rozwiązał swój problem??
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Ktoś rozwiązał przyczynę ???.


Zastanawiam się czy uszkodzony alternator może zablokowac terminal 15? czyli brak reakcji zegarów

Który przekażnik odpowiada za terminal 15 widziałem fotki zielonego ale u mnie takiego nie ma. No i gdzie on sie znajduje jeden źródła pokazuja że przy mpm i sterowniku pdc ale u mnie tych przekaźników brak widziałem e60 w których rzeczywiście były tam 3 przekaźniki jednak u mnie ich brak. Jeśli w kole zapasowym ich niema to gdzie moga być ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odłącz IBS. Już w kilku samochodach mi to pomogło a jak Rozrusznik zacznie kręcić to prawdopodobnie jeszcze synchronizacja sterownika silnika z cas

Uwalony cas to raczej jedyna przyczyna.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Ibsto raczej gdy nie odpala nie kreci itp. Tu jest wiekszy problem bo brak terminal 15.


Cas powinien dać sygnał na 8pin czyli zielono szary kabel ten powinien załączyć przekaźnik i01069 czyli ten w środku skrzynki (nie wiem co za idiota to wymyslil) ktoś wie jakie tu napiecie idzie ??? Co ciekawe po odpieciu masy z wtyczki x11015 nagle włączają się światła z tyłu, puszczane jest napięcie na moduł lamp więc można włączyć mijania, wraca wtedy też napięcie na przycisk awaryjnych, plus po zapłonie chyba z wtryskiwaczy też się pojawia. Zapewne dzieje się to ponieważ odpięcie masy z tej wtyczki (11pin brazowy) powoduje załączenie przekaźnika. Pojawia się wtedy 6v na zielono szarym przewodzie pytanie czy nie powinno być 12???? z ciekawości podałem na ten przewód bez odpinania masy 6v i też pojawiły się wyżej wymienione napięcia.

Konsola jednak nadal martwa brak jakichkolwiek kontrolek. Inpa też wykrywa wtedy napięcie (czarne kropki) ale terminal 15 nadal nie widoczny.


Czyli cas nie puszcza sygnału.

Przywróciłem ustawienia fabryczne na cas

Zaktualizowałem Cas

to samo z modułem sgm

niestety brak pozytywnego efektu


Ktoś wie czy jest jakiś licznik wykrywający zwarcie w module cas ??? ktoś cos pisał że jak wykryje za duże obciążenie modułu to wyłącza terminal 15.


Sygnał 15wup działa pojawia się odrazu po otwarciu auta, zanika po okolo 2 min bezczynności. Czyli 19 pin na cas Czerwono zielony kabelek.


Czy jeśli mój cas jest uwalony i wsadze inny to powinno być wszystko ok tylko nie bedzie sie dalo odpalic ???? Ale stacyjka zareaguje na 1 i 2 pozycje kluczyka ???


Ewentualnie znacie kogoś kto w rozsądnej cenie jest w stanie pomoc ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ewentualnie znacie kogoś kto w rozsądnej cenie jest w stanie pomoc ?

Zależy co masz na myśli *w rozsądnej cenie* , wiedza kosztuje . Ja mogę pomóc, ale musisz dostarczyć auto na warsztat .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie piszesz który rok to na początek sprawdź bezpiecznik

26 20A z przodu

54 20A, 62 5A i 89 5A z tyłu oraz prawy przekaźnik w skrzynce bezpieczników z przodu za schowkiem

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

U mnie problem wyglada następująco:

Wsiadam do auta, wkładam kluczyk, noga na hamulec i Start. Rozrusznik nie kręci, słychać tylko ciche cykniecie w kolący schowka na okulary.

Masa sprawdzona, plus także. Rozrusznik wyjęty i sprawdzony. Inpa pokazuje błąd 4a27. Rozpinam ibs jednak nie ma efektu. Rozrusznik dalej nie kręci .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obie wtyczki odpięte?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

Speed121 dzieki za cenne uwagi

Jeśli ktoś ma tajemną wiedze i nie chce się nią dzielić publicznie to można do mnie na pw napisać. Uszanuję i nie rozpowszechnię tej wiedzy ;) A jeśli ktoś wie w czym problem i chce zarobić to niech napisze na pw ile. Ale auto jest uziemione wiec troche ciezko gdzies podjechac


Bezpieczniki sprawdziłem wszystkie.

Na schemacie widze ze 26 to 7.5A od ogrzewania i klimatyzacji - ???? napewno o ten bezpiecznik chodzilo

f54 zerkne jeszcze raz bo faktycznie istotny bezpiecznik (czerwono żółty kabelek)

czyli przekaznik k9 też odpowiedzialny za terminal 15??? jak ręcznie go zwarłem to coś się odezwało pod maską

F62 tez do k9

f89 u mnie ma 10A zgodnie z logiką jest ok bo zapala się kontrolka na skrzyni biegów . Steruje nim terminal 30 i z nim niema problemów.


Ale wydaje mi się że trzeba zaczynać od początku a to co wyżej to już dalszy proces. A u mnie jest nie kompletny sygnał wake up co sugerować by mogło fizyczne uszkodzenie sterownika ? no bo gdyby oprogramowanie zablokowało to chyba wszystkie sygnały.


15wup czerwono zielony (19pin) jest ok

15wup biały 18pin - nie sprawdziłem ale wydaje mi sie ze bedzie ponieważ jest na innej ścieżce niż reszta


7,8,9,13,14 w cas są połączone i sygnał jest sterowany przekaznikiem g8hl-1a4p-s wie ktoś co go wzbudza ? (10,11,15,16) tez z nimi polaczona


Czyli tak na prawdę mamy kilka sygnałów wzbudzenia

1: 19pin (wzbudza wiele ukladow) po wzbudzeniu auta (otwarcie kluczem lub otwarcie drzwi)

2: 7,8,9,13,14 wynika ze schematu (wzbudza , 10,11,15,16 wynika z pomiaru nużek - i powinien to być sygnał po przekreceniu kluczyka.

3: 18pin - wzbudza ahl i acc

moje przypuszczenia spadły na casa że to on blokuje sygnał jak go sprawdzić ???


Ktoś wie co wzbudza zegary ???? (coś znalazłem)F13 7,5A czerwono niebieski kabelek 4pin z kostki bezpieczników na 9pin zegarów


Dziwi mnie ze podanie napiecia na 8pin zielonoszary czyli jeden z sygnałów wakeup powodóje zapalenie świateł stopu. Czyli tak jakby zwarcie z 2 pinem (ale tu nie jestem pewien . Napewno tak jest po odpieciu pinu 11=masa o ktorym pisalem wczesniej. Co prawdopodobnie załącza przekaźnik . Sprawdze dziś czy podanie napięcia też powodowało zapalenie świateł)



Problem pojawił się po zwarciu + alternatora z masą auta.



Ktoś mi powie dlaczego gdy pisze pw to wpadaja do folderu do wyslania zamiast wyslane ?

Edytowane przez MastersE60
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie problem wyglada następująco:

Wsiadam do auta, wkładam kluczyk, noga na hamulec i Start. Rozrusznik nie kręci, słychać tylko ciche cykniecie w kolący schowka na okulary.

Masa sprawdzona, plus także. Rozrusznik wyjęty i sprawdzony. Inpa pokazuje błąd 4a27. Rozpinam ibs jednak nie ma efektu. Rozrusznik dalej nie kręci .

 

Daj dodatkowa masę do silnika z kielicha przez kabel rozruchowy

I dokrec akumulator

 


Ktoś mi powie dlaczego gdy pisze pw to wpadaja do folderu do wyslania zamiast wyslane ?

Ktoś jeszcze nie przeczytał wiadomości

Co do reszty to jeszcze poszukam w wolnej chwili.

Podaj vin

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Próbowałem odpalić na krótko. Rozrusznik nawet nie drgnie . Światła kontrolki przygasają,. Jest możliwość ze coś blokuje wal¿ Auto przejechało dwa kilometry, spokojnie, zgaszone pod sklepem i już nie odpaliło. Rozrusznik wykręciłem i kręcił. Może pod obciążeniem nie jest w stanie przekręcić silnika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie na krótko tylko masę do silnika.

Jak nie masz masy to nie zakreci a IBS może zablokować sygnał a nie dokręcone klemy na baterii dają ten sam efekt

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam panowie jeżeli można proszę o pomoc bo już nie wiem co zrobić.

Objawy identyczne jak w poście autora. Samochód stoi miesiąc czasu i od mechanika do mechanika każdy rozkłada ręce. Prąd dochodzi wszędzie. Jechałem zapilil się przekreślony kluczyk na pomarańczowo przez tydzień bez problemu. Przejechałem 30 km wysiadam z auta wsiadam z powrotem mignął na sekundę przekreślony kluczyk na pomarańczowo i głucho. Na desce żadnych kontrolek ktoś coś podpowie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oddać to osobie , kto coś w tym rozumie. Zadanie mechanika - krecić nakretki i do elektroniki on niema żadnego stosunku. Dlatego samochód stoi miesiąc jesli Ci tak trudno zrozumieć proste rzeczy. Jesli Slask , to pisz na PW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.