Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW E60 530i M54B30 - produkcji 08.2003

 

Problem dotyczy powyższego samochodu, po przekręceniu kluczyka jest brak jakiej kolwiek reakcji, nie dziej się nic. Na zegarach nie pojawiają się kontrolki.

Co ciekawe działają światła, wew. oświetlenie, centralny zamek.

 

Sprawdziłem bezpieczniki oraz przekaźniki i wszystko jest sprawne.

 

Zastanawiałem się nad modułem CAS czy przypadkiem nie jest uszkodzony.

 

Jeszcze jedno co daje mi do myślenia to klema plusowa na akumulatorze, wygląd nie kompletną.

Od klemy odchodzą dwa przewody które które są odcięte i nie podpięte nigdzie.

Pytanie czy może mieć to wpływ na brak zapłonu ?

Prawdę mówić kończą mi się pomysły co by to mogło być ?

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zwróć kolego uwagę na taki moduł jakim jest "zintegrowany moduł zasilania" jest on odpowiedzialny między innymi za podawanie prądu na elementy związanie z rozruchem samochodu. W nim samym również są bezpieczniki ale częściej pada elektronika W środku. Warto podmienić i sprawdzić. Odnośnie Klemy jest to klema IBS czyli "inteligentna" odpowiada za regulacje prądu ładowania akumulatora i bez tych podpiętych kabelkow nie pojawi ci się komunikat o krytycznym niskim poziomie naładowania akumulatora i możesz go rozładować do zera, gdybyś miał ją sprawną to w teorii system nie pozwoli na takie jego rozładowanie, aby rozruch silnika był niemożliwy. Ja również mam ją odpieta bardzo często pada to dziadostwo używane 50% szans że kupisz niesprawna a nowa kosztuje chyba coś około 450zł
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze jedno co daje mi do myślenia to klema plusowa na akumulatorze, wygląd nie kompletną.

Od klemy odchodzą dwa przewody które które są odcięte i nie podpięte nigdzie.

Pytanie czy może mieć to wpływ na brak zapłonu ?

Prawdę mówić kończą mi się pomysły co by to mogło być ?

 

Wygląda na to że twój samochód miał w przeszłości kolizję i ładunek pirotechniczny rozłączył klemę, ktoś kto naprawiał samochód zrobił fuszerkę i stąd te kabelki nie podłączone. Być może ma to jakiś związek z twoim problemem dlatego warto to sprawdzić.

 

Odnośnie Klemy jest to klema IBS czyli "inteligentna" odpowiada za regulacje prądu ładowania akumulatora i bez tych podpiętych kabelkow nie pojawi ci się komunikat o krytycznym niskim poziomie naładowania akumulatora i możesz go rozładować do zera, gdybyś miał ją sprawną to w teorii system nie pozwoli na takie jego rozładowanie, aby rozruch silnika był niemożliwy. Ja również mam ją odpieta bardzo często pada to dziadostwo używane 50% szans że kupisz niesprawna a nowa kosztuje chyba coś około 450zł

 

Kolega pisał o klemie plusowej a IBS jest na minusowej.

Opublikowano
Zwróć kolego uwagę na taki moduł jakim jest "zintegrowany moduł zasilania" jest on odpowiedzialny między innymi za podawanie prądu na elementy związanie z rozruchem samochodu. W nim samym również są bezpieczniki ale częściej pada elektronika W środku.

 

Jak rozumiem mówisz o IVM, powinien być pod maską lecz niestety nie mogę go zlokalizować, pytanie czy tylko tam czy gdzieś jeszcze ?

 

Czyli wynika że klema na będzie miała wpływu na brak zapłonu, czyli wszystko wskazuje na uwalony któryś z modułów.

Co ciekawe wczoraj wpinałem samochód w komputer diagnostyczny i działa, niby jest tak że w trakcie komunikacji prosi o przekręcenie zapłonu, ale komunikacja jest.

Nie zmienia to faktu że przekręcenie kluczyka nie powoduje żadnej reakcji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uszkodzony rozrusznik,uszkodzona stacyjka...może poszukaj tutaj.
Opublikowano
Uszkodzony rozrusznik,uszkodzona stacyjka...może poszukaj tutaj.

 

Nie mam jak sprawdzić rozrusznik ponieważ stacyjka w ogóle nie reaguje na przekręcenie kluczyka, nie załącza zapłonu, brak kontrolek, absolutny brak reakcji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najważniejsza odpowiedź miała brzmieć na pytanie w drugim poście)))

A tu rozrusznik. Do niego jeszcze daleko. Zapłonu niema )))

Opublikowano
A jak zniknął zapłon ? Co robili z auto do tego ?

 

Czytałem te Twoje 2 pytania jakieś 20 razy i sory ale przynajmniej ja ich nie rozumiem, może za mało po Polsku napisane.

 

 

 

Jak rozumiem mówisz o IVM, powinien być pod maską lecz niestety nie mogę go zlokalizować, pytanie czy tylko tam czy gdzieś jeszcze ?

 

 

Moduł IVM jest w skrzynce, tam gdzie jest sterownik silnika, w E60 są przypadki, że w skrzynce tej zbiera się woda, jeżeli jest niedrożny odpływ, po ostatnich deszczach właśnie takie coś miało miejsce w E60 znajomego, odessaliśmy litr wody...

 

Kolega pisał o klemie plusowej a IBS jest na minusowej.

Racja przeoczyłem i się zapędziłem :)

Opublikowano
A jak zniknął zapłon ? Co robili z auto do tego ?

 

Rzeczywiście po tym co napisałeś " Co robili z auto do tego" można się domyśleć, że chodziło Ci o " co robili z auto przed tym jak zniknął zapłon?" ...

 

W dalszym ciągu to co napisałeś można rozumieć na kilka sposobów i nie chcę tu być złośliwy... Pytasz o to w jaki sposób powstała usterka ? Czy podczas jazdy ? Czy z dnia na dzień z rana ? Może o to czy było naprawiane coś zupełnie innego i po tych czynnościach zniknął zapłon ...

 

Na marginesie to autor tematu nie pisze nic o okolicznościach w jakich to się stało

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak zniknął zapłon ? Co robili z auto do tego ?

 

Rzeczywiście po tym co napisałeś " Co robili z auto do tego" można się domyśleć, że chodziło Ci o " co robili z auto przed tym jak zniknął zapłon?" ...

 

W dalszym ciągu to co napisałeś można rozumieć na kilka sposobów i nie chcę tu być złośliwy... Pytasz o to w jaki sposób powstała usterka ? Czy podczas jazdy ? Czy z dnia na dzień z rana ? Może o to czy było naprawiane coś zupełnie innego i po tych czynnościach zniknął zapłon ...

 

Na marginesie to autor tematu nie pisze nic o okolicznościach w jakich to się stało

Widzisz - Ty rozumiesz o co ja pytam. Dlaczego moje pytanie jest niezrozumiałe dla niego? O tym chodzi co napisałeś.

Opublikowano
A jak zniknął zapłon ? Co robili z auto do tego ?

 

Niestety nie mam takiej wiedzy ponieważ samochód kupiłem już jako nie jeżdżący.

 

Jeszcze jest jedna rzecz o której nie wspomniałem, na pewno ktoś rozbierał kluczyk. Z racji tego że tego typu kluczyki są nie rozbieralne ktoś go rozcinał i później kleił.

 

Nie wydaje mi się aby to było przyczyną, raczej zaświeciła by się kontrolka z przekreślonym kluczykiem jeśli się nie mylę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Diagnostyka coś powie.

ciekawe jak )))

 

To tasiorkrk - weź inpa i zobacz czy jest komunikacja z CAS. Podłącz kabel , otwórz drzwi i od razu w inpa wejdź w CAS - musi wyjść na związek

Opublikowano
Diagnostyka coś powie.

ciekawe jak )))

 

To tasiorkrk - weź inpa i zobacz czy jest komunikacja z CAS. Podłącz kabel , otwórz drzwi i od razu w inpa wejdź w CAS - musi wyjść na związek

 

Wpinałem się w komputer diagnostyczny i co ciekawe jest komunikacja z samochodem. Z tym że był to komputer diagnostyczny Snap-On, a on ma trochę inne funkcje jak np. INPA.

 

Ale to raczej jest to że najlepiej było by zbadać czy jest komunikacja z CAS.

Opublikowano

Zobacz w INPIe na wartości synchronizacji CAS-DME lub ewentualnie EWS-DME to w starszych modelach pojawiało się bodajże właśnie EWS, ale jeżeli synchronizacja pada to z tego co pamiętam po przekręceniu kluczyka kontrolki się włączają normalnie jak w poprawnej procedurze rozruchu jednak w pozycji start nie ma reakcji gdy synchronizacja pada- tak mi się wydaje.

Czy po przekręceniu kluczyka zapala Ci się chociaż ekran OBC ? - jeżeli tak wejdź w ukryte menu i wywołaj test zegarów bo jeśli nie masz INPA/ISTA to troszkę problem bo tam mógłbym wymusić test zegarów. Jeżeli fizycznie zapłon się włącza- będzie komunikacja diagnostyczna, wymusisz test zegarów i nie będzie reakcji to wtedy bym się zastanawiał nad podłączeniem zegarów być może któraś wtyczka jest po prostu wypięta, bo miałem właśnie taki przypadek jednak to było E46

Opublikowano
Zobacz w INPIe na wartości synchronizacji CAS-DME lub ewentualnie EWS-DME to w starszych modelach pojawiało się bodajże właśnie EWS, ale jeżeli synchronizacja pada to z tego co pamiętam po przekręceniu kluczyka kontrolki się włączają normalnie jak w poprawnej procedurze rozruchu jednak w pozycji start nie ma reakcji gdy synchronizacja pada- tak mi się wydaje.

Czy po przekręceniu kluczyka zapala Ci się chociaż ekran OBC ? - jeżeli tak wejdź w ukryte menu i wywołaj test zegarów bo jeśli nie masz INPA/ISTA to troszkę problem bo tam mógłbym wymusić test zegarów. Jeżeli fizycznie zapłon się włącza- będzie komunikacja diagnostyczna, wymusisz test zegarów i nie będzie reakcji to wtedy bym się zastanawiał nad podłączeniem zegarów być może któraś wtyczka jest po prostu wypięta, bo miałem właśnie taki przypadek jednak to było E46

 

Synchronizację pomiędzy CAS-DME próbowałem zrobić przez komputer Snap-On i niestety nie przechodzi, wyświetla informację FAIL.

Po przekręceniu nie wyświetla się nic na zegarach, żadna kontrolka totalny brak reakcji.

 

Natomiast jak wypiąłem wtyczkę z CAS i przekręciłęm kluczyk to pomiędzy zegarami pojawiła się kontrolka przekreślonego kluczyka w kolorze żółtym, tak więc zegary generalni można by pomyśleć że działają. Zobaczę czy będę w stanie wywołać test zegarów mimo wszystko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobiłem by ci auto , ale jestesz daleko. Weź drugi taki cas znajdź i zainstaluj go , spójrz na wynik.

Może auto programowałes i zostało światło wyłączone podczas programowania CAS )))))) ?

Opublikowano

Test zegarów niestety nie przechodzi, ale jak wciskam guzik z lewej strony na zegarach to pojawia się przebieg i temp.

Rozmawiałem dziś ze znajomym który też ma 530i i mówił że miał ten samo przypadek.

Kupił cały komplet, CAS, wkładki kluczyk, komputer silnika i samochód zagadał od strzała.

 

Jutro wezmę od niego jego stare moduły i zobaczę czy jest jakiś efekt, jaki kolwiek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Test zegarów niestety nie przechodzi, ale jak wciskam guzik z lewej strony na zegarach to pojawia się przebieg i temp.

Rozmawiałem dziś ze znajomym który też ma 530i i mówił że miał ten samo przypadek.

Kupił cały komplet, CAS, wkładki kluczyk, komputer silnika i samochód zagadał od strzała.

 

Jutro wezmę od niego jego stare moduły i zobaczę czy jest jakiś efekt, jaki kolwiek.

Jeśli twój CAS można odczytać programatorem (a ja myślę , że można), to wystarczy kupić tylko CAS . Nie trzeba kupować cały zestaw , sorry ale tak robią ludzie , którzy nic nie rozumieją.

Opublikowano

Mała aktualizacja.

Dziś wpiąłem od kolegi który też ma 530i CAS i moduł silnika, ale nie razem.

Co ciekawe nadal nie było żadnej reakcji.

 

Pytanie czy powinna być jaka kolwiek, zastanawiam się jaką najlepiej było by przeprowadzić diagnostykę aby zbadać który z modułów może być uszkodzony ?

 

Powoli kończą mi się pomysły :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.