Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam taki problem że coś rozładowuje mi akumulator. Ładowanie ok 14,1V na włączonych światłach, aku jest nowe byłem je sprawdzić u gościa zajmującego się akumulatorami podłączył tester sprawdził i powiedział że ok. Upływność około 20-30mA. Auto stało dwa dni u mechaniora podłączył kompa sprawdzał co mógł i powiedział że prawdopodobnie jeż wentylatora załącza dmuchawę jak auto jest zgaszone co rozładowuje aku. Będe teraz testować przez wyciąganie bezpiecznika i zgaszeniu silnika tylko czemu są dwa bezpieczniki 28 i 50. Ten 50 ma 40A jak go wyciągam to dmuchawa się wyłącza ale ten 28 ma 5A i pytanie po co on jest, co zabezpiecza? Czy też należy go wyciągnąć ? Zakładam że nie. Czy miał ktoś podobny przypadek.

Opublikowano

Znajdź spis bezpieczników i sprawdź od czego jest ten numer. Google pomoże

 

Można to zrobić szybciej. Miernik wpinasz między kleme akumulatora a kabel masowy, zostawiasz sobie otwarty bagażnik zamykając wcześniej zamek śrubokrętem żeby auto myślało że jest zamknięte, to samo robisz z drzwiami pasażera i zamykasz auto pilotem. Czekasz parę minut aż auto się uśpi i patrzysz na wskazanie ile prądu ucieka.

 

Potem wyciągasz po kolei każdy bezpiecznik i patrzysz czy przestało zjadać prąd. Jeśli przestanie to sprawdzasz od czego jest to bezpiecznik i tam szukasz. Jest to metoda pewna a nie na oko że jeż.

szukam
Opublikowano
Jak pisalem pobor jest rzedu 20-30mA czyli ok. Ten numer jest od dmuchawy tylko czemu dmuchawa ma dwa zabezpieczenia jedno 40A a drugie 5A. Aku cos rozladowuje losowo czasem np zostawie auto na 6 godzin i sie rozladuje a czasem tydzien nie padnie temu podejrzany jest jeż ktory sam zalaczy dmuchaw co spowoduje rozladowanie aku. Tylko co zabezpiecza ten bezpiecznik 28 majacy 5A.
Opublikowano

Z opisu wynika że od dmuchawy masz bezpiecznik nr 28 i 50.

http://e46mania.pl/viewtopic.php?t=30

Nr 28 co ma 5A jest od elektroniki a ten nr 50 na 40 A od silnika dmuchawy.

Większość forumowiczów do testów wyjmuje tylko nr 50.

Ina sprawa to często się zdarza że mamy jakieś nie oryginalne urządzenie elektroniczne ( radio, zmieniarka,itd.) co nam kradnie prąd.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Nie ma żadnych nie oryginalnych urządzeń. Wyjąłem ob bezpieczniki i odpiąłem jeża. Właśnie poboru prądu nie ma w stanie spoczynku. Narazie tak będe jeździł i zobaczę co się stanie jak aku bedzie padał to podejrzewam że to on jest trafiony bo żeby w 6 godzin padł akumulator to pobór musi byc dosc spory.
Opublikowano

Witam panowie,

mam pytanko. Nie chcialem zakladac nowego watku. W niedziele nie moglem odpalic autka (e90 start/stop). Przyjechala pomoc, odpalili autko z boostera. Pojawila sie czerwona kontrolka auta na podnosniku. Swiatla mijania caly czas wlaczone, nie dzialaja szyby, kierunkowskazy, czujniki cofania itd. Wymienili mi aku na nowe, ale problem pozostal. Auto u mechanika, ale nie ma pojecia co moglo pojsc i bedzie dzwonil po elektryka w poniedzialek. Ktos sie spotkal z takim problemem wczesniej?

dzieki wielkie i pozdrawiam

Opublikowano

Nie dziw się że tu nikt Ci nie odpowiada bo piszesz w dziele E46.

Z domowych sposobów to sprawdzić wszystkie bezpieczniki , ciągłość masy itd , a dalej to podłączyć pod kompa.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Po tygodniowej jeździe z odłączonym jeżem oraz wyjętymi bezpiecznikami 28 i 50 wszytko było ok akumulator trzymał. Wczoraj wieczorem wsadziłem oba bezpieczniki ale nie podłączyłem jeża i rano akumulator był rozładowany :shock:

Nasuwa się pytanie:

1) czy jest możliwe aby wentylator załączyły się bez jeża?

 

Wyjąłem dziś jeża i podłączyłem go na krótko (wisiał na kablach pod schowkiem) i włączyłem dmuchawę chwilę chodziła i się wyłączała, jak wyłączyłem na chwile panel klimatyzacji i ponownie załączyłem to dmuchawa działała ponownie przez chwilę.

Kolejne pytanie:

2) czy jeż musi być umieszczony w swoim miejscu i nie może być wyjęty i podłączony na krótko bo musi być przez niego jakiś przepływ powietrza czy coś w tym stylu?

3) co jeszcze może być na tych bezpiecznikach jakiś czujnik temperatury?

4) Czy te silniczki od klap w kanałach wentylacyjnych mogą powodować jakieś problemy?

5) czy panel klimatyzacji może być w jakiś sposób uszkodzony i powodować takie jaja?

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie może to być panel, sporo takich przypadków było.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zdecydowanie może to być panel, sporo takich przypadków było.

W jaki sposób panel klimatyzacji może rozładować aku skoro jeż jest odłączony to dmuchawa chyba nie ruszy, czy się mylę i może wystartować :D

 

Wyjąłem panel klimy i ktoś coś modyfikował. Zasadniczo panel nie działa jak jest wyjęty kluczyk ze stacyjki, podejrzewam że to taka modyfikacja bo chyba normalnie działa po wyjęciu kluczyka.

 

Zdjęcie przeróbki:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/284628b1310cf77d

 

Rozebrałem panel i czujnik temperatury był dość zabrudzony, wyczyściłem go i pytanie po co jest ten czujnik temperatury w panelu? Załącza coś czy jak to działa? Doczytałem że to czujnik temperatury wewnętrznej.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/e5521b78474fda9f

 

 

Jak sie dodaje zeby było widać w temcie bo jak dam ten link w "" to nie widać.

Opublikowano
a jak według ciebie ma auto regulować temperature we wnętrzu jak sobie jej nie sprawdzi ? klimatronik służy do tego że utrzymuje ci temperaturę jaką nastawisz, jak jest za gorąco to klima chłodzi mocniej, potem w miare jak temp. się obniża do zadanej do wentylator zwalnia i utrzymuje np. 22 stopnie. Aby to robić musi sprawdzić jaka temp. jest w aucie żeby dostosować prace klimy itp.
szukam
Opublikowano
Ok wszystko jasne. A drugi czujnik ten przy nogach? A co do przeróbki instalacji jakieś pomysły? Te małe silniczki są tylko do otwierania "klap" w kanałach wentylacyjnych żeby dmuchało np. na szybę itd?
Opublikowano
Prawdopodobnie świruje panel klimatyzacji ale jeszcze to sprawdzam. Mój ma numer 64.11 6931604 czy przy ewentualnej zamianie musze kupic o takim samym numerze czy może być o innym? Widziałem panele z wtyczkami umieszczonymi chyba z góry, u mnie są z tyłu. Jakiś podział przedlift / polift ? Ja mam przedlift.
Opublikowano
Posiada może ktoś schemat instalacji elektrycznej dmuchawy? Co siedzi w układzie poza silnikiem, panelem klimy, jeżem, czujnikiem temperatury, i chyba są trzy silniki od klap czy jest coś jeszcze jakiś przekaźnik załączający silnik ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie właśnie panel rozładowywał akumulator, który w końcu też musiałem wymienić, 5-letni bosch tego nie wytrzymał. Spróbuj przed zgaszeniem silnika wyłączyć nawiew, u mnie to działało.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A sprawdzałeś czy sama dmuchawa nie ma zwarcia i to ona nie rozładowuje akumulatora ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Jakby dmuchawa maiła zwarcie to raczej by poprawnie nie pracowała a u mnie działa normalnie, i pewnie by bezpiecznik wyrzuciło a tego nie robi no chyba że zwarcie przez jakąś impedancję. Bądź co bądź podłączyłem właśnie inny panel jutro zobaczę czy się rozładuje czy nie :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Celem uzupełnienia tematu winny był akumulator niby miał pół roku ale padł, nie polecam "varta blue dynamic". Dziękuje zainteresowanym tematem za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam.

 

Temat do zamknięcia.

Opublikowano
Ciekawy temat.To by znaczyło że na samym początku facet źle Ci sprawdził aku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.