Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ogólnie zdaje sobie sprawę z tego, że jeżdżąc na serwis mając modyfikacje jeśli będzie ok to nikt się tym interesować nie będzie pewnie ale gdyby coś wyskoczyło to wtedy będzie problem ;) no co żyje się raz... Apropo w takim przypadku nie lepiej przy zakupie samochodu nie przedłużać gwarancji na 5 lat tylko wykupić polisę w razie awarii aby zabezpieczyć się gdyby nie uznali na gwarancji ? hmm
  • Odpowiedzi 404
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Gwarant nie będzie szukał programu tylko odczyta parametry wcześniejszej pracy silnika, ciśnienie doładowania itd.
Opublikowano
Skoro silnik do Volvo za ok. 200 tys. zł kosztuje 37,5 to z prostej proporcji wynika, że ten Arteon kosztował prawie 600 tys. A zdaje się, że w BMW ceny silników to też ok. 20-25% ceny auta. Na miejscu właściciela VW to ich bym oskarżył o próbę bezpodstawnego wzbogacenia się.

 

No właśnie dla mnie też ta cena za 4 cylindrowy silnik od Arteona jest z kosmosu . Tuningowałem kiedyś dość mocno A5 2.0 TFSI i brałem pod uwagę ryzyko wymiany silnika i znajomi z ASO Audi straszyli mnie właśnie kwotami rzędu 35 tys. zł gdyby coś się wydarzyło. Fakt było to jakieś 7 lat temu ale chyba aż takiej inflacji nie było . Możliwe , że tu policzono jakieś dodatkowe koszta związane diagnostyką zepsutej jednostki , z transportem tego nowego silnika , hmm nie wiem co jeszcze centrala VW mogła doliczyć , głośno myślę ;)

Opublikowano
Gwarant nie będzie szukał programu tylko odczyta parametry wcześniejszej pracy silnika, ciśnienie doładowania itd.

 

umiejętne kasowanie programu oraz tzw shadow memory powoduje że prawdopodbienstwo wykrycia modyfikacji nie istnieje

Opublikowano
Wszystko pieknie tylko nie wierz w mydlenie oczu, ze nigdzie slad po tym nie zostanie bo to nie jest fizycznie mozliwe. Jesli tkos ci to gwarantuje to albo nie ma zielonego pojecia o czym mowi, albo po prostu chce cie naciagnac... W sumie nie wiem co gorsze.

 


miałeś kiedyś moda w aucie?


wybacz ale w wielu wątkach widzę piszesz "udając eksperta" gdzie nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz. Ukonczyłeś studia / szkolenia / masz 20 lat doświadczenia w chiptuningu że tak łatwo rzucasz takimi mocnymi słowami? Masz jakieś argumenty poza WŁASNYM ZDANIEM?


Z całym szacunkiem ale ja np. znam wielu tunerów z warszawskiej sceny chiptuningu, masz też sporo znajomych praucjących w różnych serwisach, nie tylko BMW. I wiem co mówię. Jak jest DOBRY TUNER jak NP UNITRONIC czy HYPERTECH to da się program zrobić tak ABY NIE STRACIC GWARANCJI


opowiastka pana powyżej również jest małą bajeczką ale ma dużo prawdy. Silnik w arteonie nie kosztuje 110k. to raz. Dwa - PROGRAM W VW ze względu na specyfikę sterownika (ECU) jest WYKRYWALNY bo NIE DA SIĘ ZACHOWAĆ LICZBY PROGRAMOWAŃ NA NIEZMIENIONYM POZIOMIE tak jak DA SIĘ W BMW.


i tak da się w vw to obejść -wystarczy ze serwis robi diagnotykę OFFLINE i program niewykrywalny. jak zrobi ONLINE to jesteś w du pie.


Trzecia kwestia - znajomy miał taką kwestię w VW że wymienili turbo a po 2 miesiącach wezwanie do zaplaty bo miał program. Wystarczyło ze jego papuga wysłał pismo ze klient nie był poinfomowany o koszcie naprawy ani nie zgadzał się na naprawę na podstawie kosztorysu i mu odpuścili ALE STRACIŁ GWARANCJĘ

Opublikowano (edytowane)
dobrze programu nie wykryją ale sczytają inne parametry silnika i to im wystarczy do wycofania gwarancji w razie problemów :) Mimo to np. mam Jeszcze bmw 120D xdrive 190koni była wadliwa turbina padła przy 15 tyś a potem przy 20 pare tyś wywalił się zawór egr i pewnie jakby było coś ruszane to mogłoby być ciepło... Edytowane przez tomczii
Opublikowano
Wszystko pieknie tylko nie wierz w mydlenie oczu, ze nigdzie slad po tym nie zostanie bo to nie jest fizycznie mozliwe. Jesli tkos ci to gwarantuje to albo nie ma zielonego pojecia o czym mowi, albo po prostu chce cie naciagnac... W sumie nie wiem co gorsze.

 


miałeś kiedyś moda w aucie?


wybacz ale w wielu wątkach widzę piszesz "udając eksperta" gdzie nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz. Ukonczyłeś studia / szkolenia / masz 20 lat doświadczenia w chiptuningu że tak łatwo rzucasz takimi mocnymi słowami? Masz jakieś argumenty poza WŁASNYM ZDANIEM?


Z całym szacunkiem ale ja np. znam wielu tunerów z warszawskiej sceny chiptuningu, masz też sporo znajomych praucjących w różnych serwisach, nie tylko BMW. I wiem co mówię. Jak jest DOBRY TUNER jak NP UNITRONIC czy HYPERTECH to da się program zrobić tak ABY NIE STRACIC GWARANCJI


opowiastka pana powyżej również jest małą bajeczką ale ma dużo prawdy. Silnik w arteonie nie kosztuje 110k. to raz. Dwa - PROGRAM W VW ze względu na specyfikę sterownika (ECU) jest WYKRYWALNY bo NIE DA SIĘ ZACHOWAĆ LICZBY PROGRAMOWAŃ NA NIEZMIENIONYM POZIOMIE tak jak DA SIĘ W BMW.


i tak da się w vw to obejść -wystarczy ze serwis robi diagnotykę OFFLINE i program niewykrywalny. jak zrobi ONLINE to jesteś w du pie.


Trzecia kwestia - znajomy miał taką kwestię w VW że wymienili turbo a po 2 miesiącach wezwanie do zaplaty bo miał program. Wystarczyło ze jego papuga wysłał pismo ze klient nie był poinfomowany o koszcie naprawy ani nie zgadzał się na naprawę na podstawie kosztorysu i mu odpuścili ALE STRACIŁ GWARANCJĘ

 

Podsumowując:


- dobry tuner jak HYPERTECH lub UNITRONIC zrobi program w BMW tak aby nie stracic gwarancji i nie nie zczytają parametrów jak wgrasz serię przed serwisem bo pamięć parametrów które były w czasie jak był program zostanie skasowana

- żaden tuner aktualnie nie zrobić programu w VW który jest niewykrywalny ale mając kogoś w serwisie da się to zmanagować

Opublikowano
dobrze programu nie wykryją ale sczytają inne parametry silnika i to im wystarczy do wycofania gwarancji w razie problemów :) Mimo to np. mam Jeszcze bmw 120D xdrive 190koni i była wadliwa turbina i padła przy 15 tyś a potem przy 20 pare tyś wywalił się zawór egr i pewnie jakby było coś ruszane to mogłoby być ciepło...

 

padła koledze turbosprężarka w F10 przy 260km/h na niemieckiej autostradzie gdzie seryjnie miał ogranicznik do 236


wymienona na gwarancji


dziekuje pozdrawiam znawców

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@autopark nie mialem programu i nie wiem co ma to z tym wspolnego ale mam brata programiste pracujacego w zawodzie od kilkunastu lat i chlop wie co mowi. Co Tak naprawde robi program wie jedynie zespol ktory go projektowal, specyfikowal i wdrazal i niech zaden tuner nie bajduzy ze sladu nie bedzie bo nie ma zielonego pojecia o programowaniu. Bede sie powtarzal z przykladem. Jeden program lub jego czesc zapisuje w shadow memory, drugi robi tego backupy i wysyla do chmury do centrali bmw. I co z tego ze cwaniaczek wszystko pokasuje jak i tak np wszystkie jego zmiany i kopie byly juz dawno do centrali bmw wyslane. Niech ten cwaniaczek da gwarancje na pismie na to a szybko nabierze wody w usta. Oczywiscie nie twierdze ze nie ma dobrych tunerow ale jesli ktos wciska takie bajki to albo nie ma o czyms zielonego pojecia albo celowo nie mowi calej prawdy wiadomo z jakiego powodu.
Opublikowano
@autopark nie mialem programu i nie wiem co ma to z tym wspolnego ale mam brata programiste pracujacego w zawodzie od kilkunastu lat i chlop wie co mowi. Co Tak naprawde robi program wie jedynie zespol ktory go projektowal, specyfikowal i wdrazal i niech zaden tuner nie bajduzy ze sladu nie bedzie bo nie ma zielonego pojecia o programowaniu. Bede sie powtarzal z przykladem. Jeden program lub jego czesc zapisuje w shadow memory, drugi robi tego backupy i wysyla do chmury do centrali bmw. I co z tego ze cwaniaczek wszystko pokasuje jak i tak np wszystkie jego zmiany i kopie byly juz dawno do centrali bmw wyslane. Niech ten cwaniaczek da gwarancje na pismie na to a szybko nabierze wody w usta. Oczywiscie nie twierdze ze nie ma dobrych tunerow ale jesli ktos wciska takie bajki to albo nie ma o czyms zielonego pojecia albo celowo nie mowi calej prawdy wiadomo z jakiego powodu.

 


super ciesżę się ze masz brata programistę. czy brat pisze programy dla producentów samochodów lub jest tunerem? wątpię


zatem wybacz ale to co mówi Twój brat przepuszczam przez palce. z całym szacunkiem dla Twojego brata oczywiście. Porównam to do medycyny. Dla mnie dermatolog z 10 letnim stażem jest LEPSZYM DERMATOLOGIEM niż psychiatra z 50 letnim stażem (mimo że też jest lekarzem).


biorąc pod uwagę rodo srodo itd. jak nie wyrazisz zgody na uatomatyczne wysyłanie danych (a auto pyta jak kupisz nowe) to nawet jeśli by jakims cudem bmw zaciagnelo takowe dane to nie może ich wykorzystać bo są pozyskane w sposób nielegalny NIEMNIEJ JEDNAK TAKIE SYTUACJE NIE MIAŁY I NIE MAJĄ AKTUALNIE MIEJSCA - I MAM TO POTWIERDZONE Z 3 ZAPRYJAZNIONYCH SERWISÓW BMW


powtarzam. auto z wgraną poprawnie serią jadąc na serwis NIE MA SLADÓW po programie. koniec kropka elo.

Opublikowano
Jeśli mam się wybrać na warszawkę więc który tuner lepszy unitronic czy hypertech ? Które polecilibyście bardziej ? do hypertech mam bliżej ;) bo widzę, że na śląsku ani w krk nikt nikogo nie poleca :P gdyby tylko dało się wtedy jak ja zamawiałem w styczniu 2017 G30 i była dostępna wersja 540D lub 550D to na pewno wybrałbym któryś z tych ;)
Opublikowano
Jeśli mam się wybrać na warszawkę więc który tuner lepszy unitronic czy hypertech ? Które polecilibyście bardziej ? do hypertech mam bliżej ;) bo widzę, że na śląsku ani w krk nikt nikogo nie poleca :P gdyby tylko dało się wtedy jak ja zamawiałem w styczniu 2017 G30 i była dostępna wersja 540D lub 550D to na pewno wybrałbym któryś z tych ;)

 


ja robilem w unitronicu i nie mogę zlego słowa powiedzieć. hypertecha znam z polecenia kolegi ale wiem też że na 10 serii G robionych przez unitronic, hypertech robi może 1-2. więc uważam że unitronic ma większe doświadczenie w kwestii serii G.


dużo moich kolegów robiło w unitronicu, m.in. G05, G10, G01, G30 więc chyba nie ma podstaw do obaw.


hypertech podobno nie zawsze wgrywa indywidualny program tylko jak robil już np. g30 520d to słyszałem ze jak przyjedzie kolejne to wgrywa to samo - ale to zasłyszane że tak powiem na ulicy.


ja po długich analizach wybrałem unitronic i nie narzekam. nic się nie psuje - gwarancja była jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@autopark a co Mirek pracujacy w serwisie albo tuner moze wiedziec jakie dane sa wysylane do centrali bmw co jest zapewne tajemnica i co ma RODO do tego? To ze komus sie udalo nic nie znaczy. Akurat brat pracuje w lufthansie i robi soft dla lotnictwa. Zreszta branza nie ma znaczenia bo zawsze sciezka jest ta sama. Specyfikacja, wytwarzanie, testy, wdrozenie, utrzymanie. Poszczegolny uzytkownik koncowy dostaje dokumentacje jedynie do czesci do ktorej powinien i moze miec dostep. Reszta to dla niego black box praktycznie niemozliwy do odtworznia. Wogole wiesz co to jest rodo czy tylko widziales haslo w internecie? Co ma wspolnego log z parametrami pracy silnika z danymi osobowymi? Dlaczego przytaczasz ciagle 2 tych samych tunerow i skoro sa oni tacy pewni dlaczego nie daja gwarancji na pismie? Co ma jeszcze wspolnego doswiadczenie lekarzy z oprogramowaniem? Ja jak wybieram lekarza to na podstawie opinii oraz jego osiagniec a nie na zasadzie ile lat pracuje. Jeszcze jaka jest wiedza programisty a jaka uzytkownika oprogramowania? W jaki sposob tuner czyli uzytkownik oprogramowania zdobywa wiedze? Ja Ci odpowiem: glownie na podstawie forow, dokumentacji dla tzw przez programistow uzyszkodnikow oraz tego co mu sie samemu uda wydlubac. Nowe bmw sa wyposazone w karte SIM czyli internet, wlascicielem oprogramowania jest BMW, Ty jestes tylko jego uzytkownikiem, sposobow na zabezpieczenia przed skasowaniem danych sa dziesiatki w postaci np sum kontrolnych, nawet backupow w inne miejsce w aucie, backupow w chmurze i tak jak wczesniej napisalem co tak naprawde robi soft wie tylko dosyc male grono zainteresowanych osob i trzeba byc o tym swiadomym, ze to jest praktycznie niemozliwe do odtworzenia nawet przez doswiadczonego w branzy najlepszego programiste, nie wiemy jak sie zabezpiecza bmw i czy wogole sie zabezpiecza bo moze ma to gdzies i nie sluchajmy ludzi ktorzy twierdza ze wszystko wiedza ale unikaja jak ognia wziecia odpowiedzialnosci w postaci gwarancji na swoje prace. Ja jakbym byl pewny swojego to taka gwarancje bym dal bo co za problem napisac gwarancje, ze w przypadku gdy serwis odmowi naprawy lub wystawi rachunek za naprawe na skutek ingerencji w oprogramowanie tuner pokryje koszty a jesli wedlug Ciebie pieniadze mozna odzyskac od dealera to niech tuner sie przepycha prawnikami z dealerem.

Podsumowujac:


1. Nie jest mozliwe stwierdzenie czy tuner jest w stanie wykasowac skutecznie cala historie bo nawet on sam tego nie ma prawa wiedziec, nie wiemy do jakich danych ma dostep bmw i co z tego bedzie chciala wykorzystac

2. Tuner twierdzi ze wszystko zrobi pieknie i cacy ale gwarancji na pismie z jakiegos powodu juz dac nie chce

3. Oczywiscie nie oznacza to ze chip sam w sobie jest zly bo moze byc zrobiony dobrze, samochod moze sie nei psuc ale jedno z drugim nie ma nic wspolnego. Mozemy zrobic dobry chip u dobrego tunera ale caly czas musimy byc swiadomym ze jest to jednak ingerencja w nieznane i robimy to na wlasne ryzyko. Nie neguje tutaj jakosci samych chipow oraz roboty ale fakt zapewnienia ze mozna to usunac bez sladu.

Opublikowano

tylko zrozum ze tuner korzysta z software i hardware produkowanego przez różne firmy np. DIMSPORT i placi za zakup a potem licencje krocie. te firmy maja swoich ludzi wśród osob piszących softy dla koncernow samochodowych i na tej podstawie są w stanie dac "gwarancje" ze cos jest niewykrywalne


tuner używa urządzenia za kiladziesiat tysięcy euro do odczytania softu silnika następnie robi modyfikacje i wgrywa tym samym drogim urządzeniem. to to urządzenie liczy checksumy i dba o to aby to było niewykrywalne



wiec tak uważam ze jeśli firma DIMSPORT/ALIENTECH/CMD/AUTOTUNER/MAGICMOTORSPORT twierdzi ze jest niewykrywalny i da się calkowicei przywrocic serie bez sladu to tak jest. wiarygodne jest ot tym bardziej ze do tych marek gdzie nie mają takiej pewności to o tym piszą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wchodze na strony faq np tego alientefha co podales i czytam.

http://alientechsales.co.uk/faq/#1446474433518-f68c6fec-e33c


Some manufactures diagnostic equipment may detect a remap. Additionally many forward thinking manufacturers turn a blind eye to a quality remapping service , knowing that a properly enhanced vehicle can only ever benefit them. The official line from most manufacturers is that if a modification causes a problem with the vehicle, then the part of the vehicle affected will not be covered under warranty, this does not mean a unilateral cancelling of the whole warranty.


Co do wysokich sum za soft czy urzadzenia to w pl doswiadczony programista zarabia miesiecxnie 20k+ netto, na zachodzie jeszcze wiecej do tego analitycy, kierownicy projektow, marketing, reklama, sprzedaz wynajecie biur no I firma musi zarobic a jest to sprzet specjalistyczny sprzedawany w stosunkowo malych ilosciach wiec musi kosztowac wiec te SUNY to nie jest zaden kosmos. Odnosnie swoich ludzi w firmach wyniszacych poufne informacje to nawet nie ma co komentowac ale pewnie o czyms takim jak podpisywaniu lojalek, zakazie konkurencji itp to zakladam ze slyszales.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tuner używa urządzenia za kiladziesiat tysięcy euro do odczytania softu silnika następnie robi modyfikacje i wgrywa tym samym drogim urządzeniem. to to urządzenie liczy checksumy i dba o to aby to było niewykrywalne



A takich historii nie słyszałem :mrgreen:

Kilkadziesiąt tysięcy euro za urządzenie do wgrywania softu?? :cool2:

Czyli 50-80???

Raczej bliżej 10k euro.... Niewiele więcej kosztuje sprzęt do przywlaszczania sobie czyjegoś mienia... Zwraca się raczej zawidiwcom w miesiąc....

Magic np kosztuje mniej niż 10k euro i mają dobry support

male-bmw-2.png
Opublikowano
hypertecha znam z polecenia kolegi ale wiem też że na 10 serii G robionych przez unitronic, hypertech robi może 1-2. więc uważam że unitronic ma większe doświadczenie w kwestii serii G.


dużo moich kolegów robiło w unitronicu, m.in. G05, G10, G01, G30 więc chyba nie ma podstaw do obaw.


hypertech podobno nie zawsze wgrywa indywidualny program tylko jak robil już np. g30 520d to słyszałem ze jak przyjedzie kolejne to wgrywa to samo - ale to zasłyszane że tak powiem na ulicy.

 


Dziękujemy za rekomendację, miło nam czytać te słowa. Skąd posiada Pan informacje o ilości samochodów, które do nas trafiają i co do nich wgrywamy? Informacja o wgrywaniu gotowego oprogramowania nie jest prawdziwa. Jako ciekawostka, pierwsi w Polsce modyfikowaliśmy benzynowe modele G30.



Do tej pory wykonaliśmy kilka ~800 konnych M5 F90. Znacząca większość naszych realizacji to kilku/kilkunasto tygodniowe modele serii G na gwarancji, których nikt jeszcze nie modyfikował. Przy tej okazji należy wspomnieć, że jako niezależny serwis Grupy BMW oferujemy „chip tunning” tylko dla BMW, MINI oraz RR. Nie zajmujemy się w ogóle innymi markami.



Chcielibyśmy również zabrać głos w temacie informacji odczytywanych przez BMW z samochodów na gwarancji. Dysponujemy sprawdzoną metodą przywracania pojazdu do serii przed wizytą w ASO. Posiadamy narzędzia umożliwiające odczyt kodów FASTA i ich edycję. Dzięki temu rozwiązaniu, które zostało opracowane przez nas jesteśmy spokojni o warunki gwarancji co mogą potwierdzić nasi klienci. Zachęcamy do kontaktu po więcej informacji pod numerem 22-299-06-09 wew. 9, chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.

Opublikowano

1) co do ilości aut to bazuję na wpisach w internecie o modyfikacjach co może oczywiście być przekłamane (bo nie musi być wszystko wrzucane w eter).

2) co do gotowego softu to jest to informacja zasłyszana i niepotwierdzona zatem w sumie nie powinna paść bo sam jej nie potwierdziłem - a informacje zasłyszane zawsze mogą być nieprawdziwe

3) wielu znajomych robilo u Was i poleca, a ze są to maniacy moto to mogę Was polecić w 100% sam zrobiłem gdzie indziej ale to tylko właśnie przez to że w "internecie" konkurencja miała więcej realizacji

Opublikowano

Wykrywalności lub nie, zapewne nikt tutaj na 100% nie rozstrzygnie. Natomiast faktem jest, że jak coś się spierd*** (niezależnie czy to przez chipa, czy nie, czy w silniku, czy poza nim) gdzieś w dalekiej drodze i trzeba wzywać lawetę to nie ma jak i kiedy wgrać czystego softu.


Proponuję zakończyć jałową dyskusję i tak jak już było wspomniane - robić tuning ze świadomością wszystkich za i przeciw.

Opublikowano

Kiedy samochód stanie w drodze należy wykonać te same czynności przed wizytą w serwisie. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej przechodziliśmy taką drogę bez wykrycia ingerencji. Awaria nie była spowodowana modyfikacją, BMW zostało zabite na torze z powodu zbyt małej ilości paliwa. Niemcy weryfikowali pojazd i nic nie wykryli. Poza tym przypadkiem regularnie obsługujemy pojazdy gwarancyjne posiadające pakiety serwisowe, klienci nigdy nie mieli problemu z gwarancją.

Zapraszamy do kontaktu po więcej szczegółów.



P.s po montażu BOX’a należy wykonać te same czynności przygotowawcze. Znamy przypadki utraty gwarancji przez te urządzenia w pojazdach typu F90 i G05 M50dx. Odczytywaliśmy pamięć shadow w takich pojazdach i ukryte były tam błędy świadczące o manipulacji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hypertech poszedł priv i mail.
male-bmw-2.png
Opublikowano
Właśnie a jakby samochód wysypał się na drodze to co wtedy ? to co trzeba lawetę przywozić do was grać serie i potem serwis ?

 


do wgrania serii wystarczy steronik silnika.

Opublikowano
tak czy tak zaryzykuje i wrzucę chip kwestia jeszcze u której firmie ;P Gwarancja mi została do 2021 Kwiecień bo miałem przedłużenie pierwotnej na 4 lata :) Zdaje sobie sprawę, że też podejmuje ryzyko na swoją odpowiedzialność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.