Skocz do zawartości

PowerKit BMW G30


kamiloo98

Rekomendowane odpowiedzi

Tak 2500zł brutto Dynosoft i tc podało tyle samo - program indywidualny :) nie mogę doczekać się tylko jeszcze 6k serwis i potem Chip ;) kiedyś miałem Power kit bmw w 4 i było spoko nigdy nie miałem programu od jakiegoś tunera no chyba, że w audi a 6 od vtech porażka silnik się grzał były problemy tylko i nikomu vtech nie poleciłbym...

 


Rób w TC powodzenia........ hahahahhahaa

 

Co masz na myśli przez tą wypowiedź ??



Ogólnie dynosoft powiedział, że można ukryć chipa dla zwykłych przeglądów i nie wykryją tego ale znając życie gdyby była jakaś awaria czy coś trzeba byłoby wgrać oryginalny soft i co nie daje gwarancji bo odczyty mają z samochodu na pewno w centrali bmw. Wielu kolegów tutaj z tego co czytam mają chip mimo gwarancji i jakoś dają radę kwestia gdyby coś się wysypało nawet nie z powodu chip czy serwis szukałby dziury w całym.

 




Czy chipa da się ukryc przed serwisem - tak - pod warunkiem ze serwis nie zgra logów (a zgrywają teraz nałogowo - sugestia BmW POLSKA) i niestety z logów i shadow memory chip wyjdzie (zgywaja na serwisie a nie zdalnie)


czy wgranie serii ukryje chipa ze był? Tak pod warinkiem że tuner ogarnia i umie shadow memory kasować (a nie znam wielu którzy potrafią).


większość tunerów w Polsce (i tych popularnych na fejsie też) myśli ze jak zgadza się CHECK SUMA to chip jest niewykrywalny - owszem jest jeśli nie zczytasz logów to nawet podpiecie ISTA go nie wykryje - ale oni zczytują i wyciągają to w sytuacji jak masz duza awarie i np. masz info ze przy 36tys km byles na serwiswie z programem.


chcesz zrobić program i nie bac się o gwarancje polecam UNITRONIC. jest to jedna z niewielu firm w Polsce gdzie program masz pisany przez wlasciciela kótry od 30 lat to robi pisze sam, wykłada tuning na UTH itd. Wiekszosc firm kupuje gotowce i wgrywa gotowce także program jest pod dane auto np. 540i ale nie pod twój konkretny egzemplarz. a kazde auto jest inne......


Ivan ze slowacji zarabia więcej na wysylaniu gotowców do polskich "tunerów" niż na klientach którzy przyjezdzaja do niego na chiptuning


Cena którą podales za chipa tez jest z kosmosu i nieadekwatna do rzeczywistości. Jest to po prostu cena dla łosia w bmw który nie zna realiów rynku. 1700 to uczciwa cena jak jedziesz pierwszy raz. Jako staly klient 1400-1500 to rynkowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 404
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawa kest prosta. Jedziesz do serwisu czyscisz wszystko i jedziesz seria. Jesli masz zbajomego jedziesz z mapa i mowisz zeby za bardzo sie zgrywaniem nie zajmowali.


Co do softa bez skrzyni to tak sredbio bym powiedzial. Jakakolwiek adaptacja musi nastapic, bo inaczej zrobi Ci sie okrutba szarpanka tak jak było na start u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa kest prosta. Jedziesz do serwisu czyscisz wszystko i jedziesz seria. Jesli masz zbajomego jedziesz z mapa i mowisz zeby za bardzo sie zgrywaniem nie zajmowali.


Co do softa bez skrzyni to tak sredbio bym powiedzial. Jakakolwiek adaptacja musi nastapic, bo inaczej zrobi Ci sie okrutba szarpanka tak jak było na start u mnie.

 


Becik uwierz mi - 9 na 10 "tunerów" w Polsce w tym tych mega popularnych na fejsie powie Ci że wgra Ci serię i serwis nic się nie dowie - a to jest sciema. Jest cos takiego jak SHADOW MEMORY gdzie zapisują się błędy związane właśnie z tym że wgrano program, błędy których nawet ofijalnym interfejsem BMW ISTA nie skasujesz. Jak tuner nie umie skasować shadow memory to BMW jak będzie chciało dojdzie do tego że był program.


Dlatego polecam sprawdzonych a nie pseudotunerów. Wedle mojej wiedzy wgrać poprawnie serię w Warszawie i okolicach umie:


UNITRONIC oraz HYPERTECH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coą w tym jest. Ostatnio miałem naprawiane auto. W ASO (a więc na ISTA czy co oni tam mają) nie wyrzucało błędów, pomimo tego że problem z autem był. Serwisant mi powiedział, że pomimo tego że oni błędów nie widzą to BMW Monachium zweryfikowało problem online i błędy wykryli, na jakimś innym oprogramowaniu (nie pamiętam nazwy). Tak więc my nie widzimy, ASO nie widzi, ale Monachium widzi - prawie jak prezes :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zaden tuner nawet najbardziej ogarniety nie jest w stanie Ci zagwarantowac ze chip bedzie niewykrywalny a jesli tak mowi to najzwyczajniej w swiecie klamie i albo chce zarobic albo guzik wie o programowaniu. Przy dzisiejszym rozwoju informatyki, oprogramowania i elektroniki jedynie programisci danego softu oraz ich managerowie wiedza co ten soft robi. Jak zbiera dane, jakie dane, gdzie je przetrzymuje i co z nimi zrobi. Najprosciej sobie wyobrazic wystarczy ze program BMW zbiera logi z wtryskow, doladowania i juz chip wyjdzie. Loga mozna wykasowac w jednym miejscu ale tez nigdy nie ma gwarancji czy w jakims innym miejscu nie sa zapisywane jego kopie zapasowe i czy nawet sama operacja kasowania nie jest logowana. Gdyby tak latwo mozna bylo ukrasc i przeanalizowac skompilowany i wgrany program to np tak dopracowane przez bmw i chwalone oprogramowanie do skrzyni biegow banglalo by w autach innych marek stosujacych te same skrzynie napisane w bardzo podobny sposob.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slonik40 co Ty pie r dolisz



każdy program jest aktualnie od niedawnaWYKRYWALNY przez SERWIS BMW POPRZE ZACZYTANIE LOGÓW oraz SHADOW MEMORY


dlatego z programem nie jeździmy do serwisu - chyba ze wymiana oleju bez podpinania kompa


OGARNIĘTY TUNER UMIE WGRAC SERIE I POKASOWAC WSZYStkO TAK ŻE NAWET BMW AG NIE ZNAJDZIE ŚLADÓW PO CHIPIE


większość tunerów jest nieogarnięta i mimo ze mowi ze umie to zrobić to nie umie. Zatem rób w UNITRONIC lub HYPERTECH a jak cos się zepsuje wgraj tam serie i ELO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slonik40 co Ty pie r dolisz



każdy program jest aktualnie od niedawnaWYKRYWALNY przez SERWIS BMW POPRZE ZACZYTANIE LOGÓW oraz SHADOW MEMORY


dlatego z programem nie jeździmy do serwisu - chyba ze wymiana oleju bez podpinania kompa

 

Teoretyk albo człowiek z marketingu tych tunerów. :roll:


Robiłem mapę, zresztą nie tylko. Jeżdzę z autem do ASO, rozmawiam otwarcie z doradcami o tym jakie cyferki udało się wykręcić i mówię, żeby nie ruszali komputera bo jest mapa. Nikt nie robi problemu, a auto mam w Comfort Lease. Przy zdaniu wraca do stocka i nie będą robić żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Autopark ma rację, znajomych handlowców / mechaników w ASO to nie interesuje, za naprawy i tak płaci centrala BMW.

I właśnie dlatego gdy sypie się coś poważnego centrala żąda różnych danych, wtedy uśmiechnięty kolega który sprzedał Ci auto w niczym już nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autopark ma rację, znajomych handlowców / mechaników w ASO to nie interesuje, za naprawy i tak płaci centrala BMW.

I właśnie dlatego gdy sypie się coś poważnego centrala żąda różnych danych, wtedy uśmiechnięty kolega który sprzedał Ci auto w niczym już nie pomoże.

 

Dokładnie, znam wiele przypadków, kiedy Centrala podważyła zasadność refundacji napraw gwarancyjnych, wtedy kolega nie pokryje z własnej kieszeni;)

Life's too short to drive boring cars!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu brać nowego auta i dłubać map pozbawiając się gwarancji. Liczenie że np w wypadku wysypania się silnika skrzyni czy rozrządu, serwis na zlecenie centrali BMW nie wynajdzie że coś było dłubane w historii jest raczej naiwne i mocno życzeniowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu brać nowego auta i dłubać map pozbawiając się gwarancji. Liczenie że np w wypadku wysypania się silnika skrzyni czy rozrządu, serwis na zlecenie centrali BMW nie wynajdzie że coś było dłubane w historii jest raczej naiwne i mocno życzeniowe.

 


a za przeproszeniem jesteś TUNEREM??


Da się tak wyczyscic auto żeby nie było śladu po modyfikacji. Tylko nie każdy tuner to potrafi.


Nie popadajmy w hipokryzję! Jadąc z wgranym programem i dużą awarią na pewno to znajdą, ale jeśli ktoś kto się zna wgra serie i pokasuje wszystko to nie ma szans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem celem tematu jest uświadomienie, z czym MOŻE wiązać się podnoszenie mocy przez zewnętrzne warsztaty. Ja po lekturze 18 stron wyleczyłem się (pewnie na jakiś czas ;) ) z chipowania mojej G30. Powód jest prosty: za bardzo cenię sobie swój czas i święty spokój (dlatego też przedłużałem gwarancję na 5 lat). Dodatkowo miałem ostatnio próbkę naprawy gwarancyjnej akumulatora w ASO (można odgrzebać mój temat) - przetestowałem na sobie, ile mojego zaangażowania kosztowało załatwienie prostej (w teorii) sprawy, w aucie na gwarancji bez jakichkolwiek modyfikacji. Także na ten moment wygrywa rozum i wygoda, ale pewnie za jakiś czas serce znowu się odezwie i temat podniesienia mocy wróci... Na marginesie dodam, że brakuje mi usługi podniesienia mocy czy zmiany wydechu w ASO (z zachowaniem gwarancji itp.), ale rozumiem, że dla koncernu byłby to strzał w stopę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja znowu jadę w przyszłym tygodniu z autem małżonki na poprawienie programu bo jak widać komus zrobiono gruby soft czyli da się wycagnac z 518d więcej niż 190KM które mamy teraz


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2806739402671584&id=119307954748089



z 518d robi się zatem fajne auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@autopark nie wiem co Ty masz wspolnego z tunerami ktorych polecasz ale brzmisz jak natretna reklama. Skoro to takie bezpieczne to dlaczego zaden tuner nie wystawia pisemnej gwarancji za ewentualne uszkodzenia, odmowienie naprawy przez ASO? Nie daje Ci to do myslenia? To Ty wlasnie pierniczysz o jakis shadow memory a nie masz zielonego pojecia o programowaniu. W najblizszej rodzinie mam kilku programistow ktorzy siedza w wytwarzaniu oprogramowania dobrych kilkanascie lat i kazdy twierdzi tak samo ze sie po prostu fizycznie NIE da sprawdzic jak tak naprawde dziala oprogramowanie nie bedac jego autorem i nie majac dostepu do calego kodu zrodlowego calgo oprogramowania, dokumentacji, zainstalowanej w samochodzie. Podam ci prosty use case: Wystarczy najprostszy hipotetyczny przypadek. Jeden program zapisuje w shadow memory, a drugi wysyla shadow memory co godzine do centrali BMW lub przenosi do archiwum w zupelnie inne miejsce w aucie. Ziutkowi tunerowi udalo sie znalezc shadow memory i miche klepie ze go wykasowal ale nie wie o tym ze istnieja jego setki kopii zapasowych utworzonych przez zupelnie inny program lub nawet ten sam. Pozostaje jeszcze druga kwestia, jak auto zostanie unieruchomione na drodze i assistance zawiezie je prosto do dealera takze skacz z ta natretna reklama i pisaniem glupot na forum o niby ogarnietych wszystko wiedzacych tunerach skoro nie masz bladego pojecia o wytwarzaniu oprogramowania. Prawda jest taka ze wszyscy tunerzy eksperymentuja za nasze pieniadze na naszych autach a jak cos pojdzie nie tak to umywaja rece... Oczywiscie jak ktos chipa to niech zaklada ale niech tuner szanownie go poinformuje uczciwie o ewentualnym ryzyku albo jak jest taki pewny swego niech da gwarancje na pismie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.