Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Heja,

Przesiadłem się niedawno do X3 3.0d 204 kM manual 6 biegów :D :8) :mrgreen:

I powoli przy niej grzebię.

 

Mam problem z klimą/ogrzewaniem

Objawy: klima słabo chłodzi

1. Układ szczelny i klima świerzo nabita po całkowitym opróżnieniu i zrobieniu próżni, sprężarka działa i nabija ciśnienie, wentylator się włącza

2. Tu jest ciekawie na dworze 20 st. C ustawiam 16 st. Na auto i klima WYŁĄCZONA - z nawiewów leci gorące powietrze i nawiew na maksa, w kabinie robi się gorąco, podnoszę temeraturę do 23 st. i nawiew się zmniejsza ale powietrze dalej gorące tak jakby dobrze odczutywała temp. w środku kabiny ale obieg nie przełacza się na zimne powietrze

3. Klima włączona i lekko chłodzi powietrze z naciskiem na lekko (może układ miesza gorące powietrze z powietrzem schłodzonym przez klimę - nie wiem czy jest to możliwe) ale przy upale nie daje rady, jak włącze nawiew na same nogi to leci gorące powietrze

4. Inpa pokazała błąd klapki oboegu wewnętrzny/zewnętrzny

 

Pomóżcie, doradźcie bo się ugotuję

Edytowane przez ZiemniakofeL
Opublikowano

Da się to jakoś zdiagnozować?

Gdzie to jest zamontowane?

Jak działa to ustrojstwo?

Opublikowano
To urządzenie znajduję się pod maską z prawej strony przy nadkolu. Jest to blok elektrozaworu i pompki obiegowej, to mniejsze to właśnie ten elektrozawór. Odpowiada on za obieg grzewczy, według mojego doświadczenia za grzanie na przednią szybę i nogi. Można sprawdzić wstępnie czy działa, poprzez odpięcie wtyczki i ponowne wpięcie, powinno wydać charakterystyczne kliknięcie, oznacza to że elektrozawór pracuje, pozostaje tylko sprawdzić stan grzybka i gniazda. Odkręca się cztery śrubki torxa i unosi ostrożnie do góry, nie na boki, można podważać małym śrubokrętem, zaznaczam ostrożnie bo pod pokrywą znajduje się też malutki kondensator i można go uszkodzić. Rozleje się też trochę płynu chłodzącego i warto go mieć w zapasie, aby uzupełnić ubytek. Może w środku zebrał się szlam czy rdza i wystarczy wyczyścić.
Opublikowano

To był strzał w 10ątkę :-D

Wymieniłem tą pompkę bo była nieżywa.

Póki co jest zarąbiście :dance:

Dzięki za pomoc :handshake:

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam

miałem podobny problem w E83, tzn z kratek centralnych leciało w miarę zimne powietrze, a na nogi i na przednią szybę gorące.... wymieniłem ten podwójny zawór i teraz działa na galowo :D

zawór kupiłem z używki za 80 PLN, bo zamiennik 940 a OEM 1200 po rabatach mojego mechanika a wyjściowo 1500 :cry:

nr części: 64118369807

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.