Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Planuje usuniecie klapek zawirowan z kolektora w mojej x3 czy ktos wie jaki rozmiar tych klapek powinienem kupic ? Z tego.co.sie orientuje to sa dwa rozmiary.

No I chyba jedyne miejsce gdzie moge je dostac to allegro. Chyba ze.ktos z was dostal je od kogos z forum?

Prosze o porady

Opublikowano
Witam

Planuje usuniecie klapek zawirowan z kolektora w mojej x3 czy ktos wie jaki rozmiar tych klapek powinienem kupic ? Z tego.co.sie orientuje to sa dwa rozmiary.

No I chyba jedyne miejsce gdzie moge je dostac to allegro. Chyba ze.ktos z was dostal je od kogos z forum?

Prosze o porady

 

Te mniejsze - chyba 28mm. Kup koniecznie komplet z uszczelkami kolektora ssącego. Wybrałem zaślepki z tworzywa. Wymieniłem w lutym ub. roku. Jestem bardzo kontent :)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Chyba 22mm :)

Tez zamowilem komplet I tez tworzywo.

Odczuwasz jakas roznice procz psyychicznej?

Sam mam zamiar to zrobic, napotkales jakis problem przy wymianie?

PS czy mozna jakos wyczyscic kolektor w sridku?

Opublikowano
Chyba 22mm :)

Tez zamowilem komplet I tez tworzywo.

Odczuwasz jakas roznice procz psyychicznej?

Sam mam zamiar to zrobic, napotkales jakis problem przy wymianie?

PS czy mozna jakos wyczyscic kolektor w sridku?

 

Masz rację - 22 mm.

 

Różnica? Chyba za słabo "czuję" ten samochód, żeby ją wyłapać - u mnie akurat klapki praktycznie nie miały luzu ani na nitach, ani na osiach. Bardziej czułem, jak nawaliła mi klapa gasząca - wtedy przy wyłączaniu silnika trzęsło budą jak na wybojach.

 

Problemów wielkich z wymiana nie ma, uważaj tylko na tulejki od śrub kolektora, żeby Ci gdzieś nie powpadały, jak będziesz go zdejmować. No i przykręcaj dynamometrem, jak masz.

 

Co do czyszczenia kolektora, chyba tylko poodkręcać wszystkie czujniki i AGR, a potem wymoczyć go w jakiejś chemii typu Brudpur. Osobiście zamierzam kupić drugi kolektor, drugi komplet zaślepek, wymoczyć, poskładać i potem podmienić z moim, a ten wymontowany do roztworu :)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Rozumie,

A z tymi tulejkani to tak trzeba uwazac? Sa w takim miejscu ze moga wpasc do silnika?

Gdzie one sa ze istnieje takie ryzyko?

Mysle ze jutro zaslepki przyjada kurierem to w sobote sie za nie wezme

Opublikowano
I nie pamietasz moze z jaka sila tym dynamometrem kreciles?

 

Kolektor wlotowy 11 61

 

typ wątek Uwaga Torque rozmiar

 

1AZ kolektora dolotowego do głowicy

 

wszystko M8 22 Nm

 

wszystko M7 15 Nm

 

wszystko M6 10 Nm

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Koledzy zaślepeki montuje się zawsze profilaktycznie? Moja X 3.0D ma 240tys, poprzedni właściciel profilaktycznie wymienił cały kolektor na nowy przy 170tys, nie dość że nowy to jeszcze z poprawionymi mocowaniami klapek. Powiedzmy było to około 4 lata temu. Czy powinienem, kierując się stanem, jeśli jest ok po zdjęciu, zostawić tak jak jest, czy wywalić i zaślepić dla zasady?
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

Hej

Ja dzis zalozylem zaslepki w miejsce klapek.

Przyznam ze jedna z nich miala dosc dyzy luz na trzpieniu... jakby sie od niego troche odkrecila bo sa na niej takie malutkie srubeczki na torxa.

Pozatym jakby chwycic za obydwa konce I poruszac na boki to wszystkie maja luz... ale moze tak ma byc?

Kupilem zestaw na allegro zaslepki plus uszczelki kolektora I nie zaluje bo wszystkie uszczelki byly juz mocno zuzyte I sztywne przepuszczajac co nieco ;)

Wywalilem calkiem gruche z tym trzpieniem a przewod podcisnienia zaslepilem sruba. Po zabiegu auto pracuje bez zarzutu.. jakby nawet żwawsze bylo od dołu...

Mam nadzieje ze nie bede tego zalowal...:)

Bardzo prosty zabieg- bez potrzeby placenia mechanikom.

Opublikowano

Widze ze zainteresowanie jest :)

Tzn ze sie zastannawiacie nad zaslepieniem... I bardzo dobrze wywalajcie poki czas po wyczyszczeniu moich klapek okazalo sie ze juz maja duuuuze luzy.

A silnik ok 6 tys + robocizna.:)

Jesli macie podstawowe klucze to podolacie:)

Pozdrawiam

Opublikowano
Hej

Ja dzis zalozylem zaslepki w miejsce klapek.

Wywalilem calkiem gruche z tym trzpieniem a przewod podcisnienia zaslepilem sruba. Po zabiegu auto pracuje bez zarzutu.. jakby nawet żwawsze bylo od dołu...

Mam nadzieje ze nie bede tego zalowal...:)

Bardzo prosty zabieg- bez potrzeby placenia mechanikom.

 

Zrobiłem w lutym 2016 to samo co Ty i dokładnie tak samo jak Ty. Od tego czasu przejechane ok. 30 000 km i nie żałuję :)

 

Zgadzam się co do prostoty operacji. Szkoda z tym do warsztatu jeździć, chyba że ktoś totalnie nie kuma czaczy :)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Klapki to raczej wymienic lub zaslepic poki czas. Juz ponad miesiac jezdze bez I nie ma roznicy z lub bez.

A moj mechanik po zakupie mojej x3 odrazu powiedzial ze wywalic klapki I zmienic zebatke od napedu xdrive . Wiecej nie ma prawa sie w tym aucie zlego dziac

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

a kolega czytaty i pisaty jest ?! trzeba troszkę poszukać wszystko jak na tacy kiedy są małe kiedy duże

 

 

Kolektor bez frezów - wieksze (33mm)

Kolektor z frezami - mniejsze (22mm).

x3334a545255abac1e52.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ja zaślepiłem klapki ok 20000k i mam pozytywne odczucia, wydaje mi się że w dolnym zakresie obrotów silnika ma więcej mocy :lol: .

A mankamentem który zauważyłem to że głośniej pracuje, ale to tylko moje spostrzeżenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.