Skocz do zawartości

E39 523i '00 - Problemy po odłączeniu akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Niestety popełniłem błąd i miałem odłączony akumulator na kilkanaście godzin w moim e39. Po podłączeniu ponownym nie działa:

 

- Czujnik temp. zewnętrznej ( -40 na wyświetlaczu, wymieniłem na nowy FEBI, dalej nie łapie),

- Klimatronic (świeci się śnieżynka ale nie załącza klimy),

- wskaźnik poziomu paliwa (test zegarów - ok, wskaźnik nie działa).

 

Po podłączeniu na kompie:

- błąd przekaźnika pompy paliwa (jedzie do mnie nowy, ale po zamianie z innym przekaźnikiem też nic nie działało więc nie wiem czy to ma wpływ na wskaźnik poziomu...)

- pokasowane drobne błędy, z których żaden nie wskazywał na powyższe przypadłości :/

 

Bezpieczniki ok, przekaźniki... nie wiem nawet które są do czego i gdzie ich szukać... Samo sprawdzanie przekaźnika też jest mi obce :P

 

Tematy na forach bywały ale rozmywały się i nic z nich nie wynikało dlatego dodaje ten temat. Jeśli zła kategoria, poprawcie mnie.

 

Proszę piszcie jeśli macie jakieś sensowne pomysły, ja już mam dość.

Opublikowano
Tak. Tak jak napisałem, wszystko już działa tylko... nie to co opisałem.
Opublikowano
Aku zdechł. Wcześniej miałem problem poboru prądu na postoju. Problem rozwiązany ale przez częste spadki napięcia aku siadł. Próbowałem go odratować na prostowniku. Mój błąd że zostawiłem samochód na kilkanaście h bez prądu. Efekt jest taki jak opisuje powyżej. Ktoś może ma podobne doświadczenia/jakieś pomysły? :)
Opublikowano

Przed wyciągnięcie akumulatora wszystko działało? Ładowałes akurat podpięty czy wycięty z instalacji samochodu? - może głupie pytanie ale...

Było coś spawane?

Piszesz o wahaniach napięcia, co było powodem takiej sytuacji? Może to jest przyczyną, poszło zbyt wysokie napięcie i uszkodziło najbardziej czułe elementy.

Opublikowano
Aku nowy - bosh s5. Powód wysokiego poboru prądu, króry rozładowywał aku - zmieniarka mp3. Nie było nic spawane :) Ciekawi mnie czy zepsuty czujnik temp. zew. powoduje słabiutką pracę klimy. Jeśli tak, to muszę mieć schemat czujnika żeby wiedzieć jak on leci. Niestety diagramy elektryczne mi nie działają na kompie (problemy z javą).
Opublikowano

Jeśli wskazania czujnika temp zewnętrznej jest poniżej +4C to klimatyzacja się nie załączy.Jest to spowodowane po prostu zasadą działania klimatyzacji.

A czy masz wiązkę ok to odepnij czujnik i zobacz po chwili jakie jest wskazanie,potem zewrzyj spinką piny we wtyczce z kablami i zobacz jak pokazuje. wskazania będą inne to wiązka ok a uwalony czujnik.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Miałem to samo i też nowy czujniki zalozony -40 nieraz coś wskoczyło, nie chodzila klima . Rozwiązanie poprostu orginalny czujniki i wszystko smiga tak właśnie oszczedzilem 20 zl a później kupiłem oryginał który po podłączeniu odrazu wskazuje dobra temp. I klima cyka
Opublikowano
Teraz nie pamiętam dokładnie jak jest opisane w instrukcji z tym załączaniem klimy, ale chyba klima działa w każdej temperaturze jedynie nie zawsze wiatrak startuje bo nie ma potrzeby chłodzenia kompresora w niskich temperaturach. Ale ręki za to nie daję :wink:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Czujnik założyłem FEBI, taki jak był wcześniej. Niestety po zwarciu przewodów w kostce nic się nie dzieje. Napięcie na kablach jest (około 3,4-3,8 V), obwód też sprawdzałem - jest. Jak tylko uruchomie WDS na którymś z komputerów przejrzę dokładnie jak idzie ta wiązka i będę szukał winowajcy. Dam znać jak uda się coś ruszyć z tematem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik musi się skalibrować.

Trzeba się kawałek przejechać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Problem rozwiązany. PRZYCZYNA - licznik a w nim uszkodzone/spalone układy odpowiadające za wskazania paliwa i temperaturę zewnętrzną. NAPRAWA - wymiana licznika.

 

Jak to zdiagnozować?

 

Tylko na serwisowym oprogramowaniu i z kumatym elektronikiem. U człowieka który prywatnie zajmuje się podpinaniem pod komputer niestety nic nie było widoczne. Dopiero po podpięciu pod serwisowy sprzęt, specjalista sprawdził bezpośrednio wskazania czujników. Okazało się, że działają dobrze (wskazują temperaturę i poziom paliwa). Samemu można zewrzeć przewody we wtyczce od czujnika temp. Jeśli wskazanie nie zmieni się na +50, należy zmierzyć napięcie w owej wtyczce (około 3,5-3,8V). Jeśli napięcie jest to znaczy, że licznik padł.

 

WYMIANA LICZNIKA - polecam pojeździć za tym osobiście, nie kupować na odległość. Ja dopiero po podpięciu trzeciego licznika znalazłem odpowiedni. Są trzy rodzaje liczników:

 

- "bez samochodzika" - bida. Nie wiem po co w ogóle to się znalazło w e39... (2 wtyczki)

- z samochodzikiem - wersja "low" (2 wtyczki)

- "duży komputer" - wersja "high" (3 wtyczki)

 

Stan szybek pozostawia nieraz wiele do życzenia ale można ją polerować pastą polerską do karoserii i szybko nabiera blasku.

 

Numerki na białej tabliczce - raczej bez znaczenia. Trzeba tylko pamiętać żeby nie instalować diesla w benzynie i na odwrót.

 

Konieczne jest kodowanie (przebieg, VIN i ewentualnie wersja wyposażenia - automat/manual). Przy kodowaniu miałem przykrą niespodziankę - EWS zapamiętał i zapisał sobie przebieg z nowego licznika i nie chciał tego zmienić (miga kropka). Niedługo będę ogarniał to w serwisie.

 

To tyle w temacie, mam nadzieję że komuś się kiedyś przyda :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.