Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów.

Od soboty mam problem z moja jedynką. Konkretnie wyglada to tak ze wracajac w sobote z strasy zjechałem na tankowanie. Po zalaniu auta proboje odpalic jednak z okolic rozrusznika dochodzi tylko dwukrotny dzwiek stuknicia. Pierwsze co pomysłalem ze szczotki sie skoczyły. Odpalilismy auto z popychu i wszystko gra. Jade dalej. Po okolo 150 km pojawiły mi sie 3 kontrolki (ABS, DSC, i chyba klocki) Wszystkie na zołto lecz po chwili ta od klockow zmiemnila sie na czerwony. Jechalem tak jeszcze ze dwa kilometry do parkingu i w tym czasie pojawiały sie rozne inne kontrolki jak i rownierz opadla wskazowka predkosci a od obrotow sie zawiesila. Po zjechaniu i na parking i zgaszeniu auta zauwazylem ze akumulator padl gdyz kontrolki jak i radio ledwo co swiecily a gdy chsialem wlaczyc swiatla go to home zaswiecily sietylko ringi. Reszte trasy auto pokonalo na lawecie a stukanie w rozruszniku pozostalo do dzis.

 

Do dnia dzisiejszego sprawdzone zostaly nastepujace rzeczy.

-akumulator (zamieniony, zmian brak)

-rozrusznik (wymontowany dziala, zamontowany nie)

-napiecie na rozruszniku spada do 3v przy probie odpalania i nic sie nie dzieje wiecej)

 

Prosze o jakiekolwiek porady badz pomysly.

Opublikowano

A do sprawdzenia kompem auto musi byc odpalone czy jak?

 

A i dodam ze do rozrusznika od akumulatora prad dochodzic normalny a tylko przy probie odpalania spada do 3v

Opublikowano

Tak jak pisałem. Sprawdź kable bo te 3v, myślę że wynika z spadku napięcia przez wygrzane bądź luźne połączenia.

Do podłączenia kompa nie trzeba odpalać silnika, wystarczy włączyć zapłon.

Opublikowano
To teraz zmierz napiecie ladowania bezposrednio na alternatorze a nastepnie na aku

 

No ale wkladalem dwa rozne akumulatory i nic sie nie zmienilo wiec co moze miec alternator do tego skoro auto wogole nie pali. Poki co auto stoi u mechanika i dopiero wieczorem bede mial mozliwosc podejrzenia rozwoju spraw.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeczysc kleme minus nastepnie polaczenie aku z karoseria i karoserii z silnikiem i sprawdz czy kable w klemie plus i minus nie sa luzno osadzone
Opublikowano
Tak jak pisałem. Sprawdź kable bo te 3v, myślę że wynika z spadku napięcia przez wygrzane bądź luźne połączenia.

Do podłączenia kompa nie trzeba odpalać silnika, wystarczy włączyć zapłon.

 

 

Ok. Dzisiaj wieczorem postaram sieogarnac temat z kompem i dam znac co i jak.

Opublikowano
Przeczysc kleme minus nastepnie polaczenie aku z karoseria i karoserii z silnikiem i sprawdz czy kable w klemie plus i minus nie sa luzno osadzone

 

A powiedz mi jesszcze jeden temnat. Czy plusowy kabel z aku to rozrudsznika idzie bezposrednio czy ma po drodze jakies laczenia i tak samo jak jest z minusowym?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

miedzy rozrusznikiem a alternatorem jest gruby kabel i tam moze byc slaby styk i dzieki temu brak ladowania.

Objawy pasuja do uszkodzonego automatu ale brak masy da ten sam efekt

Opublikowano
miedzy rozrusznikiem a alternatorem jest gruby kabel i tam moze byc slaby styk i dzieki temu brak ladowania.

Objawy pasuja do uszkodzonego automatu ale brak masy da ten sam efekt

 

Automat sprawny. Działa na wyciagniety rozruszniku podlaczony bezposrednio do aku. A dam mu zaraz znac zeby pozprawdza te polaczenia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

od aku do rozrusznika jest bezposredni kabel.

Minus jest od aku na karoserie i od karoserii na silnik za posrednictwem plecionki

Opublikowano

A więc jeden problem rozwiazany. Rozrusznik kreci jak zwariowany. Upalony byla kabel ktory przechodzi od akumulatora po bagaznik i dalej idzie do przodu auta. Jutro dam foto.

A teraz nowy problem. Auto kreci a nie pali a po wyciagnieciu kluczyka wyskakuje blad poduszki. Jakies pomysly?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A punkty minusowe przeczyszczone?

Rozrusznik moze sciagac mase z calego auta i wszystkich obwodow.

Upalenie kabla to moze byc tylko skutek a przy tym kablu to mozesz mowic ze miales szczecie ze sie autko nie spalilo...

Spruboj odpalic na samostart oraz na popych

Sprawdz czy klapa gaszaca sie otwiera

Opublikowano
Dzwonil elektro mechanik. Podobno po urwaniu tego kabla komputer sie zsbezpieczyl przed uruchomieniem i trzeba wgrac nowe ori oprogramowanie. Czekam na efekt.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze slysze o takim czyms. Czy ten twoj elektromechanik czasem nie znalazł frajera, który zapłaci 500 zł za wymiane kabla masowego? Max co mogło ci się stać, to mógł się błąd zapisać w sterowniku i to tyle. Reszta to dymanko ciebie na kase, według mnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.