Skocz do zawartości

Bmw E61 2007r 535D Spala duzo oleju okolo litra na 300km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam tak jak w tytule moje auto strasznie duzo pali oleju okolo litra nawet ponad na 300km do tego w komputerze pokazuje ciagle ze olej jest na maxa czasem jedna kreska zejdzie dzis jak sprawdzilem recznie stan oleju bylem w szoku na minimum gdzie na komputerze pokazuje maxxx 4 dni temu dolewalem olej dzis znow musialem dolac ponad litr a zrobilem autem jakos 300km czytalem gdzies ze przyczyna moze byc odma nie mam pojecia czym to jest i gdzie to sie znajduje moga byc tez pierscienie na tlokach zuzyte ale narazie to wykluczam okaze sie na servisie, chcialbym abyscie mimo to pomogli mi znalezc usterke zaznaczam ze turbina jest w porzadku nie kopci samochod na czarno czy niebiesko wogole nie kopci czy na zimnym czy na rozgrzanym, obroty tez sa normalne auto w ciaglej eksploatacji zadnych problemow procz tego ze pali rowniez olej jak i diesla :) jakies pomysly ? ktos cos juz takiego mial ? z gory dziekuje :)
Opublikowano
Jak masz filtr dpf to dymił nie bedzie,sprawdz czy gdzies niema wycieków,ale litr na 300km to dużo jak na wyciek,przyczyn może być dużo od uszczelniaczy zaworowych po pierścienie i luzy na cylindrach.To że ci komp pokazuje źle być może masz czujnik walnięty.
Opublikowano
Tak jak wyczytałeś sprawdź odmę, po zdjęciu osłon plastikowych silnika znajduje się po lewej stronie kolektora dolotowego w stronę podszybia.
Opublikowano
ta filtr dpf jest i wlasnie co chwile na kompie go wywala ye jest do wymiany byl juz opalany wiec musze wymienic na nowy a tutaj w niemczech koszt takiego to ponad tysiac euro wiec narazie zwlekam wiec co bym mogl w pierwszej kolejnosci sprawdzic jesli mowisz ze nie kopci bo jest filtr moze turbina sie psuje ? gdzie moglbym tam zajrzec aby postawic jakas diagmoze :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może to być odma, tak zwany separator oleju, na zdjęciu zaznaczyłem Ci gdzie to masz w swoim silniku:

f21005b9f9e9afcbmed.jpg

 

A tak wygląda to po wyjęciu. Kupisz taki komplet w każdym sklepie czy na allegro. Pasuje do wszystkich silników o oznaczeniu m57 czy m47 (trzy i dwu litrowe dizle):

ad2dbcc7af80752emed.jpg

 

Naprawa prosta, tylko trochę kręcenia/rozbierania..

 

Jeśli to nie pomoże, a turbiny mówisz, że masz zdrowe, to znaczy, że silnik Ci się kończy..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
a powiedz mi kolego jeszcze gdzie moge odkrecic cos badz sprawdzic aby ocenic ze faktycznie te turbiny sa zdrowe bo jesli mam ten filtr dpf a go mam wiec kopcic mi nie kopci wiec juz nie jestem w stanie stwierdzic czy turbiny sa ok ? moglbys mi tez opisac co moglbym rozebrac aby zdiagnozowac czy oleju w turbinie nie ma ? bylbym wdzieczny odrazu sprawzilbym dwie rzeczy za pierwzsym razem
Opublikowano
no ale widzisz nie kopci wogole tylko tyle ze mowie ciagle w trakcie jazdy wypiernicza mi partikelfilter prufung czyli filtr dpf do sprawdzenia wiec cos tam musi byc auto bylo na podnosniku zandych wyciekow nie ma sucho pod spodem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W odmie oleju nie będziesz miał, jedynie troszkę będzie zaoliwione. W środku masz plastikową część, którą generalnie możesz wypłukać benzynką, ale w obudowie masz gumową membranę, która gdy sparcieje, to nie działa. DO tego są jeszcze kanaliki, które dochodzą do tego ustrojstwa, które też należy przeczyścić. Jak rozkręcisz, to będziesz wiedział o czym mówię.

Co do turbiny, to już nie jest takie proste. Tym bardziej, że masz dwie. Przy takim silniku jeszcze się nie grzebałem, więc nie chcę Cię wprowadzić w błąd. Jedna powinna być: spójrz na zdjęcie silnika powyżej, w lewym dolnym rogu jest plastikowa rura, idzie od przepływomierza do turbiny. Możesz ją wyjąć i sprawdzić są luzy na wirniku. Jednak porządne sprawdzenie turbiny oznacza jej wyjęcie i oddanie do specjalisty.

To, że zapycha Ci DPF, to właśnie przez to, że opary oleju dostają się do niego. Zacznij od odmy, najprostsze i najtańsze.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
wielkie dzieki krzysiek zaraz wychodze zrobic operacje :) jak cos tam doszukam porobie fotki moze ci sie przydadza bo widze ze masz chlopei pojecie :)
Opublikowano

https://megawrzuta.pl/filesgroup/4df31d680021dd11c87fa6570ccd9b7a.html

 

a wiec tutaj dolaczylem zdjecia odmy nie bylo az tak zle usczelka jest w ladnym stanie troche osadu bylo to ja przeczyscilem ale watpie aby to akurat byl problem z tej winy raczej trzeba to wykluczyc. :( powoli to juz glupieje nie mam pojecia co to moze byc ale nie mowi to nic dobrego jakies inne pomysly ? a i przytykalem reke do korka od oleju nic nie zasysa przy wlaczonym silniku oraz nic sie nie dlawi obroty w normie wiec odma na 100wke jest w dobrym stanie

Opublikowano
Mógłbyś pościągac węże od turbin i intercolera i sprawdzic czy niema oleju w dolocie powietrza do kolektora ssącego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.