Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Dzisiaj pojeździłem chwilę po górach (tak z 15 minut wspinania się na salmopol) i po zatrzymaniu dostałem komunikat o problemie ze stanem płynu chłodzącego.

Otworzyłem maskę i słyszę że gdzieś świszczy. Dokładna inspekcja wskazała, że rozszczelnił się zbiornik płynu chodzącego. Sam płyn wrzał.

Co ciekawe, temperatura na zegarach była całkowicie poprawna (wskazówka pionowo).

 

Teraz mam dwa pytania.

1. nie potrafię znaleźć na realoem tego zbiornika. Możecie pi podać numer części? Jakbyście mieli jakieś namiary gdzie kupię tanio ten zbiornik, to super :)

2. Lekko się obawiam, czy jak wymienię zbiornik, czy problem powróci. Jest jakaś szansa aby ocenić, czy na coś jeszcze mam zwrócić uwagę?

 

p.s. może macie jakieś sposoby aby skleić taki zbiornik? Wydaje się, że rozszczelnił się na zgrzewie dwóch części, mniej więcej w połowie wysokości na ok. 1 cm...

Opublikowano

Numerek już znalazłem: 17132248050

Źle szukałem przy silniku i chłodzeniu, a trzeba było przy chłodnicy :(

 

Na razie na szybko zakleiłem dziurkę klejem dwuskładnikowym i mam nadzieję, że jutro dojadę do pracy... ;)

Opublikowano

Ja bym na Twoim miejscu kupił nowy zbiorniczek lub używkę w dobrym stanie.

Układ chłodzenia pracuje w wysokim ciśnieniu, zwłaszcza przy wysokich temperaturach, więc z klejem bym nie ryzykował.

W pierwszej kolejności ciśnienie z układu powinien upuścić korek na zbiorniczku, więc może warto też i ten wymienić.

 

A dodatkowo: piszesz, że płyn wrzał - jaka temperatura była na wskaźniku? Wskazówka temperatury stała w pionie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Puki nie jesteś pewien poprawności działania układu chłodzenia jeździj z włączonym testem 7.0 i obserwuj dokładną temperaturę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Na pewno kupie nowy zbiornik, ale chciałbym chwilę (o ile się da) pojeździć i sprawdzić czy znowu to się stanie, bo boję się, że nowy też może strzelić.

Co do używek trochę się waham, a nowe jak widzę chodzą po ok 350 :(

 

Wskazówka stała idealnie w pionie. Nigdy poza pion mi nie wychodzi (kiedyś nie dochodziła do pionu w zimie, ale po wymianie termostatów grzało ok)

 

Zapomniałem, że temperatury są też w testach :) dzięki :) na pewno będę jeździł z testem. Pion na skali to jest 90 czy 100 stopni?

 

Dzisiaj do pracy, po pracy i trochę po mieście ( w sumie jakieś 90km) rozszczelnienia na szczęście brak, poziom płynu w normie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e46 pion jest od ok 70 do ok 115, więc tu pewnie podobnie, sam możesz sprawdzić jak jest dokładnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tam nie ma wysokiego ciśnienia jak w benzynie, można śmiało odkręcić korek po jeździe i nic się nie wyleje. Bardziej niż zbiorniczek wskazane jest kupić nowy korek.
Opublikowano
Korek już zamówiłem 1,4bara bo chyba taki ma być. Co ciekawe, na allegro jest masa korków 2bary opisanych jako do e39 :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2.0 jest do pb a 1.4 do kopciucha.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Po trasie do pracy ok 35km umiarkowanym tempem, temperatura na teście 90-94 stopnie czyli chyba dobrze...
Opublikowano

Informacyjnie:

Od poniedziałku szukam używanego zbiornika w dobrej cenie - brak :(

Ale... podczas jazdy temperatura trzyma się w okolicach 90-95st. Sklejony zbiornik trzyma się :)

 

NA szczęście wygląda na to, że układ mi się nie zapowietrzył :) (obym nie wykrakał, bo jeździć do pracy trzeba :) )

Opublikowano

do e38 jest ten sam zbiorniczek, jakieś 1,5 roku temu kupiłem używkę w b.dobrym stanie chyba za 80 pln, w moim odleciał króciec, po prostu spróchniał plastik.

Zbiornik od TDS się nie nadaje, bo nie ma wyjścia na czujnik.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Z tego co pamiętam, to on sobie tak dynda, nigdzie nie jest podłączony, to jest taki przewód nadmiarowy zbiorniczka, równie dobrze mogłoby go wcale nie być.
Opublikowano

O ile dobrze pamiętam to w nadkolu metalowym lub plastikowym narożniku przy lewej przedniej lampie jedt otwór i tam powinien siedzieć wężyk by w razie czego nadmiar płynu wyleciał tym wężykiem na ziemię.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.