Skocz do zawartości

turbo po regeneracji M47N EU4 i ciagły brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mój problem związany jest z touringiem e46 320D M47N EU4 150KM turbo sterowane elektronicznie, problem zaczal sie kiedy chcialem zrobic chiptuning, okazalo sie ze samochod po z hamowaniu auta okazalo sie ze ma ok 115KM, zaczęły się poszukiwania problemu, kilka warsztatów, kilka diagnoz, drugi miesiac stania auta po serwisach, skutki:

 

 

* główna diagnoza turbo nie doładowywuje

turbo powino ładować ok 1,3bar, a ładuje ok 0,3-0,6bar, przewody od IC cały czas miękkie

 

 

- zregenerowana turbosprężarka

- wymienione przewody podciśnienia

- wymieniony N75 od EGR

- wymieniona odma

- wymieniony czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym

- wymienione świece żarowe

- wymieniony sterownik świec żarowych

- w miedzyczasie wymienione sprzęgło+koło dwumasowe

- usunięte klapki wirowe

 

spostrzeżenia mechaników:

- przepływomierz "podobno" sprawny, "podobno" był też podmieniany na nowy BOSCH - brak poprawy

- turbo zregenerowane raczej dobrze, sterowanie działa

- dolot szczelny "podobno" bo było by słychać

- wydech odpinany, brak poprawy

- nie bierze oleju, nie kopci

- mechanicznie "podobno" wszystko jest jak należy

- podejrzewają, że coś z elektroniką

 

 

Gdzie jeszcze szukać problemu? Może ktoś poleci jakiś konkretny warsztat który sobie poradzi z tym problemem, ręce opadają ...

Opublikowano

ale z jaką elektroniką ? elektroniką czego ?

 

przecież wystarczy chwila moment i laptop z programem do diagnozy nawet jakiś uniwersalny żeby sprawdzić ile mierzy przepływomierz a ile powinien. Jeśli tam wszystko dobrze to zostaje Ci sterowanie turbo i zmienna geometrią.

 

wtryskiwacze jakie korekty mają ?

 

nie napisałeś czy auto przed regeneracją turbo też nie miało mocy ?

 

inna sprawa to jedź na inną hamownie, na pewno jest to dobrze zmierzone ?

 

sam zmierz stoperem elastycznosc 80-120 na 4 biegu i porównaj z innymi, albo zrób próbe przyspieszenia i sprawdź czas do 100. Może auto jest sprawne a wykres do dupy ? albo się przejedź sprawnym 150 koni i porównaj.

szukam
Opublikowano
turbo zostało zmienione z powodu braku mocy, po zmianie turbo zadnego efektu,(zostało przysłane zregenerowane, moje wyjęte i odesłane, dwie różne turbiny, dwa różne sterowania) i bez zmian v-max ~160km/h, mechanicy twierdzą, że wtryski ok, wyjmowane nie były.
Opublikowano

jeśli zostałe zmierzone że turbina nie pompuje to albo jej sterowanie czyli tak masz to elektroniczne. Ten siłownik elektryczny zaciąga ciegno od zmiennej geometrii ?

 

jeśli nie pompuje to trzeba to wyjąć i reklamować, na moje chyba źle ustawione turbo, lub geometria nie chodzi wcale i stąd za małe cisnienie doładowania.

szukam
Opublikowano
siłownik zaciaga cięgno, ale jak sie odłaczy sterowanie to podbno powinno aż przeładowywać, a tego też nie robi, no tak zle zregenerowane turbo to by była pierwsza diagnoza, tyle że to drugie zupełnie inne turbo, na starym turbo wracałem z niemiec i do 200 rozpedzalem sie kilka razy bez problemu, a teraz przed czy po wymianie turbo, przy włączonej klimie 160km/h to wyczyn, więc moim zdaniem turbo wymienione bez sensu, (brak różnicy po wymianie) a problem leży gdzie indziej...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędy jakie masz? Wygląda na sterownik turbiny, ktoś to sprawdzał?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

niby było to sprawdzane, tyle że żaden z tych mechaników pewnie nie dysponował oprogramowaniem typowo pod to auto, probowalem zainstalowac DISa i sam szukac problemu ale cos mi nie idzie wm na win 10, sterowanie turbo chyba dziala sztanga chodzi, jak sie dodaje gazu to zmienia swoje polozenie, może jest jakis specjalista który by mi to zdiagnozował?

 

błąd jest tylko jeden:

ECU: D50M47B1

4530 4530 (1297) air charge control, Regelabweichung

Error counter: 2 Logistic counter: 40

1. Umweltsatz Mileage 315590km

average engine rotational speed 3751.21 rpm

coolant temperature 54.14 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 1449.39 bar

injection mass index value without mass balance control 41.75 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 762.49 mg/Hub

charge pressure value 1585.22 hPa

Linearised APP1 100.00 %

duty cycle - exhaust refeeding actuator 0.00 %

duty cycle - air charge pressure controller 57.50 %

Atmospheric-pressure 984.61 hPa

 

Error code: 45 30 31 06 00 00 02 28 7B 47 88 68 B8 6A 79 A1

7F 00 49 64 7B 4A 9D 85 C4 63 71 A4 7F 00 45 65

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty nie masz wsadzonego drugiego, nie ruszanego przez papudraka turbo, tylko nasz wsadzone turbo po regeneracji. Spaprali tobote i tyle. Z tego co tozumiem to ten błąd właśnie o tym mówi. Zresztą przed wymianą turbo miałeś sprawne auto skoro 200 km/h zamykało, tylko pojechałeś do jakiegoś tunera papudraka, który ci pomiary spierdzielił. Samemu trzeba było sprint do 100 km/h zmierzyć i byś wiedział czy masz coś nie tak. Oddałeś sprawne turbo i zamieniłeś na regenerowany chłam :duh:
Opublikowano
Nie dokonca jest tak jak piszesz, chodzilo mi o to, ze wiem ze auto na starym turbo potrafilo jechac ~200km/h, ale jakies pol roku jezdzila nim kobieta, ja po oddaniu do tunera i diagnozie o braku mocy, faktycznie juz nie mialem mozliwosci rozpedzic sie do 200, takze juz wtedy bylo cos nie tak, wiec wymiana turbo byla bez sensowna bo pewnie z dobrego na dobre.., a blad jest gdzie indziej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy tych objawach i błędzie są dwie możliwości: turbina albo sterownik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
sterownik turbiny tak? a mogę go jakoś sprawdzić u siebie w garażu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, sam możesz go pooglądać a ewentualne ścieżki poprawić musi elektronik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wszystko wydaje sie byc sprawdzone, nie mam juz pomyslow co dalej z tym autem... Polecicie jakas konkretna osobe, albo warsztat, gdzie maja te auta opanowane do perfekcji, jestem z centrum polski Płock, w chwili obecnej moge dojechac autem gdziekolwiek w polsce, aby tylko ktos rzetelnie podszedl do tematu, moge zaplacic, ale zeby problem zostal rozwiazany... PS nieszczelnosci w dolocie z turbo do ic i z ic do kolektora nie ma, zalewane bylo wszystko woda z plynem, wszystko jest szczelne, bez wydechu tez zero poprawy. Pzdr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś zaglądał do sterownika? Czy stałeś z tematem?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Stalem, nic nie robilem, nie wiem jak samemu go sprawdzic, a tym bardziej nie wiem gdzie w okolicy ktos rozsadny by mi to porzadnie sprawdzil

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.