Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potwierdzam kiepską jakość cewek Bosch.

W moim 320i z 2009 roku po raz pierwszy wymieniłem komplet po 27 tysiącach. Najpierw poleciała na 4-tym cylindrze, za miesiąc na 1-szym i zdecydowałem się na wymianę wszystkich. Ponownie założyłem Bosch 0 221 504 471. W tym miesiącu (przebieg 61 tysięcy) błędy typu missfire pojawiły się na 1-szym cylindrze. Co ciekawe zaproponowano mi w serwisie wymianę na Delphi (made in china!) . Przejechałem 20 kilometrów i znowu mam błąd silnika, ale nie wiem , na którym cylindrze.

Nikt nie wspomniał o akcji serwisowej. Czy to taka cecha tego silnika N43 /cewek, że trzeba zmieniać cewki co 30 tysięcy kilometrów?

Prosze o komentarz

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Myślałem, że poszedł wtryskiwacz ale to chyba cewka ( wymienię komplet )


Teraz tylko jakiej firmy kupić? Jakie polecacie ?


Z fabryki widzę, że wychodziły DELPHI.


Sa różne NTY, NGK,BERU i BOSH ale z tego ostatniego zrezygnuję.


Najtańsze są NTY i chyba te wezmę bo o i tak co druga wymianę będę zmieniać cewki i świece - tak profilaktycznie.


Jak sądzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja bym celował w akcję serwisową. Ja się załapałem w N53B30 z końca produkcji, więc z początku produkcji tym bardziej N43 powinny być cewki na wymianę. U mnie od 40 tys spokój, a i na oryginalnych od nowości (przy 85 tys przebiegu) nie było żadnych niepokojących objawów

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Tylko, że ja wymieniałem 2 lata temu - komplet Boscha a jak widziałeś w moim temacie nie wiadomo do końca co to... A mam na nich przejechane ok 20 tys km. Ale jakie inne jak nie Bosch ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
osobiscie celowalbym w NGK :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niestety jest to możliwe

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Właściwie to mam N46 Ale NGK też długo nie dały rady. 21tys km temu wymienione fabryczne na NGK i zaczeły padać już. nie ma znaczenia czy NGK czy inne. Teraz mam DELPHI i szczerze mówiąc jak by auto troche zrywniejsze jest.

Delphi niby OE BMW.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Podepnę się z pytaniem o cewki, N46B20B mianowicie padła jedna i spec od bmw wymienił ją na Bosch 0221504470 14V, katalog podaje że powinna być Bosch 0221504464 12V. Można z tą 14V co założył jeździć, czy konieczna jest wymiana. Założył co miał na miejscu pewnie, nie wnikał auto działa ok.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

raczej nie ma to znaczenia, ale z doświadczenia wiem że drogie wsadzałem i padły tak samo jak i inne.

i moze to dziwne,ale na innych po mocnym rozgrzaniu auto troche muliło, a na delphi tego już dawno nie uświadczyłem.

Może metalowa osłona powoduje mniejsze nagrzewanie sie cewki.....


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA51-EUR-03-2006-E90-BMW-318i&diagId=12_1312


orginał BMW to DELPHI . i cena fajna . ok 88zł

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bosch tylko i wyłącznie, Delphi ma jakieś śmieszne metalowe fajki, które po niedługim czasie rdzewieją i robią się zdrowe przebicia.. ja miałem wymieniane na akcji serwisowej właśnie na Delphi i tragedia. Wrzucałem nawet gdzieś zdjęcia jak wyglądają po 50tys km

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

a powie ktos dlaczego cewka od 4 cylindra jest taka żółta i od 3 ma nalot na styku na 3 cylindrze bylo wypadanie zapłonu cewki mają 22 tysiące przejechane


Cyl3


uc?export=view&id=1YFozyHgG43Fj-NtiRBZOAYGU75iJtlKJ

Cyl3

uc?export=view&id=1Y60EZcj5O_ea34Ql8dxkHL8xuvgD57Ty


Cyl4

uc?export=view&id=1XtZGrRc1yVNbaUjgpcraIx0qcz1KLsSk


Cyl4

uc?export=view&id=1Y4udtw9PPEs_U3aV-twc75RC0PvBV4je

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Jak koledzy sądzicie cewki mają najechane 130tys czy wymieniać profilaktycznie ?

Sprawdzałem przerwy zapłonu scanmasterem i po 30min jeździe czasami na jakimś cylindrze jest jedną przerwa zapłonu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.