Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mógłby ktoś pomóc w doborze czujników ciśnienia opon do BMW E63 2007 rok N62N ? Pompuje opony tyle ile powinny mieć, robię reset czujników na kompie, ale dalej błąd wywala pomarańczowa kontrolka. Czytałem, że niby w tych autach ciśnienie powietrza mierzy się na podstawie obrotu kół z czujników ABS, ale sprawdzałem je na INPIE i są sprawne- wszystkie cztery pokazują tą samą prędkość kół. Koła mam 19tki od M6 ze zwykłymi wentylami, więc wydaje mi się, że trzeba dokupić czujniki ciśnienia opon, tylko jest ich tyle rodzai, że nie wiem o jakich numerach do mnie podejdą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tam nie ma czujników ciśnienia. Tak jak napisałeś, liczone są i porównywane obroty kół na podstawie danych z czujek ABS. Proste i skuteczne rozwiązanie, niestety w nowych modelach już są czujniki w kołach. Musi być coś nie tak, skoro po zatrzymaniu i potwierdzeniu znowu pojawia Ci się błąd.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Opublikowano
Tam nie ma czujników ciśnienia. Tak jak napisałeś, liczone są i porównywane obroty kół na podstawie danych z czujek ABS. Proste i skuteczne rozwiązanie, niestety w nowych modelach już są czujniki w kołach. Musi być coś nie tak, skoro po zatrzymaniu i potwierdzeniu znowu pojawia Ci się błąd.

S2.. U mnie jest dokładnie odwrotnie niż piszesz, więc nie wiem skąd twoja wiedza. W moim BMW E64 fabrycznie są normalne czujniki na wentylach. W zwiazku z tym są również 4 odbiorniki danych w każdym nadkolu. Awaria może dotyczyć czujnika (jego bateri zasilającej) lub odbiornika raczej tylko jeśli tam ktos grzebał czy naprawiał coś po stłuczce na przykład.Ostatnio z oszczędności, zwłaszcza w tanich autach jak skoda czy VW jest tylko porównywana prędkość obrotowa i na tej podstawie wysyłane są komunikaty, często bez sensu.

Opublikowano

Porozmawiaj w serwisie BMW na przykład, choć i tam trafiają się ciekawe teorie. U mnie jest jak napisałem, mam 2 komplety kół, letnie i zimowe, opony wymieniałem i czujników nie ma. Potwierdzanie prawidłowości pomiarów w moim przypadku bywa konieczne po zamianie kół z letnich na zimowe i odwrotnie, co jest całkiem logiczne (inna średnica felgi i rozmiar opon). Mój samochód to rocznik 2005.

adventure, widziałeś te swoje czujniki i odbiorniki, czy wierzysz w to, co usłyszałeś na jakimś serwisie? Bo ci ostatni to potrafią cuda wmówić by swoje skasować.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Opublikowano
Porozmawiaj w serwisie BMW na przykład, choć i tam trafiają się ciekawe teorie. U mnie jest jak napisałem, mam 2 komplety kół, letnie i zimowe, opony wymieniałem i czujników nie ma. ............

adventure, widziałeś te swoje czujniki i odbiorniki, czy wierzysz w to, co usłyszałeś na jakimś serwisie? Bo ci ostatni to potrafią cuda wmówić by swoje skasować.

Sprawdzałem po twoim VIN i rzeczywiście nie masz czujników. U mnie są i nie opieram się na niczyjej opinii. Jesli tu coś piszę to zawsze to wiem przynajmniej na 99%. Wniosek, że trzeba sprawdzać po VIN. Polecam na przykład sklep BMWstore.pl .

Opublikowano
Który masz rocznik? Chyba po lifcie zaczęli montować, niestety.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Opublikowano
Ja mam przedlifta czerwiec 2007 rok i wydaje mi się, że powinny być czujniki w kołach, których nie mam i dlatego mam błąd na desce bo czujniki abs mam sprawne (inpa pokazuje, że koła kręcą się z tą samą prędkością). Myślałem, że wystarczy dokupić czujniki w koła, a nie wiedziałem, że są jeszcze jakieś odbiorniki w nadkolach.......
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam zimowe koła ze sprawnymi czujnikami w garażu. Jak chcesz sprawdzić to mogę Ci pożyczyć na przejażdzkę. (Warszawa). Powinno działać plug and play.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podaje vin w sprawie pomocy doboru czujników ciśnienia opon. I czy tylko powinny być czujniki w kołach czy też jakieś "odbiorniki" w nadkolach na podstawie których te czujniki mierzą. BMW 650i 2007ROK CZERWIEC VIN- xxxxxxx. Pozdrawiam

 

 

Model 650i - USA

 

SA 2VB Tyre Pressure Indicator / Reifendruckanzeige

SA 595 Lt/aly Wheels/ellip.sp.121 Runflat/mixed / Lm Raeder Ellipsp.121 Notl.mischb.

 

SA 609 Navigation System Professional / Navigationssystem Professional

SA 610 Head Up Display / Head-up Display

SA 620 Voice Input System / Spracheingabesystem

 

 

Z fabryki autko wyjechalo na oponach Runflat. Powinne byc czujniki w kolach ( na feldze przy wentylkach ).Autko ma odbiorniki w nadkolach i kazde kolo wysyla informacje o temperaturze oraz wartosc cisnienia powietrza :D

 

BMW Tire Pressure Monitor

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

A czy po zakupie tych czujników np używanych trzeba je kodować ?

 

musze sprawdzic :D

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

http://fs5.directupload.net/images/170713/brkbw88g.png

 

System Reset (Initialization)

 

The TPM system should be reset whenever any changes are made to the tire and

wheel assemblies. For example, if a tire is replaced or if the tires are rotated for service.

Also, the system should be reset whenever any repairs are made to the TPM system.

 

Resetowanie systemu (inicjalizacja) System TPM powinien zostać zresetowany,

gdy zostaną wprowadzone jakiekolwiek zmiany w oponie Koła. Na przykład,

jeśli opona jest wymieniona lub jeśli opony są obracane do serwisu.

Ponadto system powinien zostać zresetowany, gdy naprawi się system TPM.

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

The driver of the vehicle is solely responsible for maintaining the correct tire pressure

when in use. As per BMW recommendations, the tire pressure should be checked 2 times per month.

Kierowca pojazdu odpowiada wyłącznie za utrzymanie prawidłowego ciśnienia w oponach Podczas użytkowania.

Zgodnie z zaleceniami BMW należy sprawdzić ciśnienie w oponach 2 razy w miesiącu.

 

Before system reset (initialization), the technician (or driver) should set the tire

pressure to the specified pressure (as dictated by the tire pressure placard in

the b-pillar). These pressures are a cold specification and should be set as such.

Przed zresetowaniem systemu (inicjalizacja), technik (lub sterownik) powinien ustawić oponę

Ciśnienie do określonego ciśnienia (podane przez tablicę ciśnienia w oponach) Słupek b).

Ciśnienie to jest zimną specyfikacją i powinno być ustawione jako takie.

 

Depending on the vehicle, the system reset can be carried out via a button or via the

controller (on vehicles with a control display i.e 5, 6 and 7 series).

W zależności od typu pojazdu zresetowanie systemu może odbywać się za pomocą przycisku

lub za pomocą przycisku Kontroler (w pojazdach z wyświetlaczem sterującym, tj. Seria 5, 6 i 7).

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tu podaje Pdf-a - tam jest wszystko na ten temat - jakie elementa wchodza w sklad systemu itd

 

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwi89sagoYbVAhWFYlAKHeWjAbkQFggoMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.1addicts.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D1461509%26d%3D1469006491&usg=AFQjCNEsBna7tK0OradCGQPv46cfFzJy9w&cad=rja

 

Country-specific versions

USA, Canada

Transmission frequency of the system: 433 MHz

Reception frequency of the system: 125 MHz

No liability can be accepted for printing or other faults. Subject to changes of a technical nature

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Sprawdzałem po twoim VIN i rzeczywiście nie masz czujników.

 

@ adventure .... ale sprawdziles ..... :duh:

 

Model 650i - USA

 

SA 2VB Tyre Pressure Indicator / Reifendruckanzeige

SA 595 Lt/aly Wheels/ellip.sp.121 Runflat/mixed / Lm Raeder Ellipsp.121 Notl.mischb.

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

... kupujac używane czujniki musisz wiedzieć, ze każdy czujnik posiada baterie ktora wytrzymuje ok 10 lat .

Tak wiec jezeli czujniki maja np. 8 lat zmien baterie na nowe .... :D

 

The built-in battery has a typical service life of 10 years. The service life counter for he electronic wheel units can be read out with the BMW diagnosis system.

If the battery in one of the electronic wheel units is dead, the customer is notified by an RDC fault message.

 

 

Wbudowany akumulator ma typową żywotność 10 lat. Licznik żywotności dla elektronicznych zespołów kół można odczytać za pomocą systemu diagnostycznego BMW. Jeśli bateria w jednej z elektronicznych zespołów koła nie działa, klient zostanie powiadomiony przez komunikat o usterce RDC

 

TWB #25 | TPMS Sensor Mini Teardown

 

http://fs5.directupload.net/images/170715/uclxwxix.png

Pozdrawiam Andrzej
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Jeżeli mam samochód sciągnięty z USA, to czy przykladowo takiej czujki będę mógł u siebie zainstalować?
:nienie: :nienie:



aahpidlg.jpg

Pozdrawiam Andrzej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.