Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak to raczej nie sprawdze. Taki sposob ma sens jaknsipnik w miare rowno pracuje. Ewentualnie kuleje nabjeden gora dwa cylindry. U mnie tak nim husta, ze to nic nie da.

Zastanawia mnie brak bledow. Zanim dobiore sie do rozrzadu, to chce jeszcze sprawdzic wiazke idaca od czujnika walu korbowego do komputera, i tu moje pytanie, czy ma ktos opis wejsc w kompie? Ewentualnie wie ktora to wtyczka od czujnika walu?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Załączam link do filmu, w którym nagrałem pracę silnika. Według mnie ten dziwny syk dochodzi z okolic kolektora ssącego, albo jakoś spod niego, według mnie bardziej to słychać w przedniej części.

 

Opublikowano
A próbowałeś tym autem jeździć? Bo na postoju zwykle słabiej wywala błędy i czasem można tak stać z odpalonym autem a nic się nie pojawi, poza sondami jeśli wyjdą poza zakres na jałowym. Robiłeś próbę dymową dolotu? Może jest gdzieś jakaś duża nieszczelność wielkości palca lub pęknięcie pokrywy.
Opublikowano

Co do jazdy, to nie jeździełem z taką usterką, trochę szkoda mi go męczyć. W takim stanie przyjechałem nim jedynie do domu, gdyz to mi się stało 2 km od domu. O dziwo w czasie jazdy samochód jakby zachowywał się normalnie. tzn przy wyższych obrotach podczas jazdy, ale najbardziej nim telepie na wolnych obrotach, no i dochodzi ten szumi i czasami stuki.

Wymieniłem czujnik położenia wału. Jak odłączyłem od niego wtyczkę to inpa odrazu wywaliła błąd, więc wydaje mi się, że jakieś problemy np z czujnikami powinny odrazu być sygnalizowane. Nie wiem jak jest podłączony przepustnica z silnikiem krokowym do kolektora, bo nasłuchując pracy silnika, mam wrażenie z tych okolic dochodzi cały ten szum.

 

Próby dymowej nie robiłem, jak to zrobić?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Próbę dymową najprościej ale najmniej dokładnie zrobisz tak:

Zdejmujesz puchę filtra powietrza, oraz przepływomierz, na gumową rurę w którą wchodzi przepływka nakładasz np. gumową rękawice z uciętym palcem i przyklejoną tam rurką (jedna z możliwości :))

 

Odkręcasz korek wlewu oleju, i dmuchasz w rurkę przy rękawicy dymem, np. z papierosa.

Jak z wlewu oleju zacznie się wydobywać dużo dymu zakręcasz go i dmuchasz dalej aby powstało jakieś tam ciśnienie, i szukasz gdzie ucieka dym (pokrywa zaworów, disa, odma, gumowe węże przepływka -> przepustnica).

 

 

Ja próbowałem robić właśnie płucami i dymem z fajki, nic to nie dało, zrobiłem prostą wytwornice dymu i ciśnienie robiłem kompresorem, niestety też nic ;(

Opublikowano

Nie mam kiedy się nim zając, tydzień temu wymieniłem rurę od przepływomierza bo się jednak okazała dziurawa, czego wcześniej nie zauważyłem, ale nadal bez zmian. Wieczorem sprawdzę.

 

Jeszcze pytanko, czy uwalona odma, albo jakiś wąż odmy, może powodować takie problemy?

Największy hałas (syczenie/szumienie) według mnie słychać między 2 a 3 cylindrem jakby dochodził spod kolektora. Tam chyba jest odma?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Może komuś się przyda.

Winna okazała się odma, po wymianie odmy silnik wrócił do życia.

Poprzedni właściciel zarzekał się, że wymieniał chwilę przed sprzedażą, w rzeczywistości stara była czymś klejona i rzeźbiona. Poza odmą dwie rury dolotowe były nieszczelne.

Wymiana obeszła się bez zdejmowania kolektora.

Opublikowano
Ta, wszyscy wszystko zawsze wymieniają przed sprzedażą :D ale jakbyś zrobił próbę dymową od ręki to od razu byś widział, że Ci wali z odmy tumanami dymu :mrgreen: Oszczędność czasu i pieniędzy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.