Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pany,

Moja gablota uraczyła mnie ilością błędów jakiej wcześniej nie widziałem, dlatego prośba o pomoc w rozszyfrowaniu i ustaleniu kolejności działań.

A oto błędy: 227, 228, 65, 83, 244, 3, 1, 2, 30, 210.

 

Coś pewnie się z czymś zazębia, ale nie wiem w jakiej kolejności. Dwa pierwsze to sondy i one pewnie nie są przyczyną. Według mnie problem mogły zrobić 83, 244, 210.

 

Samochod ledwo chodzi, prawie gaśnie na wolnych obrotach, jak dodam gazu to jakby wracal do normy na trochę wyższych obrotach, czy to czujnik jakiegoś walu się wysypał?

Będę wdzięczny za pomoc.

Opublikowano
Szybciej Ci ktoś pomoże jak dasz pełny opis błędów a nie tylko kody. Szczególnie co do sond, warto się dowiedzieć czy deviation rich czy lean przy błędach sond, choć przy tylu błędach to te od sond bym zostawił akurat na koniec, ale mogą pomóc w diagnostyce.
Opublikowano

To jest to co udało mi się zapisać

 

http://i.imgur.com/bNqVxbG.jpg

 

http://i.imgur.com/3paaadG.jpg

 

http://i.imgur.com/XRLkkJ9.jpg

 

http://i.imgur.com/b52Es1S.jpg

 

http://i.imgur.com/NrdtrdJ.jpg

Opublikowano
Błędy dotyczą usterek związanych z czujnikami wału korbowego(2 błedy) oraz wałka rozrządu(ssący), następnie cewki zapłonowe cylindrów nr 1,2,3,4 oraz 6. Błąd nr 210(dotyczy cylindra 2) tłumaczony jest jako: Rezystor sprzężenia zwrotnego zapłonu (ZSR) o co kaman sam nie wiem :shock: no i wspomniane wcześniej sondy. Sporo tego wysypało, spróbuj skasować wszystko i odczytaj które powrócą, być może niektóre są "stare" i nie związane z tematem
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukaj nieszczelności w dolocie. Skasuj błędy i zobacz co wraca, nawet po zapłonie, jak nic to odpal i daj znać co się pojawiło. Mało prawdopodobne, że padł, czujnik położenia wału i wałka, nie wspominając o niewypałach na tylu cylindrach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No więc przejrzałem dolot od filtra do przepustnicy i wszystko jest według mnie w porządku.

Zastanawiam się czy serwo może być nieszczelne i wpuszczać powietrze, bo mam wrażenie że pedał od jakiegoś czasu jest jakiś drewniany w porównaniu z innymi samochodami.

Po odpaleniu bez zmian, silnik prycha, chrycha, beznadziejna praca, coś szumi i syczy a nawet coś jakby tarło, czasami jakieś stuknięcie słychać z okolic vanosa ( może to rozrząd się przestawił?)

Przed awarią zdarzało się że samochód gasł bez powodu, czasami miałem go ciężko ponownie odpalić.

Inpa nie pokazała żadnych błędów - dziwne :?

Opublikowano
Przed awarią zdarzało się że samochód gasł bez powodu, czasami miałem go ciężko ponownie odpalić.

Inpa nie pokazała żadnych błędów - dziwne :?

I takie objawy pasuja do czujnika wału korbowego jak najbardziej

 

 

. Mało prawdopodobne, że padł, czujnik położenia wału i wałka, nie wspominając o niewypałach na tylu cylindrach.

Ale uszkodzony korbowy to brak odczytu sygnału i komp może nie dawać iskry na poszczególne cylindry, a tak wynika z opisu - brak iskry i zbyt słaba takie moje gdybanie

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Blad sond i cewek jest jakby naturalnym nastepstwem w tym przypadku. Ale dlaczego nie wywalilo konkretnego bledu tego czujnika (walu korbowego) oraz dlaczego po skasowaniu bledow, nic nie wrocilo pomimo zlej pracy silnika?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd 83 dotyczy czujnika wału korbowego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No tak, zapomniałem o nim.

Dobrałem się do kostki tego czujnika. Po wyjęciu okazało się że jest cała upaprana w oleju. Według mnie czujnik puszcza olej.

Czy są jakieś "standardowe" objawy padniętego czujnika? tzn, czy one przeważnie zużywają się mechanicznie np. pękają? czy elektrycznie?

Czujnika jeszcze nie wykręcałem.

Opublikowano
W moim przypadku w M54, było tak, że podczas deszczu auto gasło od razu po puszczeniu nogi z gazu, komputer zwracał błąd czujnika wałka ssącego ale pomogła wymiana czujnika wału.
Opublikowano
Jeżeli czujnik padnie całkowicie auto może gasnąć, trudniejsze odpalanie to też standard. Czujnik zazwyczaj pada "elektrycznie" bo usterka mechaniczna jest raczej mało możliwa. Mi raz tylko spękało łączenie przewodów z obudową czujnika oraz sama izolacja, ale to od wałka rozrządu. Przez 9 lat użytkowania samochodu korbowy wymieniałem tylko raz, rozrządu już chyba 3 :mrgreen:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Na czujniku jest oring, może on ze starości Się wysypał i puszcza bokiem trochę oleju. Będziesz wymieniał to wszystko Się wyjaśni
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Oring nie puszcza, zresztą jakby puszczał to wszystko na około czujnika byłoby upaprane, a u mnie wewnątrz wtyczki był olej.

 

Wracając do problemu, wymieniłem czujnik na inny używany, ale niby 100% sprawny. Poprawy brak, najbardziej zastanawia mnie brak błędów.

Nie wiem za bardzo co dalej.

W nowy czujnik nie chciałbym inwestować, dopóki nie będę pewien czy to na pewno czujnik, nowy tani nie jest, a nie chce w błoto wywalać kasę.

Na tym etapie jedno co mi przychodzi do głowy to jakaś usterka mechaniczna. Od jakiegoś czasu rano na zimnym silniku było słychac delikatne grzechotanie które pojawiało się po dodaniu gazu. Myślami przyzwyczajałem się do regeneracji vanosa.

Zastanawia mnie czy jeżeli faktycznie vanos klęknął, to czy to może być tego skutek.

Nie wiem czy powinienem zrobić adaptacje czegoś?

 

Jeszcze przyszło mi do głowy, żeby poodpinać czujniki i sprawdzić czy inpa wyłapie błąd. Czy jak odepne czujnik np. wału, to po włączeniu samego zaplonu moge się spodziewać błędu? Chce w ten sposób sprawdzić czy jest jakaś komunikacja.

 

W dalszym ciągu jestem otwarty na sugestie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ktoś coś? Wymontowałem Disę, a tam mokro i śmierdzi paliwem, błedów narazie brak. Odpiąłem czujnik wału i Inpa pokazała błąd, po podłączeniu czujnika i wykasowaniu błędów, nowych błędów inpa nie pokazuje, praca silnika bez zmian. możliwe to żeby padły wszystkie cewki na raz? czy nie powinna wyskoczyć kontrolka silnika? obecnie się nie świeci
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W komorze silnika pod filtrem kabinowym od strony pasażera. Zdejmujesz puchę, pod nią masz skrzynkę - odkręcasz 4 śruby.

 

Tam masz bezpieczniki, kompa z wtyczkami.

Opublikowano

Więc w puszce nie zauważyłem żadnych niepojących objawów.

Mam jedno pytanie, rozumiem że usterka cewek powinna być sygnalizowana jakimś błędem. Czy w związku z tym jak odłączę wtyczkę od cewki, to czy inpa powinna pokazać jakiś błąd? Pytam, gdyż odpiąłem wtyczki od cewek, i inpa nic nie zarejestrowała.

Opublikowano
No dokładnie powinno wywalić błąd cewki zapłonowej lub inne powiązane np. wypadanie zapłonu na danym cylindrze ,oczywiście jeśli robisz to na uruchomionym silniku :D
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Zrobiłem tak, że odłączyłem cewki, zakręciłem rozrusznikiem. Wiadomo że nie odpali, ale miałem nadzieję że pokarze jakieś błędy. Chciałem w ten sposób sprawdzić czy jest jakaś komunikacja między cewkami, a modułem (komputerem). Niestety błędów brak.
Opublikowano
Najszybciej sprawdzisz cewki odpinając je na uruchomionym silniku ,wtedy będziesz widział i słyszał czy jest zmiana w pracy silnika.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.