Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moi drodzy koledzy zza oceanu. Istnieje coś takiego jak auta testowe. Pałowane na zimno, bez docierania. Dziwnym trafem nie słyszałem nigdy w życiu historii o tym, żeby takie auta się jakoś nadzwyczajnie częściej psuły. Kurtyna.
  • Odpowiedzi 548
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a co z wymianą oleju po tych 2-3 tys. ?

 

Jadę dziś na taką wymianę :) Napewno nie zaszkodzi - a czy pomoże to ciężko powiedzieć.

Oglądając filmik można się za głowę złapać ale jednak 80% aut nie ma takich wymian i jednak jeżdżą - chociaż o awaryjności się słyszy dużo.

 

 

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjd2bO_4MrYAhVNLVAKHSlWCnUQFggoMAA&url=https%3A%2F%2Fpl-pl.facebook.com%2FHypertechSerwis%2Fphotos%2Fa.806661826017544.1073741832.638631352820593%2F1879547222062327%2F%3Ftype%3D3&usg=AOvVaw2IHEM2AhfgyCC5pX27TcKD

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Standardowo podają, że opony mają pełne właściwości po 300 km a hamulce po 500 km a wcześniej należy jeździć ostrożnie :D Co do silnika, różne silniki mają podane różne wartości rpm i Vmax, których nie należy przekraczać, więc chyba nie jest to jakaś fanaberia a całkiem istotna sprawa. Niektórzy tunerzy podają, że samochody z minimalnym przebiegiem nie rozwijają deklarowanej mocy. Pytanie, czy jest to kwestia owego "docierania" silnika, czy może są specjalnie ograniczone przez elektronikę przez jakiś tam przebieg początkowy.

Taka ciekawostka: w instrukcji M5e39 z 2000r jest napisane, żeby przez pierwsze 2000 km nie przekraczać 5,5k rpm i 170km/h a potem się pokazać na check-in do serwisu.

Opublikowano

To ja powrócę do tematu :)

 

Za mną 12k km i kilka spostrzeżeń.

 

1. Nie czuję różnicy w komforcie pomiędzy 20'' lato i 19'' zimą (adaptive m suspension)

 

2. HK tak jak mówiliście musi się trochę "wygrzać". Jest lepiej ale dalej to nie to samo co HK w F10.

 

3. Spalanie z 12k km - 11,8 l/100 :lol: :lol: - pali mi nie całe 2l więcej jak F10 530D :lol:

 

4. Czasem nie mogę zamknąć auta dotykając klamki (do sprawdzenia w ASO)

 

5. Webasto - najlepsza funkcja jaką kiedykolwiek miałem w aucie :mrgreen:

 

6. Fotele sportowe w alkantarze - nic się nie zmieniło - na miasto super, na dłuższą trasę niż 300 km czuć dyskomfort.

 

7. Po 12k km nadal mam banana na gębie za każdym razem jak do niej wsiadam :twisted:

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Opublikowano

Na liczniku M 550i minęło 2 tys km. To dobry moment na pierwsze podsumowanie. Przedwczoraj i wczoraj po 400 km autostradą. Poza tym większość po zwykłych drogach i trochę w mieście ( z tych 2 tys. ). Po pierwsze bardzo wygodnie, bez porównania bardziej komfortowo od 6 F13. Fenomenalne fotele, mam masaż i w długiej trasie to działa - odpręża i likwiduje nieprzyjemne skurcze pleców i pośladków. Świetnie oddaje moc, przy przyspieszaniu trudno zauważyć momenty zmiany biegów. Przy tym dźwięk silnika i wydechu, jak świetna orkiestra.

Ważne, przekonałem się, że systemy asystujące kierowcę naprawdę działają, dwukrotnie samochód zareagował hamowaniem, zanim ja sam zacząłem hamować, kiedy ktoś nagle wjechał mi przed maskę.

Na tę porę roku bardzo praktyczne jest automatyczne włączanie ogrzewania foteli i kierownicy poniżej zaprogramowanej temperatury.

Różnych funkcji w menu ustawień jest tak dużo, że jeszcze się w nich gubię. Fenomenalnie działa nowa nawigacja i system RTTI, w piątek w Wawie propozycja nowej trasy, zaproponowanej przez system zaoszczędziła mi 40 min na dojeździe do celu.

Jakość dźwięku ( Harmann-Kardon ) mogłaby być lepsza, potrafię korektorem uzyskać satysfakcjonujące brzmienie, ale trzeba by to robić przy każdej zmianie płyty, czy źródła, może głośniki jeszcze się „ wygrzeją”. Ponieważ starałem się nie przekraczać 4 tys obrotów zgodnie z instrukcją - auto na razie spaliło średnio 10,4 litra/100 km.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Kurcze, rozwala mnie to spalanie. Czasami jeżdzę dieselkiem o masie porównywalnej do M550i i też pali 10.5 :shock:

Rozumiem, że nie jest to decydująca kwestia przy wyborze takiej fury, ale mimo wszystko, robi wrażenie.

Opublikowano
Kurcze, rozwala mnie to spalanie. Czasami jeżdzę dieselkiem o masie porównywalnej do M550i i też pali 10.5 :shock:

Rozumiem, że nie jest to decydująca kwestia przy wyborze takiej fury, ale mimo wszystko, robi wrażenie.

Bo dyzle są przereklamowane, ale się utarły bzdury. Ja moim 650ix też schodziłem poniżej 10l na trasie jak jechałem wg przepisów :D

Opublikowano
Podejrzewam, że przy dynamiczniejszej jeździe to realnie będzie średnio 12-13. Mało jeżdżę po mieście, bo mieszkam w małej dziurze, więc to najwyżej 3-5 km a później to już szosa. Czasami latem jak przyjdzie ochota poszaleć autem to spali 15-16, ale to tylko czasami. Rocznie robię 35 tys liczy się jak to wygląda na dłuższych przebiegach.
Opublikowano
Również mam wynik na komputerze 11,9 L z 9 tys km. Ale powiem szczerze że, jak się zacznie jechać dynamicznie to spalanie od razu pokaże 16 L
Opublikowano
To ja powrócę do tematu :)

 

Za mną 12k km i kilka spostrzeżeń.

 

1. Nie czuję różnicy w komforcie pomiędzy 20'' lato i 19'' zimą (adaptive m suspension)

 

2. HK tak jak mówiliście musi się trochę "wygrzać". Jest lepiej ale dalej to nie to samo co HK w F10.

 

3. Spalanie z 12k km - 11,8 l/100 :lol: :lol: - pali mi nie całe 2l więcej jak F10 530D :lol:

 

4. Czasem nie mogę zamknąć auta dotykając klamki (do sprawdzenia w ASO)

 

5. Webasto - najlepsza funkcja jaką kiedykolwiek miałem w aucie :mrgreen:

 

6. Fotele sportowe w alkantarze - nic się nie zmieniło - na miasto super, na dłuższą trasę niż 300 km czuć dyskomfort.

 

7. Po 12k km nadal mam banana na gębie za każdym razem jak do niej wsiadam :twisted:

 

kosa69 odnosząc się do punktu 5. Webasto przed ruszeniem podgrzewa również silnik czy tylko wnętrze?

Opublikowano

Napiszcie jeszcze ciut więcej o waszych wrażeniach jeżeli chodzi o komfort na naszych dziurawych drogach.

Szczególnie pytam te osoby, które mają adaptive M suspension Professional.

Jak to porównujecie z F10 na normalnym zawieszeniu albo w porównaniu z Audi na pneumatyce?

Opublikowano
To ja powrócę do tematu :)

 

Za mną 12k km i kilka spostrzeżeń.

 

1. Nie czuję różnicy w komforcie pomiędzy 20'' lato i 19'' zimą (adaptive m suspension)

 

2. HK tak jak mówiliście musi się trochę "wygrzać". Jest lepiej ale dalej to nie to samo co HK w F10.

 

3. Spalanie z 12k km - 11,8 l/100 :lol: :lol: - pali mi nie całe 2l więcej jak F10 530D :lol:

 

4. Czasem nie mogę zamknąć auta dotykając klamki (do sprawdzenia w ASO)

 

5. Webasto - najlepsza funkcja jaką kiedykolwiek miałem w aucie :mrgreen:

 

6. Fotele sportowe w alkantarze - nic się nie zmieniło - na miasto super, na dłuższą trasę niż 300 km czuć dyskomfort.

 

7. Po 12k km nadal mam banana na gębie za każdym razem jak do niej wsiadam :twisted:

 

kosa69 odnosząc się do punktu 5. Webasto przed ruszeniem podgrzewa również silnik czy tylko wnętrze?

 

Oczywiście że grzeje silnik, głownie dlatego wziąłem tę opcję przy V8 :cool2:

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
To ja powrócę do tematu :)

 

Za mną 12k km i kilka spostrzeżeń.

 

1. Nie czuję różnicy w komforcie pomiędzy 20'' lato i 19'' zimą (adaptive m suspension)

 

2. HK tak jak mówiliście musi się trochę "wygrzać". Jest lepiej ale dalej to nie to samo co HK w F10.

 

3. Spalanie z 12k km - 11,8 l/100 :lol: :lol: - pali mi nie całe 2l więcej jak F10 530D :lol:

 

4. Czasem nie mogę zamknąć auta dotykając klamki (do sprawdzenia w ASO)

 

5. Webasto - najlepsza funkcja jaką kiedykolwiek miałem w aucie :mrgreen:

 

6. Fotele sportowe w alkantarze - nic się nie zmieniło - na miasto super, na dłuższą trasę niż 300 km czuć dyskomfort.

 

7. Po 12k km nadal mam banana na gębie za każdym razem jak do niej wsiadam :twisted:

 

kosa69 odnosząc się do punktu 5. Webasto przed ruszeniem podgrzewa również silnik czy tylko wnętrze?

 

Oczywiście że grzeje silnik, głownie dlatego wziąłem tę opcję przy V8 :cool2:

A jaką temperaturę roboczą ma ten silnik? V8 w e39 grzeje się błyskawicznie, ale przy tym sporo więcej pali. Sprawność starego silnika sporo mniejsza, dużo energii idzie na ciepło więc może dlatego.

Opublikowano
No i pierwsze usterki... od wczoraj kapryśnie działa zamykanie auta poprzez naciśnięcie klamki, mam keyless go, otwiera zawsze, w wozie za 5 paczek, który nie ma miesiąca to spora wtopa.
Opublikowano
Pamiętam jak kiedyś jeździłem E32 E34 i nawet E21 miały po 200 tys a nie zdarzały się drobne denerwujące awarie. Zepsuły się czasami, ale wynikało to ze starości i zużycia, a teraz, jest frajda z jazdy, ale te drobiazgi, eh...szkoda gadać.
Opublikowano

Masakra. Nie wiem jak marka z takim doświadczeniem może mieć takie wpadki...!?!?

Za taką kasę przez 5 lat w ogóle nie powinieneś wiedzieć co to serwis i usterki.

Przeżywałem masę usterek w mojej F10 kupionej już na końcówce produkcji wiec wiem jakie to irytujące... :mad2:

Opublikowano
Od wczoraj mam to samo.Może to jakaś aktualizacja?

 

BMW robi zdalne aktualizacje też, bez mojej wiedzy?

Myślałem, że tylko będąc w salonie jest to możliwe

 

Dzisiaj rano też nie mogłem zamknąć, "macałem" miejsce na klamce przez 5 razy chyba, w końcu zamknąłem przez tylną klamkę ...

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie lepiej podjechać do ASO zamiast się wkurzać na forum ? Być może to jakaś pierdoła tak jak z radarem, wystarczyło podnieść ramkę od tablicy 1 cm do góry..
Opublikowano
Nie zgadzam się, przy tej marce, mojej mimo wszystko, aucie za taką cenę ńie mają prawa zdarzać się „ pierdoły „. Zgadza się, mam service inclusive i gwarancję i moje pobyty w ASO powinny wynikać z potrzeb inspekcyjnych
  • Moderatorzy
Opublikowano
No to pozostaje Ci się nie zgadzać i naciskać klamkę do skutku. Wpadki zdarzają się każdej marce obojętnie od ceny, tym bardziej że jest to pierwszy rok modelowy G30.
Opublikowano
Jeszcze uwaga odnośnie drobnego błędu konstrukcyjnego - zmorą w moich dwóch F10 było brudzenie się tylnej kamery. Później miałem 2 lata 6-tkę i kamera była ukryta pod otwierającym się emblematem. Teraz znowu się brudzi, nie rozumiem dlaczego konstruktorzy nie wykorzystali patentu z innego swojego modelu.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Bo tak księgowi zadecydowali :)

Nie dość że się brudzi to jeszcze brzydko wygląda ta wystająca kamera.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.