Skocz do zawartości

G30 M550i xDrive


kosa69

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
...Doświadczony ścigant w M550i bez problemu obejdzie amatora za sterami M5 Comp...

Ludzie którzy jeździli Mkami lub posiadają oba takie auta piszą Ci że to dwa inne światy a Ty dalej swoje.

...przeciwskazania wprowadzenia M550i na tor? ...

Masa. To się tycz również M5, M6, M8 itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 548
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Teraz chciałbym poprawić hamowanie,

Z jakim elementem hamowania masz problem?

Z przegrzewaniem?

Wpadający pedał hamulca?

Za długie odległości wyhamowywania?

Za późno osiąga skuteczność?

Za szybko osiąga skuteczność?


99% tych elementów można rozwiązać zostając przy tych zaciskach które masz.


-Najważniejsze: przewody w oplocie stalowym

-Klocki o podwyższonej odporności na temperaturę

-Doprowadzenie chłodzenia na zaciski/tarcze

-Wybór odpowiedniej tarczy.


Zauważ, że sam większy zestaw nie rozwiąże wszystkich problemów, druga sprawa można zbudować wydajniejszy zestaw hamulcowy za połowę tego co zapłacisz za hebel z M5.


Pytanie co chcesz osiągnąć.

 

Na wstępie, dzięki za zainteresowanie.

Główne problemy to:

Za długie odległości wyhamowywania.

Za późno osiąga skuteczność.


ale jeszcze nie byłem na torze a mam zamiar się wybrać więc tam pewnie doświadczę przegrzewania i wpadającego pedału :)))


Po prostu, mam teraz limuzyne a wcześniej długo jezdziłem rs3 z większymi tarczami niż standardowe, metalowymi przewodami, ds2500. Brakuje mi więc skuteczności i pewności w hamowaniu. Wiem że to dwa inne auta ale chciałbym się chociaż zbliżyć do tego co doświadczyłem w e63s.


Pisałem np do brakeparts ale nic nie mają i mi nie pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Doświadczony ścigant w M550i bez problemu obejdzie amatora za sterami M5 Comp...

Ludzie którzy jeździli Mkami lub posiadają oba takie auta piszą Ci że to dwa inne światy a Ty dalej swoje.

Swoje, no moje. Z tymże, ja nie neguję dużych różnic pomiędzy M5 (/Comp) a M550i. Zgadzam się z tym.


Odnoszę się jedynie do umiejętności kierowców, które górują nad sprzętem, nawet jeśli miedzy pojazdami jest przysłowiowa "przepaść".

Widziałem kilka razy takie sytuacje oraz sam to odczułem (choć w innej kategorii wyścigowej/torowej).

Skill się mocno liczy. Jeśli na tor wyjeżdża ktoś bez obycia wyścigowego i ma super furę, to większość licencjonowanych scigantów - w duuużo słabszych (i niekoniecznie wyczynowych) samochodach - bez problemu wkręci sporo lepsze czasy.

Nawet osoba bez licencji, która jeździ regularnie ma spore szanse w stosunku do początkującego, gdy obaj jeżdżą "stockami".


Waga się liczy, ale na okazjonalne wyjazdy nie ma to absolutnie wpływu.

Ja rozumiem, że jest wielu właścicieli M550i czy M5, którzy nigdy mie byli i nie będą na torze.

Nie oceniam i nie neguję - używają fajnego samochodu w taki sposób, jak im to odpowiada.

Ja chcę czasem wyjechać na tor. Poczuć zastrzyk adrenaliny w bezpieczniejszych warunkach i wykorzystać to co mam pod nogą i 4literami bardziej niż na ulicy. Nie zrobię tego w 100%, bo brak umiejętności, ale i tak bedzie ekstra :)

Nie zamierzam też jeździć na torze M550i regularnie. Do tego (może, kiedyś) nabędę inny samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Na wstępie, dzięki za zainteresowanie.

Główne problemy to:

Za długie odległości wyhamowywania.

Za późno osiąga skuteczność.


ale jeszcze nie byłem na torze a mam zamiar się wybrać więc tam pewnie doświadczę przegrzewania i wpadającego pedału :)))


Po prostu, mam teraz limuzyne a wcześniej długo jezdziłem rs3 z większymi tarczami niż standardowe, metalowymi przewodami, ds2500. Brakuje mi więc skuteczności i pewności w hamowaniu. Wiem że to dwa inne auta ale chciałbym się chociaż zbliżyć do tego co doświadczyłem w e63s.


Pisałem np do brakeparts ale nic nie mają i mi nie pomogą.

 

Napisz do pizza brakes

https://www.facebook.com/pizzabrakes/


Albo:


BagCorp


https://www.facebook.com/BagCorpPl/


Powinni pomóc bez problemu.

Jak latasz na 20" to spokojnie można wpakować 400"" i dużego monoblocka 6-8 tłoków + oplot.

Do tego tarcza performance Friction, albo Giro Disc plus klocek DS2500 będzie malina.

Myślę, że w 20k się zamkniesz za wszystko nowe.


Albo w ogóle jakiegoś dedykowanego Stoptecha czy Alcona.

Dużo jest opcji i wiekszość z nich przewyższy hebel z m5, który żeby spełnić wymagania E to musi brać od razu, więc szybciej zacznie puchnąć na torze.

 

Ja do swojej M550i założyłem zestaw hamulców m-performance. Seria nie była za skuteczna. Najgorzej jest kiedy trzeba wyhamować kilka razy w krótkim okresie z prędkości 220 - 250.

 

Co to za hebel i ile kosztował?

2018- BMW 5 G30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby u Ciebie problem? Kiedyś te silniki były wymieniane non stop ale w M550i to chyba jeszcze nie było słychać - przynajmniej na dużą skalę jak kiedyś.

Ludzie wydają budżet domu na agd pt. samochód. I mają wqooo., że toto rozsypuje się po kilku miesiącach.

Branża samochodowa jest geniuszem, sprzedając gówniane produkty, które dekapitalizują się w tempie rosnących włosów na brodzie lub łonie, i na dodatek ludzie za to płacą.

Wypatruję poparcia dla dekarzy i producentów dachówki ceramicznej, kiedy po roku od zamieszkania trzeba będzie wyłożyć +50kpln na nowy dach czy kilkadziesiąt na nową stolarkę okienną.


:duh: :duh: :duh: :duh:


To my jesteśmy pogrzani, godząc się na taki dyktat.

:mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Właścicieli M550i , czy ktoś z Was wymieniał już silnik ?

 

Czasami się zdarza. Z dokumentacji z jaką miałem okazje sie zapoznać wynika, że istnieje kilka czynników ubijających ten motor, z czego według analiz główny to system start-stop, gdzie po starcie przez pewien czas nie ma lub jest słabe smarowanie, co przy dużej temp silnika zatrzymującego się i startującego za chwilę ponownie (np. korek na autostradzie) generuje spore obciążenia i dzieją się złe rzeczy. Poprawiali też chłodzenie i odpływ oleju z cylindrów, który przy "żeglowaniu" (czyli pracy silnika bez udziału procesu spalania) był słaby i w starych modelach pojawiało się w takim przypadku wyciskanie oleju do komory spalania.


Sami użytkownicy i mechanicy twierdzą natomiast, że jeśli: jeździłeś z włączonym start-stop, lubiłeś pocisnąć często na zimnym lub jeździłeś w trybie "eko pro" czyli obroty w okolicy 1000/min bez przegonienia do odcięcia od czasu do czasu to masz spore szanse być w grupie docelowej na przeszczep. Generalnie nie ma się czym martwić, wstawią nowy, jeśli niczego nie zepsują przy okazji i poskładaja wszystko jak fabryka, to stosując się do powyższych zaleceń czeka Cię to najmniej 100k km bezawaryjnej jazdy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...............

Sami użytkownicy i mechanicy twierdzą natomiast, że jeśli: jeździłeś z włączonym start-stop, lubiłeś pocisnąć często na zimnym lub jeździłeś w trybie "eko pro" czyli obroty w okolicy 1000/min bez przegonienia do odcięcia od czasu do czasu to masz spore szanse być w grupie docelowej na przeszczep. ....

Ot cała prawda. Moim zdaniem to się tyczy wszystkich silników, nie tylko w M550i. Do tego dodałbym wymiany oleju, zgodne z zaleceniem producenta (wg wskazań) :roll: i zarzynamy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były chyba ze 2 przypadki w USA przy kilkunastu przypadkach wymiany motoru w M5 F90.

W swoim aso jak pytałem - to z tymi nowymi motorami N63tu2 nie mieli żadnych problemów. Motory przed rokiem bodajże 2014 lub 2015 miały problem z lejącymi wtryskami. Następowało pogorszenie właściwości oleju + wymiana co 30tys i konczylo się zatarciem na panewkach.


Ja nie respektuje wymiany co 30tys i u siebie robie co 15 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie pękło 60 tys km :D Poza dwoma akcjami serwisowymi (programowanie/wymiana przewodów olejowych) odpukać NIC A NIC!!


1. Pierwsze co robię jak wsiadam to wyłączam start-stop

2. Wymieniam olej co 10k km.

3. Nie pałuję jeśli silnik nie jest dogrzany.

4. Dość często go przedmuchuję na sport+ :mrgreen: :twisted: (mam ją dwa lata i nadal banan na gębie :mrgreen: )

5. Po pałowaniu chłodzę turbiny 2-3 min.

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dołączyłem do grona szczęśliwców którym wymienili silnik. Z akcji serwisowych miałem tylko jedną , programowanie na podniesienie ciśnienia oleju. Start-stop mam wyłączony, olej wymieniałem po 3tys km i póżniej 15 i 28 tys km. Na sport plusie ganiałem często, turbinki chłodziłem i wszystko na nic. 6 i 7 cylinder w opłakanym stanie.

Przebieg 31 tys km. Nowym silnikiem zrobiłem już niecałe 2 tys km, właśnie wymieniłem olej. Zobaczymy ile wytrzyma. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy - stukanie (spalanie stukowe), bardzo dobrze było słychać na końcu układu wydechowego

 

Sam to wysłuchałeś że stuka?

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie było słuchać stukanie w silniku, a jak auto było na podnośniku i wszedłeś pod samochód to wiadomo było która strona. Prawda jest taka ze sami w serwisie nie wiedza co jest przyczyną. 6 i 7 cylinder gładź strasznie zarysowana. Z wymianą uwinęli się w tydzień
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Panowie, moje oczko w głowie M550i 2017 na sprzedaż. Jeszcze nigdzie nie wystawiona, jeśli szukacie pewniaka to zapraszam. Kto mnie zna wie jak dbam o samochody :wink:

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.