Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie chodzi kolego dokładnie o wysilone i uturbione silniki benzynowe tylko o te z wtryskiem bezpośrednim. To właśnie w tych jednostkach ma być stosowany GPF.

 

Bardzo ciekawa teoria zwłaszcza ze wszystkie bmw od 2010 roku maja wtrysk bezpośredni :roll:

Teoria raczej poprawna, bo faktycznie GDI, ktore zostalo wprowadzone aby zoptymalizowac spalanie, okazalo sie byc zrodlem zwiekszonej emisji czastek stalych. Nie sledze nowych norm, ale wyglada ze wlasnie te wieksze pojemnosci w pierwszej kolejnosci musza dostac GPFa, bo po prostu produkuja ich najwiecej.

 

Co do mojej wypowiedzi o "wysilonych i uturbionych" silnikach mialem na mysli ogolnie akutalny downsizing i jego wplyw na emisje tlenkow azotu, a nie konkretnie przypadek BMW i wprowadzenia GPFa. Chyba ADAC w 2017 stwierdzil wielokrotne przekroczenie norm emisji tlenkow azotu w malych silnika benzynowych z turbo w realnych ruchu. Niestety jest to pewnie efekt optymalizacji spalania i emisji CO2, czyli jazdy na ubogiej mieszance, ktora z kolei zwieksza temp spalania i rosnie emisja tlenkow azotu. Turbo samo w sobie tez moze byc zrodlem wzrostu temp w cylindrze czyli posrednio tez tlenkow azotu. Duzo zalezy od programu silnika.

  • Odpowiedzi 548
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Kolega tak to napisał jakby tylko w tych silnikach 50i był wtrysk bezpośredni, stąd dziwnie to wyglądało.
Opublikowano
Panowie skoro mamy już na tapecie temat silnika może napiszcie jakie przebiegi i jak tam silniki się zachowują. Co ile robicie wymiany olejów?

Ktoś miał już z tym silnikiem jakieś problemy/ naprawy?

 

 

U mnie juz 14k km. Nadal nie wymieniałem oleju. Z silnikiem wszystko ok.

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Opublikowano

Dzieki. Pytanie podyktowane ostatnią rozmowa z kumplem, który pracuje w BMW. Jak dowiedzial się jaki silnik biorę to tylko się uśmiechnął i powiedział, koniecznie weź inclusive repair na całość okresu leasingu. Twierdzi, ze ten silnik został jedynie „usprawniony” i nie wyklucza to tych samych awarii co w poprzedniku. A tam czasami padały silniki po 80 tys !?!

kosa69 a jak u ciebie z klockami/tarczami po tych 14 tys?

Opublikowano

Nie wiem, nie sprawdzałem - chyba dobrze :lol:

 

Oprócz tego że urwał mi się zamek w tylnych drzwiach i nie zawsze działa dostęp komfortowy (deszcz) - to bez zarzutu.

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz już nie wyświetla się informacja o klockach w statusie auta jak było w serii Fxx i innych modelach. Powiadomienie pojawia się jak już ich prawie nie ma.
Opublikowano
Teraz już nie wyświetla się informacja o klockach w statusie auta jak było w serii Fxx i innych modelach. Powiadomienie pojawia się jak już ich prawie nie ma.

 

To tzw "już ich nie ma" zazwyczaj oznacza, że można zrobić jeszcze 10k km :mrgreen:

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Opublikowano
kosa69, jak po aktualizacji sterownika silnika? lepiej? :roll: pytam bo właśnie się wybieram.
Opublikowano
początkowo miałem wyższe spalanie ale teraz już wszystko wróciło do normy. Nie czuję zmian.

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam dwa pytania do znawców.

 

1. Czym się różni tryb sport od sport+?

 

W F10 w trybie sport + wyłączał kontrolę trakcji a tu nie wiem, nie widzę różnicy.

 

2. Czym się różni tryb comfort od adaptive?

 

Zrobiłem już prawie 20k km i nie czuję żadnej różnicy pomiędzy tymi trybami?

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. sport + powoduje mocniejsze (gwałtowniejsze) zmiany biegów przy dohamowywaniu oraz podnosi limit maksymalnych obrotów silnika. Takie info jest w Technical training document.

 

Tryb Adaptive teoretycznie dostosowuje się do Twojego stylu jazdy, dodatkowo pewnie przy gwałtowniejszych manewrach usztywni zawieszenie gdzie przy comfort takie coś nie nastąpi.

 

Napisz jak spalanie na autostradzie przy przelotach 160 i w górę.

Opublikowano
Ok, to żeby nie było tak łatwo dodam jeszcze takie pytanie. Co się zmieni jak w trybie sport plus skrzynię przełączę również na sport? Teoretycznie już w trybie sport plus w ustawieniach skrzynia jest ustawiona również na sport plus. Pytanie czy przełożenia lewarka w lewo na sport coś zmienia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje się że tak, jest wtedy w trybie Sport(skrzynia) - sport plus a nie w trybie Drive (skrzynia) - Sport Plus
Opublikowano

nie wiem czy dobrze się rozumiemy.

Jak jedziesz ze skrzynią ustawioną na D i wrzucasz tryb jazdy 'Sport' lub 'Sport Plus' to bez przerzucania skrzyni na S skrzynia od razu inaczej (szybciej) pracuje...

Tak więc co daje przerzucenie jej dodatkowo ręcznie na pozycję S jadąc już w trybie Sport/Sport Plus? Jeszcze szybsze zmiany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie przynajmniej jest tak, że tryb Sport w ustawieniach powoduje że są utrzymywane wyższe obroty - czy szybciej zmienia to ciężko to zauważyć, dopiero jednak po przestawieniu dźwigni na Sport zmiany są "chyba" szybsze i czuć delikatne "kopanie"
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Wydaje mi się, ze Pertyn rzeczywiście musiał mieć zły dzień ... Ja miałem zupełnie odmienne doświadczenia bardziej zbliżone do Zachara, ale co ja tam wiem, jeździłem tym autem tylko 3 dni. Może wypowiedzą sie koledzy użytkownicy... czy rzeczywiście to jest jazda wozem drabiniastym na drewnianych kołach ze skrzypiącym wnętrzem? Edytowane przez Kaju_32
Opublikowano

Nic takiego nie zauważyłem...

Dlatego lepiej niech wypowiedzą się użytkownicy.

Natomiast jak jedziesz po naprawdę dziurawych drogach na ustawieniu sport to rzeczywiście dziury czuć, ale bez przesady z tym porównaniem do wozu drabiniastego.

Opublikowano

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

ale się uśmiałem z typa :mad2:

 

Powiem tak, z tego testu wynika że gość nie wiedział nawet że może włączyć tryb "comfort" i problem z dziurami znika :mad2: :lol:

 

Panowie. Na kołach 20'' RF ten samochód jest DUŻO bardziej komfortowy niż f10 z zawieszeniem M na 19''....

 

U mnie nic nie trzeszczy...

 

Ps. Czy wiecie może, czy różnica w dźwięku na zewnątrz jest taka sama na comfort i sport czy wydech fizycznie otwiera jakieś "klapki" na sport? Bo w środku to wiadomo że jest różnica ale wynika ona bardziej chyba z głośników.

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.