Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Uważajcie bo ostatnio jak się z niego śmiali na forum to się zalogował i straszył policją :norty:
  • Odpowiedzi 548
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Uważajcie bo ostatnio jak się z niego śmiali na forum to się zalogował i straszył policją :norty:

8-) dystans do siebie lvl100

A ja całkiem lubię oglądać jego gledzenie ( w tempie 1.5 :) ) ale prawda jest ze potrafi odpłynąć i popłynąć...

Opublikowano
Mi najbardziej leżą testy Marek Drives. Zachar za mocno się rozwija, aczkolwiek jak ktoś lubi detale, to bywa pomocny
Opublikowano
Mi najbardziej leżą testy Marek Drives. Zachar za mocno się rozwija, aczkolwiek jak ktoś lubi detale, to bywa pomocny

No Marek najprzystępniejszy. Na Zacharze zasypiam i przewijam, Pertyna lubie posłuchać o ile za mocno nie odpływa albo nie robi testu sponsorowanego (patrz ostatnie wychwalanie Skody Rapid):)

Opublikowano

Taka ciekawostka. Po zmianie konfiguratora w końcu M550i jest dostępne we wzorze felgi 29X bez ROF ( z normalnymi oponami(a nie jak poprzednio tylko Performance Tyres)) i dopłatą 5 tys. a nie 10 tys. :D :D :D

Dodatkowo jest opcja wyboru zestawu naprawczego vs. koło zapasowe.

Nareszcie BMW poszło po rozum do głowy :cool2:

Opublikowano
Ciekawy jestem, gdzie mieści się koło zapasowe ? Jak patrzę na bagażnik, to tam nie widzę za bardzo miejsce. Ledwo zestaw naprawczy.
Opublikowano

4-5 k to podnieśli tylko cenę wyjściową plus podnieśli jeszcze cenę dodatków więc napewno wyszli na swoje :wink:

Koło zapasowe zabiera wówczas sporo przestrzeni w bagażniku niestety, ale zakładam, że to tylko dojazdówka a nie pełnowymiarowe koło...!? :shock:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Teraz moge już zamieścić uwagi nt. komfortu na letnich kołach 20". Zimą jeżdziłem na 19".

Komfort w obu przypadkach jest zdecydowanie lepszy niż w F10 I 6 F13.

Oczywiście letnie dają większą frajdę z jazdy, chociaż trzeba uważać przy zbyt wysokich krawężnikach, zwłaszcza tych starszego typu.

Mam też już opinię o wentylacji w fotelach. Ktoś opisywał, że jest fatalna, nie chłodzi tylko hałasuje - nieprawda. Nagrzany samochód, w pełnym słońcu i bardzo szybko powstaje zimna przestrzeń między skórą fotela i ubraniem. Trochę trzeba dopasować ustawienia. Jechałem kiedyś z kolegą Mercedesem S, i działało podobnie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wiem, ze bylo to wałkowane już z 5 razy, ale przypomnijcie mi co tankujecie do 550i?

100 Racing na Shellu jest Ok? W instrukcji jest zapis, ze niby można jedynie do 98 oktanów...?

Opublikowano

No właśnie nie, zalecenia są 95-98. Dlatego zastanawiałem się czy 100 Racing na shellu jest Ok?

Pytanie dlaczego producent zaleca paliwo do 98? Zawsze się mówiło ze do benzyny im więcej oktanów tym lepiej...

Opublikowano
Wyższa liczba oktanowa to większa odporność na spalanie stukowe, ale mniejsza kaloryczność. W autach z wysokim doładowaniem lub wysokim stopniem sprężania - wysoka liczba oktanowa jest wskazana
Opublikowano

Ja tankuję 95. W 640i tankowałem 98 i miałem wrażenie, że silnik lepiej pracuje. W 550 tankuję 95 bo tak zalecili w ASO i faktycznie jak raz zalałem na Shelu 100 nie było żadnej różnicy.

Tankuję zwykle na BP ( taką mam w pobliżu ), a w trasie BP, Shell, rzadko Orlen - nie chcę finansować politycznych darmozjadów. Nigdy na niefirmowych stacjach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Autko dotarte, 3 tys za mną, chciałbym wymienić olej wraz z filtrem. W ASO powiedzieli mi jedynie, ze mam kupić 5W30 longlife. Możecie polecić, który producent najlepszy?

Zaskoczony byłem tez ilością oleju... 11 l, wow :shock:

Opublikowano
Mi do 5.0 v8 w Lexie wchodziło 9,5l. Te 11l dosyć sporo. Ja bym brał Motula chyba, choć z drugiej strony jeśli chciałbyś zmieniać olej częściej - to musiałbyś przeskakiwać między shellem a innym producentem....
Opublikowano
Kaju_32, polecam Millers CFS (lepkość sobie dobierz do stylu jazdy i pory roku, teraz raczej 5W40). Używany wśród moich znajomych w wysilonych silnikach innej marki, często użytkowanych na torze. Nanotechnologia wydaje się działać. Motul też jak najbardziej, ale wtedy wymiana 2 x częściej, bo szybciej traci właściwości smarne.
Opublikowano
Nie jestem aż takim specjalistą. Jestem jedynie użytkownikiem tych olejów i uważnym słuchaczem. Najwięcej zależy od stylu jazdy i oczywiście charakteru auta, a szczególnie systemu chłodzenia silnika. Jeśli olej pracuje z w zbyt wysokiej temperaturze to szybciej straci właściwości. Słyszałem o kilku przypadkach zatarcia silnika na Motulu po przeciągnięciu wymiany do 13-15 tys. km. Piszę tu o Motulu 300V, czyli do silników mocno traktowanych i nie jest to olej longlife. Ja nie miałem żadnych problemów przez wiele lat na Motulu ale wymieniam ten olej co max 7,5 tys. km lub 1 rok (zależy co nastąpi wcześniej). Wydaje mi się jednak, że silnik z takimi możliwościami (550i) nie powinien jeździć na zwykłym oleju typu Motul X-cess lub X-clean (który leję do słabszego auta i wymieniam co 15 tys.), a przynajmniej ja bym go takim nie zalał. Lałbym 300V Power i wymieniał co 7-10 tys. lub wspomnianego Millersa i wymieniał co max 12-15 tys. (przy zwykłej, codziennej jeździe). Możesz się śmiać, ale ja po ok. 12 tys. km na oleju (szczególnie w dieslu) zaczynam słyszeć różnicę w pracy silnika więc te proponowane interwały w nowoczesnych samochodach (30 tys.) to dla mnie abstrakcja.
Opublikowano
Mam znajomego mechanika, który siedzi mocno w mercu i trochę v8 rozebrał. Ku mojemu zdziwieniu twierdzi, ze silniki najlepiej wyglądały po Mobil 1. Po motulu nie było tak pięknie. Do prawie wszystkich swoich aut od 15 lat żałowałem motula i zero problemów przy wymianach co ok 15tys. W jednym był castrol i turbina odleciała przy ok 100tys km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kaju_32 a ja Ci podpowiem, żebyś lał to co jest w oryginale.

Na przeglądach i tak będą w ASO wlewać swojego Shella, więc przy częstych wymianach oleju nie odczujesz różnicy z jazdy na innym oleju, zwłaszcza, że co przegląd i tak będziesz miał wlewany Shell. Który jest dobrym olejem. I tu pytanie czy faktycznie jest sens mieszać? Raz jeździć na jednym a później na innym oleju?


Druga sprawa, masz pewność, że nie trafisz na podróbę. Olej i filtr kup w ASO, wymianę też możesz zrobić u nich.

Opublikowano
Maciek może i racja żeby nie mieszać, ale mówisz żeby kupować w ASO olej? Ceny mają masakra a w hurtowni dostanę pewnie znacznie taniej. Filtr i usługa wówczas w ASO.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.