Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Pojawił mi się problem z wentylatorem chłodnicy,nie uruchamia się, a przynajmniej tak mi się wydaje. Stojąc dzisiaj w korku, temperatura wskazywała 106 stopni, zakładam że nie jest to normalne. Dodam że jazda w 30 stopniowym upale z włączonym ogrzewaniem na maksa nie należy do najprzyjemniejszych, ale za to temp spadła do 90.

 

Po podpięciu do kompa, Inpa znalazła jeden błąd 0x41F2 41F2 Elektroluefter, Ansteuerung.

 

Na szybko co udało mi się sprawdzić to bezpiecznik od wentylatora - jest OK(chyba że jest ich więcej), do bezpiecznika prąd również dochodzi.

Zmierzyłem napięcie na wtyczce od wentylatora (2 przewody grube i jeden cienki) i zauważyłem, że prąd pojawia się jedynie na tym cienkim przewodzie (to jest chyba sterujący).

Moje pytanie czy nie powinno być tam 12V na jednym grubym przewodzie? Silnik był na tyle gorący, że nie byłem wstanie nic więcej sprawdzić.

 

Jakieś sugestie, pomysły co się stało?

 

BMW E87 120d 163km

 

Błąd z INPY:

F E H L E R S P E I C H E R L E S E N ---------------------------------------

Datum : 30.05.2017 19:26:43 JobStatus: OKAY Variante : D60M47A0.PRG Version : 23.08-------------------------------------------------------------------------------

ERGEBNIS : 1 Fehler im Fehlerspeicher!-------------------------------------------------------------------------------

0x41F2 41F2 Elektroluefter, Ansteuerung

Fehlerhäufigkeit: 1 Logistikzähler : 40

Kilometerstand 199496 km Motordrehzahl 0.00 1/min Kühlmitteltemperatur 26.03 °C Raildruck Ist 0.00 bar Einspritzmenge 30.33 mg/Hub Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub Ladedruck Istwert 984.62 mbar Pedalwertgeber 0.00 % Batteriespannung 12219.46 mV Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h Tastverhältnis Elektrolüfter 0.00 %

Unterbrechung Testbedingungen erfüllt Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase) Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler nicht im Shadow eingetragen Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten) Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

Fehlercode: 41 F2 44 02 00 00 01 28 61 69 00 4C 00 4D 00 64 00 4B 00 00 ===============================================================================

Opublikowano

@kotin44 Na włączonej klimatyzacji, wentylator też nie działał (mowa o wentylatorze między silnikiem a chłodnicą, innego nie znalazłem).

 

 

Udało mi się za to znaleźć przyczynę braku prądu. :mrgreen: Wczoraj sprawdziłem bezpiecznik o numerze 67 (symbol wiatraka 30A). Jak się okazało przepalony miałem bezpiecznik o numerze 69 (symbol temperatury 60A) :mad2: . Szybka wymiana :(, wentylator się załączył jak włączyłem klimatyzację, również 12V we wspomnianej wtyczce przy wiatraku się pojawiło.

 

Nie mam za bardzo dzisiaj jak zweryfikować czy wentylator będzie działać w korku, ale po podpięciu do INPY błąd już się nie pojawia :)

Mam nadzieję że problem rozwiązany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gratki dla Ciebie, to oczywiste, ale co mogło być przyczyną przepalenia bezpieczników? Szczególnie tego "dużego".

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Pacjent: BMW [E87] 116i

Rok: 03/2005

Silnik: N45bB16A

VIN: WBAUF11070PT52324


W zasadzie to mam podobny problem w aucie żony. Wentylator chłodnicy nie działa w ogóle. Nie załącza się ani podczas pracy silnika ani klimatyzacji. Brak reakcji na wymuszenie pracy po podłączeniu kompa. (Niestety nie wiem czy pojawiały się jakieś błędy). Ze swojej strony sprawdziłem bezpieczniki w schowku. Wymontowałem wentylator i podłączyłem na krótko - wentylator działa. Sprawdziłem napięcie zarówno na wtyczce zasilajacej jak i przy samym wentylatorze - napięcie 12V. W opisywanych problemach na różnych forach oprócz wymiany wentylatora z modułem, problem rozwiązywała wymiana przekaźnika wentylatora który rzekomo ma się znajdować po lewej stronie na podszybiu. W białej skrzynce gdzie dochodzą wszystkie wiązki nie znalazłem owego przekaźnika. Znajdują się tam dwa inne błękitny i zielony ( nie sprawdzałem czy działają prawidłowo - z racji że są przy głównym, nie chciałem ich odłączac. Czy ktoś ma pomysł gdzie taki przekaznik może się znajdować ? Czy w tym roczniku jest owy przekaźnik? Przed wymiana modułu chcialbym sie jeszcze upewnić czy cos jeszcze mogę zrobić. Z góry przepraszam jak juz jest podobny problem opisany w innym temacie - wyszukiwarka nie niczego innego nie mogłem znaleźć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu masz schemat dotyczacy wentylatora. Nie ma żadnych przekaźników. Steruje nim DME na podstawienie czujników temperatur. Masz tu wszystko z kolorami kabli, numerem bezpiecznika i pozycją pinów we wtyczce.

Screenshot-20220503-102216580-1.jpg


Screenshot-20220503-102320470-1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.