Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panowie. Mecze sie już ponad 1,5 miesiąca z felgami i oponami. Zakupiłem felgi i nowe opony. Opony firma Zeetex, nie firmowe ale kierowałem sie oponiami ludzi. A teraz o co mi chodzi, po zamontowaniu kompletu na wiosne zacząłem jeździc i było wszystko ok. Do póki nie wyjechałem na highway-a. Przy 130 nagłe bicie przy 110 stół. pojechałem jeszcze raz na wyważanie i facet powiedział ze jedna opona jest chyba felerna. Skakała na feldze góra dół. Dałem ja na tylną oś i to samo. Wysłałem opone do reklamacji i na tył dałem zimówki. Reklamacja nie uznan a na zimówkach 200 na blacie i stół(z przodu nadal nowy komplet). Pojechalem więc sprawdzic wszystkie 4 felgi i 3 były dobre a jedna wymagała lekkiego prostowania, wyważono przy okazji jeszcze raz wszystkie 4 fele z oponami i dalej to samo. Dalej przy tych samych predkościach. Kupiłem wiec znów jedna nowa opone zeby tamta podejrzaną wymienić. Założyłem dziś z myślą ze będzie juz ok i dalej [bAD]. Tak samo. I pytanie, facet mi powiedział ze moze to być wina zbyt wąskiej opony. Posiadam felgi 18 8,5j a opony 225/40 i ze niby na takich felgach powinny być 255. Czy ktoś miał taki przypadek ze opony były zbyt wąskie??
Opublikowano
Próbowałeś doważania kół na aucie? Ja miałem bardzo podobnie (tylko bez stwierdzenia krzywej felgi). Po zmianie opon na letnie do 139 km/h w porządku natomiast od 140km/h zaczynało się perfidne drganie całego auta i bicie na kierownicy. Z racji tego, że na zimówkach było ok stwierdziłem, że to nie jest wina felg. W międzyczasie robiłem parę rzeczy takich jak wymiana gum stabilizatorów, drążków i regenerację maglownicy ale drgania nie ustały. Dopiero jak pojechałem na dynamiczne wyważanie kół, po rozpędzeniu każdego koła na aucie czuć było jak cała buda drga. Okazało się, że miałem za dużo ciężarków praktycznie na każdym kole chociaż koła były dwukrotnie wyważane komputerowo (każde oddzielnie) i tam teoretycznie wychodziło ok.
Opublikowano (edytowane)

Doważanie na samochodzie jest absolutnie bez sensu. Skoro są drgania, to znaczy że coś jest zepsute/źle dobrane i doważanie będzie tylko to tuszować.

 

Sprawdź koła na maszynie która wykonuje test drogowy, np Hunter GSP9700 i wyjdzie ile warte są te opony. Ale ogólnie to jakoś niedobrze się zabierasz do tego tematu, felgi w złym rozmiarze, do tego jakieś najtańsze opony niedobrane chyba najlepiej do tych felg. Teraz się najeździsz po serwisach. Na przód do tego auta są seryjne felgi do szerokości maks 8 (http://www.bmwstylewheels.com/3/E90)

Edytowane przez mg123
Opublikowano
Niestety BMW to nie Laguna, zawieszenie jest sztywne i niestety czuć wszystko, kiszkowatą oponę też. Skoro na tych samych felgach na zimówkach jest ok to wywal tego chinczyka albo sprzedaj do jakiejś laguny i kup se porządniejsze opony. Możesz spróbować jeszcze upuścić powietrza np do 2 atm, (nie polecam). Ja jeden komplet zutylizowałem z powodu guzów bo własnie biły.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Jestem niemal na 100% przekonany, że wina leży po stronie opon/opony.

Tego typu, budżetowe gumy, niestety ale nie są produkowane z zachowaniem należytej jakości i powtarzalności produkcji.

Gdybyś spojrzał na szybko obracające się koło, to zauważyłbyś zapewne, że opona jest nierówno odlana i ma bicie promieniowe, którego nie wyeliminuje żadne doważane.

Taka opona nada się tylko do auta, które nie ma tak bezpośredniego układu kierowniczego i czułego zawieszenia.

Opublikowano
Dzisiaj robiłem test. Narazie tylko na przodzie bo czas mnie nie gonił. Założyłem jedna zimówke na strone i test. To samo. Póżniej na drugą, to samo. Jutro ta sama akcja z tyłem, jesli nic sie nie zmieni, to tak jak piszecie na 99% opony winne. Poźniej jeszcze założę cały komplet zimówek zeby być pewnym na 100%. A co myslicie o tym ze felga ma bicia ale lewo/prawo (scentrowana) bo jedna delikawnie tak chodzi, niby ta którą naprawiali.
Opublikowano

mozesz sprawdzic jaka masz faktycznie srednice otwory centrujacego? albo daj referencje dokladnie felgi.

 

wedlug mnie mozesz miecfelge od E39 albonie wymiarowa felge ze zbyt duzym otworem centrujacym dlatego dopiero od 120/130 masz problem.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Powiem tak: wina opon (to, że nie uznano reklamacji nic nie oznacza, gwarancja na opony jest tak naprawdę tylko teoretyczna u większości producentów, jeśli nie wszystkich). Mam komplet zimówek zetex'a (opinie mają wręcz bardzo dobre): bicie jak przy niewyważonych kołach w zakresie 110-150 km/h, poniżej i powyżej nic. Żadne wyważanie / doważanie / inne cudowanie nic nie pomoże. Te same felgi, opony letnie brak bicia. Mimo tego feleru opony w zimie sprawują się ok. Koszt 800zł komplet 18" (czego tu wymagać)
Opublikowano
Dziś "można powiedzieć" ze rozwiazałem moj problem, 6 godz ale sie udało. Pierw pojechałem jeszcze raz do wulkanizatora ściągłem wszystkie opony z felg i sprawdziłem same felgi bez opon na czysto. Felgi igła,zero wyważania,ani jednego ciężarka. Założyłem opony wyważyłem i zakładałem po kolei na auto tzn:3 zimówki 1 letnia, żeby sprawdzić po kolei dokładnie każda opone letnią,i winna była jedna opona. Ściągłem ta opone i założyłem 5 ktora kupiłem nową i jest dobrze. Nie bardzo dobrze po jak mówicie opony nie sa idealnie proste. Każda ma lekkie bicia,ale teraz da sie juz jechać 140 :D ta trefna albo oddam znów na gwarancje albo bede sie starał o zwrot pieniedzy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.