Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mój problem zaczął się kiedy w gorący dzień czekałem w długiej kolejce na myjkę bez gaszenia silnika. Postałem sobie tak na wolnych obrotach dobre 30 min i zauważyłem, że wskazówka temperatury lekko wychyliła się w prawą stronę, po czym zaraz wróciła na swoje miejsce. Po powrocie do domu zobaczyłem do zbiorniczka wyrównawczego a tam płyn ledwie na dnie... (moja wina bo mam świadomość tego, że płyn lekko gdzieś ucieka i tego nie upilnowałem). Dolałem więc płynu, tak żeby było dobrze. Na drugi dzień wyjeżdżam sobie na autostradę (gdzie jest pęd powietrza i chłodzenie powinno być dobre) a tu wskazówka znów idzie ku czerwonemu. Widząc to od razu się zatrzymałem, wyłączyłem silnik i pomyślałem żeby go odpowietrzyć i tutaj pojawił się problem bo nie bardzo chciał się odpowietrzyć. Coś tam poszło ale płyn nie chciał ładnie lecieć z odpowietrzników. Bądź co bądź cos tam to dało i dojechałem tam gdzie chciałem z włączonym testem nr 7. Podczas postoju na światłach widniała temperatura 110, gdy tylko ruszyłem malała do 100. Oczywiście potem próbowałem go odpowietrzyć na spokojnie ale o dziwo nie daje się. Odpowietrzałem to autko nie raz nie dwa i wiem jak to się robi. Próbowałem na zgaszonym, na uruchomionym, na ciepłym i na zimnym silniku i nadal wiem, że nie jest to zrobione poprawnie. Mówi o tym temperatura, która w teście 7 pokazuje podczas jazdy 99-100 a na postoju 102-103 stopnie. Po włączeniu ogrzewania z nawiewem na maks temp. maleje do 94 stopni. Patrząc po przewodach układu chłodzenia na chłodnicy robią się ciepłe prawidłowo, na nagrzewnicy są ciepłe tylko wtedy gdy włączy się ogrzewanie. Podejrzane jest to, że kiedy odkręcę korek zbiorniczka na zimnym silniku nie ma tam żadnego obiegu... płyn sobie po prostu stoi jak w szklance. Dopiero jak doda się trochę gazu coś tam się ruszy. Moje podejrzenia w pierwszej kolejności padają na nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia tylko pytanie dlaczego nie chce się dać odpowietrzyć ? Potem jest pompa ze względu na słaby obieg płynu. Ostatnie to przytkana chłodnica. Co Wy o tym myślicie drodzy koledzy ? :P PS nie mam instalacji LPG więc układ nie jest przez to rozpierdzielony.

Opublikowano
Masz opcję REST.Odpowietrzanie prosta sprawa.Nawet dla znafcy,który odpowietrza raz na włączonym a raz nie włączonym silniku.Winna może być też pompa,nieszczelność układu a z doświadczenia dodam,że przegrzany silnik kwalifikuje się do pieca.(osprzęt do uratowania).
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano

Lekko ponad pion to nie znaczy że po silniku nie ma co przesadzać..

 

Źle odpowietrzasz i tyle.

 

Daj temp 32st, odkrec podpowoetrzniki i lej do zbiornika płyn po sam czubek, będzie go wciągać i czekaj aż z odpowoetrznikow będzie leciał czysty płyn bez powietrza. Jak będzie to zakrecasz, odsysasz do stanu, odpalasz silnik, patrzysz czy jest przelew (przy ok 2 tys się powinien pojawić) jak jest to zakrecasz i czekasz aż otworzy się termostat. Najlepiej z testem nr 7. Jeśli się otworzy to niech chwilę pochodzi. Później na zimnym uzupelniasz płyn do stanu.

Opublikowano
Jeśli chodzi o przegrzanie to dokładnie tak jak wyżej. Te 110 stopni to na wskazowce lekka odchyła w prawo co nie oznacza przegrzania silnika. 100/ 103 to na wskazowce nawet tego nie zobaczysz bo trzyma pion. Co do tego ma opcja REST ? Bo mam taką.
Opublikowano

Odpowietrzyłem auto jeszcze raz. Tym razem podszedłem do tego bardziej skrupulatnie i poszło jeszcze powietrze, a nawet dużo powietrza w szczególności z odpowietrznika przy króćcu od termostatu. Teraz jest lepiej ale nie jestem pewien czy w zupełności dobrze. Auto stoi na pełnym słońcu (30 stopni pokazywał termometr w aucie) i po kompletnym rozgrzaniu na postoju auto osiąga 99/100 stopni. Po przygazówce na 2500 obr. momentalnie spada do 96. Nie jestem pewien czy kiedy jest tak gorąco auto na postoju, kiedy nie ma pędu powietrza, będzie trzymać te 96 stopni ? czy te 99/100 jest w tych warunkach dopuszczalne ?

Zaraz jadę na przejażdżkę sprawdzić jak się prezentuje temp. w normalnych warunkach użytkowania samochodu.

Opublikowano
Tak będzie trzymać bo wisko wtedy kręci się za wolno by schłodzić chłodnice. 800obr/min to mało. Ale przegrać nie przegrzejesz bo taka temp utrzyma plus pompa wolniej pcha płyn. Na obrotach wiatrak mocniej się kręci i pompa ma większą wydajność
Opublikowano
Po przejażdżce stwierdzam, że nadal jest lipa. Bunia grzeje się tak jak wcześniej do 101/103 stopni podczas jazdy i co ciekawe obroty wtedy nie mają większego znaczenia tzn. większe obroty schładzają silnik tylko na postoju. Kiedy włączę ogrzewanie na 32 i maks nawiew to idzie do prawidłowych 95/96 stopni i tak trzyma... Pompę jednak wykluczam bo przelew jednak jest ładny co widać w zbiorniczku. Za to wziąłbym pod lupę sprzęgło wentylatora. Jutro będę je diagnozować aczkolwiek liczę jeszcze na wasze sugestie :D Dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedzi :D
Opublikowano
Jaka temp jest podczas jazdy poza miastem? Jednostajna np 100km/h? Jeśli nadal ponad 100st to obstawiam że lekko zawyza czujnik co można spr czy przy ok 94st otwiera się termostat. Jeśli tak to czujnik jest ok. Albo termostat nie otwiera się na max lub co najbardziej prawdopodobne syf w chłodnicy. Piach, muchy, liście itd. Wiem że to upierdliwe, ale wyjęcie chłodnicy to pół h roboty potem mycie i montaż. Może być syf od środka od osadu, kamienia
Opublikowano
Poza miastem właśnie trzyma 101/103 stopnie. Dzięki wielkie za pomoc. Jutro zdemontuję wisko i i chłodnicę i ją oglądnę. Może być że zarąbana syfem :P słuszna uwaga. Co do termostatu to wymieniałem półtora roku temu na oryginał z aso ponieważ nie domykał się i auto się nie dogrzewało. Posprawdzam jutro to wszystko.
Opublikowano

Wyczyść osłonę silnika i w miarę możliwości chłodnice klimy jak, masz możliwość. Oczywiście od klimy bez demontażu. U mnie ogromnie dużo syfu między chłodnicami było.

 

A sama chłodnica była dość szczelnie zabita

Opublikowano
Dopiero dzisiaj miałem czas pogrzebać przy buni. Podejrzany jest termostat, który wymontowałem i sprawdziłem w gorącej wodzie. Otwiera się dopiero gdy posiedzi gdzieś minutę we wrzącej wodzie, czyli trochę za późno. Na aucie było czuć, że się otworzył dopiero przy 97 stopniach. Dodatkowo chłodnica kiedy była już tak gorąca u góry, że nie dało się jej dotknąć to na dole była jeszcze całkowicie zimna. Długo jej zajęło złapanie temp. na całej powierzchni. Chłodnicę wymontowałem i jeśli chodzi o brud to nie było tragedii i płyn wypływał z obu stron. Ostatecznie myślę, że winowajcą jest termostat. Co Wy na to ?
Opublikowano
Nie przesadzajmy z tym przegrzaniem. M43 ma temp. otwarcia termostatu 105 stopni. V8 Również jakoś podobnie. M54 ma temperaturę otwarcia 97 stopni. Myślicie, że uszczelce pod głowicą zrobi różnicę 100-105 stopni, jeśli termostat otwiera się dopiero przy 97 stopniach? A gdzie bezwładność układu chłodzenia. Martwiłbym się, gdyby wskazówka temperatury szła na czerwone pole i była tam przez dłuższy czas a silnik dalej by był włączony lub co gorsza, pod obciążeniem.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jeśli chodzi o przegrzanie to dokładnie tak jak wyżej. Te 110 stopni to na wskazowce lekka odchyła w prawo co nie oznacza przegrzania silnika. 100/ 103 to na wskazowce nawet tego nie zobaczysz bo trzyma pion. Co do tego ma opcja REST ? Bo mam taką.

 

Sorry,że późno odpisuję-może komuś się przydać.

Mając REST-łatwo odpowietrzyć układ,bez rytuałów z podniesieniem przodu,uciskaniem węży,obserwacją silnika przez 45 min.itp.Rest uruchamia dodatkową pompkę płynu i działa to przy max temp na panelu klimy,nawiew na jedną kreskę i zapłon na l-tj.kontrolki a silnik nie pracuje.Pompka robi robotę.Znam to(i stosuję) z książki "Sam naprawiam".Polecam.

Co do wskazania w pionie to jest zakres od75st.C-115st.C.Wychylenie poza oznacza wyższą temp.Może to i nie przegrzanie ale zdrowe dla silnika to nie jest.

Dodam że odpowietrzając powyższą metodą,zalewając układ prestonem,przy sprawnym visco,went.elektrycznym,termostacie i innych elementach uk.chłodzenia nigdy nie dałem rady przejść pionu.Zapewniam,że latam dynamicznie a klima nawet na postoju nawiewa tak że ręka przy kratce zaczyna boleć od zimnego powietrza.

Tyle.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
kwiatek73 jasne masz rację, pod warunkiem, że wspomniana pompka działa jak należy. A chyba nie będzie przesadą, że 50% aut ma jej awarię widoczną w INPIE
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.