Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, nawet w F20 jest dłuższa...

Cały czas twierdzę, że to „zubożenie na siłę”, bo do tych punktów, które wycięli z X1 nie potrzeba żadnego hardware - to kwestia czysto programowa. Po prostu zblokowali cześć softu.

 

Z innej beczki - czy ktoś juz użytkuje F48 ze skrzynia 7-DCT...?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To napisz coś więcej o tej skrzyni :)

Zwłaszcza, jeśli możesz porównać z Aisin'em.

 

A'propos tego co pisałem powyżej o iDrive 5 i wyszukiwaniu adresów w navi - BMW mnie dzisiaj załamało.

Otóż oni twierdzą, że zrobili to celowo :shock: i nie zamierzają tego zmieniać.

 

Czyli chcemy pojechać przykładowo na ulicę Garbińskiego.

Normalnie wystarczyło wpisać fragment, np. "Grabin" i zatwierdzić z short listy.

 

A w iDrive 5 (przynajmniej w wydaniu dla F48) żeby móc wpisać ulicę w navi musimy wiedzieć jak na imię miał jej patron :duh: bo inaczej nie znajdziemy tej ulicy...

Czyli musimy wpisać po kolei: słowo "Ulica" (chociaż tyle, że po wpisaniu "u" navi podpowiada całe słowo "ulica"), potem musimy wpisać imię patrona (w przypadku wspomnianej ulicy "Kajetan"), a potem nazwisko (czyli "Garbińskiego").

Jeśli trafiłaby się nam przykładowa ulica "Świętego Mateusza KonstantegoTerleckiego" - to musimy wprowadzić każdy z członów tej nazwy...

 

Ktoś jeszcze chce iDrive 5...? :twisted:

Opublikowano
To napisz coś więcej o tej skrzyni :)

Zwłaszcza, jeśli możesz porównać z Aisin'em

 

Swoją X1 zamawiałem w kwietniu kiedy oferowana była jeszcze ze skrzynia Aisin a odebrałem w połowie września już z nową skrzynią 7 biegowym dwusprzęgłowym automatem firmy Getrag. Wizualnie wygląda to dużo lepiej. Lewarek jest mały, dobrze leży w dłoni i wygląda jak w większości innych modeli BMW. Dodam jeszcze, że na jakość wykonania nie ma co narzekać. Jest dobrze. Skrzynia nie ma skoku lewarka jak w przypadku Aisina. Pozostaje on zawsze w tej samej pozycji a o danym przełożeniu dowiadujemy się z podświetlonych kontrolek na górze (zmiany pozycji lewarka następuje tylko w przypadku trybu manualnego). Nie pamiętam jak było wcześniej ale z DCT skrzynia ma funkcje "P" która znajduje się na samej górze lewarka. Hamulec "ręczny" jest elektryczny włączając go np. stojąc na światłach, zwalniamy dodając gazu i auto zaczyna ruszać. Podobnie jak Aisin skrzynia ma możliwość ręcznej zmiany biegów. Odbywa się to w taki sam sposób poprzez przełączenie skrzyni w tryb "manualny" z pozycji "D" w lewo do kierowcy. Sama praca skrzyni nie budzi moich zastrzeżeń. Biegi zmieniają się płynie i bez żadnych zacięć ani szarpnięć. Mógłbym nawet stwierdzić, że gdyby nie efekt dźwiękowy silnika zmiana jest niezauważalna. Ze skrzynią DCT nie ma możliwości tzw. hamowania silnikiem gdyż ma ona tryb "żeglugi" który uaktywnia się po odpuszczeniu gazu. Wówczas auto zachowuje się jakby jechało na "luzie" a wskazówka zużycia paliwa pokazuje zero. Funkcja ta wymaga trochę przyzwyczajenia ale potem jazda jest przyjemniejsza i ekonomiczniejsza. Mój model ma łopatki do zmiany biegów, używam ich gdy chce zredukować bieg podczas wyprzedzania. To zawsze będzie szybciej niż najlepsza i najszybsza skrzynia aczkolwiek tej 7 DCT nie można nic zarzucić. Biegi redukuje bardzo szybko w zależności jak ciężką nogę ma kierowca. Jak dotąd chwale sobie jej pracę i uważam że zmiana jest na lepsze :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lewarek wizualnie na pewno jest lepszy niż Aisin - w końcu to „cyfrowa” dźwignia, a nie mechaniczna (dlatego zawsze pozostaje w tej samej pozycji).

Gdyby przy okazji do elektrycznego hamulca dodali Auto-Hold, to byłaby pełnia szczęścia :)

 

Szkoda, ze możliwość wyboru tej skrzyni odpada przy zestawieniu z xDrive...

Dla mnie to największa wada - choć z czasem pewnie sie to zmieni.

 

P.S.

Dlaczego tak długo czekałeś na odbiór?

U mnie BMW ogarnęło zamówienie w 2 miesiące...

Opublikowano
Gdyby przy okazji do elektrycznego hamulca dodali Auto-Hold, to byłaby pełnia szczęścia :)

 

Mnie akurat brak Auto-Holda nie przeszkadza choć za każdym razem trzeba załączyć ręczny jeśli nie chce się "męczyć" hamulca, co nie każdemu będzie się chciało ;)

 

Szkoda, ze możliwość wyboru tej skrzyni odpada przy zestawieniu z xDrive...

Dla mnie to największa wada - choć z czasem pewnie sie to zmieni.

 

Myślę, że to kwestia czasu kiedy i do xDriva pojawi się taka skrzynia, chyba, że BMW postanowi inaczej i coś tu zamiesza...

 

P.S.

Dlaczego tak długo czekałeś na odbiór?

U mnie BMW ogarnęło zamówienie w 2 miesiące...

 

BMW miało problem z kierownicami M do modeli innych niż M. Ja zamówiłem wersje SportLine z ta właśnie kierownicą (dla mnie akurat ma znaczenie to co trzymam i to na czym siedzę). Dostałem wiadomość na dwa tygodnie przed odbiorem, że takiej kierownicy nie będzie i mogą zaoferować zwykła kierownicę. Nie zgodziłem się i wówczas BMW zaproponowało mi pakiet M za niewielką dopłatę termin wydłużył się ale dzięki temu mam teraz X1 w Mpakiecie za podobną cenę jak wcześniejsza wersja SportLina z tym samym wyposażeniem. Opóźnienie było też spowodowane zmianami które nastąpiły w lipcu i wprowadzeniem nowej skrzyni do oferty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, pamiętam ze faktycznie przed wakacjami były problemy z kierownicami M.

Mnie to akurat nie dotknęło, bo zamawiałem od razu M-pakiet, ale Ty dzięki temu trochę zaoszczędziłeś :)

Z drugiej strony pół roku czekania... masakra.

 

Co do Auto-Hold - jak jeżdżę autem żony, to bardzo mi tego brakuje.

Uważam, ze to naprawdę wygodna opcja, zwłaszcza w mieście.

Pewnie wprowadzą to w F48 przy okazji LCI... (coś musieli sobie zostawić na lifting)

 

Dzisiaj byłem po raz kolejny w ASO.

Okazuje sie, ze kwestia wprowadzania adresu w navi dotyczy nie tylko F48, ale wszystkich modeli z iDrive 5...

Z innych ciekawostek nowego iDrive - wspominałem kiedyś, że po wprowadzeniu znaku na touchpadzie nie ma potwierdzenia głosowego wprowadzonego znaku (mimo zaznaczenia stosownej opcji w ustawieniach).

Rozwiązaniem według BMW jest... przestawienie języka na angielski :duh: Wtedy potwierdzanie głosowe działa, tyle że spelling jest po angielsku...

Innego rozwiązania nie ma... mam wgrany najnowszy dostępny soft.

Opublikowano
Tak, pamiętam ze faktycznie przed wakacjami były problemy z kierownicami M.

Mnie to akurat nie dotknęło, bo zamawiałem od razu M-pakiet, ale Ty dzięki temu trochę zaoszczędziłeś :)

Z drugiej strony pół roku czekania... masakra.

 

Tak się złożyło, że moje zamówienie nałożyło się i na problemy z kierownicą i na zmiany w połowie lipca. Ja zaoszczędziłem dzięki temu około 6tys. :D zł i myślę, że jak na dwa miesiące czekania dłużej warto było, choć nie było to zamierzone

 

Co do Auto-Hold - jak jeżdżę autem żony, to bardzo mi tego brakuje.

Uważam, ze to naprawdę wygodna opcja, zwłaszcza w mieście.

Pewnie wprowadzą to w F48 przy okazji LCI... (coś musieli sobie zostawić na lifting)

 

Myślę, że za około 2-3 lat przekonamy się co BMW szykuje na lifting. AutoHold dobra rzecz ale jak dla mnie niekonieczna

 

Dzisiaj byłem po raz kolejny w ASO.

Okazuje sie, ze kwestia wprowadzania adresu w navi dotyczy nie tylko F48, ale wszystkich modeli z iDrive 5...

Z innych ciekawostek nowego iDrive - wspominałem kiedyś, że po wprowadzeniu znaku na touchpadzie nie ma potwierdzenia głosowego wprowadzonego znaku (mimo zaznaczenia stosownej opcji w ustawieniach).

Rozwiązaniem według BMW jest... przestawienie języka na angielski :duh: Wtedy potwierdzanie głosowe działa, tyle że spelling jest po angielsku...

Innego rozwiązania nie ma... mam wgrany najnowszy dostępny soft.

 

Nigdy nie byłem zwolennikiem fabrycznych nawigacji. Albo jej działanie odbiega dalece od spodziewanego albo jej układ graficzny jest mocno przestarzały od tego co dziś mamy np. w telefonach. Ta nowa nawigacja w F48 chyba nie do końca działa tak jak działać powinna :? Swoją drogą miałem na jazdach próbnych nową A4 z fabryczną nawigacją i jej efekt wizualny robił wrażenie wraz z Active Info Display :lol: Co do jej działania nie mogłem dokładniej sprawdzić

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie i Panie ;) jak już rozmawiamy o tych skrzyniach automatycznych i lewarkach to kto mi powie kiedy? w tych skrzyniach powinno się wymienić olej. Ja zamówiłem do produkcji w maju 2016r F48 w mpakiecie błękit estorii, odebrałem w sierpniu 2018 i wszystko oki. Naprawdę samochód bajka. Oczywiście każdy model ma jakieś drobne wady ale to temat na inny post...


Mam 1.8d xd 150 koników także przyzwyczaiłem się to tego dziwnego lewarka. Mam przejechane jakieś 35 tyś km i podczas ostatniego serwisu w ASO podpytałem doradceserwisowego kiedy jest w planie wymiana oleju w skrzyni automatycznej. Dostałem odpowiedz, że oni nie planują mi tego robić w tym pakiecie serwisowym co się dostaje w cenie samochodu z limitem do 100 tyś km LUB 5 lat od produkcji... i lekko zdębiałem... coś ktoś wie na ten temat?




Za 5mc kończy mi się dwuletnia gwarancja (niestety zaspałem aby ją przedłużyć o kolejne 3 lata jakoś szybko po zakupie) i będę się zastanawiał czy wymienić w ASO ten olej zobaczę jaką cenę zaśpiewają czy załatwię to w jakimś porządnym serwisie specjalizującym się w BMW i MINI ale musi być znacznie tańszy. Może zna ktoś taki w Katowice-Krakowie-Rzeszowie? lub jakoś po tej trasie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW nie przewiduje wymian oleju w aktualnie sprzedawanych skrzyniach automatycznych. Nie tylko w pierwszych 100.000 km, ale w całym okresie eksploatacji auta (chyba, że wystąpi uzasadniona potrzeba serwisowa wynikająca z niedomagania skrzyni - ale i tak robią to rzadko).

Tak samo jest w "sławetnej" skrzyni ZF.


W praktyce ci, którzy chcą wymieniać olej (w przypadku ZF) robią to pierwszy raz z reguły przy przebiegu 100-120.000 km i potem ponawiają średnio co 75.000-100.000 km.

Panuje opinia (zaczerpnięta z serwisów zajmujących się tymi skrzyniami), że sens pierwszej wymiany jest tak do 170.000 km (maks. 200.000 km) - powyżej podobno już nie warto (jeśli wcześniej nie było wymian), lepiej zajeździć skrzynię do końca...


Większość z wymieniających olej decyduje się na wymianę dynamiczną.


P.S.

Do serwisu w ramach Service Inclusive można obecnie pojechać "jak zaświeci się żółty samochodzik" (czyli faktycznie przy przebiegu ok. 2000 km do deadline).

Jeśli ktoś pojedzie wcześniej - nie przyjmą mu auta na przegląd w ramach BSI, ewentualnie zaproponują płatny.

Kiedyś pod tym względem było lepiej - można było pojechać także z "zielonym samochodzikiem" jeśli planowało się dalszy wyjazd, np. do Włoch - w takim wypadku nie robili problemów z wymianą nawet 3000 km przed terminem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.