Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam problem z ogromnym podciśnieniem oraz falowaniem obrotów, stawiam na odme. Ktoś wymieniał sama odmę w pokrywie zaworów czy zawsze cała pokrywę?

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie jestem w 100% pewien, ale raczej jeżeli miałbyś niedrożną odmę to powstawało by nie podciśnienie, a ciśnienie.Łatwo to sprawdzić odkręcając korek wlewu oleju podczas pracy silnika.Konsekwencją byłaby nadmierna konsumpcja oleju.

Sprawdziłeś wtryski,świece,cewki.

Opublikowano
Tak sprawdzone wtryski. Strasznie zasysa korek przy nie równej pracy i słychać charakterystyczny pisk który ucicha po dodaniu obrotów. Oglądałem testy odmy z silnika n52 i objawy uszkodzonej odmy i moje są identyczne z tym, że u mnie odma jest w pokrywie zaworów a tam cała gruszka. Nie wiem czy to ma znaczenie
Opublikowano
Mój problem został rozwiązany, tak jak przypuszcalem była to odma. Jak wiemy wszyscy odma jest w pokrywie zaworów i nie występuje oddzielnie to udało mi się ją zdobyć. Odradzam zamawianie odmy wraz z korkiem z wystającym bolcem gdyż kołnierz nie pasuje, pokrywa w n53 jest płytsza i wówczas kasa wyrzucona w błoto. Jeśli ktoś będzie zainteresowant pasującą membrana a będzie chciał zaoszczędzić 1500 na pokrywie zaworów to zapraszam do kontaktu.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Czesc.

 

Zainstalowana nowa odma + nowy korek.

Calosc zajmuje 20 minut. Ale...

Jesli ktos chce zaoszczedzic $29.90 na aluminiowym kapslu, to zycze powodzenia w wydlubywaniu plastikowego korka i nieuszkodzeniu pokrywy zaworow. Odpowiednio wiecej czasu zajmie zabawa w odzysk starego kapsla. Warto?

Zabrzmi brutalnie ale ja sie pozbylem plastikowego korka, kapsla w prosty sposob. Malym mlotkiem uderzylem z gory kilka razy, plastikowy korek pekl a reszte wydlubalem srubokretem.

Nowa odma byla ladnie wykonana, korek aluminiowy rowniez, ma kilka metalowych bolcow na imbus dookola.

Dla pewnosci montazu membrany uzylem silikonu odp. na wysoka temp.

Sposob skladania odwrotny do demontazu. Osoba z malym doswiadczeniem poradzi sobie z wymiana wiec do dziela Panowie.

 

https://zapodaj.net/e8d2076a189d7.jpg.html

 

https://zapodaj.net/0e31717cc00f4.jpg.html

 

https://zapodaj.net/ebe073d227ff4.jpg.html

 

https://vanos-bmw.com/product/11127552281-bmw-valve-cover-pcv-n52-n51-n52n-n52k-n53-11127548196

 

https://vanos-bmw.com/product/cup-for-membrane-pcv-cover-n51-n52-n52n-n52k-n53-bmw-11127552281-11127548196

Edytowane przez Lewonek
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
I jak po wymianie? W ogóle jakie mieliście objawy? To co u mnie? Ja też w zasadzie uszczelniałem korek bo on był wklejany szczelnie więc szczelność musi być. Mam wrażenie że jeszcze delikatnie słychać ja więc będę musiał poprawić uszczelnienie. Kolego na ten aluminiowy korek ja tylko wciskales czy wklejales, ja miałem niestety sama odmę ale rozważam teraz ten korek. Ogólnie problem mam mały z nierówna praca na zimnym tym razem. Wymienilem komplet świec ale to nie ustało. Otóż czasami nie zawsze po odpaleniu na zimnym trzęsie mi autem chyba nie pali na wszystkie gary, czasami choć też nie zawsze wyskoczy check . Po rozgrzaniu wszystko si
Opublikowano
I jak tak nierówno chodzi to też przerywa przy przyspieszaniu;/ na ciepło wszystko ok. Myślę czy problem gdzieś w cewce czy może nadal ta odma źle zamontowana
Opublikowano
I jak po wymianie? W ogóle jakie mieliście objawy? Kolego, ten aluminiowy korek to tylko wciskales czy wklejales? W zasadzie uszczelniałem korek bo on był wklejany więc szczelność musi być.

 

Czesc.

 

Korek mocowany jest na male wkrety imbusowe. Ja dla spokoju uszczelnilem silikonem.

Odme musialem wymienic, poniewaz pekla (przerwala sie). Zaczelo sie od zwiekszonego zuzycia, poboru oleju w silniku 1ltr./ 2.5 - 3.5k km. W miedzyczasie objaw pojekiwania z komory silnika, dzwiek nasila sie wraz z wiekszym przebiegiem. Kolejnym dzwiekiem byl gwizd ("turbo sprezarki") podczas podjazdow na stromych podjazdach. Ostatecznym objawem byl bardzo glosny pisk (do 2k obrotow) z komory silnika w podszybiu, falowanie obrotow, szarpanie, dlawienie silnika i ogromnym podcisnieniem na korku od wlewu oleju.

Po wymianie odmy wyskoczyl check engine ale po przebiegu 2x50 km pierwszego dnia do pracy ikonka zgasla. Kultura pracy silnika od razu zmienila sie na Duzy plus. Wraz z poprawa silnika skrzynia biegow zaczela wczesniej reagowac na pozycje pedal gazu.

 

 

"W koncu banan zawital na twarzy"

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie a ile czasu trzeba czekać na przesyłkę od bmw vanos.com? Ile idzie paczka?

 

Czesc.


Od momentu potwierdzenia mojego zamówienia paczka dotarła do UK po 6 dniach.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Doczekałem się wreszcie na przesyłkę od Vanos.bmw Wczoraj zainstalowałem nową membrane wraz z tym aluminiowym dekielkiem. I teraz pytanie czy u Was po tej wymianie zaczęło zasysac korek wlewu oleju? Bo u mnie zrobił się dość mocny zasys. Po ściągnięciu zimny silnik zaraz gaśnie, na ciepłym przebiera. Dziwne jest też to że po ściągnięciu korka słychać buczenie z tej nowej odmy, które ustaje po dodaniu gazu.Skladalem wszystko bez silikonu. A i jeszcze czy ta nowa membrana ma wskoczyć w taki lekki frez w tym aluminiowym korku?
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie też po wymianie dalej buczy... o co tu kur... chodzi?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Postawiłem auto do machera. Szkłem dupy się nie utrze i do wymiany cała pokrywa zaworów. Ta reparaturka to ściema. Szkoda kasy.

 

u mnie też po wymianie dalej buczy... o co tu kur... chodzi?

 

Koledzy, wasza sprawa jak serwisujecie auta...


W moim przypadku wszystko wrocilo do normy tj. silnik:

- mniejszy pobor oleju, nie piszczy czy rzęzi. Spalanie na bardzo przyzwoitym poziomie

Zestaw naprawczy + wymiana kosztowało mnie 1/10 ceny OEM.


Przebieg od wymiany 8K


Prosze was o info po ew. naprawach.

Powodzenia

Opublikowano
Ja na pewno to ogarnę - mam bardzo mały przebieg ale lekki pisk już jest słyszalny - oleju nie ubywa póki co . Zrobię i dam znać czy się polepszyło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pisk czy buczenie? u mnie po wymianie dalej lekko buczy, ale poza tym ubytku oleju nie ma. Jest 250ml/2000km ale to wynik dobry podobno w tym motorze, szczególnie przy jeździe miejskiej i okazyjnym piłowaniu w czerwone pole obrotomierza.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
u mnie słychać delikatny bardzo cichy jednostajny pisk który ustaje po dodaniu gazu

 


"Pisk", ktory bedzie sie nasilał z czasem. Pozniej u mnie dzwiek przeszedl w intonacje jakby turbiny. 2 tyg. i odma strzeliła. A jak sie to stalo to "wstyd" na cala dzielnice bo 5-er dala ciała.

Szkoda tez Nox-a bo wali wiecej oleju w komin.

Opublikowano
wnioskuję po ty co napisałeś że u mnie są to złego początki - więc zamawiam ten zestaw czym prędzej, może uda się zapobiec większych szkód. Sonda NOX u mnie do wymiany ... niestety 1700 mnie czeka na wydanie :)
Opublikowano
Sonda NOX u mnie do wymiany ... niestety 1700 mnie czeka na wydanie :)

 

Podobnie kosztuje jak NOX. Uwazam, ze jest dobra alternatywą.


bimmerprofs.com/shop-noxem129-130/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.