Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zwracam się z prośbą o doradztwo jako ostateczność po nieudanych próbach znalezienia przyczyny stuków (stacje diagnostyczne, mechanik).

Objawy są charakterystyczne- stuknięcie jest słyszalne z przodu , raczej z lewej strony, typowo metaliczne i tylko kiedy przy zmianie kierunku jazdy wcisnę hamulec. Przykładowo jeżeli jadę tylko do przodu efektu nie ma- ale jeśli tylko np zatrzymam się na parkingu wrzucę wsteczny, cofnę i naciśne na hamulec słyszę mocny stuk. To samo pojawi się jak ruszę do przodu i ponownie naciśne na pedał hamulca. Jest to pojedyncze uderzenie i później się już nie pojawia jeżeli nie zmieniam kierunku jazdy. Dodam że dla sprawdzenia odłączyłem łącznik stabilizatora i jest to samo, zdjąłem osłony i przejrzałem wahacze oraz sworznie. Zdjąłem osłonę drążka i luzu ani na drążku ani na przekładni nie ma. Obejrzałem czy klocki nie pracują w zacisku- również wszystko prawidłowo. Na stacji na trzepakach nic nie znaleziono, mechanik podobnie. Na dziurach objawów nie ma- ani drobnych ani większych. Czyli jeśli jeździłbym tylko do przodu cisza, gdybym jeździł cały czas na wstecznym również cisza ale jeśli tylko chce zmienić kierunek to przy pierwszym zahamowaniu POJEDYNCZO słychać stuk i to dość głośny - słyszalny na zewnątrz auta.

Opublikowano
Nie demontowałem klocków ale myślę że gdyby był to klocki by mi się szkliły a tym samym piszczały. Autem sporo jeżdżę w trasy i hamulce mocno eksploatuję, wydaje mi się że gdyby było coś nie tak bym to odczuł. Na pewno klocki są starte równomiernie z zewnątrz i wewnątrz- na to zwracałem uwagę.
Opublikowano
U mnie był zapieczony i klocki wyglądały ok tylko był podobny hałas. Podobny czyli tak jak opisujesz. Gumka była cała ale po latach się zapieklo. Wszystko wyczyszczone, przepolerowane, nasmarowane i założone nowe gumki i klocki. Stukow brak.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale z tego co zrozumiałem Daniel pisze o prowadnicach - te śruby zabezpieczone gumkami co w obudowę zacisku wchodzą.

 

Możesz podnieść koło, wcisnąć hamulec i poruszać mocniej kołem, może uda Ci się powtórzyć ten dźwięk.

Ewentualnie może być luz na maglownicy - wyrobiło się w jednym miejscu, później została trochę przestawiona i przy lekkim skręcie ten luz jest.. tak sobie pomyślałem ;)

 

 

BTW, Daniel właśnie mi 2000 postów stuknęło i dorobiłem się piątego znaczka, jakiś medal się za to dostaje? ;)

Opublikowano
Tez obstawialbym ukl.kierowniczy. Jesli na diagnostyce nie stwierdzono zadnych luzów na wahaczach, łącznikach, koncówkach, poduchach amora to przyjrzalbym sie maglownicy lub kolumnie kierownicy (krzyzak)
sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano

 

BTW, Daniel właśnie mi 2000 postów stuknęło i dorobiłem się piątego znaczka, jakiś medal się za to dostaje? ;)

O cholera... Nie wiedziałem że mam tego aż tyle.. Czas zmienić markę :mrgreen: nic nie dostałem mam to samo co Ty. Nawet fajki na cekwe :mrgreen:

 

Taki ewidentny stuk dziwne że mechanicy czy diagnosci nie wyłapali... Czas zmienić te warsztaty

Opublikowano
Układ kierowniczy odpada - tak jak pisałem wyżej całość sprawdziłem osobiście. Układ kierowniczy ok. Sprawa się wyjaśniła, do wymiany klocków nakłonił mnie danielxc717- założyłem od razu nowe gumki. Wszystko oczyścilem i nasmarowałem. Stukow brak. Uff. Niech szlag trafi diagnostów i mechaników u których byłem. Generalnie tak jak zazwyczaj sam wszystko robiłem tak w tym temacie chyba musi pozostać :) dzięki wszystkim za komentarze. Pozdrowienia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.