Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moje BMW przez 20 tys km. dało mi trochę odpocząć i znów się zaczyna. Zaznaczam iż cały pakiet startowy był zrobiony 20 tys km temu tj, napinacz rozrządu, uszczelniacze zaworowe (bez ściągania głowicy), cewki, świece, wszelkiego rodzaju oringi, uszczelki, zaślepki, pompa vacum itp itd, nie będę wymieniał bo szkoda gadać na pewno każdy posiadacz silnika n46 wie o czym mówię.

 

Problem polega na tym że na ciepłym i tylko ciepłym silniku zaczyna mi dławić samochód zaczyna mu brakować mocy dusi się, z silnika wydobywa się jakiś dziwny dźwięk, a na desce kompletnie nic się nie pojawia. Na biegu jałowym buja się jak łódka na sztormie, obroty falują w zakresie 500 -1000 i auto często samo gaśnie. Błędy jakie pokazuje komputer to sporadyczny 2A6F - VALVETRONIC MINIMUM LIFT EXCEEDED oraz błąd drugi który powraca zaraz po skasowaniu to 2A83 VANOS INTAKE.

 

Za wszelkie sugestie z góry dziękuje

Opublikowano

Pierwszy błąd- valvetronic nie osiąga minimum wychylenia. Może pomóc adaptacja.

Albo czujnik położenia jest walnięty i źle czyta położenie wałka.

 

Drugi błąd- sugeruje na początek zamienić miejscami z wydechowym czujnik i elektrozawór vanosa.

Opublikowano
jutro zrobię z tymi zaworami i czujnikami, niestety nie wiem jak zaadaptować valvetronic, ale pogadam z mechanikiem jutro, dziękuję za szybką odpowiedź :D
Opublikowano
Witam wszystkich, dzisiaj posłuchałem rad naszego kolegi z forum i pozamieniałem te elektro - zawory na vanosach, miały trochę syfu który dostał się do oleju poprzez lewe powietrze które było całą przyczyną moich problemów. Wyczyszczone zostały te zaworki, opaska poprawnie założona na obudowę filtra powietrza i póki co zero błędów, auto normalnie jeździ, moc jest. Także dziękuję za radę kolego, teraz tylko będę musiał 2 razy raz po razie olej zmieniać żeby ten szlam wypłukać z silnika.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

No a co z tym błędem? przeskoczył na drugi czy po prostu zniknął?

na jakim oleju jeździsz? bo podejrzewam, że ten syf w oleju to z innych powodów.

Opublikowano
Błąd po prostu znikną, już się nie pojawia, przejechałem jakieś 60 km i cisza na razie, obroty przestały falować także poczekamy zobaczymy. Olej to Castrol edge 5w30 , a podejrzewasz że skąd ten syf??
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jest cały wątek o olejach, więc możesz sobie dobrać. Ja jeżdżę na Motulu. Możesz kupić Motula X-cess 5W40, bo ma LL-01, ewentualnie X-Clean 5W30 LL-04
Opublikowano
Mieszkam w Irlandii, i tutaj za cholerę znaleźć nie mogę motula w sklepach. Z racji tego że bardzo często w Polsce jestem w kraju mam drugie auto diesela i tutaj leje motula co 100000 km. Wiem że motul to bardzo dobry olej ale niestety w Irlandii nie mogę go znaleźć. Oki poczytam wątek z olejami, pozdro i dzieki za info :cool2: :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.